[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Erre mi szükség?
Racionálisabb lenne a mindent a Rábánál csinálni és egyből "kulcsra kész" járműveket átadni MH-nak...
Legfeljebb átmenetileg lehet jó megoldás, amíg a Rábánál nem áll fel a gyártósor és szakember gárda.
Mikor gyártott a rába utoljára teljes kulcsrakèsz jarművet?

A honvèdsègnek gyártott rábák is made in germany MAN felirattal díszelegtek mindenhol.

Úgyhogy kell a török alap.

Hogy kaposvarra átszallítani beszerelni dolgokat minek, az jó kèrdès.
Bár ha ott meg van egy gárda aki tudja mit, hogy kell.
Bár ahogy látjuk az átadási sebessègből lehet ők sem nagyon tudják.

Amúgy pont te írtad munkaerő itt necces.
Ès Bobo 200 emberről beszèlt.
Ha minden itt kèszülne mèg több.

Pancèlacèllal meg nem tudom a rába mikor dolgozott utoljára.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 637
42 057
113
Mikor gyártott a rába utoljára teljes kulcsrakèsz jarművet?

A honvèdsègnek gyártott rábák is made in germany MAN felirattal díszelegtek mindenhol.

Úgyhogy kell a török alap.

Hogy kaposvarra átszallítani beszerelni dolgokat minek, az jó kèrdès.
Bár ha ott meg van egy gárda aki tudja mit, hogy kell.
Bár ahogy látjuk az átadási sebessègből lehet ők sem nagyon tudják.

Amúgy pont te írtad munkaerő itt necces.
Ès Bobo 200 emberről beszèlt.
Ha minden itt kèszülne mèg több.

Pancèlacèllal meg nem tudom a rába mikor dolgozott utoljára.
Én csak annyit mondtam hogy ha(!) már összetudnak a Rábánál szerelni egy Gidránt, akkor a rádiók meg más spéci műszerek beszerelése nem lehet probléma! Emiatt fölösleges Kaposvárra hurcolászni őket.

évi 100-150 járműnél kb. 5-10 fő elég lenne a rádiók meg hasonlók berakására.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Mikor gyártott a rába utoljára teljes kulcsrakèsz jarművet?

A honvèdsègnek gyártott rábák is made in germany MAN felirattal díszelegtek mindenhol.

Úgyhogy kell a török alap.

Hogy kaposvarra átszallítani beszerelni dolgokat minek, az jó kèrdès.
Bár ha ott meg van egy gárda aki tudja mit, hogy kell.
Bár ahogy látjuk az átadási sebessègből lehet ők sem nagyon tudják.

Amúgy pont te írtad munkaerő itt necces.
Ès Bobo 200 emberről beszèlt.
Ha minden itt kèszülne mèg több.

Pancèlacèllal meg nem tudom a rába mikor dolgozott utoljára.
hát harci elektronikával mikor dolgozott utoljára a rába?
vajon jó e mindent egy cégbe telephelyre rendezni? ha más termékkel is foglalkoznak elektronika terén? mit szolna ahhoz egy konkurens gyártó hogy a konkurenciájához kerülne az eszköze elektronikázásra? (lehet azt mondaná hogy oké de kicsit megnyomom a ceruzát.) szállíts teszem azt győrből kaposvárra írok egy számot 1000 járművet. ennek az árából vajon létrelehetne hozni a kellő feltételeket győrbe? mert a matek nem adja ki.
jó e az ha mindent a rába csinálna? hisz ez nem a rába kizárolagos üzlete.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 813
39 253
113
hát harci elektronikával mikor dolgozott utoljára a rába?
vajon jó e mindent egy cégbe telephelyre rendezni? ha más termékkel is foglalkoznak elektronika terén? mit szolna ahhoz egy konkurens gyártó hogy a konkurenciájához kerülne az eszköze elektronikázásra? (lehet azt mondaná hogy oké de kicsit megnyomom a ceruzát.) szállíts teszem azt győrből kaposvárra írok egy számot 1000 járművet. ennek az árából vajon létrelehetne hozni a kellő feltételeket győrbe? mert a matek nem adja ki.
jó e az ha mindent a rába csinálna? hisz ez nem a rába kizárolagos üzlete.
Mi olyan iszonyat bonyolult azon, hogy becsavaroznak egy rádiót meg ráteszik az antennát arra a kocsira?!
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Én csak annyit mondtam hogy ha(!) már összetudnak a Rábánál szerelni egy Gidránt, akkor a rádiók meg más spéci műszerek beszerelése nem lehet probléma! Emiatt fölösleges Kaposvárra hurcolászni őket.

