[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 236
61 627
113
Azt furcsálom, hogy ez a pilonokba beakasztott pecabotos megoldás van a jó öreg hidraulikus emelőkocsi helyett. Itt két embernek kell ügyesen együtt feltekernie a bombát a helyére, pedig maga a szállítókocsi is megtehetné...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Azt furcsálom, hogy ez a pilonokba beakasztott pecabotos megoldás van a jó öreg hidraulikus emelőkocsi helyett. Itt két embernek kell ügyesen együtt feltekernie a bombát a helyére, pedig maga a szállítókocsi is megtehetné...
Attól tartok, hogy ez csak egyszerűen az olcsóbb megoldás választása a MH részéről. Ki mint veti ..., ill. mennyi pénzt szán rá ...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 921
22 498
113
Attól tartok, hogy ez csak egyszerűen az olcsóbb megoldás választása a MH részéről. Ki mint veti ..., ill. mennyi pénzt szán rá ...

Ez az adapteres (sárga/fekete csikos toldat a függesztéshez) a NATO kompatibilis megoldás, a svéd módszer egyszerűbb, a vészleoldás is nálunk a drágább és bonyolultabb...úgyhogy szerintem nem kell mindig a "legolcsóbb a MH részéről" mentalitást követni. Kellemesen meglepődtem azon is, amikor megláttam korábban, hogy az Amraam inditósinjeinek végén ott vannak a BOL szórók...pedig szerintem az sem alap.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 921
22 498
113
A korábbi Sidewinder mizériához:

Ahogy Molni is írta, szárazon felrakhatsz rá bármit, aminek passzol a zárszerkezete, attól még ez nem jelenti azt, hogy működik is. De persze mindig van valaki, aki ellen megy a többieknek, most te vállaltad ezt a szerepet.

2016-os kecskeméti fotók, nem "kék sávos" rakétákkal, roller-onok nélkül. Mert ugye még senki sem látott ilyet MO-n.
898165608749383942be1e221c03d94c.jpg

a24b25e68d88937cc9f7c06317cda070.jpg
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 656
5 424
113
Még mindig nem tudom elhinni, hogyan lehet valaki dandârtábornok, bázisparancsnok, amikor lezúzott egy kétülésest. Kifizette zsebből? :D Semmi szankció, lefokozás stb, bűzlik ez...
Amúgy a videó jó, dícséretes:cool:
 
M

molnibalage

Guest
Még mindig nem tudom elhinni, hogyan lehet valaki dandârtábornok, bázisparancsnok, amikor lezúzott egy kétülésest. Kifizette zsebből? :D Semmi szankció, lefokozás stb, bűzlik ez...
Hivatalosan nem adtak ki semmit...
...de a jólértesültek tudják, hogy mi történt.

Meg az is beszédes, hogy kifizettük a gép árát, tehát egyértelmű, hogy ki hibázott.
Az, hogy mekkora mértékű hiba után maradhat vagy nem maradhat pilóta az változó, de nem ismerem sem a nezetközi sem a hazai gyakorlatot annak ellenére, hogy ez mindig is érdekelt.

Egy feszített helyzetben - pl. közeli légiharc gyakorlaton - történő ütközés és gépveszteség egészen más kategória mint az, hogy tökéletes időjárási körülmények között 0-ra zúzni egy sima leszállás során egy gépet...
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Még mindig nem tudom elhinni, hogyan lehet valaki dandârtábornok, bázisparancsnok, amikor lezúzott egy kétülésest. Kifizette zsebből? :D Semmi szankció, lefokozás stb, bűzlik ez...

Fegyelmi vizsgálat valószínűleg volt, de az szervezeten belüli és zárt, nem is hozhatják nyilvánosságra.
Viszont ezek szerint az eljárásban történt megállapítások nem alapozták meg a katonai büntetőeljárást, amely miatt lefokozhatnák.

A katonai büntetések
135. § (1) Katonával szemben
a) lefokozás vagy
b) szolgálati viszony megszüntetése
más büntetés mellett, vagy ha a bűncselekmény büntetési tételének felső határa háromévi szabadságvesztésnél nem súlyosabb, akkor önállóan is kiszabható.

Az adófizetők zsebéből ment, az életben nem tudná senki ezt kifizetni, ha kártérítésben jogerősen elmarasztalják.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ha a dandártábornok - bázisparancsnok - atyaúristen már lezúzott egy gépet, legalább megtanulhatná annak a nevét. 1:30-nál nem Grippppen b*szdmeg!
A svédektől tanulta így, igaz egy p-vel írják de a kiejtésnél a p-betűn van a hangsúly, ezért kicsit erősebben, magyar fülnek duplázva hangzik.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 976
66 184
113
Hivatalosan nem adtak ki semmit...
...de a jólértesültek tudják, hogy mi történt.

Meg az is beszédes, hogy kifizettük a gép árát, tehát egyértelmű, hogy ki hibázott.
Az, hogy mekkora mértékű hiba után maradhat vagy nem maradhat pilóta az változó, de nem ismerem sem a nezetközi sem a hazai gyakorlatot annak ellenére, hogy ez mindig is érdekelt.

Egy feszített helyzetben - pl. közeli légiharc gyakorlaton - történő ütközés és gépveszteség egészen más kategória mint az, hogy tökéletes időjárási körülmények között 0-ra zúzni egy sima leszállás során egy gépet...
Remélem többet nem repül. Stresszhelyzetben még xarabbul repült volna, kérdés még hány ilyen időzített bomba pilótánk van. Ha jól emlékszem azzal mentegette magát hogy azt hitte Mig-29 -ben ül, ezért tolta rossz irányba a gázkart. Nagyon nagy blama egy géptörés volt, egy sima leszállást se volt képes végrehajtani, légierős atyaúristen főmuftiként. Természetesen bevédték a tábornok társai és a politikus haverok, így egy jót röhögtek rajt és ment a történet a fiókba. Szerintem ez az eset bizonyítja legjobban miért őrültség Gripen helyett Albán reptetni a griffhez soha, vagy ritkán hozzáférő vadászpilótákat, más reflexek, beidegződések alakulnak ki amik a "rendes" gépeken problémákat okozhatnak rutin repülés is, pláne egy harchelyzetben.