[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Szerintem HX platform lesz és minden RM-MAN.
Roszabb esetben meg az egyszerűbb teherautók TATRA, a szlovákoknak is odaadták a gyártást.
Kamazt meg ilyen baromságot ne vizionáljunk már.
szerintem meg cirka 300 milliárd csak teherautókra... Man esetében kicsit sok. ez pótalkatrésszel támogatással 500 milliárd
speckó nem fegyveres felépítményekkel... 7-800 (alapberendezéssel) ha vastagabban fog a cerka az 1000 is lehet..
nem a mi partnerünk ebbe a MAN nem ér ennyit a rovarra hajlított karosszéria burkolóelem.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
speckó járműnek oké de ásványyvizet hordani... palackozó üzemet veszek kúfurással kis tulzással egy MAN árán de egy szódás üzemból5 öt is ha nem 15 öt
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Mi az a nagy piac katonai szegmensbe amire az RM az exkkluzív termékével lecsaphat?
portugália elég vegyes tgk flottát üzemltetett mindig is.
Spanyolok Iveco melett tettek voksot és valami hazai gyártású is van
Franciák Renau
Olaszok IVeco
skandinávok Scania itt játszhat a man is kistételbe
törökök sajátot gyártanak
Lengyelek saját gyártás +iveco + mercedes
Románia Iveco
Csehek Szlovákok Tátra
Balkán fix hoggy ne 7X es árú német MAN ból fog nagybevásárlást tartani

Maradnak a Britek akik ha a MANt válsztják mert megva az esély rá Angliába akarják gyártani a már meglévő egységbe.

Egyiptom elöbb vesz olcsobb Mercedest

maradnak az arab olajállamok... ahol Usa val van verseny. mert tardicionálisan Tátra és Usa termék a nyerő.

Görögök akik még szóbajöhetnének. De az Usa vonal ott is egyre erősebb pláne hogy az osztrákok veszítettek a befojásból mint tradicionális szállító...

marad délamerika ahol Iveco szintén tarol... De van eséye a Man nak bár drága ezért ott is kétséges.
távolkelet még ami játszik de hát az nagyon távoli...

németország Iveco fele hajlik meg is kezdte a bevásárlást...
Nem látok potenciális nagy tételt talán valahhol észak afrikábba marokko algeria akik viszont embargó gyanusak német szemmel.

a kamazok az uralok a mai napig mennek civilbe is. annyira rossz a minőség.
ha meg mi rakjuk össze akkor az magyar minőség
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Irak Kraz és Usa termékek.
India saját és orosz
Pakisztán ami szóbajöhet de ők japánból is vásárólnak oda drága termék nem igen fut be...
Afrika fekete része....
isztánok....
sztyeppei kaukázusi népek...
ausztrália már bevásárolt legközelebb szerintem minimum a saját gyártás.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
maradnak ilyenek hogy pl svájc ami duro ba legyártja maga mert mindent maga gyárt legyen az bármi is
finnek sisu scania nagyon max mercedes

Hol a MAN hatalmas üzlete. mert a civil mant nem gyárt ahhz köze sincs az RM nek...

specko járművek már meglévő gyárak miatti megrendelések meg egy pár leeső megkent vezető által... KB ennyi. erre nem kell új üzem.


ja és hatalmas lépéshátrány hogy civil piacra nem gyárthat... tehát erősen korlátozottak a gyárak lehetőőségei
nincs az hogy nincs katonai megrendelés gyártok civilbe vagy az iparba
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
jobbat nem tudok csak többet. de a több is 5 öde 7 ede a man é nak
Komolyabb felépítményekkel (daru, stb) látom ötmillióért. 3-3.5 millió rubel a pőre alapár.
648.970.jpg
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Ez csak egy egyszerű teherautó. Magyar gyártásban, modernizált kabinnal, EURO akárhányas motorral se lehet majd több mint 25 millió.

