[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Budapest, 2021. július 6., kedd (OS) - Riasztották a Magyar Honvédség Gripenjeit

A Magyar Honvédség légvédelmi készültséget ellátó Gripenjei éppen gyakorló riasztáson vettek részt 2021.07.06-án 9 órakor, amikor egy, a légtérbe belépő lengyel felségjelű P-92 típusú légijármű nem létesített rádió összeköttetést a magyar légiirányítással.
A honvédség Gripenjei 10:14-kor Nagyhalász térségében azonosították a Lengyelországból Hajdúszoboszlóra tartó gépet, amely ezután felvette a kapcsolatot a magyar polgári légiirányítással.

A vadászgépek ezt követően visszaindultak a kecskeméti repülőbázisra.
Kiadó: Honvédelmi Minisztérium
 
 
215004640_4161243260597042_1631670127544960235_n.jpg

216965731_4332504100145688_6252462976445379795_n.jpg


"Tervezetten


2021. július 17-én szombaton 09:25 körül

érkezünk az altisztavatásra!

Irány: Budaörs repülőteret érintve fordulnak vadászgépeink az Andrássy útra majd úgy a Hősök terére
A kötelék a Hősök tere után bal fordulóval fog déli irányba távozni a fővárosból."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani
215004640_4161243260597042_1631670127544960235_n.jpg

216965731_4332504100145688_6252462976445379795_n.jpg


"Tervezetten


2021. július 17-én szombaton 09:25 körül

érkezünk az altisztavatásra!

Irány: Budaörs repülőteret érintve fordulnak vadászgépeink az Andrássy útra majd úgy a Hősök terére
A kötelék a Hősök tere után bal fordulóval fog déli irányba távozni a fővárosból."

Az időjárásnak jelenleg más tervei vannak szombatra, de majd látjuk hogy lesz-e belőle valami...
 
Romániából Csehországba tartó gépet

Románia felől lépett be a légterünkbe vagy Romániában szállt fel?
Elég veszélyes arra felé repülni manapság. Ha sokáig tartózkodunk az országban, még a végén a fejünkre esik valami!
Viccet félre téve, aszem tegnap fújták le a jubileumi repülő napot, amire nagyon készültek. Az utas(ok) lehet annak kapcsán lehettek ott és visszatértek másnap, amikor bejelentették, hogy elmarad a légi parádé. De persze bármi más is lehetett mögötte.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
 
Háát @kelepisti , ez ritka gyengére sikerült. o_O
Hemzseg a hibás infóktól, adatoktól.
 
  • Vicces
Reactions: vasszekely
Ha találtál hibát írd meg (e-mailem publikus) és ha én is úgy látom javítom :)... Ha nem akkor meg válaszlok, hogy miért ..egyébként maga a teljes szemináriumnak ott a linkje..
  • A megnyert svájci tenderen nem az E indult, hanem a C/D, tehát nem is zavarhatta a döntéshozókat, hogy még nincs kész E, mivel nem is az indult.
  • A Sea Gripen egyértelműen export célokra volt ígérve. Miért is kell azt számonkérni a SAAB-on, aminek a fő célkitűzése a svéd igények kielégítése?
Az külön vicces, hogy példálózol azzal, hogy így nincs felesleges tőkéje, meg úgy nincs. Bezzeg a Dassault, meg a Boeing.
Had kérdezzem már meg, hogy ezek szerinted saját pénzügyi forrásból fejlesztettek hajófedélzeti gépet? Az amerikai rendszer különösen arról szól, hogy egy lépést sem tesznek ingyen a gyártók. Nekik előre kiutalják a fejlesztés költségeit, amennyiben megrendelik tőlük a prototípust, a bemutatott tervek alapján. A Sea Gripen tervei is léteznek. Protót minek építsenek?
A SAAB üdvöskéje, amely marketing okok miatt inkább a Boeing nevével van fémjelezve, a T-7A gyakorló és könnyű harci repülőgép. A tervek jóval több mint 1000 példánnyal számolnak... A SAAB aranytojás tojó tyúkja lehet, mégha nem is teljesen saját gyártmány, de az Erik mellett ki kell húzni az FCAS/Tempest esetleges gyártásáig. A svéd a Brit-Olasz Tempest csoporthoz csatlakozott, mert a német-francia-spanyol FCAS-nál már leosztották a szerepeket.(forrás: wikipedia)
  • Ez külön vicces. Miért, eddig mivel foglalkozott a SAAB repgép részlege? Gyártással, és karbantartással, meg fejlesztéssel. Erre most elnyernek egy nem akármilyen programot 351 gép törzshátsó részének legyártásával, szoftveres rendszerfejlesztésével, fejlesztésével, miközben ugye pörög a brazil E gyártása, majd jön a svéd gépek sora. Ugyebár a brazilok új légierő főnöke pont azért csökkentette a KC mennyiséget, hogy mielőbb elindítsák a következő 36 E/F-ek lehívását. És ezek csak az eddig fix szállítások. Miközben aktívan dolgoznak a Tempestben. Egy olyan programban, ami külön kiemelt finanszírozást kapott a brit kormánytól, és többszörösen megtámogatták szándéknyilatkozatokkal. Magához a programhoz utólag a Svéd Kormány is csatlakozott.
  • Azt nem tudom, hogy honnan vetted, hogy a finn tenderen a 64db E -vel szemben 30db F-35 lesz. Elvileg a Lockheed azt mondta, hogy a minimum gépszámot beajánlották, ami tudtommal 54db lenne, mivel az F-35 esetén nincs külön Growler funkció. De a DSCA engedélyben 64db gépre kért engedélyt a Lockheed.
  • Global Eye - Globális szem? Öööö.
  • A Global Eye nem csak légtérfelderítő. És nem csak azért, mert alacsony magasságig is "leér" a radarja, hanem mert külön Seaspray SAR radarja van, ami tengeri felszíni, valamint szárazföldi célokat is felderít. Ezen felül van rajta nagy felbontású EO/IR érzékelő is, mint ahogy kapott némi EW felderítő funkciót is.
  • Tényleg a legfontosabb az volt Jussi Halmetoja kapcsán, hogy megtudjuk mi volt a régi szobatársának a kutyájának a neve, meg hogy hülyén hadonászik? De az, hogy mit mondott...
-
A repülési tesztek teljes gőzzel folynak, hozzátéve, hogy a Saab idén tavasszal elérte a Gripen harci repülőgépekkel - beleszámítva az A,B,C,D,E,D, F változatokat - 10 000. repülését.

