Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azért alkatrészek, fegyverzet, és műszaki támogatás nélkül messzire nem mennénk velük. Rövid idő múlva oda vontathatnánk őket a MIG-29-ek mellé, már ha azok még ott lesznek.Szerintem senki nem vitatja azt, hogy de jure nem a mi gépeink. A de factoban nem értenek egyet. Ha mi nem akarjuk adni, akkor nem viszik innen sehovában egyet értek, de ennek az esélye kb. valóban a Norvég vs Svédnél is kisebb!
Egyértelmű. Egy konfliktus kellős közepén van csak rá esély hogy akarat ellenére sem adnánk vissza, akkor meg hamarabb leharcolnánk őket, mint hogy a karbantartás legyen a fő probléma. Teljesen értelmetlen amúgy az egész felvetés, nyilván.Azért alkatrészek, fegyverzet, és műszaki támogatás nélkül messzire nem mennénk velük. Rövid idő múlva oda vontathatnánk őket a MIG-29-ek mellé, már ha azok még ott lesznek.
Hat pont ezt irom en is!De jure nem a mi gépeink, csak de facto.
Figyelmetlen olvasassal lehet itt gond: En is azt irtam, hogy nincs esely regionalis szervizkozpontra, ennek ezer oka van, kiveve azt az egyet, hogy penzugyi oldalrol egy lizingszerzodes van a gepbeszerzesunk moge teve.Na, mindjárt el is képzeltem, ahogy Molni ott áll a felsőfokú, C-típusú tájékozatlansági bizonyítványával.... Azért legközelebb gondolkodj, mielőtt leírsz valamit.
De nem is értem, minek rugózol ezen a témán. A Gripenek a miénk lesznek, ha megvesszük őket. Pont. Az egész kérdés onnan indult, hogy fel tudnánk-e állítani egy regionális szervízközpontot a Gripenekhez. Reálisan nézve erre nem sok esély van. Pont. Mehetünk tovább más témákra.
Lehet hogy ezer oka van, de elsősorban azért nincs rá pénzes befektető (egyébként lenne), mert nem mi rendelkezünk arról, hova mehetnek karbantartásra/javításra a Griffek. Ezzel a rendelkezési joggal a tulajdonos élhet, vagyis a svédek döntik el hova repül a gép nagyjavításra, így senki se vállal beruházást regionális szervízközpontra várható megrendelés nélkül.Figyelmetlen olvasassal lehet itt gond: En is azt irtam, hogy nincs esely regionalis szervizkozpontra, ennek ezer oka van, kiveve azt az egyet, hogy penzugyi oldalrol egy lizingszerzodes van a gepbeszerzesunk moge teve.
Ilyen komment után van vajon értelme válaszolni neked...? [fejvakarás]Viszont abbol kicsit elegem van, hogy mivel MINDENKI tudja hogy a magyar Gripen-beszerzes mogott egy lizingszerzodes van, ezert sokan szeretik hangoztatni, hogy NINCSENEK Gripenjeink. Mivel ez NEM igaz. Magyarorszag az egyetlen orszag, ahol a "de jure" elorebb valo mint a "de facto", lett is belole Trianon.
És ez hol validálja annak lehetséges követezményeit, ha mi megszegjük vagy a svéd felmondta? Semmiféle logikai kapcsolat nem áll fent a téma és kijeletésed közötött. Ennyi erővel azzal is érvelhettél volna, hogy sütöttél 100 db palacsintát..A VALOSAGBAN (de facto) mienk a Gripenek, mert:
- mint ahogy az elso hsz-emben irtam, az hogy van moge teve egy lizingszerzodes, a kutyat sem erdekel. Lehetne mogotte adasvetel, barter, options, karmilyen szerzodes, jogasz ugyan nem vagyok de kb. kicsit tobb mint 100 szerzodest mar jovahagytam eletemben.