Itt szerintem a KAMAZ mindent visz egy jó tizenötezres megrendelésre számíthat! 4x4, 6x6 és 8x8 képletekben, változatos felépítményekkel és az is csak 300 milliárd körül marad.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 732
12 260
113
32.000 db/év akarják gyártani a kamazokat nállunk.
az lenne a durva ha ennek ellenére ne kerülne alkalmazásra...
nem légbőlkapott a kamaz mert az jön magyarországra a tátra viszont nem.
cummins motorokkal kínálták eddig is európába a raba meg eddig is beszállított a kamaznak.
és eddig is tetemes orosz/szovjet tehergépkocsit alklmaztunk...
mikozen a nyugati gépek már rég kikoptak azok még mindig mennek és teszik a dolgukat. miközben 2x-3x olyan idősek

2030 ra 320.000 db/év is lehet...
vegyesvállalat és a többi hülyék lennénk nem rendszeresíteni...

enmro tuofdpm ki szamotlade hóóyg asz aszt jellem tenné hőyg nappi ezerett gyádtanának- Csakk+! ellaktrommos kisajtóbóóóll

Hosszútávon mennyi teherautót rendelne a Honvédség, 1000 db-ot?

Annál jóval több kéne.
Hasamra ütve azt mondom, hogy ha mindent lecserélnek, akkor akár 10000 is. Márpedig mindent le kell cserélni, mert az első Rábák is lassan 20 évesek lesznek.
Annó a Rábát valami 14000-es megrendeléssel kábították.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Ha valaki elolvassa hírt tisztán le van írva, hogy először közös fejlesztés lesz a ZalaZone-ban. Majd az évtized közepén a terv egy joint venture vállalat létrehozása, és a magyar fél helyszínt ajánl a gyártásnak:
"
The planned cooperation will be implemented in two phases, the first focusing on joint research and development. The Hungarian side will help by supporting engineering team building, encouraging university and industry partnerships, and providing a world-class test environment. The R&D center in Hungary could employ 130 people by 2024, according to the announcement.

They add that the second phase will be to build and scale up manufacturing capacity, for which the Hungarian partner will propose an investment site. The plant will be able to produce around 32,000 electric vehicles per year from 2025 and is expected to increase production nearly tenfold by 2030. The parties could set up a joint venture to help make this a reality.
L
ászló Palkovics, Minister of Innovation and Technology, said: “Vehicle manufacturing is a key sector in terms of domestic economic growth, industrial output, employment and exports. It is therefore in Hungary’s clear interest to strengthen its capabilities in all areas that represent a sustainable future for this sector, which is undergoing a sea change in many respects. We will position ourselves with the ZalaZONE as a testing ground for the development of clean electric vehicles and with the leading battery manufacturing capacity in Europe for their production. KAMAZ has half a century of experience in the industry. Thanks to this cooperation, their Budapest headquarters can become a major distribution center for European sales.”

Elektromos buszokat már gyárt a Kamaz, gondolom tovább nyitnának az elektromos autók felé. Hogy ez jelentene-e teherautó gyártást passz, de a joint ventur vállalat-ban éppenséggel lehetne állami részről a Rába a partner.
Oroszokkal csak az a nehéz, hogy gyártásban ők mindig évtizedekkel le vannak maradva...
Ez a Kamaz gyár


Ez mag a MAN gyár

Nehéz elhinni hogy mindkettőnél a végtermék egy teherautó.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 716
72 058
113
Ha valaki elolvassa hírt tisztán le van írva, hogy először közös fejlesztés lesz a ZalaZone-ban. Majd az évtized közepén a terv egy joint venture vállalat létrehozása, és a magyar fél helyszínt ajánl a gyártásnak:
"
The planned cooperation will be implemented in two phases, the first focusing on joint research and development. The Hungarian side will help by supporting engineering team building, encouraging university and industry partnerships, and providing a world-class test environment. The R&D center in Hungary could employ 130 people by 2024, according to the announcement.

