[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

Ennek semmi értelme. Az FNSS és a Nurol versenytársak.
A Nurolnak nincs 8x8 terméke egyáltalán, nekik pont jól jöhet egy Hitron, mint PoC a next-gen hibrid hajtássával, ami mindenhol jön, beelőzhetik a török versenytársakat.
Az olcsóbb hull és armor technológiájuk meg jól passzolhat a magyar-német hajtáshoz meg elektronikához ill. networked sw platformhoz.
Ez különben elég furcsa ügy a török cégeknél. Azt hiszed, hogy önálló cégekként vannak jelen a világpiacon, pedig nem igazán.
A Nurolnak a leányvállalata az FNSS (A BAE-val közös tulajdon). Nem véletlen, hogy elkezdtek megjelenni az FNSS járművek a Nurol portfoliójában.
Ráadásul ez a termékösszefonódás más projekteknél is megfigyelhető.
Ráadásul mindezek felett áll a török hadiipari atyaúristene az SSB. Amelyik gyakorlatilag Erdogan kézivezérlése alatt áll - mégha névleg más is vezeti. Nyilván ott azért nem nagyon ugrálhatnak a cégek.
 
Van még egy sejtésem. A VIKI ugyebár kifejlesztetett egy elég sokat igérő felderítő/különleges, ultralight buggy-t a Mould Tech-kel. Nem tudom, hogy kié a szellemi tulajdon, de annak szerintem lenne értelme, ha ez a Buggy is bekerülhetne - előbb-utóbb - a Gidrán márkanév alá.
Így lehetne építeni egy olyan portfoliót, ami a szárazföldi kerekes hadi felhasználás szinte teljes spektrumát lefedi.
Gidrán, NMS, NMS-L, Buggy, 6x6, 8x8, stb.
Lehet őket vinni azonos színre festve kiállításokra.
 
Nem átkerült, hanem ők is kínálják.
A lényeg az, hogy nem konkurensei egymásnak.
Nem egy szépségkirálynő a pars, de rengeteg valós tapasztalatot beleépíthettek a törökök. Tudom a 4x4-et te is meggyőzőnek találod. Én drukkolok a 6x6 és 8x8 izci-nek, apc szerepkörbe, saját gyártással és fejlesztéssel. Azt hozná, mint egy patria 6x6, vagy még többet is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Van még egy sejtésem. A VIKI ugyebár kifejlesztetett egy elég sokat igérő felderítő/különleges, ultralight buggy-t a Mould Tech-kel. Nem tudom, hogy kié a szellemi tulajdon, de annak szerintem lenne értelme, ha ez a Buggy is bekerülhetne - előbb-utóbb - a Gidrán márkanév alá.
Így lehetne építeni egy olyan portfoliót, ami a szárazföldi kerekes hadi felhasználás szinte teljes spektrumát lefedi.
Gidrán, NMS, NMS-L, Buggy, 6x6, 8x8, stb.
Lehet őket vinni azonos színre festve kiállításokra.
Azon agyalok mi lesz a torony gyártással, Akár 4x4 de 6x6 meg 8x8 vonalon ki adja a tornyot? Nem tudod véletlen lesz-e Viper gyártás Zalában? Azt tudjuk hogy az eddig megjött Gidránok FNSS tornyot kaptak, én úgy tudom az eredeti terv az volt, hogy az első darabok után magunk gyártjuk rá a Viper tornyokat.
 
Azt tudjuk hogy az eddig megjött Gidránok FNSS tornyot kaptak, én úgy tudom az eredeti terv az volt, hogy az első darabok után magunk gyártjuk rá a Viper tornyokat.
Az eddigi tornyok Aselsan SARP tornyok.
Azt gondolom (az a nyomorult gömb), hogy ott is több vas van a parázsban.
Nyilván a török lenne a kézenfekvő ár/érték alapon, azonban elég sok olyan toronycsalád is van, amelyik alkalmas lehet az egész Honvédség kiszolgálására.
Ott a Kongsberg Protector családja, amelyiknek 7,62-től egészen 30/40mm-ig van megoldásuk.
De az FN-nel is lehetne alkudozni a fegyverek beszerzése kapcsán a tornyokra is. Mondjuk ez csak abban az esetben játszhat, ha nehézgéppuskánál megállunk.
És bár korábban nem tartottam sokra őket, de vannak ráutaló jelek, hogy ezügyben lehetne üzletet kötni a szlovénokkal is. (nekem kicsit furcsa, hogy a gyártó anyagai elsősorban renderelt képekkel van tele, holott már bőven eladásértettek a megoldásaik) A Valhalla tornyai igazán impresszív képességekkel rendelkeznek, és ebben felkeltették a nagy fegyvergyártók érdeklődését is.
A Midgard család pl. szerintem amellett, hogy felmenne szerintem a BTR-re, még elég is lenne neki. Plusz később más kerekes járművön is elkerepelnének.
A Nimrod és a Mangart család meg tényleg minden igényt kielégítene. Mind VShorad, mind az általános szárazföldi szerepkörben.
 
