Érdemes visszakeresni a régebbi, UH-1N-ről szóló cikkeket, és átnézni még egyszer, szerintem. 30 példány + 2 repképtelen sárkány + tartalék hajtóművek voltak a csomagban. a gépek 1971 és 1979 között gyártott példányok lettek volna, átlagosan 9000 óra repült idővel. Állapot szerinti üzemeltetéssel elméletileg "korlátlan" a repült idő (a gazdaságosan üzembentartható kategória már más kérdés, mert a fél helikoptert ki lehet cserélni, de kérdés, hogy megéri-e), de a tengerészgyalogosok 17500 óránál selejtezték a típust.
Az amerikai kongresszusnak 2011-ben benyújtott nyilvános ajánlati csomag alapján 426 millió dollárba kerültek volna az "ingyengépek" karbantartással, logisztikai támogatással, a pótalkatrészekkel és a repülő személyzet kiképzésével együtt + hazaszállítás költsége. Az amerikai fél állítása alapján a legutolsó állapot szerint adta volna át a gépeket, de kiderült, hogy ez önvédelmi rendszer és FLIR torony nélküli állapotot takart, ez ismét jelentős beruházási igény lett volna, még ha a flotta felét is szerelik fel mindennel.
Harmadszorra pedig, a Szolnokon és Kecskeméten járt 9 fős amerikai küldöttség több fejlesztési javaslatot, igényt fogalmazott meg annak érdekében, hogy a helikoptert üzemeltetni lehessen, és a magyar fél elvárásának megfelelően "D" check-ig itthon lehessen megoldani a gépek karbantartását.
Negyedszerre, géppuska és nem irányított fegyverzetet lehetett volna a gépekre rakni, de ezt is meg kellett volna venni.
Összességében, lehet, hogy perspektivikusabb megoldás lett volna, de árban gépre lebontva az ajánlat legalább ugyanannyi, de inkább drágább lett volna 2011-ben, mint a Mi-24 nagyjavítás 2018-ban az ország összes pénzügyi lehetősségével együtt....
http://www.aranysas.hu/cikk_haztuznezoben.php
https://index.hu/belfold/2013/01/08/helikopter/?token=5119b5fa54b37ad0f4dca012ff92216a