[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Dudi, a "de facto" azt jelenti hogy valóságban, ténylegesen, ergo birtokviszonyt jellemez. A birtok, fizikai birtoklás, momentán a HUNAF-é.
Viszont, a "de jure" vagyis jogilag, a kontraktus értelmezésében - leasing - a svéd államé, akik a lízingdíj ellenében átadta a birtoklás jogát nekünk.
A jogi birtok - itt e kérdésben a tulajdonos joga - mindig erősebb, felsőbb, mint a használóé.
A birtok jog azé aki élni tud vele(tudod elsőbbsége annak van akinek megadják) és még véletlen sem magasabb a de jure a valóságban mint a de facto lásd Krím.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Dudi, a "de facto" azt jelenti hogy valóságban, ténylegesen, ergo birtokviszonyt jellemez. A birtok, fizikai birtoklás, momentán a HUNAF-é.
Viszont, a "de jure" vagyis jogilag, a kontraktus értelmezésében - leasing - a svéd államé, akik a lízingdíj ellenében átadta a birtoklás jogát nekünk.
A jogi birtok - itt e kérdésben a tulajdonos joga - mindig erősebb, felsőbb, mint a használóé.
Én gyakorlatról beszélek nem elvi síkról!
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Kár ezen vitázni két óra alatt 3 oldalt. Lízingelni kell egy autót, vagy tudomisén mit lehet manapság és nem fizetni a díjat egy idő után. Akkor majd kiderül mi lesz, ki lehet próbálni. Az egy másik történet hogy van egy opció a lízing szerződésben hogy ha letelik a 2x10 év lízingelés és még szeretnéd használni a járművet akkor majd megveheted a 20 éves Opel Astrát amit addig lízingeltél. Aztán hogy milyen matricákat ragasztasz rá a 20 év alatt az már nem érdekes.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and tonyo
A birtok jog azé aki élni tud vele(tudod elsőbbsége annak van akinek megadják) és még véletlen sem magasabb a de jure a valóságban mint a de facto lásd Krím.
A birtok tényleges állapot, a tulajdon pedig az a jog, amelynél fogva valaki a dolog felett szabadon rendelkezhetik, s abból minden mást kizárhat. A birtok és a tulajdon között tehát a különbség az, hogy a birtok tény, a tulajdon pedig jog.
A Krím ebben az értelemben nem játszik ui. a nk-i jog szerint teljesen más szabályok vonatkoznak rá. Római jogilag pedig a Gripen ingó, a Krím pedig ingatlan, hogy növeljem a képzavart :)
Ahhoz hogy birtokold a Gripent, jogcímmel kell hogy rendelkezz. A tulajdonostól. Ellenkező esetben az lopás.
 
A birtok jog azé aki élni tud vele(tudod elsőbbsége annak van akinek megadják) és még véletlen sem magasabb a de jure a valóságban mint a de facto lásd Krím.
En is ezt mondom. Amugy nincs meg egy hely a foldon ahol a de jure erosebb lenne mint a de facto, csak Mo-n. Lett is belole Trianon. De ezek szerint kezd ez valtozni, (nem de jure valtozik, csak de facto :) )
 
En is ezt mondom. Amugy nincs meg egy hely a foldon ahol a de jure erosebb lenne mint a de facto, csak Mo-n. Lett is belole Trianon. De ezek szerint kezd ez valtozni, (nem de jure valtozik, csak de facto :) )

De nekünk nincs de facto sem Gripenünk mert ha a svédek úgy gondolják idejönnek és elveszik erővel mi meg nem tehetünk ellene semmit.Most itt vannak a gépek de nem azért mert mi így akarjuk hanem mert a svédek így akarják.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
De nekünk nincs de facto sem Gripenünk mert ha a svédek úgy gondolják idejönnek és elveszik erővel mi meg nem tehetünk ellene semmit.Most itt vannak a gépek de nem azért mert mi így akarjuk hanem mert a svédek így akarják.
Abszolút csak gondolati síkban lejátszva, ezt hogy képzeled hogy értük jönnek és elviszik;) ?!
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Abszolút csak gondolati síkban lejátszva, ezt hogy képzeled hogy értük jönnek és elviszik;) ?!

Így ahogy mondom.Vagy úgy gondolod,hogy bármilyen nemzetközi fórumon nekünk nagyobb mozgásterünk/elismertségünk/szavunk stb van mint Svédországnak?
 
Konkrétan nincs előttem, ahogy ha úgy döntünk hogy nem adjuk vissza egy konfliktus kellős közepén, akkor eljönnek érte összaderőnemmel egy hadüzenet után. Pereskednének, kb. de még egy deszantot sem küldenének érte kecsóra. Elborult persze az egész felvetés, de ha mi nem adjuk, akkor marad. Szerintem. Az vitán felüli, hogy szétperelnének, de az hogy ők katonailag erősebbek, az így pont nem számít, egy század gépért nem jönne hadüzenet tőlük.
 
Konkrétan nincs előttem, ahogy ha úgy döntünk hogy nem adjuk vissza egy konfliktus kellős közepén, akkor eljönnek érte összaderőnemmel egy hadüzenet után. Pereskednének, kb. de még egy deszantot sem küldenének érte kecsóra. Elborult persze az egész felvetés, de ha mi nem adjuk, akkor marad. Szerintem. Az vitán felüli, hogy szétperelnének, de az hogy ők katonailag erősebbek, az így pont nem számít, egy század gépért nem jönne hadüzenet tőlük.

