[HUN] Leopard 2

Leesett a HM-ben hogy nem olcsó jatek a Leopard. Megneznem mennyibe kerul ra egy ilyen papucsozas, biztos időszerű mar par darabon, ezert a tender.
Nekem az a nagy kerdes hogy ki kell - e kiserletezni az anyagosszetetelt, vagy megkapjuk valahonnan?
Esetleg teli/nyari kozut/terep valtozat is lesz? :rolleyes:

Ja es meg valami, korabban ment a polemizalas a full gumi "lanctalprol", nos talan el is dőlt hogy egy ilyen bekeidos himbilimbi hasznalat soran ha ennyire kopik a gumi, akkor rendeltetes szeru hasznalatban egy haboruban nem eletkepes.

Mondjuk T 72 is el van 45 eve itthon gumibetet nelkul, azon az 1 uton meg megoldottak addig is ha a szomodi loterre atmentek. Mashova meg nem szoktak tankok jarni itthon, eleg lenne 1 db Leopardon ami kiallitasokra jar.
De hat Nato megkülönböztető jelzes.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Leesett a HM-ben hogy nem olcsó jatek a Leopard. Megneznem mennyibe kerul ra egy ilyen papucsozas, biztos időszerű mar par darabon, ezert a tender.
Nekem az a nagy kerdes hogy ki kell - e kiserletezni az anyagosszetetelt, vagy megkapjuk valahonnan?
Esetleg teli/nyari kozut/terep valtozat is lesz? :rolleyes:

Ja es meg valami, korabban ment a polemizalas a full gumi "lanctalprol", nos talan el is dőlt hogy egy ilyen bekeidos himbilimbi hasznalat soran ha ennyire kopik a gumi, akkor rendeltetes szeru hasznalatban egy haboruban nem eletkepes.

Mondjuk T 72 is el van 45 eve itthon gumibetet nelkul, azon az 1 uton meg megoldottak addig is ha a szomodi loterre atmentek. Mashova meg nem szoktak tankok jarni itthon, eleg lenne 1 db Leopardon ami kiallitasokra jar.
De hat Nato megkülönböztető jelzes.
Ez gumibetét amit már lassan 80 éve használnak, semmi titok nincs benne.
 
  • Tetszik
Reactions: reich_und_roll
Leesett a HM-ben hogy nem olcsó jatek a Leopard. Megneznem mennyibe kerul ra egy ilyen papucsozas, biztos időszerű mar par darabon, ezert a tender.
Nekem az a nagy kerdes hogy ki kell - e kiserletezni az anyagosszetetelt, vagy megkapjuk valahonnan?
Esetleg teli/nyari kozut/terep valtozat is lesz? :rolleyes:

Ja es meg valami, korabban ment a polemizalas a full gumi "lanctalprol", nos talan el is dőlt hogy egy ilyen bekeidos himbilimbi hasznalat soran ha ennyire kopik a gumi, akkor rendeltetes szeru hasznalatban egy haboruban nem eletkepes.

Mondjuk T 72 is el van 45 eve itthon gumibetet nelkul, azon az 1 uton meg megoldottak addig is ha a szomodi loterre atmentek. Mashova meg nem szoktak tankok jarni itthon, eleg lenne 1 db Leopardon ami kiallitasokra jar.
De hat Nato megkülönböztető jelzes.

Nem nagyon kell kiserletezni szerintem. Ahogy dudi es en is irtuk ez egy regi dolog. A Patton ota hasznaljak, pontosabban az M60 volt az elso. 1959 ota van, a megnevezese az anyagnak pedig SBR -Styrene Butadiene Rubber. Nem hiszem, hogy sok valtoztatssal keszulne a kezdetek ota. A Leoknak peldaul a nurnbergi Deihl KG gyartja.
 
Ez gumibetét amit már lassan 80 éve használnak, semmi titok nincs benne.
Nana, HM beszalitokent mit nem lehet elcseszni? Voltak mar emlekezetes dolgok, nemigaz?

Nem nagyon kell kiserletezni szerintem. Ahogy dudi es en is irtuk ez egy regi dolog. A Patton ota hasznaljak, pontosabban az M60 volt az elso. 1959 ota van, a megnevezese az anyagnak pedig SBR -Styrene Butadiene Rubber. Nem hiszem, hogy sok valtoztatssal keszulne a kezdetek ota. A Leoknak peldaul a nurnbergi Deihl KG gyartja.
Köszönöm, kerestem a Leo beszalitot, de tul maceras volt egy ido utan.
Mindig is ok voltak a beszalitok vajon?
Amit a Leopardjainkra felraktak mikori gyartasuak vajon?
De ettol fuggetlenul termeszetesen ami arra valo hogy aszfalton guruljon vele, azt a kavicsos ut megeszi.
 
