[HUN] Leopard 2

Megnézted a kanadai videot? Na az szerelőműhely. Ez egy sátor, amiben el lehet végezni bizonyos szintig a rendszeres karbantartási feladatokat. Lehet csűrni, csavarni, de civil életben ha mondjuk egy ilyenre ráírnám hogy "Nyerges vontató javítóműhely, és bejelentkeznék a MAN-nál, hogy lennék márkaszervíz elhajtanának...

Az ugye megvan, hogy a Marsra eljutó űrhajósok is sátorban laknak majd? A Holdbázis is sátor lesz a tervek szerint? És ott azért kissé szélsőséges a környezet....
De például a Lufthansa Technik is épített egy felfújható sátorhangárt, ahol heavy maintenance tevékenységet végeznek repülőgépeken, itt Ferihegyen.

Nem vágom mi a bajod a sátorral, én is dolgoztam benne - azon kívül, hogy szélben érdekes hangok vannak benne, a világon semmi baj vele műszaki személyzet szempontjából. Baba cucc és olcsó. Aki meg ez alapján ítélne meg egy karbantartó szervezetet, az minimum tájékozatlan a jelenlegi lehetsőégekkel kapcsolatban.
 
Hol fogja elvégezni?
Alátesz egy emelőt?
timthumb.php


Nem teljesen értem a felháborodásotokat.
Valószínűleg megvan a laktanya rekonstrukció terve évekre előre.
Mind pénzügyileg, mind műszakilag.
Ezek a gépek lizingeltek, amire bizonyos körülményeket biztosítani kell.
Kötelező!
A kmw-nek megfelel.
A Magyar honvédségnek megfelel.
Neked nem felel meg. (ma reggel hasonlóan gyalogoltam át a gyárban, csak az kicsit nagyobb:D, min 7 éve ott van:cool:
, most meg csináltak rá
+ egy autómat kaput. Hülyék ezek, hova terveznek vele?)
Hosszútávon biztos nem csak ez marad, de most hirtelenjében vagy pénzügyi, vagy más általunk nem ismert okból ez lett megvalósítás.
Valószínűleg így is úgy is venni kellett, akkor minek álljon egy raktárban.
Rövidtávon jó megoldás.

-15 fok?
Ne haragudj a sátras élményeid lekorlátozódtak a Dechatlonnál? :rolleyes:

Minden külszolgálat teli van ilyen és hasonló sátrakkal.
Tessék egy sportsátor példának.
Kabulban. - 15 fok:D:rolleyes::D:D:D
(@Mackensen sírva röhögős smilet követelek:hadonaszos:
)

http://2010-2014.kormany.hu/en/hungary-in-afghanistan/news/sport-and-free-time-in-kabul

A tatai karbantartó sátor oldalán a nagy csö meg valószínűleg hőlégbefúvó. Nem fognak fázni.

De igazad van. Nyáron biztos rohadt meleg lessz. o_O
 
Komolyan azthiszi valaki hogy a leokat es a lynxeket is majd egy kitelepulesre /hadgyakorlatok eles helyzetre./ beszerzett muhelysatorba fogjak javitani? Felallitottak ahogy amikor beszerzesre kerult is felallotottak es meg sokszor felfogjak kikepzesi szempontbol is... Ez is resze a fejlesztesnek bemutattak. Van muhely es lessz is muhely tatan... /egyebkent a tabori szerelosatorba torteno szereleshez is meg kell a rutint es a kepzettseget szerezni hogy almabol ebresztve is tudjak mi hol van pl. Vagy mik a korlatai a satornak stb.../ nem nyugis civil szerelomuhely azert ahol szemelyautokat szerelnek./
 
Sóhaj, kiképzésre, remélhetőleg intenzíven használva, ugrásszerűen megnő a karbantartás igény. Részben a megnövekedett használat okozta, (ahogy a nemzetközi helyzet is fokozódott) hogy a 2010-es évek közepén a BW harckocsiállományának ötven százaléka nem volt bevethető. Ebbe persze belejátszott a az is hogy az SPD privatizálni akarta ezt a részét is a seregnek.Mostanra eljutottak oda, hogy remélik az állomány hetven százaléka bevethető lesz. Ott van a daru: hány tonnás?


Szóval te tudod tatán rövid időn belül nem lessz felújjítva/újjáépítve egy fasza szerelő hangár:D/garázs:oops:/épület?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Százszor élhetőbb mint a régi karbantartó műhely.

