[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 820
35 114
113
Azért hadi üzemekben nem szeretnek külföldieket alkalmazni, de mint a szerkesztésemben írtam: 4x4-eseknél nem olyan nagy probléma. Nagy titok nincs ezekben..
milyen titok lenne a NUROL alkalmazottai elött egy nurol termék kapcsán pláne úgy hogy azért jönnek hogy segítsenek a gyártásba és átadják a tudásukat. ami meg titok lehetne a BMS az alapból nem rába ügye.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 173
36 826
113
nem csak rádiót integrálnak. fegyvertornyokat (többfélét) különböző szenzorokat érzékelőket (lövésérzékelő kamerarendszerek) különböző egyéb dolgokat ABV központi számítogépet besugárzásjelzőket stb... ezeket integrálni is kell ezek inegrációját nem a rába végezte és végzi. nem is lenne képes erre.


a 40 jármű esetébe nem a beépített rendszereken múlik az átadás az már késsz van a BMS rendszer nincs még teljesen késsz. a BMS meg mindenbe megy.


még mindig nem érted a konstrukciót nem egy konkrét cég re van kihegyezve a program.


és ezek az elektronikai fegyverzetteknikai inegrációk kaposváron nem csak a török gépekre fognak vonatkozni hanem esetleges magyar termékekre vagy más külföldi eszközökre is.
Mi az a BMS rendszer?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 820
35 114
113
a lényeg kb hogy ebbe az konstrukcióba sok cég van benne. Ami mondjuk úgy kigördül a rába kapuin azok nem késsz termékek.
tehát a rába kb egy beszállító egy láncszem csak. ami komoly % ot ad hozzá a jövőben a kész termékhez de közel sem 100% ot.
ez a konstrukció nem RM konstruktció ahol egy cég csinál mindent 0 rol. vannak előnye vannak hátrányai. sokkal rugalmasabb konstrukció mint az RM. specializált cégekkel. tehát a rábának nem kell elektronikai fejlesztésekbe pénzt fektetni nem kell különböző harci anyagokkal dolgoznia nem kell neki lőtér stb. nem kell fegyverteknikusok garmadáját eltartania összekaparnia nem kell neki csúcselektonikát gyártania. nem kell neki szenzorfúzióval foglalkoznia amiről azt sem tudják eszik e vagy isszák.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 683
5 499
113
a lényeg kb hogy ebbe az konstrukcióba sok cég van benne. Ami mondjuk úgy kigördül a rába kapuin azok nem késsz termékek.
tehát a rába kb egy beszállító egy láncszem csak. ami komoly % ot ad hozzá a jövőben a kész termékhez de közel sem 100% ot.

