S
speziale
Guest
Minden fajta légtérhez kell tanker gép..
Izrael fele akkora mint Mo. és pl. nekik is van.
Részletesebben erről itt:
https://forum.htka.hu/threads/szállítógépek-váltása-a-mh-nél.556/page-68#post-463451
A NATO tól / No.tól stb.. bérelt kapacitásokra pedig csak békeidőben lehet számítani.
Hány ilyen megfelelő helyet ismersz pl. a Román határ közelében?
De az gegész országban is elég gyorsan össze lehet számolni hány ilyen megfelelő hely van.
Nem beszélve arról hogy egy AEW+C ma már jellemzően nem csak légi célokat derít fel hanem földi célokat is. Egy SAR radar meg egyértelműen csak magasról hatékony.
nézd mindent is meg lehet ideologizálni meg mindenre is lehet példát találni...én azt gondolom Izrael egy borzasztóan speciális eset, és alighe őket kell alapul venni...mert mondjuk őket nem NATO és EU tagok veszik körül...
én sokkal előbb költeném el egy a330 mrtt árát arra, hogy a pilótáink minden évben részt vehessenek a red flagon...
az aew&c-al alapvetően egyet értek...főleg, hogy éppenséggel van "elfekvőben" csak VIP célra használt Falcon-unk...én csupán arra akartam utalni, hogy ha nagyon költséghatékonyak akarunk lenni, akkor rövid távon szerintem mobil réskitöltő radarokkal ez kiváltható...de ha mondjuk majd 2025 után aközött kellene választani, hogy a svédektől 8 gripen-t vagyünk át és csináljunk az egyik Falcon-ból Erieye-t vagy helyette 12 gripen, akkor én az előbbit választanám.
de azért megjegyezném, hogy a repgépek ritkán közlekednek a földfelszínhez tapadva....a Mecsekbe lerakva egy mobil radart Szerbia jelentős része, Romnáia pedig kb. vajdahunyad vonaláig belátható lenne...egy Zemplénben lerakott radar meg Nagyszeben, Segesvár vonaláig simán beláthat Romániába