Mi az a kaja amire a gyomrodban jobban hat a gravitáció mint másra?Azért 6-8 G-nél nem mindegy, hogy mi van a gyomrodban...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mi az a kaja amire a gyomrodban jobban hat a gravitáció mint másra?Azért 6-8 G-nél nem mindegy, hogy mi van a gyomrodban...
Elvileg a bab meg a káposztafélék ellenjavaltak.Mi az a kaja amire a gyomrodban jobban hat a gravitáció mint másra?
Ám legyen (nem tudom, hogy így van-e de elfogadom), de még ezzel együtt sem igényel rendkívüli étrendet. Igazából amíg volt normakülönbözete a pilótáknak addig sem kaptak különösebben extra kaját.Elvileg a bab meg a káposztafélék ellenjavaltak.
Ez egy baromság, pótcselekvés!Jelenleg mindenki harci díszben tolja még a minisztériumban meg a parancsnokságokon is.
Mellényben ülök az irodàmban.
Fegyverrl
Dehogynem!Nem pótcselekvés ez? Többet érne lövészetre menni, harcászkodni, menetet vezényelni, riadóztatni. De harci díszben írni az excelt, söprögetni a műhelyben, meg főzni a csontlevest, az felesleges f*szság.
Ebben is van igazság.Ez megint nincs így ahogy írod. És úgy sem ahogy Én gondolom. Kávzi Te is Én is civilek vagyunk, polgárok, és amit látunk, hallunk és tapasztalunk, azt interpretáljuk számunkra mint létező világot.
Igen a katona az katona. Tény.. Meg az is tény, hogy amit leírtál, hogy elsősorban katona az a US.Marine-nél van.. Ott mindenki lövész...
Az is tény a málhamellényes katonák,betárazott pisztollyal, túlélőfelszereléssel repülnek háborúba... Névtelen hősök... Ha minket nem érdekelne repülés a mai magyar pilóták számunkra is névetelen hősök lennének.
Meg az is tény, hogy a nyugati légierők tagjai akik tényleges bevetéseken repültek, de akár a mieink is a balti őrjáratokon, normális ágyakban allhatnak, kiemelt minőségű kaját kapnak, megva a pihenésre szánt idő, mert szükséges és kiemeltebb az ellátásuk, mint a "bokorugróké". Mert amit kezelnek, az rendkívüli érték, komplex és a kiképzésük is ezért sok évig tart. És nem is engedheti meg a hadsereg magának, hogy a drill miatt, mert nem tud alakíasan viselkedni, mert egy átadási ünnepségen rohambilivel a fején grasszáljon lelépjen. Márpedig, persze vannak túlélő gyakorlatok, komoly fizikai állóképességet stb. igénybevevő kiképzés és egyénileg is komoly testmozgás van (már nincs olyan, mint N.Z-volt aki úgy nézett ki mint egy medve, akkora pocakkal és elkapta a szerb MIG-et Szeged felett. A mai pilótáink már nem ilyenek és külsőre és fizikilag sem különböznek nyugatabbra lévő hajózóktól..
És ha így bánnak velük, és ez a jelenleg hatalmon lévő társaságot leváltják, eltakarítják, akkor vége a szükséghelyzeteknek, vészhelyzeteknek és az hajózó állomány és a műszakiak le fognak lépni civil légitársaságokhoz, ha itt katonásdit akarnak velük játszani. Persze katonák, de más-másnak kell lenni a toleranciának egy pilótánál, egy harkocsizónál, egy lövésznél, vagy egy kiber szakembernél.. Ezt egyébként nem én hanem RSzR mondta anno.. arra utalva, hogy minek kéne egy kibervédelmi szakember katonának olyan fizikai követményeket teljesíteni, mint egy lövésznek.. Én meg interpretálom, hogy egy müszaki vagy pilóta az ne a vigyázzmenetben, meg az alakíságban legyen első, és ne az legyen a fontos, hogy jelentem, meg kérek engedélyt bla.. bla.. bla.. hanem javítsa, karbantartsa a gépeket, meg tudjon repülni és kezelni a techikát.
Meg ebben is.Dehogynem!
Ez kb. arra jó hogy kifelé mutassák fentről hogy mi aztán fel vagyunk készülve mindenre, befelé meg éreztessék az állománnyal hogy pofa lapos, mert ha nem lehet vigyázzállásban is írni tovább az excel táblát, ha akarjuk a székedet is elvisszük az irodádból!
