[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Osszefoglalva:
Folosleges volt belekeverni azt, hogy "de mi lesz ha nem adnak alkatreszt" -senki sem beszelt arrol, hogy milyenk-e az alkatresz, amit meg meg sem rendeltunk.
Arrol sem beszelt senki hogy kie a Gripenek PAPIRON (de jure).
Viszont abbol kicsit elegem van, hogy mivel MINDENKI tudja hogy a magyar Gripen-beszerzes mogott egy lizingszerzodes van, ezert sokan szeretik hangoztatni, hogy NINCSENEK Gripenjeink. Mivel ez NEM igaz. Magyarorszag az egyetlen orszag, ahol a "de jure" elorebb valo mint a "de facto", lett is belole Trianon.
Ahogy Panzerfaust nagyon jol leirta, de jure a svedeke, de facto a mienk. Amikor elindult az eredeti vita ezt eleg hamar tisztaztuk es megegyeztunk az eredeti vitapartnerekkel, amig Molni es panoz pusztan szemelyes alapon nekemesett, annelkul, hogy elolvasnak a korabbi hsz-eket.
A VALOSAGBAN (de facto) mienk a Gripenek, mert:
- mint ahogy az elso hsz-emben irtam, az hogy van moge teve egy lizingszerzodes, a kutyat sem erdekel. Lehetne mogotte adasvetel, barter, options, karmilyen szerzodes, jogasz ugyan nem vagyok de kb. kicsit tobb mint 100 szerzodest mar jovahagytam eletemben.
- Magyar lajstromban repulnek
- ha a lakasodhoz csak neked van kulcsod, csak te laksz benne, te vagy a haszonelvezo a tulajdoni lap szerint, Bozsi neni meg a tulaljdonos a tullap szerint akkor kie a lakas? Ugy van, a tied, Bozsi neni (svedek) be sem teheti a labad az engedejed nelkul! A lizing szerzodes csak egy penzugyi konstrukcio, ami nekunk jo, a svedek csak azert mentek ebbe bele mert szinte senki sem uzemeltette a tipust korabban, kellett nekik a referencia, ha mi nem rendeljuk meg ezeket a gepeket le sem gyartottak volna.
- a kocsim az en nevemen van. A felesegem az UZEMBENTARTO a forgalmi szerint. Ha en vezetem a kocsit, akkor a rendor kerheti hogy mutassam meg az engedelyt a felesegemtol, hogy vezethetem a sajat kocsimat, noha papiron az enyem. (mas kerdes, hogy nem szoktak ezzel szivozni). Szoval ennyi jogod van, ha tulajdonos vagy: semmi.
- ha tenyleg hasznalatba kerulnak a Gripenek, akkor ki mondja meg merre lonek, dobnak bombat? A svedek vagy mi?
- ha a Roman vezerkar azt tervezi, hogy minimum a Tiszaig elmennek, akkor szamolnak azzal, hogy vannak Gripenjeink vagy nem?
- Azt meg ne keverje ide senki, hogy de mivan ha megszegjuk a svedekkel a lizingszerzodes akarmelyik pontjat es majd nem adnak supportot, ez igy lenne akamilyen (nem lizing) szerzodes eseten is, akarmelyik orszaggal. A lakas peldanal maradva: sosem irtam ,hogy celszeru lenne bunkonak lenni Bozsi nenivel, mert akkor a masik lakasat (potalkatresz) mar nem fogja nekunk gombokert eladni. De nem is arrol szol a vita, hogy kie a meg se rendelt potalkatresz, hanem hogy kie a Gripenek.
- mindenki aki az eredeti vitaban benne volt megertette, hogy NEM azt irtam, hogy PAPIRON mienk volnanak a Gripenek, csak azt, hogy helytelen a folyamatos propaganda, hogy "nincsenek is Gripenjeink mivel lizing van mogotte". A panoz-Molni felek meg vagy szandekosan, vagy tudatlansagbol felreertettek. Igenis vannak Gripenjeink es ha a lakasod felett tul hangosan huz el a magyar Gripen, akkor NEM a sved honvedelm miniszteriumnak irsz reklamalo levelet, hanem a magyarnak (jo, en mondjuk annak sem irnek, inkabb orulnek, de ez most mindegy).
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Na, mindjárt el is képzeltem, ahogy Molni ott áll a felsőfokú, C-típusú tájékozatlansági bizonyítványával.... Azért legközelebb gondolkodj, mielőtt leírsz valamit.