A C-17 és a MALÉV lízingelt gépei is, amit egy nap alatt elvittek a bedőlés után. Lehetett volna nem teljesíteni vagy erővel visszatartani pilótákat, ha nem MALÉV-os személyzet viszi vissza. Szerinted lett volna értelme? Hm...? Ez szerinted milyen üzenet a világ felé, hogy Mo. milyen ország? Ahol az nagy cégek csak úgy basznak a szerződésekre és lábbal tiproják a jogállamiságot? (Bár a magyar kúrmány a magyar néppel lazán megcsinálta ezt a nyugdíjpénzzel lenyúlásával, akkor kellett volna lápmavas fesztivált tartani.)- Magyar lajstromban repulnek
És, ha megszeged a szerződéset, akkor néhány kivételtől eltekintve rendőri segítséggel basznak ki a laksából.- ha a lakasodhoz csak neked van kulcsod, csak te laksz benne, te vagy a haszonelvezo a tulajdoni lap szerint, Bozsi neni meg a tulaljdonos a tullap szerint akkor kie a lakas? Ugy van, a tied, Bozsi neni (svedek) be sem teheti a labad az engedejed nelkul! A lizing szerzodes csak egy penzugyi konstrukcio, ami nekunk jo, a svedek csak azert mentek ebbe bele mert szinte senki sem uzemeltette a tipust korabban, kellett nekik a referencia, ha mi nem rendeljuk meg ezeket a gepeket le sem gyartottak volna.
Édes istenem, egy példából a végtelenbe extrapolálás...- a kocsim az en nevemen van. A felesegem az UZEMBENTARTO a forgalmi szerint. Ha en vezetem a kocsit, akkor a rendor kerheti hogy mutassam meg az engedelyt a felesegemtol, hogy vezethetem a sajat kocsimat, noha papiron az enyem. (mas kerdes, hogy nem szoktak ezzel szivozni). Szoval ennyi jogod van, ha tulajdonos vagy: semmi.
Az első pillanatban, ha a svédeknek nem tetszik és a szerződésben benne van, akkor felbonthatják és viszik a gépeket.- ha tenyleg hasznalatba kerulnak a Gripenek, akkor ki mondja meg merre lonek, dobnak bombat? A svedek vagy mi?
Ezt a román vezérkartól kérdezd meg és ne tőlünk, mert azért (bár egyre kevesebben) vannak akik nem játszák el a kristálygömbös gondolatolvasót, mert nem képes erre senki a tudomány mai állása szerint.- ha a Roman vezerkar azt tervezi, hogy minimum a Tiszaig elmennek, akkor szamolnak azzal, hogy vannak Gripenjeink vagy nem?
Márpedig kell. Mert, ha pattogunk és fizikailag akadályozzuk a svéd pilótákat, hogy elvigyék a gépeket, akkor a svéd fogja és 0 db pótalkatrészt küld. Ez azt jelenti, hogy normál üzemeltetési határok között a flotta kannibalizálás nélkül még békeidőben is gyorsan harcképtelenné, majd idővel röpképtelenné is válik. Ennyire "mienk" a gépek. A lakásos példáddal, ha nem fizetsz és nem tudnak kibaszni, akkor ez olyan, mintha szépen elzárnák az összes közművet, ami némileg odaver a lakás használhatóságának és komfortjának...- Azt meg ne keverje ide senki, hogy de mivan ha megszegjuk a svedekkel a lizingszerzodes akarmelyik pontjat es majd nem adnak supportot, ez igy lenne akamilyen (nem lizing) szerzodes eseten is, akarmelyik orszaggal. A lakas peldanal maradva: sosem irtam ,hogy celszeru lenne bunkonak lenni Bozsi nenivel, mert akkor a masik lakasat (potalkatresz) mar nem fogja nekunk gombokert eladni. De nem is arrol szol a vita, hogy kie a meg se rendelt potalkatresz, hanem hogy kie a Gripenek.
