[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
A Tempest más tészta. Brit és Olasz 5.gen beszerzés van, és lesz F-35

Azt elhiszem, hogy jobban szeretett volna. Nem akartam előző hsz-emben olyan udvariatlanul fogalmazni, hogy a Tempest az utolsó próbálkozás lesz, hogy a valaha nagy Brit Birodalom bármit megcsillogtasson eltűnő fényéből.
Ha az Álmos Könyvet olvasnám, akkor szinte garantáltnak hinném, hogy sem az olasz, sem a brit döntéshozók hosszútávon nem fognak két külön pénzzabáló típust rendszeresíteni. És mire kifejlesztik a Vihart addigra lehet, hogy az F-35 már régen kínálja ugyan azokat a képességeket, csak ő bizonyított.
De igyekszem kincstári optimizmussal szemlélni a dolgokat. Az, hogy eddig is a legtöbb európai ország USA gépeket tartott rendszerben, nekem azt jelenti, hogy már most óriási piaca van azoknak a gépeknek, miközben ideátról esélye nincs győzni semelyiknek egy tengerentúli tenderen.
És bármennyire is nem szereti Kammm, a megrendelés az egyenlő a fejlesztési pénzzel. A legyártott darabszám a cég túlélési esélyeivel egyenlő. És én örülnék, ha legalább a kontinens egy része egyesülne és tudna értelmes fejlesztésre forrásokat összedobni.

Bár jelenleg is két külön fejlesztés rivalizál egy olyan piacon, amit nagy részt már az amerikai vetélytárs lesöpört, ők meg még fejlesztenek, ráadásul igen, a Tempest esetében még a tervezésben résztvevő országok is pénzzel tömik a riválist, de legalább nem minden ország sajátot akar, hanem már lecsökkent kettőre.
 
K

kamm

Guest
Hát Kamm és Pöcsuszár elvtársak amit leírtatok azzal nem győztetek meg, hogy át kell írnom.
Néhány válasz: A LM F-35A-nál a darabszám nem a finn tenderen indított darabszámokat takarják, hanem a SAAB számításai szerint ugyanakkora áron, amelyen a svéd kinálja a 64+2-ös mennyiséget (griff+global) annyiből mennyi F-35A jön ki. A fel és leszállási úthossz azzal függ össze, hogy a Griff esetében (de még a Viggennél is) sokszor hivatkoztak, hogy az svéd típus még mennyivel kisebb, rövidebb úthoszt használ mint vetélytársai. Erre írtam, hogy ok, de pld. az F-35B még annál is kevesebbet, de ára van, mivel ott ezért lett kevesebb a terheletőség, hatótávolság és persze a emelő hajtóműszerkezet miatt bonyolultabb az egész.
Ja, ne mar... ez ilyen nyugdijas, asszociativ palya-alapu reakcio avagy egybites trollkodas, mert a temahoz pont semmi koze ti. senki nem vesz F-35B orszaguti felszallasra, ezt tenyleg a fogalmatlanasag teteje volt iderangatni.

A Global Eye AEW&C repülőgépk hivatalosan. A poszt, nem a ennek a repülőgépnek a műszaki-technikai adatairól szól.
Tulajdonkeppen mirol szolt ez az iras, szabad megkerdezni...? Eleg gonzonak tunik, oszinten.


Ahogy a TIDLS vs F-35 MADL sem ennek az írásnak a célja. Egyébként én a TIDLS rendszernek nagy tisztelője vagyok, de azt a svéden kívül senki sem használja és nem is fogja teljes vertikumában.
Megint hulyeseg, mert minden Gripen uzemeleteto hasznalja, ugyanis alapbol jon vele.

Sot, latatlanban lefogadom, hogy a taktikai szimulatorok a networked gyakorlasnal is a TIDLSre piggyback a halozatos warfare modot lenyegeben, sved meg cseh kozpontok kozott (az internet csak a transport layert adja.)

Ezért nem is kell egymással összevetni mert kb. mindenki Link16 és ennyi éppen a NATO kompatibilitás miatt.
Aminek semmi koze ahhoz, hogy a nemzeti vedelem hogyan mukodik.

Az hagyjan, de a finnek meg nem is NATO tagok, igy aztan ennek meg inkabb nincs ertelme a HX kapcsan, viszont meginkabb hianyzik a TIDLS ill a network warfare fontossaganak leirasa...

