[HUN] Leopard 2

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 363
14 249
113
Megnézted a kanadai videot? Na az szerelőműhely. Ez egy sátor, amiben el lehet végezni bizonyos szintig a rendszeres karbantartási feladatokat. Lehet csűrni, csavarni, de civil életben ha mondjuk egy ilyenre ráírnám hogy "Nyerges vontató javítóműhely, és bejelentkeznék a MAN-nál, hogy lennék márkaszervíz elhajtanának...

Az ugye megvan, hogy a Marsra eljutó űrhajósok is sátorban laknak majd? A Holdbázis is sátor lesz a tervek szerint? És ott azért kissé szélsőséges a környezet....
De például a Lufthansa Technik is épített egy felfújható sátorhangárt, ahol heavy maintenance tevékenységet végeznek repülőgépeken, itt Ferihegyen.

Nem vágom mi a bajod a sátorral, én is dolgoztam benne - azon kívül, hogy szélben érdekes hangok vannak benne, a világon semmi baj vele műszaki személyzet szempontjából. Baba cucc és olcsó. Aki meg ez alapján ítélne meg egy karbantartó szervezetet, az minimum tájékozatlan a jelenlegi lehetsőégekkel kapcsolatban.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 602
14 940
113
Hol fogja elvégezni?
Alátesz egy emelőt?
timthumb.php


Nem teljesen értem a felháborodásotokat.
Valószínűleg megvan a laktanya rekonstrukció terve évekre előre.
Mind pénzügyileg, mind műszakilag.
Ezek a gépek lizingeltek, amire bizonyos körülményeket biztosítani kell.
Kötelező!
A kmw-nek megfelel.
A Magyar honvédségnek megfelel.
Neked nem felel meg. (ma reggel hasonlóan gyalogoltam át a gyárban, csak az kicsit nagyobb:D, min 7 éve ott van:cool:
, most meg csináltak rá
+ egy autómat kaput. Hülyék ezek, hova terveznek vele?)
Hosszútávon biztos nem csak ez marad, de most hirtelenjében vagy pénzügyi, vagy más általunk nem ismert okból ez lett megvalósítás.
Valószínűleg így is úgy is venni kellett, akkor minek álljon egy raktárban.
Rövidtávon jó megoldás.

-15 fok?
Ne haragudj a sátras élményeid lekorlátozódtak a Dechatlonnál? :rolleyes:

Minden külszolgálat teli van ilyen és hasonló sátrakkal.
Tessék egy sportsátor példának.
Kabulban. - 15 fok:D:rolleyes::D:D:D
(@Mackensen sírva röhögős smilet követelek:hadonaszos:
)

http://2010-2014.kormany.hu/en/hungary-in-afghanistan/news/sport-and-free-time-in-kabul

A tatai karbantartó sátor oldalán a nagy csö meg valószínűleg hőlégbefúvó. Nem fognak fázni.

De igazad van. Nyáron biztos rohadt meleg lessz. o_O
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 860
35 229
113
Komolyan azthiszi valaki hogy a leokat es a lynxeket is majd egy kitelepulesre /hadgyakorlatok eles helyzetre./ beszerzett muhelysatorba fogjak javitani? Felallitottak ahogy amikor beszerzesre kerult is felallotottak es meg sokszor felfogjak kikepzesi szempontbol is... Ez is resze a fejlesztesnek bemutattak. Van muhely es lessz is muhely tatan... /egyebkent a tabori szerelosatorba torteno szereleshez is meg kell a rutint es a kepzettseget szerezni hogy almabol ebresztve is tudjak mi hol van pl. Vagy mik a korlatai a satornak stb.../ nem nyugis civil szerelomuhely azert ahol szemelyautokat szerelnek./
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 602
14 940
113
Sóhaj, kiképzésre, remélhetőleg intenzíven használva, ugrásszerűen megnő a karbantartás igény. Részben a megnövekedett használat okozta, (ahogy a nemzetközi helyzet is fokozódott) hogy a 2010-es évek közepén a BW harckocsiállományának ötven százaléka nem volt bevethető. Ebbe persze belejátszott a az is hogy az SPD privatizálni akarta ezt a részét is a seregnek.Mostanra eljutottak oda, hogy remélik az állomány hetven százaléka bevethető lesz. Ott van a daru: hány tonnás?


Szóval te tudod tatán rövid időn belül nem lessz felújjítva/újjáépítve egy fasza szerelő hangár:D/garázs:oops:/épület?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
Százszor élhetőbb mint a régi karbantartó műhely.

