[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Még mindig nem tudom elhinni, hogyan lehet valaki dandârtábornok, bázisparancsnok, amikor lezúzott egy kétülésest. Kifizette zsebből? :D Semmi szankció, lefokozás stb, bűzlik ez...

Fegyelmi vizsgálat valószínűleg volt, de az szervezeten belüli és zárt, nem is hozhatják nyilvánosságra.
Viszont ezek szerint az eljárásban történt megállapítások nem alapozták meg a katonai büntetőeljárást, amely miatt lefokozhatnák.

A katonai büntetések
135. § (1) Katonával szemben
a) lefokozás vagy
b) szolgálati viszony megszüntetése
más büntetés mellett, vagy ha a bűncselekmény büntetési tételének felső határa háromévi szabadságvesztésnél nem súlyosabb, akkor önállóan is kiszabható.

Az adófizetők zsebéből ment, az életben nem tudná senki ezt kifizetni, ha kártérítésben jogerősen elmarasztalják.
 
A svéd lövészetről közzétett a HM még egy videót:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha a dandártábornok - bázisparancsnok - atyaúristen már lezúzott egy gépet, legalább megtanulhatná annak a nevét. 1:30-nál nem Grippppen b*szdmeg!
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and ms07
Ha a dandártábornok - bázisparancsnok - atyaúristen már lezúzott egy gépet, legalább megtanulhatná annak a nevét. 1:30-nál nem Grippppen b*szdmeg!
A svédektől tanulta így, igaz egy p-vel írják de a kiejtésnél a p-betűn van a hangsúly, ezért kicsit erősebben, magyar fülnek duplázva hangzik.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Hivatalosan nem adtak ki semmit...
...de a jólértesültek tudják, hogy mi történt.

Meg az is beszédes, hogy kifizettük a gép árát, tehát egyértelmű, hogy ki hibázott.
Az, hogy mekkora mértékű hiba után maradhat vagy nem maradhat pilóta az változó, de nem ismerem sem a nezetközi sem a hazai gyakorlatot annak ellenére, hogy ez mindig is érdekelt.

Egy feszített helyzetben - pl. közeli légiharc gyakorlaton - történő ütközés és gépveszteség egészen más kategória mint az, hogy tökéletes időjárási körülmények között 0-ra zúzni egy sima leszállás során egy gépet...
Remélem többet nem repül. Stresszhelyzetben még xarabbul repült volna, kérdés még hány ilyen időzített bomba pilótánk van. Ha jól emlékszem azzal mentegette magát hogy azt hitte Mig-29 -ben ül, ezért tolta rossz irányba a gázkart. Nagyon nagy blama egy géptörés volt, egy sima leszállást se volt képes végrehajtani, légierős atyaúristen főmuftiként. Természetesen bevédték a tábornok társai és a politikus haverok, így egy jót röhögtek rajt és ment a történet a fiókba. Szerintem ez az eset bizonyítja legjobban miért őrültség Gripen helyett Albán reptetni a griffhez soha, vagy ritkán hozzáférő vadászpilótákat, más reflexek, beidegződések alakulnak ki amik a "rendes" gépeken problémákat okozhatnak rutin repülés is, pláne egy harchelyzetben.
 
Remélem többet nem repül. Stresszhelyzetben még xarabbul repült volna, kérdés még hány ilyen időzített bomba pilótánk van. Ha jól emlékszem azzal mentegette magát hogy azt hitte Mig-29 -ben ül, ezért tolta rossz irányba a gázkart. Nagyon nagy blama egy géptörés volt, egy sima leszállást se volt képes végrehajtani, légierős atyaúristen főmuftiként. Természetesen bevédték a tábornok társai és a politikus haverok, így egy jót röhögtek rajt és ment a történet a fiókba. Szerintem ez az eset bizonyítja legjobban miért őrültség Gripen helyett Albán reptetni a griffhez soha, vagy ritkán hozzáférő vadászpilótákat, más reflexek, beidegződések alakulnak ki amik a "rendes" gépeken problémákat okozhatnak rutin repülés is, pláne egy harchelyzetben.
Jogos, de azert mar nem 2006-ot irunk, nekem ugy tunik, hogy ma mar nem problema az alacsony repora, a rutin hianya. Legalabbis szo szerint naponta van rola hir, hogy repulnek a Gripenek.
 
Sokszor átnézve a honvedelem.hu által közzétett összes fotót és videót...

Az alábbi 6 Gripen vett részt a svéd éleslövészeten:

44 -
40 - M
37 - B M
35 - B
34
31 - B

Melléírtam, hogy melyik géppel mit indítottak (B:bomba; M: Maverick) a képek és a videók alapján. Ennél valószínűleg több indítás volt, nincs minden közzétéve.
 
Sokszor átnézve a honvedelem.hu által közzétett összes fotót és videót...