Arra viszont kiváncsi lennék, hogy F-35 esetében a USA-n kívül a többi rendszerben tartó ország (itt külön a NATO országokra vonatkoztatva) melyik rendszert használja.(használhatja).. és mit is használ Izrael..
Semmit, mert meg hasonlo sincs. A Rafalehez igertek valamit a franciak, de nem tudom, milyen szintre jutott.
Messze a legmodernebb a tobbiek kozott a MADL, ami meg ma elmarad a sved TIDLS tiz evvel ezelotti veriojatol is, nemhogy a mostanitol (ami hetpecsetes titok.)

"Az hagyjan, de egy kukk nincs is a TIDLS szereperol, amit az F-35 MADLja sem fog beerni, arrol mar nem is beszelve, hogy ez teljesen globalis a svedeknel, a foldon allo gepektol a GlobalEyeon at mindenki mas is ugyanazt lathatja avagy filterelhet maganak real-time networked warfareben, alkothatnak szenzosfuzios szuperradart es igy tovabb." ----- Ez a mondat nálam eleve csillagos 5-öst ér. Nem is hunglish hanem valami förmedvény.
Haha, ha mar formedvenyrol beszelunk: ez aztan tenyleg nagyon gyenge mellebeszeles. :D

Egy kukkot nem irtal az egeszrol, vagy mert nem erted a jelentoseget, vagy mert meg a technikai hattereret sem - ami azert kinos, mert amugy jol ismert mar sok minden a peer-to-peer networkjukrol (megha maga a protocol nem is.) A minimum egy osszefoglalo lenne, mit tud...

Ami pedig poszt hangvételét illeti. Az én blogomon a hangvételt én határozom meg. Ráadásul aki részt vett a Szemináriumokon - jómagam jó néhányon igen, meg külön a SAAB nekünk magyaroknak tartott dolgain, svéd nagykövetségen stb. Még kérdésem is volt és e-mailben válaszoltak rá. Utóbbi években Nagyobb kiállításon (leboruget, farnborought) külön a svéd pavilonban a SAAB támogatásával voltam, szóval van egy képen a cégről.
Igy meg aztan plane kinosak a fenti hianyossagok, slendriansagok.
Ennyi extra infoval egy vilagbajnok cikket lehetett volna irni mar regen.

Igen kis cég az Airbushoz, de még a Dassaulthoz is képest, ha csak a repülőipari részt nézem, a Boeing, az LM de akár az orosz konglomerátumhoz képest is. Ezért relatíve kicsit a K+F-jük, (persze sok mindennel foglalkozi a SAAB, a tengok, a stealth hajók, álcázótechnikák, lokátorok stb. Öszességében nagyon prosperáló. A Repipari rész a svéd repülőipar túlélésével foglalkozik. Nincs akkor a tőke mögötte, hogy egy 5.gen gépet egyedül összelegózzon. (ilyen legó a 4+ gen JAS-39 változatok is, hiszen sok-sok alkatrész, rendszer nem svéd, ezért több exportlehetőséget is megvétózott az USA, UK..)
Ezt jol tudjuk es pontosan emiatt rendkivul impressziv a szinvonaluk, ahogy a FT fogalmazott nemreg, a politikai toke es lobbiero hianyaban kenytelenek valodi mernoki innovacioval gyozni, ugye... megint egy tema, amit korul kellett volna jarni par mondatbnan, nem csuklobol irogatni rola.

Arra sincs tőkéje, hogy a tervezett fegyver integrácókat feleslegesen vagy csak 1-2 tucat repülőgép miatt megcsinálja). Lásd. Taurus elhúzódása.. A C/D változat marketingjénél érdekes módon szinte évente változtot hol akarják eladni, a legtöbb ország csak vágyálom maradt,. a "nagy gyártók" elsősorban a LM nyertek.
A C/D ajanlgatasa egy hulyeseg, ebben egyetertunk, de ahogy mar tobben irtak, valoszinuleg csak szabadulni akarnak a feles airframektol... szerintem ez beancounterek baromsaga a Saabnal, ehelyett az E/F eladasokra kellene koncentralniuk. Ujabb kihagyott erdekesseg.

Ja svájci tender.
"A megnyert svájci tenderen nem az E indult, hanem a C/D, tehát nem is zavarhatta a döntéshozókat" Ez egetvető tévedés. É:ppen ezért a NG Demo gépet is tesztelték Emmenben és nem a C/D hanem az E gyártása lett volna.
De nem ezt mondja @pöcshuszár hanem azt, hogy az E nem volt operational, azert zartak ki, hiaba nyerte meg az elsot.