Amúgy ebbe a törökök hogy hogy bele mentek? Sokáig úgy volt, hogy nem adnak gyártást, mert azt szeretik, ha megvesszük tőlük. Most meg így lesz egy konkurenciája a török anyagyárnak, ha exportálhat a Rába
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 820
35 114
113
Amúgy ebbe a törökök hogy hogy bele mentek? Sokáig úgy volt, hogy nem adnak gyártást, mert azt szeretik, ha megvesszük tőlük. Most meg így lesz egy konkurenciája a török anyagyárnak, ha exportálhat a Rába
ez itteni konteo volt csupán. nem a gyártás bárminemű átadásával volt a gond eddig sem. hanem hogy a németek saját acélbol akartak dolgozni és nem török acélból. amibe a törökök nem mentek bele (még ha jól meglettek volna fizetve akkor sem) bizonyos összeg felett belementek volna de akkor semmilyen garanciát nem vállaltak volna a szerkezeti konstrukcióra.)ebbe meg mi nem mentünk bele) mert a német acél nem ugyan azon tulajdonságokkal rendelkezik mint a török ötvözet a receptúrát meg nem adta a török el. pláne nem a németnek. ha meg más acél kerül behegesztésre akkor megváltoznak a tulajdonságok a szerkezetet tekintve hisz másból van hiába néz ki ugyan úgy.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 837
37 969
113
Amúgy ebbe a törökök hogy hogy bele mentek? Sokáig úgy volt, hogy nem adnak gyártást, mert azt szeretik, ha megvesszük tőlük. Most meg így lesz egy konkurenciája a török anyagyárnak, ha exportálhat a Rába
Pletykák szerint mást is veszünk tőlük - nagyobb biznisz lesz ( @Kávé szerint)
+ Lesz az EU-n belül egy gyáruk, ami javíthatja az esélyeiket másoknál. A Rábával közös cég nekik is fizet osztalékot, mert tulajdonosok lesznek benne...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 820
35 114
113
a konstrukció miértjére legyen elég annyi hogy sok ember átrágta a dolgot sok javaslat született sok számítással alátámasztva a meglévő képességeket megvizsgálva a jövőbeni képességek megteremtését megvizsgálva minden 1001 x át lett nyálazva át lett számolva az ötletgazdák részéről akik már csak olyan konstrukciókkal foglalkoztak amit korábban mások márt áttolgozta 1001x színtén átnyálaztak átszámoltak meg azok emberei is ugyan ezt tették...és így tovább... át lett tervezve ilyen olyan szituációkat szemelött tartva összehangolva stb. nem egy hasraütés szerű dolog volt mégha maga a konstrukció összeállítása egy baráti hangulatú összejövetelen is történt meg a munkálatok attól még jóval mélyebbre nyúlnak és jóval nagyobb volumenüek. összeségében sokezer tényező került megvizsgálásra rengeteg szemszögből rengeteg féle végrehajtási tervezettel... altervezetekkel kiegészítőkkel jövőbeni orányokkal stb. mind ezt a honvédség tervezett ütemtervével igényeivel párosítva (ipar és hadsereg közös nevezőre hozásával) a törökök igények szemelött tartásával velük eggyeztetve közös utak lehetséges modozatainak számbavételével... nem annyi volt hogy ez kell és gyártani akarjuk.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 820
35 114
113
a kiválasztási folyamatrol az átterveztetésről és a többi stb stb ről még ne is írjak... kibaszott nagy munka rengeteg ember rengeteg munkája van ebbe. nem véletlen van úgy ahogy van és nem véletlen lesz úgy ahogy lesz. ha minden miértre választ kellene adni abból egy több kötetes könyv születne nem pár komment a htkan
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 631
18 925
113
a kiválasztási folyamatrol az átterveztetésről és a többi stb stb ről még ne is írjak... kibaszott nagy munka rengeteg ember rengeteg munkája van ebbe. nem véletlen van úgy ahogy van és nem véletlen lesz úgy ahogy lesz. ha minden miértre választ kellene adni abból egy több kötetes könyv születne nem pár komment a htkan
Jó lesz ez a lényeg!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Én csak annyit mondtam hogy ha(!) már összetudnak a Rábánál szerelni egy Gidránt, akkor a rádiók meg más spéci műszerek beszerelése nem lehet probléma! Emiatt fölösleges Kaposvárra hurcolászni őket.

évi 100-150 járműnél kb. 5-10 fő elég lenne a rádiók meg hasonlók berakására.
Szerintem a Rába csak addig fog szerelni, míg jármű nem lesz belőle (Önerőből mozog, meg világit, meg dudál). Militarizálni már Kaposváron fogják.
Mondjuk a fegyvereket (aknavető, fegyvertorony), a katonai extra érzékelőket (radar, lövésérzékelő), fegyvertartó csetreszeket, tűzoltó rendszert, hiradó berendezéseket, C2 rendszert simán lehet Kaposváron szerelni.
De pl. a mentő verzióba az orvosi cumó sem feltétlenül a Rába dolga lenne.

Most csak kombinálok, de ez egy logikus munkamegosztás lehetne a 2 gyár között. Így a Rába lenne a felelős a mechanikai dolgokért, az egyéb funkciók meg a Kaposvári üzem fennhatóságába tartozhatnának.
Később ez a megoldás beválhat egyéb török cuccok kapcsán is. Nem lennék meglepve, ha a specializált török dolgokat pár török alkalmazott felügyelné Kaposváron is!
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 837
37 969
113