De nem is értem, minek rugózol ezen a témán. A Gripenek a miénk lesznek, ha megvesszük őket. Pont. Az egész kérdés onnan indult, hogy fel tudnánk-e állítani egy regionális szervízközpontot a Gripenekhez. Reálisan nézve erre nem sok esély van. Pont. Mehetünk tovább más témákra.
Figyelmetlen olvasassal lehet itt gond: En is azt irtam, hogy nincs esely regionalis szervizkozpontra, ennek ezer oka van, kiveve azt az egyet, hogy penzugyi oldalrol egy lizingszerzodes van a gepbeszerzesunk moge teve.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Figyelmetlen olvasassal lehet itt gond: En is azt irtam, hogy nincs esely regionalis szervizkozpontra, ennek ezer oka van, kiveve azt az egyet, hogy penzugyi oldalrol egy lizingszerzodes van a gepbeszerzesunk moge teve.
Lehet hogy ezer oka van, de elsősorban azért nincs rá pénzes befektető (egyébként lenne), mert nem mi rendelkezünk arról, hova mehetnek karbantartásra/javításra a Griffek. Ezzel a rendelkezési joggal a tulajdonos élhet, vagyis a svédek döntik el hova repül a gép nagyjavításra, így senki se vállal beruházást regionális szervízközpontra várható megrendelés nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Viszont abbol kicsit elegem van, hogy mivel MINDENKI tudja hogy a magyar Gripen-beszerzes mogott egy lizingszerzodes van, ezert sokan szeretik hangoztatni, hogy NINCSENEK Gripenjeink. Mivel ez NEM igaz. Magyarorszag az egyetlen orszag, ahol a "de jure" elorebb valo mint a "de facto", lett is belole Trianon.
Ilyen komment után van vajon értelme válaszolni neked...? [fejvakarás]


A VALOSAGBAN (de facto) mienk a Gripenek, mert:
- mint ahogy az elso hsz-emben irtam, az hogy van moge teve egy lizingszerzodes, a kutyat sem erdekel. Lehetne mogotte adasvetel, barter, options, karmilyen szerzodes, jogasz ugyan nem vagyok de kb. kicsit tobb mint 100 szerzodest mar jovahagytam eletemben.
És ez hol validálja annak lehetséges követezményeit, ha mi megszegjük vagy a svéd felmondta? Semmiféle logikai kapcsolat nem áll fent a téma és kijeletésed közötött. Ennyi erővel azzal is érvelhettél volna, hogy sütöttél 100 db palacsintát..

- Magyar lajstromban repulnek
A C-17 és a MALÉV lízingelt gépei is, amit egy nap alatt elvittek a bedőlés után. Lehetett volna nem teljesíteni vagy erővel visszatartani pilótákat, ha nem MALÉV-os személyzet viszi vissza. Szerinted lett volna értelme? Hm...? Ez szerinted milyen üzenet a világ felé, hogy Mo. milyen ország? Ahol az nagy cégek csak úgy basznak a szerződésekre és lábbal tiproják a jogállamiságot? (Bár a magyar kúrmány a magyar néppel lazán megcsinálta ezt a nyugdíjpénzzel lenyúlásával, akkor kellett volna lápmavas fesztivált tartani.)

- ha a lakasodhoz csak neked van kulcsod, csak te laksz benne, te vagy a haszonelvezo a tulajdoni lap szerint, Bozsi neni meg a tulaljdonos a tullap szerint akkor kie a lakas? Ugy van, a tied, Bozsi neni (svedek) be sem teheti a labad az engedejed nelkul! A lizing szerzodes csak egy penzugyi konstrukcio, ami nekunk jo, a svedek csak azert mentek ebbe bele mert szinte senki sem uzemeltette a tipust korabban, kellett nekik a referencia, ha mi nem rendeljuk meg ezeket a gepeket le sem gyartottak volna.
És, ha megszeged a szerződéset, akkor néhány kivételtől eltekintve rendőri segítséggel basznak ki a laksából.