Ja es meg valami, korabban ment a polemizalas a full gumi "lanctalprol", nos talan el is dőlt hogy egy ilyen bekeidos himbilimbi hasznalat soran ha ennyire kopik a gumi, akkor rendeltetes szeru hasznalatban egy haboruban nem eletkepes.
Ha arra gondolsz, hogy a gumiheveder szarabb, akkor el kell, hogy keserítselek. Azonos típuson azonos körülmények között jóval tovább bírja a gumiheveder.
A Leo2 tömegére viszont még nem létezik ilyen. A határ kb. a Lynx tömege.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nana, HM beszalitokent mit nem lehet elcseszni? Voltak mar emlekezetes dolgok, nemigaz?


Köszönöm, kerestem a Leo beszalitot, de tul maceras volt egy ido utan.
Mindig is ok voltak a beszalitok vajon?
Amit a Leopardjainkra felraktak mikori gyartasuak vajon?
De ettol fuggetlenul termeszetesen ami arra valo hogy aszfalton guruljon vele, azt a kavicsos ut megeszi.
Van valami Leopard 2 cikk a HTKA-n, abban lehet benne van.
 
Nana, HM beszalitokent mit nem lehet elcseszni? Voltak mar emlekezetes dolgok, nemigaz?


Köszönöm, kerestem a Leo beszalitot, de tul maceras volt egy ido utan.
Mindig is ok voltak a beszalitok vajon?
Amit a Leopardjainkra felraktak mikori gyartasuak vajon?
De ettol fuggetlenul termeszetesen ami arra valo hogy aszfalton guruljon vele, azt a kavicsos ut megeszi.

Ez a cegcsoport honlapja:


Igen komoly cuccokat gyartanak, ez a betet nem a legnagyobb dobasuk -egyebkent mar a Leopard 1-hez is ok gyartottak. Nem kispalyas hadiipari beszallitok.
Arrol semmit nem tudok, hogy a mi Leopardunkra mikor gyartas kerul fel.
 
Leesett a HM-ben hogy nem olcsó jatek a Leopard. Megneznem mennyibe kerul ra egy ilyen papucsozas, biztos időszerű mar par darabon, ezert a tender.
Nekem az a nagy kerdes hogy ki kell - e kiserletezni az anyagosszetetelt, vagy megkapjuk valahonnan?
Esetleg teli/nyari kozut/terep valtozat is lesz? :rolleyes:

Ja es meg valami, korabban ment a polemizalas a full gumi "lanctalprol", nos talan el is dőlt hogy egy ilyen bekeidos himbilimbi hasznalat soran ha ennyire kopik a gumi, akkor rendeltetes szeru hasznalatban egy haboruban nem eletkepes.

Mondjuk T 72 is el van 45 eve itthon gumibetet nelkul, azon az 1 uton meg megoldottak addig is ha a szomodi loterre atmentek. Mashova meg nem szoktak tankok jarni itthon, eleg lenne 1 db Leopardon ami kiallitasokra jar.
De hat Nato megkülönböztető jelzes.
ŐŐ, én már terveztem vasúti átjárót ahol T-72 járt át. És kellett gyártói nyilatkozat arról hogy jó lesz T-72-re.
Az összes átjáró gumielem gyártónál azonnali garanciavesztést okoz ha egy gumibetét nélküli lánctalpas átmegy rajta. Háborúban nyilván nem számít, de békeidőben azért eléggé. És vasúti fővonalon már csak olyat lehet beépíteni ami bontható a szabályozó géplánc áthaladásának idejére.
 
Pont ugyan úgy vannak az összetéllel mint az autógumi gyártók a kopás egyebek miatt. Szóval de van benne. Van több gyártó és több árkategória.
Van tèli meg nyári gumibetèt?

Van sziklás terepre, meg homokra?

Ezt most teljesen komolyan kèrdezem!
Mert èn ilyenről mèg nem hallottam.

Egy autó/motor gumiabroncs gyártó tènyleg 1000 fèle igènyre fejleszt.
Nagyon nagy különbsègekkel.

Kicsit sportos vezetèshez.
Sportos vezetèshez.
Nagyon sportos vezetèshez.
Pályanapozásra K sportos vezetèshez.

Szóval ott tènyleg milliónyi igèny van.

Nekem is volt olyan abroncs a motoromon kb semmit nem kopott.
Meg kb semmit nem tapadt. :rolleyes:

Szóval az ilyen gumibetètek az aszfalt vèdelmère vannak.
De van ezekből is különböző, akár gyartón belül?