Baszki ezt így végigolvasva hogy mi van/volt ott, azt kell mondanom, komolyan, ehhez képest a Katvéd. egy virágzó és fegyelmezett, jól szervezett hatékony profi csapat!Ebben is van igazság.
Meg ebben is.
Tehát adva van egyszer egy parádézó repülőnapi belterjes Szentgyörgyi Dezső repülőklub, ahol a legnagyobb ászok olyanok, mint a pocakos kokainfutár, aki úgy elfogta a szerb 21-est, hogy amaz talán nem is tudott róla, vagy a másik, akiből "világbajnok" lett, vagy a bázisparancsnok, aki a rossznyelvek szerint majdnem lelőtte a társát, ezért mikor az elfeledett futót nyitni és kicsúszott a 44-es útra gépestől, akkor betyárbecsület címszóval nem csinált belőle nagyobb ügyet. Vagy mikor az amerikaiak idejöttek F-15-össel, tele a légtér nemzetközi vadászgépekkel és a mi egyik Albatros gépünk úgy elmegy kirándulni Fehérgyarmatra, hogy ott is leli halálát a két hajózó. Akik nem abban a sorrendben ültek a kabinba, ahogy a feladat megkövetelte (hogy jobban tudjanak kamerázni) és nem is arra repültek, amerre az útvonalterv szólt.
Mindennek persze nem lett következménye.
Azaz mégis, mert 7 évvel később egy Gripenünk ugyanígy veszett oda, mert nem abban a sorrendben ültek, mert kanerázni kellett a repülést, magyar virtus, egy kis zsiványság, a rutin meg megkopott. A gép oda, az elkövetők maradnak a helyükön, sőt, egymást váltják a parancsnoki poszton.
Ezt megfegyelmezni csak kívülről lehet.
De tény, hogy nem békeidős műkatonákkal, málhamellényben, budapesti irodában excellező vészhelyzeti rambó-szemlélettel, sokévtizedes irigységgel, frusztrációval, "majd most megmutatjuk ezeknek a lumpeneknek" - hozzáállással.
Ha nem hivatkozhatna a HM mindenáron a NATO titkolózásra, akkor egy jóval transzparensebb költségvetés tervezéssel, versenyszférából átemelt hatékonyság alapú revízióval sokkal jobb kiképzést lehetne elérni, mint a demonstratív rohamsisakos, de hajózóruhás állománygyűlésekkel, ahol a szarfaszú pilótájába beleverik, hogy mostantól bokorugró baka és kuss a neve.
Szóval a katona-pilótát és katona-repműszakit nem ilyen bárgyú módon kell kierőszakolni.
Tudom, hogy csúnya példa, de a mikéntet bizony most lehet látni az ukrán, de különösképp az orosz légierő átalakulásán.
És nem szép a módszer, de sajnos hatékony.
A tűzoltóknál folyamatosan van éles bevetés. Ha valamit nem úgy csinálnak ahogy kell, az nagyon hamar kiderül. A hadseregnél meg békeidőben nem.Baszki ezt így végigolvasva hogy mi van/volt ott, azt kell mondanom, komolyan, ehhez képest a Katvéd. egy virágzó és fegyelmezett, jól szervezett hatékony profi csapat!
Tényleg szar volt ezt így még olvasni is...
Igen szinte biztos vagyok benne én is, hogy ez van mögötte, nálunk napi szinten bizonyítani kell, ha ilyen szintű nihil lenne minden nap címlapon lennénk.A tűzoltóknál folyamatosan van éles bevetés. Ha valamit nem úgy csinálnak ahogy kell, az nagyon hamar kiderül. A hadseregnél meg békeidőben nem.
Értelmét látod? Akár a minisztérium, OHP stb?? Még Ukrajában se harci díszben ülnek.. Ez olyan pótcselekvés, mint mikor átrepült a Tupoljec drón erre, 5 griffet raktak harci díszbe és szinte járó motorral kellett lenniük egy ideig, bár mindenki tudta, hogy semmi szükség rá..Jelenleg mindenki harci díszben tolja még a minisztériumban meg a parancsnokságokon is.
Mellényben ülök az irodàmban.
Fegyverrl
Akkor lövész katona vagy harckocsizó se legyen, mert van vesztenivalója? Akinek nincs csaláfja miért is nincs vesztenivalója?Azért az égben a repülési fegyelmet, paraméterek betartását stb. vérrel írják.