- a kocsim az en nevemen van. A felesegem az UZEMBENTARTO a forgalmi szerint. Ha en vezetem a kocsit, akkor a rendor kerheti hogy mutassam meg az engedelyt a felesegemtol, hogy vezethetem a sajat kocsimat, noha papiron az enyem. (mas kerdes, hogy nem szoktak ezzel szivozni). Szoval ennyi jogod van, ha tulajdonos vagy: semmi.
Édes istenem, egy példából a végtelenbe extrapolálás...

- ha tenyleg hasznalatba kerulnak a Gripenek, akkor ki mondja meg merre lonek, dobnak bombat? A svedek vagy mi?
Az első pillanatban, ha a svédeknek nem tetszik és a szerződésben benne van, akkor felbonthatják és viszik a gépeket.

- ha a Roman vezerkar azt tervezi, hogy minimum a Tiszaig elmennek, akkor szamolnak azzal, hogy vannak Gripenjeink vagy nem?
Ezt a román vezérkartól kérdezd meg és ne tőlünk, mert azért (bár egyre kevesebben) vannak akik nem játszák el a kristálygömbös gondolatolvasót, mert nem képes erre senki a tudomány mai állása szerint.

- Azt meg ne keverje ide senki, hogy de mivan ha megszegjuk a svedekkel a lizingszerzodes akarmelyik pontjat es majd nem adnak supportot, ez igy lenne akamilyen (nem lizing) szerzodes eseten is, akarmelyik orszaggal. A lakas peldanal maradva: sosem irtam ,hogy celszeru lenne bunkonak lenni Bozsi nenivel, mert akkor a masik lakasat (potalkatresz) mar nem fogja nekunk gombokert eladni. De nem is arrol szol a vita, hogy kie a meg se rendelt potalkatresz, hanem hogy kie a Gripenek.
Márpedig kell. Mert, ha pattogunk és fizikailag akadályozzuk a svéd pilótákat, hogy elvigyék a gépeket, akkor a svéd fogja és 0 db pótalkatrészt küld. Ez azt jelenti, hogy normál üzemeltetési határok között a flotta kannibalizálás nélkül még békeidőben is gyorsan harcképtelenné, majd idővel röpképtelenné is válik. Ennyire "mienk" a gépek. A lakásos példáddal, ha nem fizetsz és nem tudnak kibaszni, akkor ez olyan, mintha szépen elzárnák az összes közművet, ami némileg odaver a lakás használhatóságának és komfortjának...

- mindenki aki az eredeti vitaban benne volt megertette, hogy NEM azt irtam, hogy PAPIRON mienk volnanak a Gripenek, csak azt, hogy helytelen a folyamatos propaganda, hogy "nincsenek is Gripenjeink mivel lizing van mogotte". A panoz-Molni felek meg vagy szandekosan, vagy tudatlansagbol felreertettek.
Nem értettünk félre semmit. Te most azton a faszságon lovagolsz, hogy de facto a mienk, mert a svédnek nincs közvetlen fizikai kényszerítő eszköze, hogy elvigyék a gépeket, ha nem engedik be őket Kecsóra. Bár azért megnézném, hogy a jog mit mond, mert az a vicces helyzet is előállhat a végén, hogy magyar rendőri segítséggel mennek be kecsóra, hogy érvényt szerezzen a szerződésnek. Ez is olyan, mint amikor elviszik a lízingelt autót, csak itt drágább az autó....

Igenis vannak Gripenjeink es ha a lakasod felett tul hangosan huz el a magyar Gripen, akkor NEM a sved honvedelm miniszteriumnak irsz reklamalo levelet, hanem a magyarnak (jo, en mondjuk annak sem irnek, inkabb orulnek, de ez most mindegy).
Ez kb. az ovis szintű érvelés. Ha a svédek felé beintünk, akkor kurvagyorsan eljön az a helyzet, hogy a Gripenek legfeljebb áthúzni lesznek képesek, de harcolni nem és arra is csak a flota töredéke.

