Sőt, az EU is azt mondja hogy nem szabad újakat gyártani, forgalomba hozni 2030 vagy 2035 után,

Ezt még meggondolja az EU. Az autógyártás nem nagyon örül neki. Valamint még megszólal majd a globális olajlobbi is hamarosan, ebben biztos vagyok. Nem beszélve arról, az elektromos autózás környezetszennyezőbb lehet hosszú távon, mint a belső égésű motor. Az akkumulátor nem egy reklámtáska, amikor kidobod. Mondjuk hallottam olyat is a munkahelyemen, hogy ez az egész elektromos autózás dolog, csak kísérlet még, mert keresik a kiutat az olaj, utánra. Viszont lehet a hidrogén hajtás lesz majd a megoldás, nem az akkumulátor, villanymotorral. Bár még nagyon az elején vagyunk, tehát passz.
 
Ezt még meggondolja az EU. Az autógyártás nem nagyon örül neki. Valamint még megszólal majd a globális olajlobbi is hamarosan, ebben biztos vagyok. Nem beszélve arról, az elektromos autózás környezetszennyezőbb lehet hosszú távon, mint a belső égésű motor. Az akkumulátor nem egy reklámtáska, amikor kidobod. Mondjuk hallottam olyat is a munkahelyemen, hogy ez az egész elektromos autózás dolog, csak kísérlet még, mert keresik a kiutat az olaj, utánra. Viszont lehet a hidrogén hajtás lesz majd a megoldás, nem az akkumulátor, villanymotorral. Bár még nagyon az elején vagyunk, tehát passz.
jó az 1x használható műanyagokat is betiltotta az eu. aztán mi lett belőlle? mennyivel egyszerűbb egy autónál és mennyivel könnyebb rá alternatívát találni nagy mennyiségben? (törvényekről tudni kell az a törvény amit a többség nem tart be hatályát veszti.) pl közterületi tilos dohányzás is megbukott.
 
"A határidő kitűzését kérő dokumentumhoz Dánián és Hollandián kívül még Ausztria, Belgium, Görögország, Írország, Litvánia, Luxemburg és Málta csatlakozott."
az eun bellül ők indítottak egy programot erre a célra. De nem tíltották be ezek az államok sem és határidőt sem szabtak csak tervezgetnek hogyha sikerülne az eun áttolni a tervezetet betiltatják...

De nagy humbukon kívűl semmi más nincs max a kisebbek hoznak ilyen törvényt majd valami elektromos gyártó szponzorálásával vagy a kvóták eladásáért aztán ennyi.
 
még ezt beoffolom csak hogy lezárjam a vitát

Tervezetek vannak zömében a lentebb felsorólt órszágok nagy részének még nincs élő tőrvényhatározata a betíltásra.

az meg hogy az únio egéssze elfogadja... ( juniusba se sikerült jövőre újrapróbálkoznak egy még rövidebb határidővel...)




Az új benzines és dízel járművek kereskedelmi forgalomba hozatalának a tervezett tiltási ideje országonként

országév
Dánia2030
Nagy-Britannia2035
Franciaország2040
India2030
Írország2030
Izland2030
Izrael2030
Kanada2040
Hollandia2030
Norvégia2025
Skócia2032
Svédország2030
Szlovénia2030
Tajvan2035
most ez a divat szavazókat hoz mire odakerül a sor rég el lessz felejtve.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and aquarell
Az összes erről szóló cikkben "car" és "van" szerepel - még csak nem is "truck" ! Azért ezek, mert ezek a tipikus városi járművek és ezek vannak sokan, nagyon sokan.

A honvédelem kiemelt, kivételezett terület mindenhol. Pl. az USA-ban nem vonatkoznak a környezetvédelmi előírások a katonai járművekre:

Európa összes katonai járművének fogyasztása, szennyezése elhanyagolható a civil forgalomhoz képest. A dízel tiltása nagyon megnehezítené, megdrágítaná, sőt ellehetetlenítené a haderők működését, miközben az oroszok leszarják és "EURO -10" szinten pöfögő tankjakat üzemben tartják fillérekért. Ennyire nem "hülye Brüsszel"! :D
Hogy mennyire hülye Brüsszel azt hagyjuk, egy ideje nincsenek illúzióim, és a városban járva is ... kezd Bagdad lenni. De abban egyetértünk, hogy a katonai járművek és egyéb speciális területek vagy eleve mentességet kapnak, vagy ha nem akkor letojja mindenki. Az nagyobb gond lesz hogy ha a robbanómotoros korszak (számomra) ilyen hamar leáldozik, akkor a katonai járművek motorját ki fogja összerakn? Félreértés ne essék van most is kis szériás spec motorgyártó, de oda azért kell más is ami a villanyba meg nem, pl eleve az olajok, és minden periféria, szűrők, tömítések, adagolók, töltők, vezérlés, a hűtés elementjei stb stb. Én attól tartok ezeket majd lassan nem gyártja senki, mert a nagy kapitalizmusban majd nem éri meg, ergo a dízel hajtotta járműveket majd nagyon nehéz lesz összelegózni, egyre drágábbak lesznek.
 