Az lehet, csak ez közel sem egy rendes karbantartó műhely.
Megértem azt is, ha erre csak addig van szükség, ameddig valami meg nem változik. Ha pár éves átmeneti időszakról van csak szó, akkor nem érdekünk egy komolyabb javítóműhelybe beleinvesztálni.
Nem fikászkodni akarok, egyszerűen csak azért érdekelt, mert felmerült bennem már többször, hogy a gépeink javítását nem a Honvédség fogja intézni, hanem ki lesz szervezve mint a Rába/MAN/Merci/Mog. El tudom képzelni, hogy ameddig ez nem áll össze addig intézik ebben a szükségmegoldásban a dolgot. Megint az van, hogy lófaszt nem tudunk, és a morzsákból próbálunk valami értelmesnek tűnő dolgot kikövetkeztetni.

Az ugye megvan, hogy a Marsra eljutó űrhajósok is sátorban laknak majd? A Holdbázis is sátor lesz a tervek szerint? És ott azért kissé szélsőséges a környezet....
De például a Lufthansa Technik is épített egy felfújható sátorhangárt, ahol heavy maintenance tevékenységet végeznek repülőgépeken, itt Ferihegyen.

Nem vágom mi a bajod a sátorral, én is dolgoztam benne - azon kívül, hogy szélben érdekes hangok vannak benne, a világon semmi baj vele műszaki személyzet szempontjából. Baba cucc és olcsó. Aki meg ez alapján ítélne meg egy karbantartó szervezetet, az minimum tájékozatlan a jelenlegi lehetsőégekkel kapcsolatban.

Nem magával a sátorral van a gond.
Normálisan kialakított karbantartó garázsban így oldod meg a darut.
Photo_3_North_Branch.jpg

És meg kell oldani, hogy legyen legalább egy olyan állásod, ahol a gép alatt is lehet dolgozni.
Ennek legegyszerűbb módja a szerelőakna.
M_a156a59b9234e64cf1078fffde1b14db.jpg

De akár.
Pantsertank004-510x321.jpg
 
Az lehet, csak ez közel sem egy rendes karbantartó műhely.
Megértem azt is, ha erre csak addig van szükség, ameddig valami meg nem változik. Ha pár éves átmeneti időszakról van csak szó, akkor nem érdekünk egy komolyabb javítóműhelybe beleinvesztálni.
Nem fikászkodni akarok, egyszerűen csak azért érdekelt, mert felmerült bennem már többször, hogy a gépeink javítását nem a Honvédség fogja intézni, hanem ki lesz szervezve mint a Rába/MAN/Merci/Mog. El tudom képzelni, hogy ameddig ez nem áll össze addig intézik ebben a szükségmegoldásban a dolgot. Megint az van, hogy lófaszt nem tudunk, és a morzsákból próbálunk valami értelmesnek tűnő dolgot kikövetkeztetni.



Nem magával a sátorral van a gond.
Normálisan kialakított karbantartó garázsban így oldod meg a darut.
Photo_3_North_Branch.jpg

És meg kell oldani, hogy legyen legalább egy olyan állásod, ahol a gép alatt is lehet dolgozni.
Ennek legegyszerűbb módja a szerelőakna.
M_a156a59b9234e64cf1078fffde1b14db.jpg

De akár.
Pantsertank004-510x321.jpg
Hát a nagyobb javításokat tuti a gyártó végzi (mint kb minden nyugati haditechnika esetén), de jelenleg ez a lízingelt technikának (amit szintén a gyártó üzemeltet) épített kisebb karbantartásokra összerakott műhely (ha megnézed a videót ott látod bent a darut a is)
 
Gyorsfordítás, éljen a Messenger.

"A garázs OK. Rantzau ehhez képest nyomorszállás volt. A sátor oké lett volna Camp Warehouseban, a hajtóműcseréig oké, de akkor csak egy . Jobban nem fogod megbontani, talán 3-ig . Nagyobb munkához nem lesz elég. Vagy szereltek az udvaron, ha van nehéz autodaru. . Elfér benn elforgatott toronnyal? A négyes talán igen, de ha megjön a hetes? Ekkora sátorban Kabulban Wieseleket kalapáltunk főleg, arra elég. Efiméket kérdezd meg, részletesen elmondja, mi minden kell a javításhoz, ha nem tábori kórházat üzemeltetsz.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Hát a nagyobb javításokat tuti a gyártó végzi (mint kb minden nyugati haditechnika esetén), de jelenleg ez a lízingelt technikának (amit szintén a gyártó üzemeltet) épített kisebb karbantartásokra összerakott műhely (ha megnézed a videót ott látod bent a darut a is)

Persze láttam, sanszosan powerpack, esetleg torony. A gond az vele, hogy a saját lábán gurul. Baromi helyigényes és macerás az üzemeltetése. Ugyanez igaz a befelé nyíló ISO konténerajtókra is. Gyakorlatilag a harckocsi és az oldalfalak közötti terület csak nagyon korlátozottan használható ezek miatt.
Full feltételezés, senki ne gondolja túl.
Bennem ez megint azt erősíti meg, hogy ez egy átmeneti szükségmegoldás. Lesz cirka 300 láncos gépünk ami RM/KMW érdekeltségbe tartozik, meg ezen kívül néhány teherautó biztosan. Én arra gondolok, hogy lesz egy központi szerviz, meg fleet management.
 
