[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

Ennek semmi értelme. Az FNSS és a Nurol versenytársak.
A Nurolnak nincs 8x8 terméke egyáltalán, nekik pont jól jöhet egy Hitron, mint PoC a next-gen hibrid hajtássával, ami mindenhol jön, beelőzhetik a török versenytársakat.
Az olcsóbb hull és armor technológiájuk meg jól passzolhat a magyar-német hajtáshoz meg elektronikához ill. networked sw platformhoz.
Az fnss pars 4x4 átkerült a nurolhoz. Nincs konkurens termékük.
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs
Igen, csak itt valószínű, hogy nem csak Gidrán fog készülni, hanem nomád is akkor majd átnevezik a közös céget Nomádra ?
Inkább azt látnám valószínűbbnek, hogy ha Nomádot gyártunk (NMS, Yörük, vagy bármi) azt is Gidránnak fogják hívni. Vagy lehet Gidrán M (magyar, mini, stb.).
Sőt, ha így lenne, akkor jelenleg még azt sem tudhatjuk, hogy Yalcin vagy NMS járművek fognak itt készülni. De lehet mindkettő.
 
Meg nem utolsó, hogy a Rabat ezzel nem csak meg mentik hanem vissza juthat a nemzetközi piacra esetleg későbbi megrendelés stb stb :oops:
Egyrészt a Rábának ez nem megmentés (meg van az már mentve különben is), másrészt ez szerintem továbbra sem lesz komoly támaszkodó láb a Rábának. Inkább azt mondanám, hogy kiegészíti a portfoliót. A kérdés az, hogy milyen léptékű lesz a török együttműködés.
2-3-400 jármű összerakása szerintem nem egy hosszútávú program lesz. Ehhez még tényleg be kell rendelni hozzá minimum a 6x6-ot is. Esetleg újraindíthatnák a Rába H gyártását esetleg egy modernebb HX kabinnal, normális minőségellenőrzéssel, rendes, évi 5-600db-os hosszútávú (7-10év) megrendeléssel.
 
Szerszámgépek kellenek, embereket kell felvenni és képezni.
Milyen szerszámgépről beszélsz?
Ha a hegesztett kocsiszekrény a törököktől érkezik, a futóművet, sőt alvázat meg tud a Rába gyártani maga is, akkor szerinted milyen szerszámgépet kellene még venni? A hajtáslánc is készen érkezik más beszállítótól.
Tudod mi kell ehhez? Pneumatikus csavarozók.
A munkaerő kérdését pedig - tudtommal - nem 0-ról kell felépíteni. Elvileg a Rába jármű üzletága nem beszántva lett, hanem cégen belül az ottani embereket áthelyezték máshova.
Nyilván igényel munkaerő felvételt a dolog, de nem nyeretlen kétévesként (ha már Gidrán) indulnak neki a programnak.
Az hogy most született egy MoU, az azt feltételezi, hogy a Gidrán márkanév mögé mindenki mögé tudja tenni a saját apportját. Ehhez előzetesen komoly tervezési szakaszra volt szükség. Tehát a Rába nem most fogja kézhez kapni a terveket, hanem valószínűleg már voltak előzetes egyeztetések, és a szakemberek a gyártás tervezést már jóelőre elindították. Nem gondolom, hogy az új vezetés látatlanban bólintott rá, hogy "Jóvan főnök, valahogy majd csak összehozzuk!"
Bár nem ismerem a cégen belüli helyzetet, de azt lehet tudni, hogy a 2 éve elindult racionalizálás kapcsán csarnokuk is szabadult fel.