They add that the second phase will be to build and scale up manufacturing capacity, for which the Hungarian partner will propose an investment site. The plant will be able to produce around 32,000 electric vehicles per year from 2025 and is expected to increase production nearly tenfold by 2030. The parties could set up a joint venture to help make this a reality.
L
ászló Palkovics, Minister of Innovation and Technology, said: “Vehicle manufacturing is a key sector in terms of domestic economic growth, industrial output, employment and exports. It is therefore in Hungary’s clear interest to strengthen its capabilities in all areas that represent a sustainable future for this sector, which is undergoing a sea change in many respects. We will position ourselves with the ZalaZONE as a testing ground for the development of clean electric vehicles and with the leading battery manufacturing capacity in Europe for their production. KAMAZ has half a century of experience in the industry. Thanks to this cooperation, their Budapest headquarters can become a major distribution center for European sales.”

Elektromos buszokat már gyárt a Kamaz, gondolom tovább nyitnának az elektromos autók felé. Hogy ez jelentene-e teherautó gyártást passz, de a joint ventur vállalat-ban éppenséggel lehetne állami részről a Rába a partner.
Oroszokkal csak az a nehéz, hogy gyártásban ők mindig évtizedekkel le vannak maradva...
Ez a Kamaz gyár


Ez mag a MAN gyár

Nehéz elhinni hogy mindkettőnél a végtermék egy teherautó.
Mégis miért? Régebben mindenhol így készültek azok amiknek egy része még mindig megy. Elpöckölt cigicsikkes-csajos naptáros üzemek, olajfoltokkal, köpésekkel, visszahngzó szta..va..stenit mitivációs tréning hangokkal.

Aztán az emberi világtól elszakadt emberek kitalálták az embereknek, hogy sivár lélekölő sterilitásban élni valami magasabb szintű dolog. Így lettek a plázák lélektelen piachelyettesitők a zsongó piacszagú piac helyett, a cigifüstős irodák helyén neonfényes üres steril élettelen terek,a gyárakban pedig ugyanennek a robotoknak bizonyosan élvezetes kiadásai.

És az emberek jó része elhitte az epertől is félő genetikai retardált urainak, hogy a steril lélekölő helyen jobb, mert minden olyan szabályos, ahelyett, hogy egy olajtócsás Kamaz gyárban vidáman letolod a melót és nem kell öt roboton, meg hat detektorkapun át szintidőre kimenni pisálni, hanem kimész, közben lepacsizol a haveroddal, lehugyozol egy bokrot ha nincs kedved a wc-re menni.

Milyen jó is volt ezt lecserélni emberidegen sterilitásra meg szabályokra. :D :D
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Mégis miért? Régebben mindenhol így készültek azok amiknek egy része még mindig megy. Elpöckölt cigicsikkes-csajos naptáros üzemek, olajfoltokkal, köpésekkel, visszahngzó szta..va..stenit mitivációs tréning hangokkal.

Aztán az emberi világtól elszakadt emberek kitalálták az embereknek, hogy sivár lélekölő sterilitásban élni valami magasabb szintű dolog. Így lettek a plázák lélektelen piachelyettesitők a zsongó piacszagú piac helyett, a cigifüstős irodák helyén neonfényes üres steril élettelen terek,a gyárakban pedig ugyanennek a robotoknak bizonyosan élvezetes kiadásai.

És az emberek jó része elhitte az epertől is félő genetikai retardált urainak, hogy a steril lélekölő helyen jobb, mert minden olyan szabályos, ahelyett, hogy egy olajtócsás Kamaz gyárban vidáman letolod a melót és nem kell öt roboton, meg hat detektorkapun át szintidőre kimenni pisálni, hanem kimész, közben lepacsizol a haveroddal, lehugyozol egy bokrot ha nincs kedved a wc-re menni.