---
ahol a legnagyobb ászok olyanok, mint a pocakos kokainfutár, aki úgy elfogta a szerb 21-est, hogy amaz talán nem is tudott róla, vagy a másik, akiből "világbajnok" lett, vagy a bázisparancsnok, aki a rossznyelvek szerint majdnem lelőtte a társát, ezért mikor az elfeledett futót nyitni és kicsúszott a 44-es útra gépestől, akkor betyárbecsület címszóval nem csinált belőle nagyobb ügyet. Vagy mikor az amerikaiak idejöttek F-15-össel, tele a légtér nemzetközi vadászgépekkel és a mi egyik Albatros gépünk úgy elmegy kirándulni Fehérgyarmatra, hogy ott is leli halálát a két hajózó.
---
Ezek azért kerültek ki a nyilvánosságra, mert vagy halál, vagy nagyobb állami vagyon ment veszendőbe. Olyan nincs, hogy következmények nélkül.. csak nem kerül ki a seregből..
Ami miatt azt lehet érezni, hogy következmények nélkül azt nem akarom leírni, de leírtam előzőekben, hogy a pilóták létszáma alatta alatta van a szükségesnek és vezérkari iskolába sem volt sok esetben küldeni lehetőség, mert akkor ki marad kvázi a századnál, ha onnan is kiveszek tapasztalt hajózót... Ha meg nincs, akkor kit rakok X vagy Y helyére???
De attól még volt, csak más fajta.
Egyébként, ez a virtuskodás tipikusan a harcászati pilóták sajátja (bár ugye emlékszünk a B52-esekkel repülő halálmanőverekre, a legutóbb lecsúszott C17-re).. Akiben nincs vagányság, az nem is alkalmas "vadász" pilótának, mert nincs benne kockázatvállalás stb. Ezért van pld. hogy a nős, gyerekes 30+-as pilóták sem igazán jók már pld. az amcsiknál más légierőknél századnál, mert ovatosabbak, több a vesztenivalójuk, mert családjuk is van...
Egyébként a másik, hogy a virtuskodás mellett fenti eseteket a politika által kevés fiskális megszorításokból adódott, mert azért nem volt elég repidő, és ezért volt több esetben automatizmus elmaradása, szabály elfelejtése stb. Mert nem volt elegednő repült órája X vagy Y pilótának egy adott időszakban... A leírtak több mint felét ez okozta, és ahogy Gróf Geri is leírta:
Én azt tanultam – mert az eddigi parancsnokaim azt tanították -, hogy a repülőgépeknek levegőbe kell emelkedniük, és az ezred bázis vagy dandár teljes állományának ezért kell dolgoznia. Ha kell – és mint látjuk – néha mindenáron és bármi áron”
Ez most kukacoskodás.. mindenkinek van vesztenivalója.. A harcászati pilótáknál amit leírtam az a követelmény.. a stratégiai bombázó pilóták, és különösen a szállító repülőgép pilótáknál mások a követelmények. Fizikailag is..Akkor lövész katona vagy harckocsizó se legyen, mert van vesztenivalója? Akinek nincs csaláfja miért is nincs vesztenivalója?
Speciel nem. Nézzük a halálozási statisztikát háborúban, kinek jár a kiváltság! Lehet a végén az jön ki, hogy a pilótának derékszögű meghajlással kell majd tisztelegnie a gyalogsági katona előtt! És az utóbbi se kutya technikát kezel...A szárazföldi sereget ebbe, most belevonni, értelmetlen és teljesen tévútra vezet..
Rendszerszinten csak annyi következményük volt, hogy az egyik retorzió nélkül maradt eset generálta a másikat.Ezek azért kerültek ki a nyilvánosságra, mert vagy halál, vagy nagyobb állami vagyon ment veszendőbe. Olyan nincs, hogy következmények nélkül.. csak nem kerül ki a seregből..
És mennyire igazad van. Míg itthon (meg ex Monarchiában) csak a veszteségeket látjuk, a csatlós szerepét.. sőt még a valós hadi sikereink is lekicsinyitjük, addig a lengyelek a meglévő sikereiket felnagyítják, pl. szerintük csakis ők mentették fel Bécset a török alól és még folytathatnám. De ott vannak az angolok, akik szerint ők a nagy németverők a II. VH. során. Háááát...Egyet kell látni. Hogy mi a lengyel siker titka? Hogy miért képesek haderőt, azon belül koherens légierőt építeni úgy, hogy nem bombázta (még) szét az országukat senki?