Dehogy is!Jönnének lobogtatnának papírt mi meg odaadnánk a gépeket.Az ő nemzetközi pozícióik a miénkkel összehasonlítva nem teszi szükségessé katonai erő alkalmazását.De ha így döntenének sem lenne esélyünk....
 
Dehogy is!Jönnének lobogtatnának papírt mi meg odaadnánk a gépeket.Az ő nemzetközi pozícióik a miénkkel összehasonlítva nem teszi szükségessé katonai erő alkalmazását.De ha így döntenének sem lenne esélyünk....
Erre mondtam én, hogy ha mi úgy döntünk, HOGY NEM ADJUK, akkor maradnak, mert fizikailag nem tudnák elvinni őket ez esetben, ha papír lobogtatásra nincs önként átadás részünkről. Full vicc amiről beszélünk, nyilván, én csak arra reagáltam ezzel hogy azt állítottad hogy vinnék ez esetben is, mert hogy katonailag erősebbek. Azok, de szerintem NEM tudnák vinni, ha nem adjuk. Ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Erre mondtam én, hogy ha mi úgy döntünk, HOGY NEM ADJUK, akkor maradnak, mert fizikailag nem tudnák elvinni őket ez esetben, ha papír lobogtatásra nincs önként átadás részünkről. Full vicc amiről beszélünk, nyilván, én csak arra reagáltam ezzel hogy azt állítottad hogy vinnék ez esetben is, mert hogy katonailag erősebbek. Azok, de szerintem NEM tudnák vinni, ha nem adjuk. Ennyi.

Ha akarnák erőszakkal is elvennék.Vagy szerinted az a pár tucat fegyveres fogja megakadályozni őket akik őrséget adnak?Gondolom nem árulok el titkot,hogy az ő képzettségük az álj álj vagy lövökben kimerül...
 
Ha akarnák erőszakkal is elvennék.Vagy szerinted az a pár tucat fegyveres fogja megakadályozni őket akik őrséget adnak?Gondolom nem árulok el titkot,hogy az ő képzettségük az álj álj vagy lövökben kimerül...
Nincs előttem ahogy a Svédek elviszik egy meglepetésszerű kecsóra mért rajtaütéssel a századnyi gépet. Ha fokozódna a helyzet, s nem akarnánk adni, mert kell, hamarabb lelőnék, bombáznák őket mint hogy lenne mit hazarabolniuk a skandinávoknak;). Hagyjuk mert már extra agyment dolgokról beszélünk mindketten.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Én csak annyit kérdeznék, hogy ha annyira tulajdonuljuk(szépmagyarul! :D) a gépeket, akkor miért kellett évekig könyörögni egy "pumafestésért" a tulajdonos svédeknek? Mennyi svéd van még Kecsón? Azt hallotam már nagyon minimális a létszám.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Mivel nem ez volt az eredeti téma, de a magyar Gripeneket ténylegesen érinti, nem baj, hogy kiveséztük. Azonban látszik az is, hogy itt egyesek alapból az inkorrekt üzleti magatartásra rendezkedtek be. A lízinget ugyanis a lízingbeadó fél azonnali hatállyal felmondhatja, ebben az esetben a lízingbevevőnek kötelessége a lízingelt tárgyat visszaadni. Sajnos ebben az esetben, ha az azonnali hatályú felmondás indokolt, a jog a lízingbeadó oldalán áll. Namármost, aki ennek tudatában is előre deklarálja a lízingbevevő oldaláról a nem teljesítést, az inkorrekt hozzáállást tanúsít. És ez komoly szankciókat von maga után.
Nálunk technikai előnyei vannak a Gripen lízingnek abból a szempontból, hogy így kényszerítve vagyunk a megfelelő színvonalú üzemben tartásra. Ha saját tulajdonunk lenne, akkor az 1998 utáni Orbán és Medgyesi kormányok "áldásos" tevékenységeként leépült Honvédség és hazai javító kapacitás hiányában már ezek se működnének.
Mindettől függetlenül szerintem nemzetbiztonsági relációjú eszközöket lízingelni nem szerencsés.
 
igen, aztán gyorsan feldobják a Volvo csomagtarójára és hazaviszik????

egyx kis múltidéző:
Magyarország -3 százalék.
http://magyarnarancs.hu/belpol/pouilly-gripen-en-talaltam-ki-a-lizinget-interju-83142
és egy diáktanulmány: (kezdek aggódni a magyar felsőoktatásért)
http://www.kukg.bme.hu/kukg/TDK_dolgozatok/2014/A-kecskemeti-katonai-repuloter-mukodesebol.pdf
Elolvastam ezt a diáktanulmányt és orbitális sületlenségek vannak benne. Nem volt ennek lektora?
Simán benne van, hogy a hazai 29-esek csak 2006-ig repültek, a pápai repülőtéren pedig csak MiG-21F13 és C-17 volt illetve van. Aztán van egy különös összevetés a különféle repterek közt jól megstatisztikázva... egy katyvasz az egész.
 

Elolvastam ezt a diáktanulmányt és orbitális sületlenségek vannak benne. Nem volt ennek lektora?

Sajnos iszonyatos hiány van az oktatókból, különösen a légi szakirányon - olyan mértékű a probléma, hogy egy ember kiesése miatt már nem marad, aki megtartsa az egyik mesterszakos tárgyat következő félévben. E mellett az oktatók 90%-a mindig is a polgári légiközlekedéssel foglalkozott, és a tárgyaik mellett még folyamatosan van náluk 4-5 ember, aki éppen szakdolgozatot/diplomamunkát/TDK-t ír, így végképp minimális az esélye, hogy észrevegyenek olyan hibákat, amelyek nem tartoznak a szakterületükhöz...