Milyen jó is volt ezt lecserélni emberidegen sterilitásra meg szabályokra. :D :D
Nézd minden relatív. Én is imádom az olaj szagát, mindig kezdő mérnök éveimet juttatja eszembe mikor még térdig gázoltam az olajban. De abban a steril MAN gyárban a melós nem fog érintkezni a vegyi anyagokkal, nem fogja beszívni a hegesztés során keletkező káros gázokat, valamint millió olyan eszköz van mely fizikailag megkönnyíti a munkáját, így nem kell ekkora erőt kifejtenie. Ennek köszönhetően 30-40 lehúzott év után jóval jobb egészségi állapota lesz ami szerintem nem elhanyagolandó dolog. Az hogy mennyivel jobb minőséget lehet abban a steril környezetben gyártani melynél gyakorlatilag minden folyamat vagy teljesen vagy pedig féli robotizált az meg megint egy nyomós érv. Nyilván az orosz nincs rászorulva az automatizálásra, hisz van és olcsó az ember... ez a tény valamint a technológiai/minőségi lemaradás az ok amiért egy Kamaz olcsóbb mint egy MAN. Persze félreértés ne essék szerintem is jó a Kamaz és én örülnék, ha itt gyártanánk, de azért ne essünk át a ló túloldalára és kezdjük el a MAN-t valami túlárazott dolognak leírni. A jót meg kell fizetni. Azért ott tartunk, hogy az emberek többsége inkább Mercit venne mint Ladát.
 

K.Attila63

Active Member
2019. február 4.
158
143
43
Szerintem HX platform lesz és minden RM-MAN.
Roszabb esetben meg az egyszerűbb teherautók TATRA, a szlovákoknak is odaadták a gyártást.
Kamazt meg ilyen baromságot ne vizionáljunk már.
Man teherautót akarsz? Annak a kb. 15 ezer darabnak ki csengeted az árát. ! :) Egyáltalán mennyire ismered a Kamazt ? Mondjuk a mostaniakkal Én sem vagyok tisztába a környékünkön az erdészet meg egyéb bányák tele volt velük meg voltak vele elégedve. A németektől Leon, PZH, KF -41,az új 8x8-as,APC,IFV, és majdani 155-ös lövegen kivül semmi tde mégegyszer semmit!! Volt szerencsém más technikát kipróbálni ,a német a picsába sem volt a kínai kenterbe verte fele áron. A németeknek a nehéz munka amúgy is büdös majd nézd meg 10-15 év múlva ki fogja ezeket a trechnikákat össze szerelni.Nem véletlenül költözködnek minden felé ezek a gyárak. persze ezzel nem azt akatram mondani hogy Kamazt kell venni , ne egy ország függők legyünk fegyverzet terén. :D :hadonaszos:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 742
113
A Rába teherautógyártásáről.

Kamaz vs. MAN.
A Kamaz ugye olcsóbb, de számít ez nekünk? Ha csak a hazai gyártás lenne, igen, de mi mindig az exportpiacot és a nyereséget tartjuk szem előtt,. Ezért lett a legdrágább Lynx és nem más. Ebből kiindulva a Kamaz nem katonai üzlet lesz.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A Rába teherautógyártásáről.

Kamaz vs. MAN.
A Kamaz ugye olcsóbb, de számít ez nekünk? Ha csak a hazai gyártás lenne, igen, de mi mindig az exportpiacot és a nyereséget tartjuk szem előtt,. Ezért lett a legdrágább Lynx és nem más. Ebből kiindulva a Kamaz nem katonai üzlet lesz.
nem teljes mértékben.
de a Man nem versenyképes termék az új HX3 al nagytételben. civílt meg nem gyárthat.
Míg a kamaz versenyképes civilben és olcsón kiszolgálhatja a katonai igényeket.
a suzuki sem katonai gyártó mégis alkalmazunk személygépkocsijaiból a honvédség keretein bellül. hűlyék lettünk vólna pl daciat venni és nem a románok miatt elsősorban vagy a minőség miatt hanem mert a suzuki itt készül. és megfelel az igényeinknek.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A Kamaz ígyis úgyis jön 3 év és már gyártani fog nállunk/közösen.
ez nem nagy idő... HX3 lehet még akkor sem lessz 4x4 6x6 ba... így az árai is kétségesek a mostani 250 milli/db 8x8 is csak egy tervezett ár hogy valóban annyi lessz vagy drágább kitudja olcsóbb nem hiszem... ahogy ez az ár valószínűleg adót nem tartalmaz ami ország specifikus.
a kamaz gyár első egysége valószínűleg már a jövő év közepén elkezd épülni... tipre miskolcon lessz egy üzem hogy a kezdő vagy a terjeszkedő... RM nek pl miskolc nem fekszik.