Nem értettünk félre semmit. Te most azton a faszságon lovagolsz, hogy de facto a mienk, mert a svédnek nincs közvetlen fizikai kényszerítő eszköze, hogy elvigyék a gépeket, ha nem engedik be őket Kecsóra. Bár azért megnézném, hogy a jog mit mond, mert az a vicces helyzet is előállhat a végén, hogy magyar rendőri segítséggel mennek be kecsóra, hogy érvényt szerezzen a szerződésnek. Ez is olyan, mint amikor elviszik a lízingelt autót, csak itt drágább az autó....- mindenki aki az eredeti vitaban benne volt megertette, hogy NEM azt irtam, hogy PAPIRON mienk volnanak a Gripenek, csak azt, hogy helytelen a folyamatos propaganda, hogy "nincsenek is Gripenjeink mivel lizing van mogotte". A panoz-Molni felek meg vagy szandekosan, vagy tudatlansagbol felreertettek.
Ez kb. az ovis szintű érvelés. Ha a svédek felé beintünk, akkor kurvagyorsan eljön az a helyzet, hogy a Gripenek legfeljebb áthúzni lesznek képesek, de harcolni nem és arra is csak a flota töredéke.Igenis vannak Gripenjeink es ha a lakasod felett tul hangosan huz el a magyar Gripen, akkor NEM a sved honvedelm miniszteriumnak irsz reklamalo levelet, hanem a magyarnak (jo, en mondjuk annak sem irnek, inkabb orulnek, de ez most mindegy).
Most a D check szintű képességről megy a parolázás? Mert szerintem 24 db gépre kiépíteni kb. semmi értelme. Ezen felül erős a gyanúm, hogy vannak olyan részei a D checknek, amit már csak stratégiai okokból sem engedne ki a kezéből a svéd fél és a fogadó országban nehéz lenne megoldani, vagy költség oldalról is értelmetlen.Lehet hogy ezer oka van, de elsősorban azért nincs rá pénzes befektető (egyébként lenne), mert nem mi rendelkezünk arról, hova mehetnek karbantartásra/javításra a Griffek. Ezzel a rendelkezési joggal a tulajdonos élhet, vagyis a svédek döntik el hova repül a gép nagyjavításra, így senki se vállal beruházást regionális szervízközpontra várható megrendelés nélkül.
Na ez egy szakmai erv, nem egy panoz-molni szintu, errol lehet beszelni. De a fo tetelem, miszerint vannak Gripenjeink, barminnyire is szeretnek paran (nem te) bebizonyitani, hogy a fidesz nem is vett Gripeneket az tovabbra is all.Lehet hogy ezer oka van, de elsősorban azért nincs rá pénzes befektető (egyébként lenne), mert nem mi rendelkezünk arról, hova mehetnek karbantartásra/javításra a Griffek. Ezzel a rendelkezési joggal a tulajdonos élhet, vagyis a svédek döntik el hova repül a gép nagyjavításra, így senki se vállal beruházást regionális szervízközpontra várható megrendelés nélkül.
Gondolom a PG szakembergárdája és berendezései már igencsak megcsappantak. Ellenkező esetben talán a helikkel érdemes lett volna elkezdeni foglalkozni a jövőben. Alapnak jó lett volna ahhoz, hogy később akár nagyobb kihívásnak is megfeleljenek. Talán fel lehetne LASSAN éleszteni ezt a képességet, kezdve az alap kiképzőgépekkel, ha már tényleg bővíteni akarjuk a számukat, folytatva a helikkel, aztán később, ha kiépül a szakembergárda, jöhetnének a sugárhajtású repcsik is.A PG-ben a csúcs-évben 54 helikopter és 27 MiG-21ment át nagyjavításon. Egyébként erre a saját Griff-mennyiségre tényleg erősen necces lenne egy javítóbázis, de ugye Svájc is meg az osztrákok is kacérkodtak már a Gripennel, most a horvátok meg a szlovákok, ha ez mind bejött volna akkor már megérte volna a lehetőség a mi jóval olcsóbb béreinkkel. Meg ugye a helikoptereket se lenne kötelező Szergejhez vinni nagyjavításra, szóval lenne itt némi szakmunka ...
terelsz, terelsz, terelsz... de abba legalabb fektettel nemi idot. Javaslom hogy amikor meglatsz egy magyar Gripent csukd be jo szorosan a szemed, nehogy eszrevedd a valosagot es kozben mondogasd, hogy "de ha majd megszegunk egy szerzodest akkor nem lesz potalkatresz es akkor nem fog itt repulni az ami valojaban most sem repult el a fejem folott mert becsuktam a szemem".Ilyen komment után van vajon értelme válaszolni neked...? [fejvakarás]
És ez hol validálja annak lehetséges követezményeit, ha mi megszegjük vagy a svéd felmondta? Semmiféle logikai kapcsolat nem áll fent a téma és kijeletésed közötött. Ennyi erővel azzal is érvelhettél volna, hogy sütöttél 100 db palacsintát..
