Az An-26-ra értettem!Minyó már van ott,az bőven elég is...
![]()
Az is volt a régi szolnoki múzeumban, csak nem vitték át a Reptárba...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az An-26-ra értettem!Minyó már van ott,az bőven elég is...
![]()
Ha már itt tartunk, te tudsz valamit a fenti gépek bármelyikének (An-26, Mi-8) későbbi hasznosításáról?A jelek szerint nem vagy repülős, úgyhogy ezt nem értheted (ott az ilyen szentimentális dolgokból több van, mint gondolnád).
Értelem szerűen utolsó felszállás csak egy volt. Az azt megelőzőek az „utolsók egyike” megjelölést kapták általában( illetve aki fent volt a listán annak az utolsó volt...).
Az évek során kialakul egyfajta kötődés és jól esik így búcsút venni tőle![]()
Persze!Ha már itt tartunk, te tudsz valamit a fenti gépek bármelyikének (An-26, Mi-8) későbbi hasznosításáról?
Semmi jövője sincs a típusnak (A Mi-17-essel egyetemben) a MH-ban, '23 után. Ráadásul - emlékeim szerint - a H225-ösök viszonylag sűrűn fognak érkezni.
A hazai SAR feladatokat végre átveszi a H145M.
Katasztrófa helyzetben a maradék 5db Mi-17 is jól fog esni, de alapvetően nagyjából a H145M is alkalmas lehet a segítségre. Tűzoltás, homokzsák hordás, evakuálás.
Az egyetlen dolog ahol jól jön a nagy tehertér, az a csapatszállítás. De 23-ig már nagyon kevés idő van hátra.
Szóval én már nagyon elkezdeném beizzítani a nigériai kapcsolatokat, hogy villámsebességgel amennyit csak lehet lepasszoljunk belőlük. Már akár a 2025-ös üzemidő lejárta előtt, jóval.
Ha lejár az üzemidejük, akkor már semmit sem érnek.
Erre kiválóan alkalmas lehet egy már régen lejárt és teljességgel használhatatlan darab is, amit összelegóznak annyira, hogy kiállítási darabnak elmenjen.
Van belőle - lennie kellene - egy halommal!
Az An-26-ra értettem!Minyó már van ott,az bőven elég is...
![]()
Nagyon jó ötlet csak szólni kell neki és majd jól eladja őket a Mongoloknak vagy Nigériának márkáértBakker, miért akarsz te mindent eladni? Olyan vagy, mint a Róka az Üvegtigrisben.![]()
Nyilván,túlzottan nem vagyok szentimentális,de egy-egy példányt azért úgy gondolom "illik" megőrizni. Ilyen csere-berére a minyókat,meg majd a 17-eseket jó lenne felhasználni,amelyik múzeum vagy tárlat akarja az vigye,aztán hátha sikerül egy-két érdekesebb cuccot leakasztani cserébe.Mi-17 viszont nincs. És egy zavarót meg egy simát azért illene félretenni.
Nigéria mihez kezdene 2 év múlva lejáró papírú helikopterekkel? Értem én, hogy négerek, de na...
Viszont Ausztria nemsokára leállítja az Alouettejeit, valahonnan talán egy Pumát is lehetne akasztani Mi-17-ért.
Én Ghánával bizniszelnék tőlük könnyen lehetne világszínvonalú haditechnikát szerezniNyilván,túlzottan nem vagyok szentimentális,de egy-egy példányt azért úgy gondolom "illik" megőrizni. Ilyen csere-berére a minyókat,meg majd a 17-eseket jó lenne felhasználni,amelyik múzeum vagy tárlat akarja az vigye,aztán hátha sikerül egy-két érdekesebb cuccot leakasztani cserébe.![]()
Én inkább adnék 10 H225M-et 20 Mi-171E-ért. A maradék 6 SOF-verziót csak a nagyobb hatótávolság és az utántöltés lehetősége miatt tartanám meg. Ki tudja, mikor lesz rá szükség.Mi-17 viszont nincs. És egy zavarót meg egy simát azért illene félretenni.
Nigéria mihez kezdene 2 év múlva lejáró papírú helikopterekkel? Értem én, hogy négerek, de na...
Viszont Ausztria nemsokára leállítja az Alouettejeit, valahonnan talán egy Pumát is lehetne akasztani Mi-17-ért.
Gondolom bérelt AN-2, bár a festésével beleillik a légierőbe. Amúgy kizárólag ejtőernyős-kiképzésre nem is lenne ördögtől való egyet üzemeltetni.Ejtőernyős alapképzést tartanak Szolnokon
![]()
(Egyrészt az An-2-est biztos hogy olcsóbb reptetni, mint a Mi-17-est, másrészt valószínűleg megy már a sakkozás a két karbantartás közötti repidőkkel, tekintettel arra hogy a karbantartó kapacitás a szűk keresztmetszet, hogy az augusztus 20-i bemutatókra és az augusztus végi repülőnapra történő felkészülésre és a bemutatókra egyszerre legyen elég rendelkezésre álló helikopter.)
Évek óta írom, hogy ennél költséghatékonyabb nincs erre a célra. Örülök, hogy látom a józan észt a rendszerben.Gondolom bérelt AN-2, bár a festésével beleillik a légierőbe. Amúgy kizárólag ejtőernyős-kiképzésre nem is lenne ördögtől való egyet üzemeltetni.
Talán hülye kérdés: Lehetne üzemeltetni azt, amit az ukránok otthagytak a szántóföldön? Ingyen van.Gondolom bérelt AN-2, bár a festésével beleillik a légierőbe. Amúgy kizárólag ejtőernyős-kiképzésre nem is lenne ördögtől való egyet üzemeltetni.