De felőlem pisálhatsz tovább széllel szemben és képzelheted azt, hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter.

Annak is elég vicces üzenete lenne, hogy államközi (?) szerződéseket ekkora összegben nem tart be Mo. Asszem lenne aztán "befektetői bizalom" az ország felé egy ilyen húzás után...
 
M

molnibalage

Guest
Lehet hogy ezer oka van, de elsősorban azért nincs rá pénzes befektető (egyébként lenne), mert nem mi rendelkezünk arról, hova mehetnek karbantartásra/javításra a Griffek. Ezzel a rendelkezési joggal a tulajdonos élhet, vagyis a svédek döntik el hova repül a gép nagyjavításra, így senki se vállal beruházást regionális szervízközpontra várható megrendelés nélkül.
Most a D check szintű képességről megy a parolázás? Mert szerintem 24 db gépre kiépíteni kb. semmi értelme. Ezen felül erős a gyanúm, hogy vannak olyan részei a D checknek, amit már csak stratégiai okokból sem engedne ki a kezéből a svéd fél és a fogadó országban nehéz lenne megoldani, vagy költség oldalról is értelmetlen.

A PG fénykorában évente hány MiG-en és helin dolgozott? 60-100 db? Még, ha lenne bolgároknál és horvátok is Gripen, akkor is kb. 40 db gépről van szó úgy, hogy a D check valami 800-1000 óránként kell. Ez évi néhány gépet jelent. Erre fenntartani egy depo szintű üzemet elég viccesnek tűnik. Mintha a LT Ferihegyen évi csak 8-10 gépet D checkelne és néha még ezt azt. Kész anyagi csőd. Bár a honvédelmi képességek fenntartsáa nem feltétlen a költségek végtelen optimalizációját jelentik, hanem elvárt képesség megteremtését, kerül, amibe kerül.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A PG-ben a csúcs-évben 54 helikopter és 27 MiG-21ment át nagyjavításon. Egyébként erre a saját Griff-mennyiségre tényleg erősen necces lenne egy javítóbázis, de ugye Svájc is meg az osztrákok is kacérkodtak már a Gripennel, most a horvátok meg a szlovákok, ha ez mind bejött volna akkor már megérte volna a lehetőség a mi jóval olcsóbb béreinkkel. Meg ugye a helikoptereket se lenne kötelező Szergejhez vinni nagyjavításra, szóval lenne itt némi szakmunka ...
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Lehet hogy ezer oka van, de elsősorban azért nincs rá pénzes befektető (egyébként lenne), mert nem mi rendelkezünk arról, hova mehetnek karbantartásra/javításra a Griffek. Ezzel a rendelkezési joggal a tulajdonos élhet, vagyis a svédek döntik el hova repül a gép nagyjavításra, így senki se vállal beruházást regionális szervízközpontra várható megrendelés nélkül.
Na ez egy szakmai erv, nem egy panoz-molni szintu, errol lehet beszelni. De a fo tetelem, miszerint vannak Gripenjeink, barminnyire is szeretnek paran (nem te) bebizonyitani, hogy a fidesz nem is vett Gripeneket az tovabbra is all.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 080
4 056
113
A PG-ben a csúcs-évben 54 helikopter és 27 MiG-21ment át nagyjavításon. Egyébként erre a saját Griff-mennyiségre tényleg erősen necces lenne egy javítóbázis, de ugye Svájc is meg az osztrákok is kacérkodtak már a Gripennel, most a horvátok meg a szlovákok, ha ez mind bejött volna akkor már megérte volna a lehetőség a mi jóval olcsóbb béreinkkel. Meg ugye a helikoptereket se lenne kötelező Szergejhez vinni nagyjavításra, szóval lenne itt némi szakmunka ...
Gondolom a PG szakembergárdája és berendezései már igencsak megcsappantak. Ellenkező esetben talán a helikkel érdemes lett volna elkezdeni foglalkozni a jövőben. Alapnak jó lett volna ahhoz, hogy később akár nagyobb kihívásnak is megfeleljenek. Talán fel lehetne LASSAN éleszteni ezt a képességet, kezdve az alap kiképzőgépekkel, ha már tényleg bővíteni akarjuk a számukat, folytatva a helikkel, aztán később, ha kiépül a szakembergárda, jöhetnének a sugárhajtású repcsik is.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Ilyen komment után van vajon értelme válaszolni neked...? [fejvakarás]