Nagy erőkkel halad a haderőfejlesztés...

Hamarosan Gidrán harcjárműveket fognak gyártani Győrben – jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a Honvédelmi Minisztériumban tartott sajtótájékoztatóján október 31-én, kedden, Budapesten.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Rába honnan a f.szomból jött később ide?? Kaposvárt meg meszelték.
A Rába esetleg a HX3 vagy valami másban lehetett volna inkább érdekelt?
Jó lesz az mindenkinek (minőségnek, fejlesztésnek, tervezésnek, felhasználóknak), hogy a Rába gyártja őket?
Yörüköt is MI gyártjuk? A yörükkel mi van/lesz szintén győrben készülnek?
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika
A Rába honnan a f.szomból jött később ide?? Kaposvárt meg meszelték.
A Rába esetleg a HX3 vagy valami másban lehetett volna inkább érdekelt?
Jó lesz az mindenkinek (minőségnek, fejlesztésnek, tervezésnek, felhasználóknak), hogy a Rába gyártja őket?
Yörüköt is MI gyártjuk? A yörükkel mi van/lesz szintén győrben készülnek?
Innen kezdve ha végigolvasod ezt a topikot, akkor kb. minden kérdésedre válszt kapsz. Reggelig úgy sem fog már senki válaszolni.
 
Az egyetértési megállapodást a szándéknyilatkozat előtt vagy után szokták aláírni?

Vagy a kettő ugyanaz csak másképpen?

Szerintem mindkettő a "Memorandum of Understandig" fordítása...

Én is erre jutotam. De akkor ilyet már írtak alá az elmúlt 5 évben...

Szandeknyilatkozat = Letter of Intent - ez van legeloszor

Ha van ra fogekonysag, akkor johet a MoU, amiben leirjak, hogy akkor osszeallnak es ratesznek embereket, hogy dolgozzak ki az egyuttmukodesi megallapodas (lehetseges) reszleteit.

Vegul a fentiek alapjan eldol a felallas, es altalaban ennek megfeleloen lesz partnership, JV avagy syndication agreement alairva es kezdodhet a munka. Ez persze egy politikai hatteru uzletnel tuti elore tudhato mar...
 
NMS yörük gidráncsikó/csikaj/paci ...lehetne nagyobb ablakokkal, könnyített civil változatban is gyártani, ha megszereznének hozzá minden engedélyt. A tiszteknek, TEK-nek szolgálatoknak, de a tengerentúlon meg európában is lehet találna piacot: luxus, hibrid, pickup változat, tahó filmekben (kb. minden ami "amerikai akció") lehetne promózni, mert minden filmet részben itt forgat már az USA és azok simán beteszik, ha kapnak érte pénzt, helyszínt, embert, támogatást, mint a Brent is már két amerikai filmben is reklámozták
 
Az eddigi tornyok Aselsan SARP tornyok.
Azt gondolom (az a nyomorult gömb), hogy ott is több vas van a parázsban.
Nyilván a török lenne a kézenfekvő ár/érték alapon, azonban elég sok olyan toronycsalád is van, amelyik alkalmas lehet az egész Honvédség kiszolgálására.
Ott a Kongsberg Protector családja, amelyiknek 7,62-től egészen 30/40mm-ig van megoldásuk.
De az FN-nel is lehetne alkudozni a fegyverek beszerzése kapcsán a tornyokra is. Mondjuk ez csak abban az esetben játszhat, ha nehézgéppuskánál megállunk.
És bár korábban nem tartottam sokra őket, de vannak ráutaló jelek, hogy ezügyben lehetne üzletet kötni a szlovénokkal is. (nekem kicsit furcsa, hogy a gyártó anyagai elsősorban renderelt képekkel van tele, holott már bőven eladásértettek a megoldásaik) A Valhalla tornyai igazán impresszív képességekkel rendelkeznek, és ebben felkeltették a nagy fegyvergyártók érdeklődését is.
A Midgard család pl. szerintem amellett, hogy felmenne szerintem a BTR-re, még elég is lenne neki. Plusz később más kerekes járművön is elkerepelnének.
A Nimrod és a Mangart család meg tényleg minden igényt kielégítene. Mind VShorad, mind az általános szárazföldi szerepkörben.
Nekem a szerb vonal jutott eszembe. Sokat beszélnek az együttműködésről és mivel a tüzérség a madarak szerint törökök felé billen, talán kézenfekvő lenne.
 