Az alábbi 6 Gripen vett részt a svéd éleslövészeten:

44 -
40 - M
37 - B M
35 - B
34
31 - B

Melléírtam, hogy melyik géppel mit indítottak (B:bomba; M: Maverick) a képek és a videók alapján. Ennél valószínűleg több indítás volt, nincs minden közzétéve.

Akkor már csak a másik két Maverick hiányzik, és még egy ilyen adag bomba:
Hogy pl. mit nem láttunk még.... Zord utólag betett egy képet az egyik blogbejegyzésébe az alábbi szöveggel:

"Az Ancsánkkal kiszállított A-G fegyverzet. Négy Mav (a két közelebbi AGM-65G2), és legalább hat Mk82 bombatest szállítókeretben. Forrás: FB via Aeromagazin"


406_lhke-espe_a-g_load.jpg
 
Remélem többet nem repül. Stresszhelyzetben még xarabbul repült volna, kérdés még hány ilyen időzített bomba pilótánk van. Ha jól emlékszem azzal mentegette magát hogy azt hitte Mig-29 -ben ül, ezért tolta rossz irányba a gázkart.
Hát ha tényleg ilyet mondott, akkor valószínűleg jól kiröhöghették még a beosztott pilótái is (lehet hogy csak a háta mögött, mert hát mégiscsak egy TÁBORNOK ÚR)!! Hogy a jó kórságba lehetne összetéveszteni a képernyős-digitális Gripen műszerfalát a teljesen analóg, körskálás műszerekkel felszerelt MiG-29 műszerfallal?!! :mad:
Vagy a Griff képernyőjére valami maszek megoldással a 29-es műszerfalát vetítette ki magának?!! :D:p
Szóval ez még mesének is gyenge lenne, nemhogy magyarázatnak ... :hadonaszos:
 
Hát ha tényleg ilyet mondott, akkor valószínűleg jól kiröhöghették még a beosztott pilótái is (lehet hogy csak a háta mögött, mert hát mégiscsak egy TÁBORNOK ÚR)!! Hogy a jó kórságba lehetne összetéveszteni a képernyős-digitális Gripen műszerfalát a teljesen analóg, körskálás műszerekkel felszerelt MiG-29 műszerfallal?!! :mad:
Vagy a Griff képernyőjére valami maszek megoldással a 29-es műszerfalát vetítette ki magának?!! :D:p
Szóval ez még mesének is gyenge lenne, nemhogy magyarázatnak ... :hadonaszos:

Na jó. Nem volt könnyű. Ime a "helmet-cam" az ominózus leszállás előttről:
10920ae0d66009e9e827d0971e254f53.jpg


Szerintem simán összekeverhette, na...:cool::p
 
Ha a dandártábornok - bázisparancsnok - atyaúristen már lezúzott egy gépet, legalább megtanulhatná annak a nevét. 1:30-nál nem Grippppen b*szdmeg!

A magyar nyelvben a gripen kiejtés alapvetően nyelvidegen. Magyarul grippen. Épp azért ejti a fickó is hosszan, mert a magyar nyelv nem ejti az ilyen magánhangzók közötti mássalhangzót röviden. Ugyanez van pl a szíriai vezető Aszad esetén is. Elvileg aszad, gyakorlatilag kb mindenki asszadnak ejti.
 
Na jó. Nem volt könnyű. Ime a "helmet-cam" az ominózus leszállás előttről:
10920ae0d66009e9e827d0971e254f53.jpg


Szerintem simán összekeverhette, na...:cool::p
Szerinted ez most első vagy hátsó kabin, merthogy a tábornok úr az az első kabinban ült (szerintem meg ez hátsó). Ráadásul milyen gép kabinja, mivel vegyes angol-orosz nyelvű feliratozás van benne??!!!
 
Ráadásul milyen gép kabinja, mivel vegyes angol-orosz nyelvű feliratozás van benne??!!!

Most komolyan? :confused::D Ez a Gripen hátsó ülésében készült,...mindent megmozgattam, hogy legyen valami bizonyiték,...úgyfest ezt látta Ugrik leszállás előtt.

Gondolom a jobb oldali lenti "jelzés" elkerülte a figyelmedet :D
 
Most komolyan? :confused::D Ez a Gripen hátsó ülésében készült,...mindent megmozgattam, hogy legyen valami bizonyiték,...úgyfest ezt látta Ugrik leszállás előtt.

Gondolom a jobb oldali lenti "jelzés" elkerülte a figyelmedet :D
Most viccelősködünk vagy komoly(talan)kodunk?!! Láttam a jobb alsó "jelzést", de nem tudtam csak komolytalanságnak venni, így inkább nem foglalkoztam vele. Ugrik meg nem láthatta ezt leszállás előtt, mert ő állítólag nem hátul, hanem az első kabinban ült, ott meg teljesen más a "látvány".