És ez hol validálja annak lehetséges követezményeit, ha mi megszegjük vagy a svéd felmondta? Semmiféle logikai kapcsolat nem áll fent a téma és kijeletésed közötött. Ennyi erővel azzal is érvelhettél volna, hogy sütöttél 100 db palacsintát..


A C-17 és a MALÉV lízingelt gépei is, amit egy nap alatt elvittek a bedőlés után. Lehetett volna nem teljesíteni vagy erővel visszatartani pilótákat, ha nem MALÉV-os személyzet viszi vissza. Szerinted lett volna értelme? Hm...? Ez szerinted milyen üzenet a világ felé, hogy Mo. milyen ország? Ahol az nagy cégek csak úgy basznak a szerződésekre és lábbal tiproják a jogállamiságot? (Bár a magyar kúrmány a magyar néppel lazán megcsinálta ezt a nyugdíjpénzzel lenyúlásával, akkor kellett volna lápmavas fesztivált tartani.)


És, ha megszeged a szerződéset, akkor néhány kivételtől eltekintve rendőri segítséggel basznak ki a laksából.


Édes istenem, egy példából a végtelenbe extrapolálás...


Az első pillanatban, ha a svédeknek nem tetszik és a szerződésben benne van, akkor felbonthatják és viszik a gépeket.


Ezt a román vezérkartól kérdezd meg és ne tőlünk, mert azért (bár egyre kevesebben) vannak akik nem játszák el a kristálygömbös gondolatolvasót, mert nem képes erre senki a tudomány mai állása szerint.


Márpedig kell. Mert, ha pattogunk és fizikailag akadályozzuk a svéd pilótákat, hogy elvigyék a gépeket, akkor a svéd fogja és 0 db pótalkatrészt küld. Ez azt jelenti, hogy normál üzemeltetési határok között a flotta kannibalizálás nélkül még békeidőben is gyorsan harcképtelenné, majd idővel röpképtelenné is válik. Ennyire "mienk" a gépek. A lakásos példáddal, ha nem fizetsz és nem tudnak kibaszni, akkor ez olyan, mintha szépen elzárnák az összes közművet, ami némileg odaver a lakás használhatóságának és komfortjának...


Nem értettünk félre semmit. Te most azton a faszságon lovagolsz, hogy de facto a mienk, mert a svédnek nincs közvetlen fizikai kényszerítő eszköze, hogy elvigyék a gépeket, ha nem engedik be őket Kecsóra. Bár azért megnézném, hogy a jog mit mond, mert az a vicces helyzet is előállhat a végén, hogy magyar rendőri segítséggel mennek be kecsóra, hogy érvényt szerezzen a szerződésnek. Ez is olyan, mint amikor elviszik a lízingelt autót, csak itt drágább az autó....


Ez kb. az ovis szintű érvelés. Ha a svédek felé beintünk, akkor kurvagyorsan eljön az a helyzet, hogy a Gripenek legfeljebb áthúzni lesznek képesek, de harcolni nem és arra is csak a flota töredéke.

De felőlem pisálhatsz tovább széllel szemben és képzelheted azt, hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter.

Annak is elég vicces üzenete lenne, hogy államközi (?) szerződéseket ekkora összegben nem tart be Mo. Asszem lenne aztán "befektetői bizalom" az ország felé egy ilyen húzás után...
terelsz, terelsz, terelsz... de abba legalabb fektettel nemi idot. Javaslom hogy amikor meglatsz egy magyar Gripent csukd be jo szorosan a szemed, nehogy eszrevedd a valosagot es kozben mondogasd, hogy "de ha majd megszegunk egy szerzodest akkor nem lesz potalkatresz es akkor nem fog itt repulni az ami valojaban most sem repult el a fejem folott mert becsuktam a szemem".
 