Persze láttam, sanszosan powerpack, esetleg torony. A gond az vele, hogy a saját lábán gurul. Baromi helyigényes és macerás az üzemeltetése. Ugyanez igaz a befelé nyíló ISO konténerajtókra is. Gyakorlatilag a harckocsi és az oldalfalak közötti terület csak nagyon korlátozottan használható ezek miatt.
Full feltételezés, senki ne gondolja túl.
Bennem ez megint azt erősíti meg, hogy ez egy átmeneti szükségmegoldás. Lesz cirka 300 láncos gépünk ami RM/KMW érdekeltségbe tartozik, meg ezen kívül néhány teherautó biztosan. Én arra gondolok, hogy lesz egy központi szerviz, meg fleet management.
Hát az RM egerszegen fogja szervizelni a saját cuccait abban biztos lehetsz.
 
Miért tenné?
Fenn fog tartani eddig legalább három típusra 4-7-lynx- javítókapacitást egy összeszerelőüzemben?
Az fel sem merült benned, hogy erre egy külön üzletág fog kiépülni itthon?
Lásd még a most átadott "depó" az ausztráloknál. Leánykori nevén MILVEHCOE.
Akár milyen furcsa, ott fogják legyártani, és támogatni az összes RM típust az Ausztrál földrészen. Mert a pályázó Lynx mellett már van nekik ugye a Boxer, meg minimum a HX család. De az az igazság, hogy az egerszegi telepen valószínűleg megoldható lesz akár a Leo-k és a PZH-k karbantartása is. A vásárlást kisérő supportot ugye külön-külön intézhetik a cégek, de ennek letelte után akár meg is lehet versenyeztetni a KMW-t a RM-lal.
A svájciaknál pl. a Leo-k (és minden egyéb szárazföldi technika) karbantartását is a RUAG csinálja. Nem véletlen, hogy neki magának is van upgrade packja a Leo 2-re.
 
Az fel sem merült benned, hogy erre egy külön üzletág fog kiépülni itthon?
Lásd még a most átadott "depó" az ausztráloknál. Leánykori nevén MILVEHCOE.
Akár milyen furcsa, ott fogják legyártani, és támogatni az összes RM típust az Ausztrál földrészen. Mert a pályázó Lynx mellett már van nekik ugye a Boxer, meg minimum a HX család. De az az igazság, hogy az egerszegi telepen valószínűleg megoldható lesz akár a Leo-k és a PZH-k karbantartása is. A vásárlást kisérő supportot ugye külön-külön intézhetik a cégek, de ennek letelte után akár meg is lehet versenyeztetni a KMW-t a RM-lal.
A svájciaknál pl. a Leo-k (és minden egyéb szárazföldi technika) karbantartását is a RUAG csinálja. Nem véletlen, hogy neki magának is van upgrade packja a Leo 2-re.
Nem merült fel, mert Leoknál ez teljesen értelmetlen Mo léptékben. A fent említett országok gyártják is a technikát, nem csak összeszerelik. Sarkítva: milyen képzettség kell ahhoz, hogy összeszereljen egy autót a gyártósoron, és milyen ahhoz hogy képes legyen felújítani? A Lynxhez viszont valóban kellene egy hazai javítóbázis. Elég kevés vevő lesz a jelek szerint a környéken.szóval itt kell megoldani.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Nem merült fel, mert Leoknál ez teljesen értelmetlen Mo léptékben. A fent említett országok gyártják is a technikát, nem csak összeszerelik. Sarkítva: milyen képzettség kell ahhoz, hogy összeszereljen egy autót a gyártósoron, és milyen ahhoz hogy képes legyen felújítani? A Lynxhez viszont valóban kellene egy hazai javítóbázis. Elég kevés vevő lesz a jelek szerint a környéken.szóval itt kell megoldani.

Tekintve, hogy fejlesztési kapacitás is lesz itt, valószínűleg tervben van, hogy tudják majd faragni a gépeket ahogy kell.