Az lehet, csak ez közel sem egy rendes karbantartó műhely.
Megértem azt is, ha erre csak addig van szükség, ameddig valami meg nem változik. Ha pár éves átmeneti időszakról van csak szó, akkor nem érdekünk egy komolyabb javítóműhelybe beleinvesztálni.
Nem fikászkodni akarok, egyszerűen csak azért érdekelt, mert felmerült bennem már többször, hogy a gépeink javítását nem a Honvédség fogja intézni, hanem ki lesz szervezve mint a Rába/MAN/Merci/Mog. El tudom képzelni, hogy ameddig ez nem áll össze addig intézik ebben a szükségmegoldásban a dolgot. Megint az van, hogy lófaszt nem tudunk, és a morzsákból próbálunk valami értelmesnek tűnő dolgot kikövetkeztetni.

Az ugye megvan, hogy a Marsra eljutó űrhajósok is sátorban laknak majd? A Holdbázis is sátor lesz a tervek szerint? És ott azért kissé szélsőséges a környezet....
De például a Lufthansa Technik is épített egy felfújható sátorhangárt, ahol heavy maintenance tevékenységet végeznek repülőgépeken, itt Ferihegyen.

Nem vágom mi a bajod a sátorral, én is dolgoztam benne - azon kívül, hogy szélben érdekes hangok vannak benne, a világon semmi baj vele műszaki személyzet szempontjából. Baba cucc és olcsó. Aki meg ez alapján ítélne meg egy karbantartó szervezetet, az minimum tájékozatlan a jelenlegi lehetsőégekkel kapcsolatban.

Nem magával a sátorral van a gond.
Normálisan kialakított karbantartó garázsban így oldod meg a darut.
Photo_3_North_Branch.jpg

És meg kell oldani, hogy legyen legalább egy olyan állásod, ahol a gép alatt is lehet dolgozni.
Ennek legegyszerűbb módja a szerelőakna.
M_a156a59b9234e64cf1078fffde1b14db.jpg

De akár.
Pantsertank004-510x321.jpg
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 924
123 406
113
Az lehet, csak ez közel sem egy rendes karbantartó műhely.
Megértem azt is, ha erre csak addig van szükség, ameddig valami meg nem változik. Ha pár éves átmeneti időszakról van csak szó, akkor nem érdekünk egy komolyabb javítóműhelybe beleinvesztálni.
Nem fikászkodni akarok, egyszerűen csak azért érdekelt, mert felmerült bennem már többször, hogy a gépeink javítását nem a Honvédség fogja intézni, hanem ki lesz szervezve mint a Rába/MAN/Merci/Mog. El tudom képzelni, hogy ameddig ez nem áll össze addig intézik ebben a szükségmegoldásban a dolgot. Megint az van, hogy lófaszt nem tudunk, és a morzsákból próbálunk valami értelmesnek tűnő dolgot kikövetkeztetni.



Nem magával a sátorral van a gond.
Normálisan kialakított karbantartó garázsban így oldod meg a darut.
Photo_3_North_Branch.jpg

És meg kell oldani, hogy legyen legalább egy olyan állásod, ahol a gép alatt is lehet dolgozni.
Ennek legegyszerűbb módja a szerelőakna.
M_a156a59b9234e64cf1078fffde1b14db.jpg

De akár.
Pantsertank004-510x321.jpg
Hát a nagyobb javításokat tuti a gyártó végzi (mint kb minden nyugati haditechnika esetén), de jelenleg ez a lízingelt technikának (amit szintén a gyártó üzemeltet) épített kisebb karbantartásokra összerakott műhely (ha megnézed a videót ott látod bent a darut a is)
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Gyorsfordítás, éljen a Messenger.

"A garázs OK. Rantzau ehhez képest nyomorszállás volt. A sátor oké lett volna Camp Warehouseban, a hajtóműcseréig oké, de akkor csak egy . Jobban nem fogod megbontani, talán 3-ig . Nagyobb munkához nem lesz elég. Vagy szereltek az udvaron, ha van nehéz autodaru. . Elfér benn elforgatott toronnyal? A négyes talán igen, de ha megjön a hetes? Ekkora sátorban Kabulban Wieseleket kalapáltunk főleg, arra elég. Efiméket kérdezd meg, részletesen elmondja, mi minden kell a javításhoz, ha nem tábori kórházat üzemeltetsz.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
Hát a nagyobb javításokat tuti a gyártó végzi (mint kb minden nyugati haditechnika esetén), de jelenleg ez a lízingelt technikának (amit szintén a gyártó üzemeltet) épített kisebb karbantartásokra összerakott műhely (ha megnézed a videót ott látod bent a darut a is)