M

molnibalage

Guest
terelsz, terelsz, terelsz...
Érveket nem látok... Jellemzően azok használnak ilyen fordulatokat, akiknek kb. éreveik sincsenek és azt sem tudják, hogy ez mit jelent...

de abba legalabb fektettel nemi idot. Javaslom hogy amikor meglatsz egy magyar Gripent csukd be jo szorosan a szemed, nehogy eszrevedd a valosagot es kozben mondogasd, hogy "de ha majd megszegunk egy szerzodest akkor nem lesz potalkatresz es akkor nem fog itt repulni az ami valojaban most sem repult el a fejem folott mert becsuktam a szemem".
Melyik részét nem értetted annak, hogy ha fizetsz, akkor van pótalkatrész és support (ez nem csak alkatrészt jelent, hanem szürkeállományt is, bár erre ma már nincs szükség gyakran). Most azért látod áthúzni a fejed felett te meg nem értett zseni, mert fizetunük. A 29-es saját tulajdon volt, de szart sem vettünk hozzá. Hány gép is volt röpképes és abból mennyi volt hadrafogható a végén és az egész karrierjük során? Izé...

Trollkodásból 5* vagy. Pedig kb. 4 perce vagy itt...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Gondolom a PG szakembergárdája és berendezései már igencsak megcsappantak. Ellenkező esetben talán a helikkel érdemes lett volna elkezdeni foglalkozni a jövőben. Alapnak jó lett volna ahhoz, hogy később akár nagyobb kihívásnak is megfeleljenek. Talán fel lehetne LASSAN éleszteni ezt a képességet, kezdve az alap kiképzőgépekkel, ha már tényleg bővíteni akarjuk a számukat, folytatva a helikkel, aztán később, ha kiépül a szakembergárda, jöhetnének a sugárhajtású repcsik is.
Igen, jól megcsappantak, konkrétan NULLÁRA minden, jelenleg Tesco van a hangár helyén, a műszaki berendezésen nagy része Etiópiában, a többi a fémbontókban, a szakembergárda meg Aeroplex, CocaCola, KnorrBremse, Lufthansa Technik, szélerőmű, külföld .... szóval a szélrózsa minden irányában ... :(:mad:
 
M

molnibalage

Guest
Igen, jól megcsappantak, konkrétan NULLÁRA minden, jelenleg Tesco van a hangár helyén, a műszaki berendezésen nagy része Etiópiában, a többi a fémbontókban, a szakembergárda meg Aeroplex, CocaCola, KnorrBremse, Lufthansa Technik, szélerőmű, külföld .... szóval a szélrózsa minden irányában ... :(:mad:
Vagy már nyugdíjban vagy erősen affelé sétálva...
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 648
5 392
113
Érveket nem látok... Jellemzően azok használnak ilyen fordulatokat, akiknek kb. éreveik sincsenek és azt sem tudják, hogy ez mit jelent...


Melyik részét nem értetted annak, hogy ha fizetsz, akkor van pótalkatrész és support (ez nem csak alkatrészt jelent, hanem szürkeállományt is, bár erre ma már nincs szükség gyakran). Most azért látod áthúzni a fejed felett te meg nem értett zseni, mert fizetunük. A 29-es saját tulajdon volt, de szart sem vettünk hozzá. Hány gép is volt röpképes és abból mennyi volt hadrafogható a végén és az egész karrierjük során? Izé...

Trollkodásból 5* vagy. Pedig kb. 4 perce vagy itt...

