Hát Kamm és Pöcsuszár elvtársak amit leírtatok azzal nem győztetek meg, hogy át kell írnom.
Néhány válasz: A LM F-35A-nál a darabszám nem a finn tenderen indított darabszámokat takarják, hanem a SAAB számításai szerint ugyanakkora áron, amelyen a svéd kinálja a 64+2-ös mennyiséget (griff+global) annyiből mennyi F-35A jön ki. A fel és leszállási úthossz azzal függ össze, hogy a Griff esetében (de még a Viggennél is) sokszor hivatkoztak, hogy az svéd típus még mennyivel kisebb, rövidebb úthoszt használ mint vetélytársai. Erre írtam, hogy ok, de pld. az F-35B még annál is kevesebbet, de ára van, mivel ott ezért lett kevesebb a terheletőség, hatótávolság és persze a emelő hajtóműszerkezet miatt bonyolultabb az egész. A Global Eye AEW&C repülőgépk hivatalosan. A poszt, nem a ennek a repülőgépnek a műszaki-technikai adatairól szól. Ahogy a TIDLS vs F-35 MADL sem ennek az írásnak a célja. Egyébként én a TIDLS rendszernek nagy tisztelője vagyok, de azt a svéden kívül senki sem használja és nem is fogja teljes vertikumában. Ezért nem is kell egymással összevetni mert kb. mindenki Link16 és ennyi éppen a NATO kompatibilitás miatt. Arra viszont kiváncsi lennék, hogy F-35 esetében a USA-n kívül a többi rendszerben tartó ország (itt külön a NATO országokra vonatkoztatva) melyik rendszert használja.(használhatja).. és mit is használ Izrael..
"Az hagyjan, de egy kukk nincs is a TIDLS szereperol, amit az F-35 MADLja sem fog beerni, arrol mar nem is beszelve, hogy ez teljesen globalis a svedeknel, a foldon allo gepektol a GlobalEyeon at mindenki mas is ugyanazt lathatja avagy filterelhet maganak real-time networked warfareben, alkothatnak szenzosfuzios szuperradart es igy tovabb." ----- Ez a mondat nálam eleve csillagos 5-öst ér. Nem is hunglish hanem valami förmedvény.
Ami pedig poszt hangvételét illeti. Az én blogomon a hangvételt én határozom meg. Ráadásul aki részt vett a Szemináriumokon - jómagam jó néhányon igen, meg külön a SAAB nekünk magyaroknak tartott dolgain, svéd nagykövetségen stb. Még kérdésem is volt és e-mailben válaszoltak rá. Utóbbi években Nagyobb kiállításon (leboruget, farnborought) külön a svéd pavilonban a SAAB támogatásával voltam, szóval van egy képen a cégről. Igen kis cég az Airbushoz, de még a Dassaulthoz is képest, ha csak a repülőipari részt nézem, a Boeing, az LM de akár az orosz konglomerátumhoz képest is. Ezért relatíve kicsit a K+F-jük, (persze sok mindennel foglalkozi a SAAB, a tengok, a stealth hajók, álcázótechnikák, lokátorok stb. Öszességében nagyon prosperáló. A Repipari rész a svéd repülőipar túlélésével foglalkozik. Nincs akkor a tőke mögötte, hogy egy 5.gen gépet egyedül összelegózzon. (ilyen legó a 4+ gen JAS-39 változatok is, hiszen sok-sok alkatrész, rendszer nem svéd, ezért több exportlehetőséget is megvétózott az USA, UK..)
Arra sincs tőkéje, hogy a tervezett fegyver integrácókat feleslegesen vagy csak 1-2 tucat repülőgép miatt megcsinálja). Lásd. Taurus elhúzódása.. A C/D változat marketingjénél érdekes módon szinte évente változtot hol akarják eladni, a legtöbb ország csak vágyálom maradt,. a "nagy gyártók" elsősorban a LM nyertek.
Ja svájci tender.
"A megnyert svájci tenderen nem az E indult, hanem a C/D, tehát nem is zavarhatta a döntéshozókat" Ez egetvető tévedés. É
pen ezért a NG Demo gépet is tesztelték Emmenben és nem a C/D hanem az E gyártása lett volna. Átmeneti ideig C/D-t is biztosított volna a svéd.. Akkor nem volt még kiírva, hogy hadrendben álló géppel kell indulni..
Irhatnák még, de Uff ennyit beszéltem.
Ugyanakkor köszönöm, hogy olvastátok a posztot, remélem tetszik a blog, (remélem a tavalyi SAAB szemináriumot is olvastátok, arról is írtam. És örülök, hogy témát szolgáltattam ide is.
Ja még: igen Slideok tobbsege konkretan a HX showbol van. de nem KAM polgártárs miatt, hanem már előtte gyüjtöttem az anyagot és megvolt a link, és maga a cucc.