Persze láttam, sanszosan powerpack, esetleg torony. A gond az vele, hogy a saját lábán gurul. Baromi helyigényes és macerás az üzemeltetése. Ugyanez igaz a befelé nyíló ISO konténerajtókra is. Gyakorlatilag a harckocsi és az oldalfalak közötti terület csak nagyon korlátozottan használható ezek miatt.
Full feltételezés, senki ne gondolja túl.
Bennem ez megint azt erősíti meg, hogy ez egy átmeneti szükségmegoldás. Lesz cirka 300 láncos gépünk ami RM/KMW érdekeltségbe tartozik, meg ezen kívül néhány teherautó biztosan. Én arra gondolok, hogy lesz egy központi szerviz, meg fleet management.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 924
123 406
113
Persze láttam, sanszosan powerpack, esetleg torony. A gond az vele, hogy a saját lábán gurul. Baromi helyigényes és macerás az üzemeltetése. Ugyanez igaz a befelé nyíló ISO konténerajtókra is. Gyakorlatilag a harckocsi és az oldalfalak közötti terület csak nagyon korlátozottan használható ezek miatt.
Full feltételezés, senki ne gondolja túl.
Bennem ez megint azt erősíti meg, hogy ez egy átmeneti szükségmegoldás. Lesz cirka 300 láncos gépünk ami RM/KMW érdekeltségbe tartozik, meg ezen kívül néhány teherautó biztosan. Én arra gondolok, hogy lesz egy központi szerviz, meg fleet management.
Hát az RM egerszegen fogja szervizelni a saját cuccait abban biztos lehetsz.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 887
56 718
113
Az ember elmegy ebédelni egy jót, utána szundit egyet és mire benèz a fórumba, elszabadult a pokol. :). :)
Emberek, nyugi! Lesz minden. Varàzsolni nem tud senki.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and notaricon

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 145
113
Miért tenné?
Fenn fog tartani eddig legalább három típusra 4-7-lynx- javítókapacitást egy összeszerelőüzemben?
Az fel sem merült benned, hogy erre egy külön üzletág fog kiépülni itthon?
Lásd még a most átadott "depó" az ausztráloknál. Leánykori nevén MILVEHCOE.
Akár milyen furcsa, ott fogják legyártani, és támogatni az összes RM típust az Ausztrál földrészen. Mert a pályázó Lynx mellett már van nekik ugye a Boxer, meg minimum a HX család. De az az igazság, hogy az egerszegi telepen valószínűleg megoldható lesz akár a Leo-k és a PZH-k karbantartása is. A vásárlást kisérő supportot ugye külön-külön intézhetik a cégek, de ennek letelte után akár meg is lehet versenyeztetni a KMW-t a RM-lal.
A svájciaknál pl. a Leo-k (és minden egyéb szárazföldi technika) karbantartását is a RUAG csinálja. Nem véletlen, hogy neki magának is van upgrade packja a Leo 2-re.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Az fel sem merült benned, hogy erre egy külön üzletág fog kiépülni itthon?
Lásd még a most átadott "depó" az ausztráloknál. Leánykori nevén MILVEHCOE.
Akár milyen furcsa, ott fogják legyártani, és támogatni az összes RM típust az Ausztrál földrészen. Mert a pályázó Lynx mellett már van nekik ugye a Boxer, meg minimum a HX család. De az az igazság, hogy az egerszegi telepen valószínűleg megoldható lesz akár a Leo-k és a PZH-k karbantartása is. A vásárlást kisérő supportot ugye külön-külön intézhetik a cégek, de ennek letelte után akár meg is lehet versenyeztetni a KMW-t a RM-lal.
A svájciaknál pl. a Leo-k (és minden egyéb szárazföldi technika) karbantartását is a RUAG csinálja. Nem véletlen, hogy neki magának is van upgrade packja a Leo 2-re.
Nem merült fel, mert Leoknál ez teljesen értelmetlen Mo léptékben. A fent említett országok gyártják is a technikát, nem csak összeszerelik. Sarkítva: milyen képzettség kell ahhoz, hogy összeszereljen egy autót a gyártósoron, és milyen ahhoz hogy képes legyen felújítani? A Lynxhez viszont valóban kellene egy hazai javítóbázis. Elég kevés vevő lesz a jelek szerint a környéken.szóval itt kell megoldani.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 449
67 762
113
Nem merült fel, mert Leoknál ez teljesen értelmetlen Mo léptékben. A fent említett országok gyártják is a technikát, nem csak összeszerelik. Sarkítva: milyen képzettség kell ahhoz, hogy összeszereljen egy autót a gyártósoron, és milyen ahhoz hogy képes legyen felújítani? A Lynxhez viszont valóban kellene egy hazai javítóbázis. Elég kevés vevő lesz a jelek szerint a környéken.szóval itt kell megoldani.

Tekintve, hogy fejlesztési kapacitás is lesz itt, valószínűleg tervben van, hogy tudják majd faragni a gépeket ahogy kell.