[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 194
50 667
113
Ugye? Mi is pont ennyire örülünk neki, és majd az milyen szuper lesz mikor forgószárny is lesz, fülke is, meg festés is! Majd kíváncsian fogjuk várni ki teszi mellé a párját :) Addig meg szerényen be kell érnünk azzal amink van, azt hiszem nem kell szégyenkeznünk így sem.
Sok sikert, kitartást hozzá, élményt benne!
 

Dumber

Member
2018. szeptember 11.
11
79
13
Látom olvasni senki nem tud :) Felújított pilótafülke volt a bejegyzéshez írva. A felújítás tempójáról annyit hagy írjak, hogy a mi célunk nem összedobni valamit ami minden második repülőmúzeumban megtalálható, hanem kihozni a legtöbbet az adott eszközből amit csak lehet. Jó munkához pedig idő kell és rengeteg pénz, szaktudás és munka. Nem elég a barátom barátja meg a barátjának a barátja és barátaink. Igen igen zsebbe kell nyúlni ha alkatrészeket akarunk beszerezni, csak egyesek erről nem szeretnek említést tenni. Mi annyit tudunk tenni a géppel amennyire éppen saját zsebből futja... De sebaj a magántulajdonú, magánérdekből készülő gépnél azért évente néhány ezer érdeklődőnek lehetőséget biztosítunk ingyenes rendezvényeinken, vagy a megyei Laczkó Dezső Múzeummal közösen arra, hogy közel kerülhessenek egy ilyen technikához, beleülve pedig már szinte feledteti a felújított fülkék minősége a forgószárny hiányát... Ja és a külső nem minden... gépet festeni bárki tud...
Ez tipikus LHSN.HU, jól lefitymálni a többit, akik már létrehoztak valamit, hogy az tucat, minden sarkon van, stb, közben mindenhol azon rinyálni, hogy zsebbe kell nyúlni, mert saját pénzből van. Miért nem említi meg senki? Mert ezt mindenki tudja, ezzel mindenki így van, aki belekezd valamibe. Sajnos az autómat is nekem kell tankolnom, zsebbenyúlós, ha menni akarok vele. Ajánlom lottózz. Mellesleg az a néhány ezer látogató sem segít, vajon miért? Ha nincs se idő, se pénz, se szaktudás, és nem elég a barát barátja se...
 

lhsn

New Member
2012. március 5.
5
19
3
Ez tipikus LHSN.HU, jól lefitymálni a többit, akik már létrehoztak valamit, hogy az tucat, minden sarkon van, stb, közben mindenhol azon rinyálni, hogy zsebbe kell nyúlni, mert saját pénzből van. Miért nem említi meg senki? Mert ezt mindenki tudja, ezzel mindenki így van, aki belekezd valamibe. Sajnos az autómat is nekem kell tankolnom, zsebbenyúlós, ha menni akarok vele. Ajánlom lottózz. Mellesleg az a néhány ezer látogató sem segít, vajon miért? Ha nincs se idő, se pénz, se szaktudás, és nem elég a barát barátja se...

Valamit félreértesz, van valaki, aki mindig a barát barátjainak barátjait hangoztatja, hogy bumm így lett az eredmény, de azok nem mi vagyunk. Arra reagáltunk, hogy milyen egyszerűen meg lehet szólni valamit, hogy nem halad, miközben a közösség nagyobb részének fogalma sincs róla hogyan is mennek a dolgok, ha valaki helikoptert újít fel. Ez nem egy autó, ez nem az én napi életem, ez egy plusz, amit elhivatottságból, egy emlékért, a jövő generációjáért pluszban magunkra vállaltunk. Persze, tudom „senki nem kérte”… :) Az is érdekes hogy bizonyos beidegződéseket nem tudsz Te sem és barátaid sem levetkőzni. A néhány ezer látogatótól senki nem vár segítséget és támogatást, ők csupán munkánk megbecsülésének és eredményességének visszajelzői, ráadásul a leghitelesebbek! Értük éri meg igazán csinálni és tovább csinálni! Nálunk vannak szakemberek, szakmai segítők, és idő is, hiszen nem rohanunk sehová. A célunk, hogy a lehetőségeinkhez mérten legjobban valósítsuk meg azt, amit akarunk, legyen ez bármennyi idő és pénz, csak fel kellene fogni hogy mit jelent ilyen minőségben dolgozni. Egy dolog valóban nincs, millióink, amiből vásárolhatunk és pár dolgot azért szem előtt tartunk, nem verünk át senkit, próbálunk jó kapcsolatot ápolni mindenkivel, hogy bármikor tükörbe tudjunk nézni és ne kelljen álnéven interneteznünk... Félreérted ezt a pénz kérdést... Nem rinyálunk, csupán a tisztánlátás végett leírjuk a valóságot, mert mi le merjük... És igen, egyébként valami olyat próbálunk létrehozni a semmiből ami valóban nincs minden sarkon, ezzel nem szóljuk le senki eredményeit, ha értenéd a dolog lényegét arra szerettünk volna rávilágítani, hogy egy ilyen szintű munka mennyivel komolyabb és összetettebb, időigényesebb mint lefesteni egy gépet bárhol bármelyik múzeumba. Szép dolog az is és becsülendő, de nekünk nem ez a célunk… Ha bárki elhiszi, hogy milliós értékű alkatrészeket meg a barát barátjának barátjától kapnak egyesek az magára vessen, sajnos én személyesen hallottam cseh és szlovák kollégáktól adott helyen ki mennyiért és mit vásárolt, mit és miért nem kapott meg végül, aztán pedig honnan lett :) Nem irigykedem, nem sajnálom, ha tehetném én is megvenném, vagy meg fogom, de nem kábítok másokat mesékkel :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Itt most mi a bánatról megy a pörgés???
Semmi extra, csak a magyarországi civil tulajdonban kiállított Mi-24-esekről megy az eszmecsere.
Jómagam a berekfürdői szovjet festésű, de amúgy kívül-belül teljesre komplettírozott példányt ajánlottam az olvasóközönség figyelmébe.
Az eredeti szovjet festés az ottani múzeum tematikája miatt volt indokolt.
Bár jómagam a múzeum bevételeiből egy fillérrel se részesülök, a gép felújítási folyamatának minden mozzanatát elég közelről ismerem. Csak ezért bátorkodom ajánlani a megtekintését.