Átmeneti ideig C/D-t is biztosított volna a svéd.. Akkor nem volt még kiírva, hogy hadrendben álló géppel kell indulni..
Irhatnák még, de Uff ennyit beszéltem.
Ugyanakkor köszönöm, hogy olvastátok a posztot, remélem tetszik a blog, (remélem a tavalyi SAAB szemináriumot is olvastátok, arról is írtam. És örülök, hogy témát szolgáltattam ide is.

Ja még: igen Slideok tobbsege konkretan a HX showbol van. de nem KAM polgártárs miatt, hanem már előtte gyüjtöttem az anyagot és megvolt a link, és maga a cucc.

Senki nem mondta, hogy miattam, csak megjegyeztem, hogy abbol van es pontosan emiatt hianyoljuk belole a valodi informaciokat, lasd fenn.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 921
7 626
113
Amúgy ha az amcsik most kiépítenék az f-35-nek az infrastuktúrát, amcsi pénzből és mondjuk magyar válkozokon keresztül , akkor az egy jó ajánlat arra hogy f35 vásárlásra ösztönözzenek minket , hiszen az infrastuktúra már meg van
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 456
46 351
113
Amúgy ha az amcsik most kiépítenék az f-35-nek az infrastuktúrát, amcsi pénzből és mondjuk magyar válkozokon keresztül , akkor az egy jó ajánlat arra hogy f35 vásárlásra ösztönözzenek minket , hiszen az infrastuktúra már meg van
...jah, Tatára! :)
Nincs köze a bázisfejlesztéseknek egy lehetséges F-35-höz. Az egy sokkal komolyabb pénzügyi csomag lenne. :rolleyes:
 
K

kamm

Guest
A SAAB nem jókedvében csatlakozott a Tempesthez. Ők előszőr a FCAS-nál szerettek volna beszállítók, fejlesztők lenni. Azonban a francia-német-spanyol programban minden már le lett osztva, tehát nem maradt nekik hely, pedig kellett volna.
Komplett hulyeseg. Ebbol a mondatbol kiderult, hogy meg a relevans cikkeket sem ismered.

NEzz el a Tempest tema ala, ott kiveseztuk mar szazszor a cikkeket, amiben maga a Saab feje meseli el, hogy felkertek oket a francia-nemet programba is, de ok a Tempestet valasztottak, mert ott teljese design es evelopment partnerseg volt ajanlva


Ez a projetk életerős, mert mindegyik országnak szükséges van 5-6 gen harci repülőgépre. A Tempest más tészta. Brit és Olasz 5.gen beszerzés van, és lesz F-35, Ők ergo saját repiparuk megtartása miatt akarják a Temesptet, de félszívvel, mert kisebb a fejlesztési költségük rá, valamint nem sürgős a projekt, mert van Villám2.
Mivel feljebb rendkivul erzekenynek tuntel a magyar neylvre, kezdjuk az alt. isk. problemakkal: brit, olasz, stb - jelzok, magyarul kisbetuvel irjuk oket. :p

Masodsorban a Tempestben pont a Saab miatt jelenleg tobb a fantazia, meg ha valoban kevesebb is a penz mogotte, utobbi nekem is mindig a megjegyzesem ezugyben - a nemet-francia design gyakorlatilag egy ujabb EF oszvert fog szulni, mondjuk ugy 2040 korul leghamarabb rendszerbe allitva...
Ha szereznek penzt a Tempestnel, akkor siman lehetseges, hogy ott a sokkal kevesbe arrogancs es burokratikus tagok miatt lesz egy brit-olasz verzio es egy sved verzio, minimalis elteressel koztuk (pl a brit-olasz nem kap TIDLSt, csak valami kozos utodot, de a sved TIDLS next-gen meg szot tud majd erteni vele stb), joval gyorsabban es szinte biztosan sokkal fejlettebb EW kepessegekkel mar repulhet 2030 korul, rendszerben all majd 2035-re (az olaszoknal-briteknel rengeteg radaros stb tudas es letezo fejlesztoi hatter van, a svedek meg a networked EWben siman legelsok.)

Ez persze mind talalgatas, de logikus ervekkel.