Hogy mennyire hülye Brüsszel azt hagyjuk, egy ideje nincsenek illúzióim, és a városban járva is ... kezd Bagdad lenni. De abban egyetértünk, hogy a katonai járművek és egyéb speciális területek vagy eleve mentességet kapnak, vagy ha nem akkor letojja mindenki. Az nagyobb gond lesz hogy ha a robbanómotoros korszak (számomra) ilyen hamar leáldozik, akkor a katonai járművek motorját ki fogja összerakn? Félreértés ne essék van most is kis szériás spec motorgyártó, de oda azért kell más is ami a villanyba meg nem, pl eleve az olajok, és minden periféria, szűrők, tömítések, adagolók, töltők, vezérlés, a hűtés elementjei stb stb. Én attól tartok ezeket majd lassan nem gyártja senki, mert a nagy kapitalizmusban majd nem éri meg, ergo a dízel hajtotta járműveket majd nagyon nehéz lesz összelegózni, egyre drágábbak lesznek.
Kalapkészítő is van még, pedig már senki nem hord kalapot...
Amíg kereslet van, addig lesznek szakirányú cégek is. Német gazdaság lényege, hogy speciális területeken működtetnek kis-közepes cégeket és ebben világ elsők!
Pl. a finn Wartsila konténerszállító hajókhoz gyárt háztömb méretű motorokat. Egy dugattyú helyére beférne 1-2 személy autó. Évente lehet hogy 10-20 ilyet gyárt - még is él, létezik, működik. Szerintem nem kell aggódni. :)
 
Magyarázza már el valaki legyen kedves, hogy ennek a setupnak így mi értelme van. Köszönöm.
Nem értem a dilemmádat, de itt egy részlet a brosurából:
"As with the other modules of the Mission Master family, this version of the Mission Master XT owes its autonomous functions to the Rheinmetall PATH autonomy kit. PATH makes manned-unmanned teaming concepts possible by enabling the crews of armoured fighting vehicles such as the Challenger, Lynx and Puma to control the A-UGVs."

Egy IFV zlj.-ban elég hatékony force-multiplier szerepet tölthet be, ha magát a rendszert jól kitalálják ( komm., irányítás, MI, stb ).
 
Nem értem a dilemmádat, de itt egy részlet a brosurából:
"As with the other modules of the Mission Master family, this version of the Mission Master XT owes its autonomous functions to the Rheinmetall PATH autonomy kit. PATH makes manned-unmanned teaming concepts possible by enabling the crews of armoured fighting vehicles such as the Challenger, Lynx and Puma to control the A-UGVs."

Egy IFV zlj.-ban elég hatékony force-multiplier szerepet tölthet be, ha magát a rendszert jól kitalálják ( komm., irányítás, MI, stb ).
Cserébe világít az egység az ew egységek monitorain? :D
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Cserébe világít az egység az ew egységek monitorain? :D
Annak már mindegy
ground-units-1-770.JPG

https://www.firearmsnews.com/editor...s-and-their-threat-to-us-ground-forces/376827
 
Nem értem a dilemmádat, de itt egy részlet a brosurából:
"As with the other modules of the Mission Master family, this version of the Mission Master XT owes its autonomous functions to the Rheinmetall PATH autonomy kit. PATH makes manned-unmanned teaming concepts possible by enabling the crews of armoured fighting vehicles such as the Challenger, Lynx and Puma to control the A-UGVs."

Egy IFV zlj.-ban elég hatékony force-multiplier szerepet tölthet be, ha magát a rendszert jól kitalálják ( komm., irányítás, MI, stb ).
Ez egy szép és kerek sales szöveg, de csak újabb kérdést vet fel. Az eredeti dilemmám az, hogy egy Brimstone kategóriájú fegyver alá miért kell UGV? Miért jó az a harcoló egységnek ha egy UGV platform erre a feladatkörre van elhasználva, és nem utánpótlást hord autonóm módban, vagy a főellenállási vonalban vált ki ellenséges tűznek kitett embereket/ember vezette járművet? EW szempontból problémásabb mint egy fülkés indítójármű, nem beszélve arról, hogy ha hk/IFV kategóriát támogat, akkor hogyan fogja tartani a tempót manőverező harcban? Nem vagyok semmi jó elrontója, de ezt a drónon drón meg Brimstone koncepciót nem értem.
 
OFF

Elnézést, de már nehezen bírom, pedig nem vagyok nyelvtan náci.
Felhívnám mindenki figyelmét 2 széleskörűen művelt nyelvtani hibára, az egyik itt is szerepel.
Ez a 2 hiba állandóan visszatér az egész fórumon és mindenhol máshol is.

HELYSÉG - település, ahol épületek állnak csoportosan
HELYISÉG - épületen belüli tartózkodási terek, szoba, iroda, fürdő stb.

a másik konzekvensen elkövetett hiba:
EGYELŐRE - példa: "egyelőre nem hoztak döntést a kérdésben"
EGYENLŐRE - példa: "a focicsapat erős hajrával egyenlőre mentette a helyzetet"

Még egyszer elnézést, de úgy gondolom a helyes írás - főleg az ilyen értelmezési - fontos kellene legyen, főleg a mai sekélyes és pongyola világban.
Szittya gondolom tiltón van nálad.
 
Mission Master + Brimstone