Nos, ehhez három dolog adott:
- Az egyenruha nimbusza
- Permanens ellenségkép
- Regionális (újabban már kontinentális) küldetéstudat
Érdekes...Ebben is van igazság.
Meg ebben is.
Tehát adva van egyszer egy parádézó repülőnapi belterjes Szentgyörgyi Dezső repülőklub, ahol a legnagyobb ászok olyanok, mint a pocakos kokainfutár, aki úgy elfogta a szerb 21-est, hogy amaz talán nem is tudott róla, vagy a másik, akiből "világbajnok" lett, vagy a bázisparancsnok, aki a rossznyelvek szerint majdnem lelőtte a társát, ezért mikor az elfeledett futót nyitni és kicsúszott a 44-es útra gépestől, akkor betyárbecsület címszóval nem csinált belőle nagyobb ügyet. Vagy mikor az amerikaiak idejöttek F-15-össel, tele a légtér nemzetközi vadászgépekkel és a mi egyik Albatros gépünk úgy elmegy kirándulni Fehérgyarmatra, hogy ott is leli halálát a két hajózó. Akik nem abban a sorrendben ültek a kabinba, ahogy a feladat megkövetelte (hogy jobban tudjanak kamerázni) és nem is arra repültek, amerre az útvonalterv szólt.
Mindennek persze nem lett következménye.
Azaz mégis, mert 7 évvel később egy Gripenünk ugyanígy veszett oda, mert nem abban a sorrendben ültek, mert kanerázni kellett a repülést, magyar virtus, egy kis zsiványság, a rutin meg megkopott. A gép oda, az elkövetők maradnak a helyükön, sőt, egymást váltják a parancsnoki poszton.
Ezt megfegyelmezni csak kívülről lehet.
De tény, hogy nem békeidős műkatonákkal, málhamellényben, budapesti irodában excellező vészhelyzeti rambó-szemlélettel, sokévtizedes irigységgel, frusztrációval, "majd most megmutatjuk ezeknek a lumpeneknek" - hozzáállással.
Ha nem hivatkozhatna a HM mindenáron a NATO titkolózásra, akkor egy jóval transzparensebb költségvetés tervezéssel, versenyszférából átemelt hatékonyság alapú revízióval sokkal jobb kiképzést lehetne elérni, mint a demonstratív rohamsisakos, de hajózóruhás állománygyűlésekkel, ahol a szarfaszú pilótájába beleverik, hogy mostantól bokorugró baka és kuss a neve.
Szóval a katona-pilótát és katona-repműszakit nem ilyen bárgyú módon kell kierőszakolni.
Tudom, hogy csúnya példa, de a mikéntet bizony most lehet látni az ukrán, de különösképp az orosz légierő átalakulásán.
És nem szép a módszer, de sajnos hatékony.
Nagyon silány szerecsenmosdatás ez a szöveg.Érdekes...
Peszke csúszott át a 44-esen, még nagyvassal, ő meg rég nyugállományú, még csak század pk sem volt, nem hogy bázis pk...
Jók ezek a félinformációk, de láthatóan jó pár dolog urban legend...
Repülőklubb ?
Ez jó.
1200+ fős Repülőklub...
A felső vezetésben van egy ilyen hozzáállás, hogy a bázis sem más mint a többi, a muszakies a pilota is csak lövész, csakhogy ez egy erősen specializált műszaki alakulat, szakemberekkel, és milliárdokért képzett pilótákkal, összesen sok száz milliárdnyi technikával.
Természetesen van betyárbecsület köztük, több száz ember munkája kell hogy egy gép felszáljon, és szó életveszélyes egy hiba. Persze, hogy nagya bizalom és az összetartás.
Maradtunk annyiban, hogy Győrben pezsgőznek, itt meg inkább búsúlnak.
Az oktató gépekben, az oktató ül hátul, és egyedül teljesen képes élvezeti a gépet.
Ez követelmény az oktató jogositáshoz.
Nem azon múlt , hogy ki hol ül.
Ez azért így sokkal korrektebb, és nem is vitatkoznék vele.Nagyon silány szerecsenmosdatás ez a szöveg.
Nyugodj meg, mióta az egykori 59. Szentgyőrgyi Dezső Harcászati Repülőezredet, ami önmagában is csak egy volt a többi közül átbuherálták az egyetlen megmaradt "repülőbázissá", azóta illik a gúnynév rájuk, hogy repülőklub.
Oldalakon át részleteztem, hogy miért.
