[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 056
30 978
113

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
1 565
4 861
113
Ennek semmi értelme. Az FNSS és a Nurol versenytársak.
A Nurolnak nincs 8x8 terméke egyáltalán, nekik pont jól jöhet egy Hitron, mint PoC a next-gen hibrid hajtássával, ami mindenhol jön, beelőzhetik a török versenytársakat.
Az olcsóbb hull és armor technológiájuk meg jól passzolhat a magyar-német hajtáshoz meg elektronikához ill. networked sw platformhoz.
Az fnss pars 4x4 átkerült a nurolhoz. Nincs konkurens termékük.
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 888
7 136
113

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 036
2 498
113
Igen, csak itt valószínű, hogy nem csak Gidrán fog készülni, hanem nomád is akkor majd átnevezik a közös céget Nomádra ?
Inkább azt látnám valószínűbbnek, hogy ha Nomádot gyártunk (NMS, Yörük, vagy bármi) azt is Gidránnak fogják hívni. Vagy lehet Gidrán M (magyar, mini, stb.).
Sőt, ha így lenne, akkor jelenleg még azt sem tudhatjuk, hogy Yalcin vagy NMS járművek fognak itt készülni. De lehet mindkettő.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 670
46 678
113
Meg nem utolsó, hogy a Rabat ezzel nem csak meg mentik hanem vissza juthat a nemzetközi piacra esetleg későbbi megrendelés stb stb :oops:
Egyrészt a Rábának ez nem megmentés (meg van az már mentve különben is), másrészt ez szerintem továbbra sem lesz komoly támaszkodó láb a Rábának. Inkább azt mondanám, hogy kiegészíti a portfoliót. A kérdés az, hogy milyen léptékű lesz a török együttműködés.
2-3-400 jármű összerakása szerintem nem egy hosszútávú program lesz. Ehhez még tényleg be kell rendelni hozzá minimum a 6x6-ot is. Esetleg újraindíthatnák a Rába H gyártását esetleg egy modernebb HX kabinnal, normális minőségellenőrzéssel, rendes, évi 5-600db-os hosszútávú (7-10év) megrendeléssel.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 670
46 678
113
Szerszámgépek kellenek, embereket kell felvenni és képezni.
Milyen szerszámgépről beszélsz?
Ha a hegesztett kocsiszekrény a törököktől érkezik, a futóművet, sőt alvázat meg tud a Rába gyártani maga is, akkor szerinted milyen szerszámgépet kellene még venni? A hajtáslánc is készen érkezik más beszállítótól.
Tudod mi kell ehhez? Pneumatikus csavarozók.
A munkaerő kérdését pedig - tudtommal - nem 0-ról kell felépíteni. Elvileg a Rába jármű üzletága nem beszántva lett, hanem cégen belül az ottani embereket áthelyezték máshova.
Nyilván igényel munkaerő felvételt a dolog, de nem nyeretlen kétévesként (ha már Gidrán) indulnak neki a programnak.
Az hogy most született egy MoU, az azt feltételezi, hogy a Gidrán márkanév mögé mindenki mögé tudja tenni a saját apportját. Ehhez előzetesen komoly tervezési szakaszra volt szükség. Tehát a Rába nem most fogja kézhez kapni a terveket, hanem valószínűleg már voltak előzetes egyeztetések, és a szakemberek a gyártás tervezést már jóelőre elindították. Nem gondolom, hogy az új vezetés látatlanban bólintott rá, hogy "Jóvan főnök, valahogy majd csak összehozzuk!"
Bár nem ismerem a cégen belüli helyzetet, de azt lehet tudni, hogy a 2 éve elindult racionalizálás kapcsán csarnokuk is szabadult fel.