A Rába honnan a f.szomból jött később ide?? Kaposvárt meg meszelték.
A Rába esetleg a HX3 vagy valami másban lehetett volna inkább érdekelt?
Jó lesz az mindenkinek (minőségnek, fejlesztésnek, tervezésnek, felhasználóknak), hogy a Rába gyártja őket?
Yörüköt is MI gyártjuk? A yörükkel mi van/lesz szintén győrben készülnek?

Ha Scania -nak, Volvo -nak, Claas traktor gyárnak jó, akkor nekünk is jó lesz.
:)
 
A Rába honnan a f.szomból jött később ide?? Kaposvárt meg meszelték.
A Rába esetleg a HX3 vagy valami másban lehetett volna inkább érdekelt?
Jó lesz az mindenkinek (minőségnek, fejlesztésnek, tervezésnek, felhasználóknak), hogy a Rába gyártja őket?
Yörüköt is MI gyártjuk? A yörükkel mi van/lesz szintén győrben készülnek?

Ez egy csavar a történetben és ha jól gondolom nincs még vége. A Rába eddig nem volt szóban e téren. Illetve, akkor mi is marad Kaposvár hadiipari álmaiból ? Feltehetően kisebb volumenű munka. Esetleg ott valami más lesz majd. Mi itt mindig csak keveset tudunk, azt is későn. :)
 
Igazából nagy csavar nincs a történetbe csak a forumon félre ment a spekuláció (pedig többszőr többen rátaláltak a jó irányra) majd ez a félrement spekuláció berögződött és egy egy részét átvette a sajtó is...
Soha nem volt tervben egy super üzem mint a lynx esetében hogy minden ott készüljön török termékek esetében.
a Török vonal a már meglévő hazai kapacitásokra épít elsősorban. (volt a németek bevonása tervben az elején na ez nem jött össze a németek túl sokat akartak a törökök túl keveset kaptak volna mi meg örülhettünk volna ha összeszerelünk a német kb minket is és a törököt is kiszorította vollna az üzletből (a megrendelőt és a termék eredeti tulajdonosát... mind1 megprobálták)

Somogyba marad a felszerelés külső belső munkák a rábánál a kocsik összerakása. a kaposvári rész mást is fel tud fegyverezni vagy híradókészülékkel ellátni stb. de még több üzem is fog résztkapni a munkákból lessz aki beszállít lessz aki karbantart lessz aki tartalékgyártókapacitást vagy egyéb még nem nyilvános termék munkálataiban vessz majd részt.

a lényeg hogy ez a program szerkezete más mint az RM üzleté.

első sorban már meglévő kapacitásokra épít. (pl a kaposvári csarnok is már létező csarnok volt természetesen fog új üzem létesülni kaposváron a késöbbiekben is ahogy halad előrre az üzlet (még az is lehet hogy az eredeti meg lesz tartva ezek részletkérdések) de nem egy zalai gigaberuházásra kell ez esetben sem gondolni. ha jobban tetszik olcsósított projekt amink van azt hasznosítjuk és nem költünk pénzt ha nem muszály mert van megfelelő.
 
Ez egy csavar a történetben és ha jól gondolom nincs még vége. A Rába eddig nem volt szóban e téren. Illetve, akkor mi is marad Kaposvár hadiipari álmaiból ? Feltehetően kisebb volumenű munka. Esetleg ott valami más lesz majd. Mi itt mindig csak keveset tudunk, azt is későn. :)
Inkább úgy képzeld el, hogy egy jóval kezdetlegesebb állapotban érkezik meg az alapanyag (hegesztett kocsiszekrény) a törököktől. Ami először a Rábához megy, ahol olyan állapotba kerül, mint ahogy a mostani 40-et megkaptuk. Innentől meg a customizálás miatt mennek tovább Kaposvárra.
 
Inkább úgy képzeld el, hogy egy jóval kezdetlegesebb állapotban érkezik meg az alapanyag (hegesztett kocsiszekrény) a törököktől. Ami először a Rábához megy, ahol olyan állapotba kerül, mint ahogy a mostani 40-et megkaptuk. Innentől meg a customizálás miatt mennek tovább Kaposvárra.
Erre mi szükség?
Racionálisabb lenne a mindent a Rábánál csinálni és egyből "kulcsra kész" járműveket átadni MH-nak...
Legfeljebb átmenetileg lehet jó megoldás, amíg a Rábánál nem áll fel a gyártósor és szakember gárda.