Bocsi mindenre nem lehet válaszolni... Viszont az most Kecskeméten lévő repülőgéppel is volt probléma és egy ideig nem repült. Műszaki hiba mindig előfordulhat.. Ugyanakkor azért félig-meddig nyilvános, hogy a gyártó szerint kéne hangár a KC-390-eh, hozzáteszem, legalább olyan hangár, ahol javítás idejére be lehet állítani, de ilyen Budapeten van csak, és nem katonai. A javítóhangárból kilóg a függőleges vezérsík, ( magassága miatt be se lehet állítani), viszont igy meg a fütött hangár funkció szűnik meg ilyenkor, ráadásul a javítás, karbantartás körülményei is nehezülnek...
Szóval lenne mit építeni Kecskeméten. Ami szerintem farizeus álláspont, az amit az Állam képvisel, hiszen a saját oligarcháiknak 600 Milliárd!!!! forintot adott 2024-ban olyan irodaházak építésére, amelyek nem az államé lesznek, hanem az oligarchák cégeié, és onnan fogja bérelni a MÁV csoport és sok más állami cég, szervezet. Ráadásul ezek egy része Bp-n a Bosnyák térnél eredetileg lakásnak épültek volna, csak nem tudták eladni, mert túl drága volt. Nos az állam nem ad pénzt a kecsoi infrastruktúra kiépzésére a L-39NG és KC-390 üzemeltetéséhez. Hangárokra pld, nem ad a pályaudvarok felújítására stb... Nos ez szerintem kvázi hazaárulás, hiszen az üzemeltetési feltételek megnehezítése, és kiépítetlensége, sokszorozza a hibajelenségek előfordulását stb. (lásd pld. MIG-29 mi volt amikor szabad ég alatt tárolták és mennyivel csökkent hangárokban történt tárolás során.
Az Oligarcáknak, meg kvázi tök mindegy lenne mit építenek a fennálló kapacítással. Az is tény, hogy a mini-maxi dubaj, grand bp néven elhíresült tervük szerint az oligarcák évtizedre kapnának alvállalkozóként munkákat, amelyet a dubai társaság is lenyul előtte, + a lakáseladással kombinált letelepedése kötvényeken gazdagodnak Tiborc és Rogán cége...
Nos ennyit a kis magyar valóságról és a KC-390-ről.. Sajnos minden mindennel összefügg..