[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 579
74 567
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 579
74 567
113
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása...

A HS bíráló bizottságának döntése alapján első körben öt sportrepülő egyesületnél, Börgöndön, Budaörsön, Nyíregyházán, Szegeden és Szolnokon indulnak meg a honvéd kadétokra épülő képzések. Miután az elméleti képzések megkezdődtek, amelyek befejeztével a kadétok megkezdhetik vitorlázórepülő gyakorlati képzésüket. A gyakorlati képzések megkezdése előtt kiemelt jelentőséggel bírt a programban résztvevő oktatók egységes elvekre épülő módszertani felkészítése. A Honvéd Kadét Pilóta Program első oktatói módszertani foglalkozását 2024. március 2-án, Szolnokon tartották. Idén a program keretein belül 87 különböző szintű képesítés megszerzésére van lehetősége a fiataloknak.


Honvéd Kadét Pilóta Program
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 579
74 567
113
441318582_903461281791816_7819088627601675542_n.jpg


"Áron és Balázs jelenleg négy társával az Amerikai Egyesült Államokban készülnek jövőbeni hivatásukra...

A képzésnek több fázisa van: egy nyelvi képzés Texasban, majd ezt követi három repülési fázis, három különböző géptípussal.

Első repülési fázis az Initial Flight Training Coloradoban, amelyet Diamond DA20-as típusú géppel kell teljesíteni.
Ezután következik az Undergraduate Pilot Training, amelyet már T-6 Texan II típusú kiképző géppel kell abszolválni.
Amennyiben sikeresen teljesítik hallgatóink ezt a közel 8 hónapos fázist, kiérdemlik az amerikai szárnyakat.
Az utolsó fázis géptípusa a sugárhajtású T-38, itt egy alapszintű képzést kapnak a tisztjelöltek.

A fázisok alatt folyamatosak a számonkérések, tesztek, vizsgák és vizsgarepülések formájában. Ha nem sikerül egy vizsga, akkor nagyon fel kell készülni a következőre, mert sajnos a legtöbb esetben csak egy, vagy két javítási lehetőség áll a pilótajelölt rendelkezésére.

Na de a folyamat mely szakaszában járnak hallgatóink? Egyik hallgatónk a nyelvi képzés szakaszában, ketten a repülési fázis kettes szakaszában, és hárman az utolsó repülési szakaszban vannak. Áron a kettes, Balázs pedig a harmadik repülési fázisban szeli az eget."

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 579
74 567
113
441318582_903461281791816_7819088627601675542_n.jpg


"Áron és Balázs jelenleg négy társával az Amerikai Egyesült Államokban készülnek jövőbeni hivatásukra...

A képzésnek több fázisa van: egy nyelvi képzés Texasban, majd ezt követi három repülési fázis, három különböző géptípussal.

Első repülési fázis az Initial Flight Training Coloradoban, amelyet Diamond DA20-as típusú géppel kell teljesíteni.
Ezután következik az Undergraduate Pilot Training, amelyet már T-6 Texan II típusú kiképző géppel kell abszolválni.
Amennyiben sikeresen teljesítik hallgatóink ezt a közel 8 hónapos fázist, kiérdemlik az amerikai szárnyakat.
Az utolsó fázis géptípusa a sugárhajtású T-38, itt egy alapszintű képzést kapnak a tisztjelöltek.

A fázisok alatt folyamatosak a számonkérések, tesztek, vizsgák és vizsgarepülések formájában. Ha nem sikerül egy vizsga, akkor nagyon fel kell készülni a következőre, mert sajnos a legtöbb esetben csak egy, vagy két javítási lehetőség áll a pilótajelölt rendelkezésére.

Na de a folyamat mely szakaszában járnak hallgatóink? Egyik hallgatónk a nyelvi képzés szakaszában, ketten a repülési fázis kettes szakaszában, és hárman az utolsó repülési szakaszban vannak. Áron a kettes, Balázs pedig a harmadik repülési fázisban szeli az eget."