A svédeknek ami szerintem piac inkább a Boeing-SAAB kétüléses gyakorlóból és annak majdani változatok, mert terveznek könnyű-harci gépet is belőle. Ebből végre nagyosorozatot is lehet gyártani. Nézzük meg, hogy mennyi JAS-39C/D és mennyi E készült, és készül. A Dassaultnak most elindult az exportpiac, az Eurofighterre viszont évek óta nem kaptak új megrendelés a gyártók (saját országaik segíthetnek ismét, de max. a régiek kivonásával és AESA-s újak gyártásával, de maga a gépet max az illeszthető póttartályokkal és elektronikával lehet modernizálni, sok potenciál már nincs benne (lásd Tempest program) Szóba a SAAB-nak nagyobb nem hazai rendelés szükséges valamelyik típusból, hogy a K+F megtérüljön és legyen újabb fejlesztési költség.. Egyébként igen a svéd politika (akár a Német) nem segíti a hadiiőari vállalatokat. Lásd miért kerültek a KMW fejlesztések szerény hazánkba... A német felismerte, hogy magyar cimerrel és névvel olyan helyre is el lehet adni ahova Ők nem csinálhat bizniszt.. Teház az FCAS szerintem sokkal potensebb és életképesebb projekt jelenleg mint a Tempest.
Ezeken mar tucatszor vegigmentunk, le is irtuk, miert igaz avagy nem igaz egy-egy allitas, nezz at a relevans temakba. Roviden: nem igy van.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 456
46 351
113
Amúgy ha az amcsik most kiépítenék az f-35-nek az infrastuktúrát, amcsi pénzből és mondjuk magyar válkozokon keresztül , akkor az egy jó ajánlat arra hogy f35 vásárlásra ösztönözzenek minket , hiszen az infrastuktúra már meg van
Erre még egy pillanatra visszatérnék.
Nem igazán afelé mutatnak a jelek. Érdekes ez az infra igény az F-35-nél.
Kecskeméti Reptér átalakítása nagyon nem ezirányba mutat. Még ha beton, vagy egyéb infrastruktúrális elem ezt is mutatná.
Ugyanis Kecskeméten éppen azon dolgoznak, hogy civil gépek (rendes terminállal) is használhassák a repteret.
Ez nem igazán kézenfekvő egy lehetséges F-35-ös flotta fő bázisreptere kapcsán. Ugyanis a technológiai, és információs titkokat nagyon komolyan veszik az amerikaiak, és többszörös valós és virtuális kordonnal és biztonsági zónával van levédve egy ilyen bázis. Egy vegyes használatú reptér - szerintem - ebbe nem fér bele.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Amúgy ha az amcsik most kiépítenék az f-35-nek az infrastuktúrát, amcsi pénzből és mondjuk magyar válkozokon keresztül , akkor az egy jó ajánlat arra hogy f35 vásárlásra ösztönözzenek minket , hiszen az infrastuktúra már meg van

...jah, Tatára! :)
Nincs köze a bázisfejlesztéseknek egy lehetséges F-35-höz. Az egy sokkal komolyabb pénzügyi csomag lenne. :rolleyes:

Abban szerintem senki ne kételkedjen, hogy ha csupán a reptér fejlesztésével meg tudják szerezni az amcsik, hogy F-35-öst vegyünk és ne a kontinensről szerezzünk be új századot, akkor azt röhögve ki fogják fizetni akár egy új támogatói csomaggal. És ha van egy kicsi esélyük is ilyesmire, azt a CIA ki fogja kémkedni. (A gépek ára mellett az üzemeltetés költségei annyival drágább néhány méter kifutónál, hogy nekik az nem tétel. Visszajön abból, hogy nem Csehországban gyárt valaki új gépet és pótalkatrészeket, hanem odaát náluk.)

pl a brit-olasz nem kap TIDLSt, csak valami kozos utodot, de a sved TIDLS next-gen meg szot tud majd erteni vele stb

Az egy veszélyes feltételezés, hogy az angol meg más nem kap meg valamit, amitől hatékony lenne. Elég valószínű, hogy megdolgoztak azért, hogy bekerüljenek a programba. És ez nem csak EW, hanem minden tudásukra szükség volt és lesz. Az angolok nagyon is azt akarják, hogy a hálózat kibaszottul jól működjön és nem csak két repcsi között.
De ez az én véleményem. És igen, jó lenne ha pénz lenne a program mögött és 2035-re már eredményekről beszélhetnénk. Nekem az is irreális sokszor, hogy más lopakodók vásárlásával meg kutatási pénzek oda nem ítélésével akarnak a Tempertben eredményeket elérni, de az is irreális a szememben, hogy németek meg franciák úgy érzik, hogy ráérnek 2040-ig meg ha csúsznak sem baj, majd az után.
 