Balázs, szerintem hagyjad őt, felesleges. Én úgy látom, eléggé túlfűtött politikai meggyőződésből nyomja, az ilyen elvakultaknak mondhatsz bármit, akkor is csak az a jó, amit ő gondol (mondtak neki)
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 080
4 056
113
Igen, jól megcsappantak, konkrétan NULLÁRA minden, jelenleg Tesco van a hangár helyén, a műszaki berendezésen nagy része Etiópiában, a többi a fémbontókban, a szakembergárda meg Aeroplex, CocaCola, KnorrBremse, Lufthansa Technik, szélerőmű, külföld .... szóval a szélrózsa minden irányában ... :(:mad:
Hát ez gáz! Ezért is komolytalan ilyen nagy dolgokban gondolkodni, mint a Gripen javítóbázis. Akkor még az alap kiképzőgépek is meghaladnák a képességeinket. Meg hát ugye a flotta bővítés is csak terv, és még a régen beígért 2 felderítő/futárgép sem jött meg, ha jól tudom. :(
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 384
7 888
113
Mindanyian tudjuk egy flottabővítés jelentős öszegeket emésztene fel. Arra meg egyenlőre nincs pénz kormányzat részéről. Majd talál 2026 után. Nekünk egyébként igaz közvetett módon az lenne jó ha a horvátoknál is a svédek lennének a befutok. Igen üzemeltetési költségekben a késöbbiekben talán még nyernénk is rajta. Remélem még a térségből pár db ország választja a Gripent. 10-20 gép nem jelentős tényező. 30-40 gép már igen.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 080
4 056
113
Mindanyian tudjuk egy flottabővítés jelentős öszegeket emésztene fel. Arra meg egyenlőre nincs pénz kormányzat részéről. Majd talál 2026 után. Nekünk egyébként igaz közvetett módon az lenne jó ha a horvátoknál is a svédek lennének a befutok. Igen üzemeltetési költségekben a késöbbiekben talán még nyernénk is rajta. Remélem még a térségből pár db ország választja a Gripent. 10-20 gép nem jelentős tényező. 30-40 gép már igen.
Én a flottabővítésen a kiképzők számának bővítését értettem. Erről is volt szó a hírekben. Gripenek számának bővítésénél szerintem vannak most fontosabbak.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
miért is választaná?
viccen kívül - egy fegyverrendszer, ami élesben soha nem bizonyított még, egyetlen helyről kaphatsz hozzá pótcuccost... tegyük fel hogy svédek még jobban elborulnak, és bemennek a safe space-be, vagy épp egy választás után TÉNYLEG lecserélik a zászlójukon a keresztet félholdra ... na jó ez túlzás.... de....
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
miért is választaná?
viccen kívül - egy fegyverrendszer, ami élesben soha nem bizonyított még, egyetlen helyről kaphatsz hozzá pótcuccost... tegyük fel hogy svédek még jobban elborulnak, és bemennek a safe space-be, vagy épp egy választás után TÉNYLEG lecserélik a zászlójukon a keresztet félholdra ... na jó ez túlzás.... de....
Viccen kívül - nem vagy te egy kicsit féloldalas?!! Mikor ti F-15-öt meg F-16-ot rendeltetek, ezek a gépek előtte hol bizonyítottak? És hány helyről kaphattatok hozzájuk pótcuccost? Akárhány helyről, mindenhez az eredeti gyártó engedélye kell, vagyis ugyanazon az egyetlen engedélyező szerven múlik.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
ne csinálj bolondot magadból please....

Vettünk volna Mig-21-et????

szólj, ha Svédország olyan szövetséges lesz mint USA a NATO-ban.

(megjegyzem így is majdnem belepusztult az ország 1973-ban, elég volt egy antiszemita elnök...)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
ne csinálj bolondot magadból please....

Vettünk volna Mig-21-et????

szólj, ha Svédország olyan szövetséges lesz mint USA a NATO-ban.

(megjegyzem így is majdnem belepusztult az ország 1973-ban, elég volt egy antiszemita elnök...)
Én csak arra bátorkodtam felhívni a figyelmedet, hogy ne nagyon kérj számon mástól olyan követelményt, amit anno ti sem tartottatok szem előtt ... vehettetek volna pl. Mirage-2000-et is, hogy ne csak egyetlen országtól függjetek ... vagy Tornadót a britektől ... választék mindig van a MiG-21/23-on kívül is (a Viggent direkt nem is mondtam).
Egyébként lehet hogy a svédek nem hogy olyanok, de sokkal jobb partnerek mint az USA ... kevésbé pofáznak bele más dolgába, és nem hajlamosak (náci/kommunista módon) megmondani másnak, hogy hogyan kell gondolkodniuk a saját dolgaikról ...
 
Status
Not open for further replies.