Másrèszt most a 12db be lessz rakva ès megnèzik a többihez kèpest hogy kopik?

Az árat mèg nem vèlemènyeznèm mert próbagyártás.
Nem tudom az eredeti mennyi.

Ès ebből ha lessz nagy szèria az mennyi lessz.
Az már izgalmasabb kèrdès.
 
Ha már lánctalp
Kompozit futógörgők és lánctalp-no vajon honnan? :D
187314-d34a5f7089474a14b0e70382b5e32956.jpg

187313-7ef8c493d5e91d7a607b9eeec646d20a.jpg
 
Nana, HM beszalitokent mit nem lehet elcseszni? Voltak mar emlekezetes dolgok, nemigaz?


Köszönöm, kerestem a Leo beszalitot, de tul maceras volt egy ido utan.
Mindig is ok voltak a beszalitok vajon?
Amit a Leopardjainkra felraktak mikori gyartasuak vajon?
De ettol fuggetlenul termeszetesen ami arra valo hogy aszfalton guruljon vele, azt a kavicsos ut megeszi.

Kicsit utana neztem, mert remlett, hogy a spanyolok is maguk gyartottak a beteteket a sajat Leopardjaikhoz. Es kerlek nemhogy csak azokhoz es csak beteteket, hanem lancokat is peldaul AMX, Ariete, M60, M1… orosz reszrol az osszes BMP-hez es T szeriahoz. Szoval ez valoszinuleg nem egy rossz biznisz es ahogy mar irtam is talan exportra is tudnank gyartani es felepiteni egy remek kis uzletet.
 
Sok érdekes fotó
Látogatóban az MH Klapka György 1. Páncélosdandárnál
dsc_7449m.jpg

dsc_7238m.jpg

Az kiváló menettulajdonságokkal rendelkező Leopard2-esek egyik érdekessége, hogy egymás vontatása során hőpajzsot kell a vontatott tank elejére tenni, mivel olyan forró a kiömlő gázok hőmérséklete. Ergo tehát nem láthat senki olyat, hogy a Leo2 feneke mögött szorosan búvó gyalogságot fedezne menet közben. Igaz ez az amerikai M1 Abrams változatokra is.
dsc_7443m.jpg


A Leopard2A4HU fő fegyverzete a simacsövű 120mm-es L44 harckocsilöveg. Az RH60 APFSDS-T és az EH50 E-FRAG-T a szolgálatban álló tankok páncéltörő és repeszromboló lövedékeinek gyakorló változata.
 
dsc_7449m.jpg

dsc_7238m.jpg

Az kiváló menettulajdonságokkal rendelkező Leopard2-esek egyik érdekessége, hogy egymás vontatása során hőpajzsot kell a vontatott tank elejére tenni, mivel olyan forró a kiömlő gázok hőmérséklete. Ergo tehát nem láthat senki olyat, hogy a Leo2 feneke mögött szorosan búvó gyalogságot fedezne menet közben. Igaz ez az amerikai M1 Abrams változatokra is.
dsc_7443m.jpg


A Leopard2A4HU fő fegyverzete a simacsövű 120mm-es L44 harckocsilöveg. Az RH60 APFSDS-T és az EH50 E-FRAG-T a szolgálatban álló tankok páncéltörő és repeszromboló lövedékeinek gyakorló változata.
Az első képen látszik milyen jó a magyar multicam - ha az arcot kitakarjuk alig látni a katona körvonalait...a Leopard 2 feltűnőbb ezzel a fás háttérrel, bár messzebbről nézve jobb szokott lenni a "rejtőhatás".

cmpo.png
 
dsc_7449m.jpg

Az kiváló menettulajdonságokkal rendelkező Leopard2-esek egyik érdekessége, hogy egymás vontatása során hőpajzsot kell a vontatott tank elejére tenni, mivel olyan forró a kiömlő gázok hőmérséklete. Ergo tehát nem láthat senki olyat, hogy a Leo2 feneke mögött szorosan búvó gyalogságot fedezne menet közben. Igaz ez az amerikai M1 Abrams változatokra is.


A Leopard2A4HU fő fegyverzete a simacsövű 120mm-es L44 harckocsilöveg. Az RH60 APFSDS-T és az EH50 E-FRAG-T a szolgálatban álló tankok páncéltörő és repeszromboló lövedékeinek gyakorló változata.
dsc_7206m_2.jpg


A mobil javítóműhely a Leopard2 MTU motorjának kiemelésén kívül minden más javítására alkalmas.

dsc_7144m_1.jpg




A mobil javítóműhely a Leopard2 MTU motorjának kiemelésén kívül minden más javítására alkalmas.
dsc_7141m_2.jpg