K

kamm

Guest
Az egy veszélyes feltételezés, hogy az angol meg más nem kap meg valamit, amitől hatékony lenne. Elég valószínű, hogy megdolgoztak azért, hogy bekerüljenek a programba.

Nemhogy nem igy van, de sot! :) Az ellekezoje igaz: a kisujjukat sem kellett mozditani, mert hivtak oket mindkettobe, viszont a Tempestben egybol teljes rendszerfejlesztoi szerepet ajanlottak.

És ez nem csak EW, hanem minden tudásukra szükség volt és lesz. Az angolok nagyon is azt akarják, hogy a hálózat kibaszottul jól működjön és nem csak két repcsi között.
Nem ezt mondtam.
Azt mondtam, hogy a svedek nem fogjak az egesz tech stacket, amit 60 eve fejlesztenek, siman atadni - ezt felejtsd el, ezt en kizarom.
A networked warfare kepesseg fejleszteseben rengeteget segithetnek es fognak is, ez nem is kerdeses; erzesem szerint siman raver majd a Tempest networked warfare modja az amerikai (F-35-only) jelenlegi MADL kepessegeire es teljesitmenyere, tehat valoban kivalo lesz - de ettol meg megmarad a TIDLS illetve annak utodja sajat exkluzivnak (meg ha fel is hasznaljak majd benne, ami fejlesztest a Tempest networkje alatt nyertek.)

De ez az én véleményem. És igen, jó lenne ha pénz lenne a program mögött és 2035-re már eredményekről beszélhetnénk. Nekem az is irreális sokszor, hogy más lopakodók vásárlásával meg kutatási pénzek oda nem ítélésével akarnak a Tempertben eredményeket elérni, de az is irreális a szememben, hogy németek meg franciák úgy érzik, hogy ráérnek 2040-ig meg ha csúsznak sem baj, majd az után.
A nemetek-franciak biztosan sosem fognak F-35 venni es helyzetuknel-meretuknel fogva nyugodtan neznek a jovobe, semmi nem sietteti oket, hogy levaltsak az EF egy lopakodo geppel.
A nemeteket leginkabb belso feszultseg fenyegeti, nem kulso (oroszok), mig a franciakat a belson kivul leginkabb a misszios dolgaik, ahol viszont tipikusan szandalos arabokat kergetnek a sivatagban illetve a pampakon.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
A nemetek-franciak biztosan sosem fognak F-35 venni es helyzetuknel-meretuknel fogva nyugodtan neznek a jovobe, semmi nem sietteti oket, hogy levaltsak az EF egy lopakodo geppel.
A nemeteket leginkabb belso feszultseg fenyegeti, nem kulso (oroszok), mig a franciakat a belson kivul leginkabb a misszios dolgaik, ahol viszont tipikusan szandalos arabokat kergetnek a sivatagban illetve a pampakon.

Ez most kicsit úgy hangzott, mint a mi víztisztító és vegyvédelmi kapacitásunk felajánlása. Ha AKK kikérné a véleményemet, bármennyire is fájlalom, hogy nem teszi és nálam a témához jobban értők tanácsára támaszkodik, én nem ajánlanám azt a forgatókönyvet, hogy modern repülőgép nélkül lépjék át az évszázad felét.
Értem, hogy az önmagában összeomlasztana mindent a kontinensen, ha ők bajba kerülnének. És a franciák és a lassan mellettük missziózó németek megoldanák a kihívásaikat Phantomokkal is, ha épp arra van szükség egy kiküldetésnél.
 