A C-17 és a MALÉV lízingelt gépei is, amit egy nap alatt elvittek a bedőlés után. Lehetett volna nem teljesíteni vagy erővel visszatartani pilótákat, ha nem MALÉV-os személyzet viszi vissza. Szerinted lett volna értelme? Hm...? Ez szerinted milyen üzenet a világ felé, hogy Mo. milyen ország? Ahol az nagy cégek csak úgy basznak a szerződésekre és lábbal tiproják a jogállamiságot? (Bár a magyar kúrmány a magyar néppel lazán megcsinálta ezt a nyugdíjpénzzel lenyúlásával, akkor kellett volna lápmavas fesztivált tartani.)
És, ha megszeged a szerződéset, akkor néhány kivételtől eltekintve rendőri segítséggel basznak ki a laksából.
Édes istenem, egy példából a végtelenbe extrapolálás...
Az első pillanatban, ha a svédeknek nem tetszik és a szerződésben benne van, akkor felbonthatják és viszik a gépeket.
Ezt a román vezérkartól kérdezd meg és ne tőlünk, mert azért (bár egyre kevesebben) vannak akik nem játszák el a kristálygömbös gondolatolvasót, mert nem képes erre senki a tudomány mai állása szerint.
Márpedig kell. Mert, ha pattogunk és fizikailag akadályozzuk a svéd pilótákat, hogy elvigyék a gépeket, akkor a svéd fogja és 0 db pótalkatrészt küld. Ez azt jelenti, hogy normál üzemeltetési határok között a flotta kannibalizálás nélkül még békeidőben is gyorsan harcképtelenné, majd idővel röpképtelenné is válik. Ennyire "mienk" a gépek. A lakásos példáddal, ha nem fizetsz és nem tudnak kibaszni, akkor ez olyan, mintha szépen elzárnák az összes közművet, ami némileg odaver a lakás használhatóságának és komfortjának...
Nem értettünk félre semmit. Te most azton a faszságon lovagolsz, hogy de facto a mienk, mert a svédnek nincs közvetlen fizikai kényszerítő eszköze, hogy elvigyék a gépeket, ha nem engedik be őket Kecsóra. Bár azért megnézném, hogy a jog mit mond, mert az a vicces helyzet is előállhat a végén, hogy magyar rendőri segítséggel mennek be kecsóra, hogy érvényt szerezzen a szerződésnek. Ez is olyan, mint amikor elviszik a lízingelt autót, csak itt drágább az autó....
Ez kb. az ovis szintű érvelés. Ha a svédek felé beintünk, akkor kurvagyorsan eljön az a helyzet, hogy a Gripenek legfeljebb áthúzni lesznek képesek, de harcolni nem és arra is csak a flota töredéke.
De felőlem pisálhatsz tovább széllel szemben és képzelheted azt, hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter.
Annak is elég vicces üzenete lenne, hogy államközi (?) szerződéseket ekkora összegben nem tart be Mo. Asszem lenne aztán "befektetői bizalom" az ország felé egy ilyen húzás után...
Érveket nem látok... Jellemzően azok használnak ilyen fordulatokat, akiknek kb. éreveik sincsenek és azt sem tudják, hogy ez mit jelent...terelsz, terelsz, terelsz...