A többi, magyar civil tulajdonban levő Mi-24-esről csak annyit tudok, amit fenntebb, a veszprémi géppel kapcsolatban leírtam.
És ahogy látom, ezt senki nem is cáfolta.
Szóval nem is vita megy itt, csak beszélgetünk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 472
84 545
113
Semmi extra, csak a magyarországi civil tulajdonban kiállított Mi-24-esekről megy az eszmecsere.
Jómagam a berekfürdői szovjet festésű, de amúgy kívül-belül teljesre komplettírozott példányt ajánlottam az olvasóközönség figyelmébe.
Az eredeti szovjet festés az ottani múzeum tematikája miatt volt indokolt.
Bár jómagam a múzeum bevételeiből egy fillérrel se részesülök, a gép felújítási folyamatának minden mozzanatát elég közelről ismerem. Csak ezért bátorkodom ajánlani a megtekintését.

A többi, magyar civil tulajdonban levő Mi-24-esről csak annyit tudok, amit fenntebb, a veszprémi géppel kapcsolatban leírtam.
És ahogy látom, ezt senki nem is cáfolta.
Szóval nem is vita megy itt, csak beszélgetünk.

Én inkább azt látom,hogy felütötte a fejét a magyarkodás a szó rossz értelmében.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 929
73 118
113
Találtam, állítólag a mi felújítot MI-24 gépünk kabin belseje.

47431271_2683010031724101_4352170994752815104_n.jpg
Ez biztos nem, volt itt kép fent, és ez nem az.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Oroszországból a további mi-24-esnek novembernek kellett volna megérkeznie. Mi okból késik a visszahozatal? Lehet erről valamit tudni??
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Nem, de a gépek állapota alapján nem lehet csodálkozni.
Ezt más sokszor kiveséztük, hogy a klasszik Mi-24-esek rehabilitációja ma már nehezebb feladat, mint a modernizált példányoké.
Ma az orosz beszállítói hálózat már a Mi-28N/35M főbb rendszerelemeit gyártja. Ezek a forgószárny lapátok, reduktor(ok), faroklégcsavar, hajtómű, avionika.
A Mi-24V és P nem ez a dizájn.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
@Allesmor Obranna
Ad.1 Szerintem pont ezért kellene összedolgozni mondjuk a lengyelekkel meg a csehekkel , nekik tuti van még raktáron sok sok alkatrész hogy legalább 26 végéig tudjanak rendben repülni (mind a 8) vagy végre kiküldeni egy értékelhető mennyiséget az oroszokhoz megint , nem 4-8 példánnyal szórakozni és akkor mondjuk 26 után is lehetne velük operálni csökkentett mennyiséggel. De elvileg Benkő azt mondta hogy ezek a helipoterek már csak azért is jók mert nagyon hasonló rendszer/felszerelés lesz azokban amik a Mihuk után lesznek , remélem nem a 145-ösökre gondolt :/
Ad 2. Beszerezni valami modernebbet már most ( csak akkor értelmetlen volt kiküldeni ezt a 8-at is tudom lefutott téma , valaki szerint így is úgy is az volt )
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 194
50 667
113
De ugye az megvan, hogy az EU embargó miatt nem tudunk érdemben semmit se meglépni abból, amit javasolsz?
Viszont arra én nem vennék mérget, hogy 2026 ban bármi tiltani fogja azt, hogy akár Mi-35-öt szerezzünk be. Mert akárki akármit mond, az igen nagyon hasonló lesz a mostani Mi-24 vonallal, és bár minden szeretetem, elismerésem a leendő H-145M-jeinké, de nem egy kategória a két eszköz, ellenben egymást kiválóan kiegészítenék.

Most lehet hogy Sci-fi nek tűnik, de láttam én már kutyán úthengert... Elég csak annyit végiggondolni, ha az EU tovább távolodik majd az USA-tól, nem tartja tovább az embargót, akkor ebben a kategóriában lehet majd az EU-ból Mangusta utódot esetleg, vagy Tiger-t vásárolni. Ár érték arányban mint felszabadult opció, nem is olyan rossz vétel mindjárt ezekkel összevetve egy Mi-35 kategóriás gép már jelenleg sem.