évi 100-150 járműnél kb. 5-10 fő elég lenne a rádiók meg hasonlók berakására.
Mióta szenvednek kaposváron 40 jarművel?
Persze valószínű nem a beszerelèssel.

Amúgy a kapitalizmus nem annyira így működik.
De mivel nem látunk bele a szerződèsnek, ès a mièrtekbe, nehèz megmondani mièrt így lessz.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 637
42 057
113
Mióta szenvednek kaposváron 40 jarművel?
Persze valószínű nem a beszerelèssel.
Szoftverfejlesztéssel pöcsölnek...
Amúgy a kapitalizmus nem annyira így működik.
De mivel nem látunk bele a szerződèsnek, ès a mièrtekbe, nehèz megmondani mièrt így lessz.
Talán politikai oka lehet: beígérték a polginak, hogy itt is lesz valami szerelde és hát jövőre önkormi választás lesz...
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
hát harci elektronikával mikor dolgozott utoljára a rába?
vajon jó e mindent egy cégbe telephelyre rendezni? ha más termékkel is foglalkoznak elektronika terén? mit szolna ahhoz egy konkurens gyártó hogy a konkurenciájához kerülne az eszköze elektronikázásra? (lehet azt mondaná hogy oké de kicsit megnyomom a ceruzát.) szállíts teszem azt győrből kaposvárra írok egy számot 1000 járművet. ennek az árából vajon létrelehetne hozni a kellő feltételeket győrbe? mert a matek nem adja ki.
jó e az ha mindent a rába csinálna? hisz ez nem a rába kizárolagos üzlete.
Hát beszerelni egy megadott helyre egy rádiót nem gondolom hogy akkora kunszt.
Persze ez erősen leegyszerüsítve.

De mivel ahogy írod ez nem a Rába kizárólagos üzlete szerintem sem nagy problèma.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Mi olyan iszonyat bonyolult azon, hogy becsavaroznak egy rádiót meg ráteszik az antennát arra a kocsira?!
nem csak rádiót integrálnak. fegyvertornyokat (többfélét) különböző szenzorokat érzékelőket (lövésérzékelő kamerarendszerek) különböző egyéb dolgokat ABV központi számítogépet besugárzásjelzőket stb... ezeket integrálni is kell ezek inegrációját nem a rába végezte és végzi. nem is lenne képes erre.

Mióta szenvednek kaposváron 40 jarművel?
Persze valószínű nem a beszerelèssel.

Amúgy a kapitalizmus nem annyira így működik.
De mivel nem látunk bele a szerződèsnek, ès a mièrtekbe, nehèz megmondani mièrt így lessz.
a 40 jármű esetébe nem a beépített rendszereken múlik az átadás az már késsz van a BMS rendszer nincs még teljesen késsz. a BMS meg mindenbe megy.

Szoftverfejlesztéssel pöcsölnek...

Talán politikai oka lehet: beígérték a polginak, hogy itt is lesz valami szerelde és hát jövőre önkormi választás lesz...
még mindig nem érted a konstrukciót nem egy konkrét cég re van kihegyezve a program.


és ezek az elektronikai fegyverzetteknikai inegrációk kaposváron nem csak a török gépekre fognak vonatkozni hanem esetleges magyar termékekre vagy más külföldi eszközökre is.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Én csak annyit mondtam hogy ha(!) már összetudnak a Rábánál szerelni egy Gidránt, akkor a rádiók meg más spéci műszerek beszerelése nem lehet probléma! Emiatt fölösleges Kaposvárra hurcolászni őket.

évi 100-150 járműnél kb. 5-10 fő elég lenne a rádiók meg hasonlók berakására.

Kaposváron ott az üres BM Heros csarnok, valamennyi pénzt ők is ki akarnak venni a nagy kondérból...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 637
42 057
113
úgy ahogy német vendégmunkások is vannak zalába. máskülönben nagyon nehezen lehetne bármit is elindítani.
eleinte szükségszerű is, de nagyon nem lenne ember akkor tartósabban is maradhatnak a törökök...
Egy 4x4-es összeszerelésénél nagy hadit titkokat nem fognak megtudni, megy amúgy is szövetség állam polgárai.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
úgy ahogy német vendégmunkások is vannak zalába. máskülönben nagyon nehezen lehetne bármit is elindítani. (csak a török az vendémunkás jelző a német meg szakember cimkét kap.)
Aki betanít az szakember.
Aki itt dolgozik huzamosan az munkás.