K

kamm

Guest
Ez most kicsit úgy hangzott, mint a mi víztisztító és vegyvédelmi kapacitásunk felajánlása. Ha AKK kikérné a véleményemet, bármennyire is fájlalom, hogy nem teszi és nálam a témához jobban értők tanácsára támaszkodik, én nem ajánlanám azt a forgatókönyvet, hogy modern repülőgép nélkül lépjék át az évszázad felét.
Értem, hogy az önmagában összeomlasztana mindent a kontinensen, ha ők bajba kerülnének. És a franciák és a lassan mellettük missziózó németek megoldanák a kihívásaikat Phantomokkal is, ha épp arra van szükség egy kiküldetésnél.
De pont errol van szo: a sajat szuksegleteik szerint most is van modern platformjuk, csak upgradelni kell (ez egyebkent igaz, amekkora gaz volt a Tr1 mara egeszen korrekt platform lett a EF is), a Tr4 meg szerintuk mindennel ellatja ujabb 20-30 evre... en sem ertek ezzel egyutt, de az teny, hogy nincs hova sietniuk.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 208
113
A kecskeméti repülőbázison nem csak a civil terminálon dolgoznak, hanem éppen a múlt héten aláírt amerikai-magyar egyezmény alapján olyan új gurulóút építésének amelyik második felszállópályaként is használható. A repülőtérrel szá
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 208
113
A svéd TILDS nem illik bele a britekadattovábbító rendszerébe, mert az EF és F-35-be utólagosan eléggé nehéz lenne beszuszakolni. Ez nem egy új rádió amit beépítesz. Én inkább abban hiszek, hogy ŐK az F-35-Tempest kapcsolatra helyezik a hangsúlyt és az F-35 adattovábbító a CNI rendszerét építik be..

A svédek pld. Red Flag-on használták jó eredménnyel.

Egy kis közérthető írás a TILDS-ről..

https://m.blog.naver.com/jskimadd/10103300031
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 208
113
Még annyi adalék, hogy olvasatom szerint a Brazilok akik az E-t repülik majd a svédeken együtt, mert jelenleg ez a két konkrét üzle van, nem a TILDS-et, hanem saját BR-2 adattovábbító rendszerüket használják majd.

BR-2
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
K

kamm

Guest
A svéd TILDS nem illik bele a britekadattovábbító rendszerébe, mert az EF és F-35-be utólagosan eléggé nehéz lenne beszuszakolni. Ez nem egy új rádió amit beépítesz. Én inkább abban hiszek, hogy ŐK az F-35-Tempest kapcsolatra helyezik a hangsúlyt és az F-35 adattovábbító a CNI rendszerét építik be..

A svédek pld. Red Flag-on használták jó eredménnyel.

Egy kis közérthető írás a TILDS-ről..

https://m.blog.naver.com/jskimadd/10103300031
Ez korai 2000-es evek leirasa, azt hiszem, amugy van egy elso resze is, nekem megvan mindketto PDFben, ha erdekel.
Van ennel ujabb is es itt-ott el is ejtettek az uj képességeiről ezt-azt, de nagyon szuken merik, plane, hogy az EW az adu asz az E kepessegei kozott, raadasul folyamatosan fejlesztheto (kb az elso CD/CI fighter sw platform.)
 
K

kamm

Guest
Namegegyszer...

A svéd TILDS nem illik bele a britekadattovábbító rendszerébe, mert az EF és F-35-be utólagosan eléggé nehéz lenne beszuszakolni.
Miert tennek? A Tempestrol van szo, az meg az EFt fogja valtani
Beepiteni semmi nem kerulne, max a fedelzeti integralasa lenne bonyolult, no keg te az F-35-be nem nyulsz bele sehol, azt garantálom.

Ez nem egy új rádió amit beépítesz.
Nem, ez annal sokkal egyszerűbb. Ez egy modul, amin a SoC (CPU-mem-nonvolatile) futtatja a sw stacket es egy speci (vectoring) SDR kezeli a peer-to-peer linket.

Én inkább abban hiszek, hogy ŐK az F-35-Tempest kapcsolatra helyezik a hangsúlyt és az F-35 adattovábbító a CNI rendszerét építik be..

Szinte kizarom.
Az F-35 MADL ugyanilyesmi lehet, de mondjuk azzal biztosan nem fog beszelgetni a Tempest, mert azt nem adjak oda az amerikaiak, ok nem resze a konkurens Tempest projectnek, ugye.
A svédek pld. Red Flag-on használták jó eredménnyel.

Egy kis közérthető írás a TILDS-ről..

https://m.blog.naver.com/jskimadd/10103300031
Ez korai 2000-es evek leirasa, azt hiszem, amugy van egy elso resze is, nekem megvan mindketto PDFben, ha erdekel.
Van ennel ujabb is es itt-ott el is ejtettek az uj képességeiről ezt-azt, de nagyon szuken merik, plane, hogy az EW az adu asz az E kepessegei kozott, raadasul folyamatosan fejlesztheto (kb az elso CD/CI fighter sw platform.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 631
113
A Tempesthez (multi domain) Combat Cloud nevű valamit fejlesztenek. De ennek már tényleg semmi köze a magyar Gripenekhez.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Status
Not open for further replies.