[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Allesmor szerintem nem pont a Griffhez értette a 4-5 Mk. 84-est. Én úgy vettem ki, hogy nála ennél a méretnél kezdődik a bombázás, nem az SDB-s potyogtatâsnál.

Hihi, akartam is neki írni, hogy tényleg milyen jó lenne, ha lennének B-1B-ink, mert azokba 24 darab belefér ezekből és akkor mehetne a fullos party. :D
Na de, viccet félre, pont Allesmor írta, hogy minél több a cucc a bombában, annál kisebb az esélye annak, hogy az összes robbanóanyag megfelelően detonál (termobarikusra ez nyilván nem vonatkozik az eltérő működési elv miatt). Szóval a kevesebb gyakran több. :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azt furcsálom, hogy ez a pilonokba beakasztott pecabotos megoldás van a jó öreg hidraulikus emelőkocsi helyett. Itt két embernek kell ügyesen együtt feltekernie a bombát a helyére, pedig maga a szállítókocsi is megtehetné...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Azt furcsálom, hogy ez a pilonokba beakasztott pecabotos megoldás van a jó öreg hidraulikus emelőkocsi helyett. Itt két embernek kell ügyesen együtt feltekernie a bombát a helyére, pedig maga a szállítókocsi is megtehetné...
Attól tartok, hogy ez csak egyszerűen az olcsóbb megoldás választása a MH részéről. Ki mint veti ..., ill. mennyi pénzt szán rá ...
 
Attól tartok, hogy ez csak egyszerűen az olcsóbb megoldás választása a MH részéről. Ki mint veti ..., ill. mennyi pénzt szán rá ...

Ez az adapteres (sárga/fekete csikos toldat a függesztéshez) a NATO kompatibilis megoldás, a svéd módszer egyszerűbb, a vészleoldás is nálunk a drágább és bonyolultabb...úgyhogy szerintem nem kell mindig a "legolcsóbb a MH részéről" mentalitást követni. Kellemesen meglepődtem azon is, amikor megláttam korábban, hogy az Amraam inditósinjeinek végén ott vannak a BOL szórók...pedig szerintem az sem alap.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
A korábbi Sidewinder mizériához:

Ahogy Molni is írta, szárazon felrakhatsz rá bármit, aminek passzol a zárszerkezete, attól még ez nem jelenti azt, hogy működik is. De persze mindig van valaki, aki ellen megy a többieknek, most te vállaltad ezt a szerepet.

2016-os kecskeméti fotók, nem "kék sávos" rakétákkal, roller-onok nélkül. Mert ugye még senki sem látott ilyet MO-n.
898165608749383942be1e221c03d94c.jpg

a24b25e68d88937cc9f7c06317cda070.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and wolfram
A svéd lövészetről közzétett a HM még egy videót:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezek olvasnak minket. Nem tudom, jogy jól láttam amit láttam, de lehet Te nyerted a különdíjamat... xD
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and wolfram
Még mindig nem tudom elhinni, hogyan lehet valaki dandârtábornok, bázisparancsnok, amikor lezúzott egy kétülésest. Kifizette zsebből? :D Semmi szankció, lefokozás stb, bűzlik ez...
Amúgy a videó jó, dícséretes:cool:
 
Még mindig nem tudom elhinni, hogyan lehet valaki dandârtábornok, bázisparancsnok, amikor lezúzott egy kétülésest. Kifizette zsebből? :D Semmi szankció, lefokozás stb, bűzlik ez...
Hivatalosan nem adtak ki semmit...
...de a jólértesültek tudják, hogy mi történt.

Meg az is beszédes, hogy kifizettük a gép árát, tehát egyértelmű, hogy ki hibázott.
Az, hogy mekkora mértékű hiba után maradhat vagy nem maradhat pilóta az változó, de nem ismerem sem a nezetközi sem a hazai gyakorlatot annak ellenére, hogy ez mindig is érdekelt.

Egy feszített helyzetben - pl. közeli légiharc gyakorlaton - történő ütközés és gépveszteség egészen más kategória mint az, hogy tökéletes időjárási körülmények között 0-ra zúzni egy sima leszállás során egy gépet...