Ez nem csak egy, vagy két repülőgèpvezető ilyen-olyan nézőpontból bűnösnek, vagy épp áldozatnak láttatott története, hanem magának a morálnak a hanyatlása.
Hogy melyik esethez vezető oknál hol húzzuk meg az ok-okozati összefüggések láncolatának határát, az szigorúan attól függ, hogy milyen eredményt akarunk látni. Ez a szubjektív kivizsgálás, amire akkor van szükség, amikor lehetőleg nem akarunk komolyabb retorziót. Mert amúgy sincs ember, mert amúgy is az ezeréves világi cimborám, szomszédom, bajtársam, előljáróm, vagy mert tudna mondani ő is rólam valamit.
Ez is egy morál.
Nyilván ki lehet mutatni azt is, hogy maga a gép nem azért zuhant le, mert effektíve egy kétkormányos gépben hol ült az oktató. Persze.
Csak ugye az a feladat, ami már a felszállás előtt zsiványságnak, péntek délutáni kirándulásnak indul, az magában hordozza a súlyos repfegyelmezetlenség és így sajnos a tragédia lehetőségét is.
És nem kell más, csak notóriusan kevés repóraszám, ami amúgy is melegágya a bajnak.
Kinél miképp.
Az egyiknek tavaszig van össz-vissz 4 repült órája, elfelejt futót nyitni. De a toronyban sem állnak a helyzet magaslatán. Kész a baj, de túléli, el kéne meszelni, de nincs ember és amúgy a főnöke is sáros. Mit lehet tenni? Hát úgy kell kivizsgálni, hogy lehetőleg menjen a verkli tovább, mert ez mindenki érdeke. Igen, ez mindenki érdeke, csak a morálon ez is nyomot hagy.
A másik egy tipikus péntek délelőtti repülési váltás végi elbarangolás, jutalom egy Kanadában nem épp jeleskedő, de csakazértis pilótává nevelendő srácnak, aki nősülés előtt áll. Összekacsintás, jutalomrepülés, repfegyelem megsértése és tragédia. Nem feltétlen kellett volna ebbe belehalniuk, de adva volt a szűk repórakeret, így ezzel együtt már összeállt minden a bajhoz.
A konklúzió: hősi halottak lettek és mivel a maguk előidézte probémakörbe egyúttal ők is haltak bele, "a vizsgálat lezárult".
A Caslav-i esetnél a bázisparancsnok, akinek a rutinja már nem volt a legfényesebb, sőt ekkora már az együléses jártasságát is elvesztette, hozta össze a későbbi utódjával ezt a balesetet. Ezt már bőven kitárgyaltuk, de a konklúzió ugyanaz, igenis számít, hogy ki hol ül, a leszálláskor ki, milyen rutinnal vezeti a gépet.
És bár mindketten szerencsésen túlélték, a morál látta továbbra is kárát.
Mert ezután ismét jópár drágán kiképzett repműszaki hozta meg végleges döntését, hogy vagy a Merci gyár, vagy Aeroplex, netán GE, de nem marad többé ezen a bázison.
Ezen fluktuáció valós okain lehet vitatkozni, csak nem érdemes.
Nyilván az is egy kortünet, hogy a MiG-29-esek kivonásával a rendszerből távozók publikus elbeszéléseiben a mindent megszépítő repülőromantika lényegi része a csibészség. Mert van valami vagány bukéja annak, hogy egy jól átpiált északa után aznaposan gépbe ülve a legjobb kijózanító módszer a tiszta EÜ oxigén és a 9g tépése a sárkányba.
Persze, hadd kopjon a gép repideje, ha a típus BVR képessége amúgy is kiment borért, amikor éleslövészet nélkül kukáztuk a fő fegyverét, mert lejárt az üzemideje.
Egy kis manőverező légiharc, egy kis sportrepülés a közeli műrepülő légtérben az mindig jól jön, amúgy is kell gyakorolni a repülőnapokra is.
Vagy amikor az amúgy kiváló kezű bemutatópilótánk gurul ki felszállásra kesziből és beszól, hogy jelez az RLSz a hibatablón, baj-e? Végül is csak nem működik a radar, nyilván nem gond egy keszi gépnek.
Ezek sztorik.
Vagy így voltak, vagy nem így, de ha ez nem egy aeroclub, akkor ugyanúgy nem is légierő.
Nyilván ez a kétezres évek, ma meg Gripen van, meg rohamsisakba kényszerített vadászpilóták, lérakos főnökkel, de azért jól látszik, hogy honnan és hogyan jutottunk el idáig.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..