Melyik részét nem értetted annak, hogy ha fizetsz, akkor van pótalkatrész és support (ez nem csak alkatrészt jelent, hanem szürkeállományt is, bár erre ma már nincs szükség gyakran). Most azért látod áthúzni a fejed felett te meg nem értett zseni, mert fizetunük. A 29-es saját tulajdon volt, de szart sem vettünk hozzá. Hány gép is volt röpképes és abból mennyi volt hadrafogható a végén és az egész karrierjük során? Izé...de abba legalabb fektettel nemi idot. Javaslom hogy amikor meglatsz egy magyar Gripent csukd be jo szorosan a szemed, nehogy eszrevedd a valosagot es kozben mondogasd, hogy "de ha majd megszegunk egy szerzodest akkor nem lesz potalkatresz es akkor nem fog itt repulni az ami valojaban most sem repult el a fejem folott mert becsuktam a szemem".
Igen, jól megcsappantak, konkrétan NULLÁRA minden, jelenleg Tesco van a hangár helyén, a műszaki berendezésen nagy része Etiópiában, a többi a fémbontókban, a szakembergárda meg Aeroplex, CocaCola, KnorrBremse, Lufthansa Technik, szélerőmű, külföld .... szóval a szélrózsa minden irányában ...Gondolom a PG szakembergárdája és berendezései már igencsak megcsappantak. Ellenkező esetben talán a helikkel érdemes lett volna elkezdeni foglalkozni a jövőben. Alapnak jó lett volna ahhoz, hogy később akár nagyobb kihívásnak is megfeleljenek. Talán fel lehetne LASSAN éleszteni ezt a képességet, kezdve az alap kiképzőgépekkel, ha már tényleg bővíteni akarjuk a számukat, folytatva a helikkel, aztán később, ha kiépül a szakembergárda, jöhetnének a sugárhajtású repcsik is.
Vagy már nyugdíjban vagy erősen affelé sétálva...Igen, jól megcsappantak, konkrétan NULLÁRA minden, jelenleg Tesco van a hangár helyén, a műszaki berendezésen nagy része Etiópiában, a többi a fémbontókban, a szakembergárda meg Aeroplex, CocaCola, KnorrBremse, Lufthansa Technik, szélerőmű, külföld .... szóval a szélrózsa minden irányában ...![]()
Érveket nem látok... Jellemzően azok használnak ilyen fordulatokat, akiknek kb. éreveik sincsenek és azt sem tudják, hogy ez mit jelent...
Melyik részét nem értetted annak, hogy ha fizetsz, akkor van pótalkatrész és support (ez nem csak alkatrészt jelent, hanem szürkeállományt is, bár erre ma már nincs szükség gyakran). Most azért látod áthúzni a fejed felett te meg nem értett zseni, mert fizetunük. A 29-es saját tulajdon volt, de szart sem vettünk hozzá. Hány gép is volt röpképes és abból mennyi volt hadrafogható a végén és az egész karrierjük során? Izé...
Trollkodásból 5* vagy. Pedig kb. 4 perce vagy itt...
Hát ez gáz! Ezért is komolytalan ilyen nagy dolgokban gondolkodni, mint a Gripen javítóbázis. Akkor még az alap kiképzőgépek is meghaladnák a képességeinket. Meg hát ugye a flotta bővítés is csak terv, és még a régen beígért 2 felderítő/futárgép sem jött meg, ha jól tudom.Igen, jól megcsappantak, konkrétan NULLÁRA minden, jelenleg Tesco van a hangár helyén, a műszaki berendezésen nagy része Etiópiában, a többi a fémbontókban, a szakembergárda meg Aeroplex, CocaCola, KnorrBremse, Lufthansa Technik, szélerőmű, külföld .... szóval a szélrózsa minden irányában ...![]()
Én a flottabővítésen a kiképzők számának bővítését értettem. Erről is volt szó a hírekben. Gripenek számának bővítésénél szerintem vannak most fontosabbak.Mindanyian tudjuk egy flottabővítés jelentős öszegeket emésztene fel. Arra meg egyenlőre nincs pénz kormányzat részéről. Majd talál 2026 után. Nekünk egyébként igaz közvetett módon az lenne jó ha a horvátoknál is a svédek lennének a befutok. Igen üzemeltetési költségekben a késöbbiekben talán még nyernénk is rajta. Remélem még a térségből pár db ország választja a Gripent. 10-20 gép nem jelentős tényező. 30-40 gép már igen.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..