- Ez csak vicces:
Az Erik esetében is az rövidebb fel és leszállási úthossz előny, a többi típushoz képest. Persze az F-35B meg helyből, illetve rövid nekifutással is képes fel és leszállni, de ennek komoly ára van, akár hatótávolság, akár fegyverterhelhetőség, akár üzembiztossági szempontból.
Jelezném még, hogy az Apache helikopter is képes helynől felszállásra..... Hogy jön a HX tenderhez az F-35B?
 
Ha találtál hibát írd meg (e-mailem publikus) és ha én is úgy látom javítom :)... Ha nem akkor meg válaszlok, hogy miért ..egyébként maga a teljes szemináriumnak ott a linkje..
Ez a "szeminarium" az a HX press day, amit linkeltem par hete, nekem ugy tunik...?

Oszinten szolva az egesz military-industrial complex mukodese lathatoan nem tiszta neked, van egy csomo tevedes benne, amit raadasul pikirtkedo stilusban adtal elo, igy meg cikibben jon at...

  • A megnyert svájci tenderen nem az E indult, hanem a C/D, tehát nem is zavarhatta a döntéshozókat, hogy még nincs kész E, mivel nem is az indult.
  • A Sea Gripen egyértelműen export célokra volt ígérve. Miért is kell azt számonkérni a SAAB-on, aminek a fő célkitűzése a svéd igények kielégítése?
Az külön vicces, hogy példálózol azzal, hogy így nincs felesleges tőkéje, meg úgy nincs. Bezzeg a Dassault, meg a Boeing.
Had kérdezzem már meg, hogy ezek szerinted saját pénzügyi forrásból fejlesztettek hajófedélzeti gépet? Az amerikai rendszer különösen arról szól, hogy egy lépést sem tesznek ingyen a gyártók. Nekik előre kiutalják a fejlesztés költségeit, amennyiben megrendelik tőlük a prototípust, a bemutatott tervek alapján. A Sea Gripen tervei is léteznek. Protót minek építsenek?

  • Ez külön vicces. Miért, eddig mivel foglalkozott a SAAB repgép részlege? Gyártással, és karbantartással, meg fejlesztéssel. Erre most elnyernek egy nem akármilyen programot 351 gép törzshátsó részének legyártásával, szoftveres rendszerfejlesztésével, fejlesztésével, miközben ugye pörög a brazil E gyártása, majd jön a svéd gépek sora. Ugyebár a brazilok új légierő főnöke pont azért csökkentette a KC mennyiséget, hogy mielőbb elindítsák a következő 36 E/F-ek lehívását. És ezek csak az eddig fix szállítások. Miközben aktívan dolgoznak a Tempestben. Egy olyan programban, ami külön kiemelt finanszírozást kapott a brit kormánytól, és többszörösen megtámogatták szándéknyilatkozatokkal. Magához a programhoz utólag a Svéd Kormány is csatlakozott.
  • Azt nem tudom, hogy honnan vetted, hogy a finn tenderen a 64db E -vel szemben 30db F-35 lesz. Elvileg a Lockheed azt mondta, hogy a minimum gépszámot beajánlották, ami tudtommal 54db lenne, mivel az F-35 esetén nincs külön Growler funkció. De a DSCA engedélyben 64db gépre kért engedélyt a Lockheed.
  • Global Eye - Globális szem? Öööö.
  • A Global Eye nem csak légtérfelderítő. És nem csak azért, mert alacsony magasságig is "leér" a radarja, hanem mert külön Seaspray SAR radarja van, ami tengeri felszíni, valamint szárazföldi célokat is felderít. Ezen felül van rajta nagy felbontású EO/IR érzékelő is, mint ahogy kapott némi EW felderítő funkciót is.
Az hagyjan, de egy kukk nincs is a TIDLS szereperol, amit az F-35 MADLja sem fog beerni, arrol mar nem is beszelve, hogy ez teljesen globalis a svedeknel, a foldon allo gepektol a GlobalEyeon at mindenki mas is ugyanazt lathatja avagy filterelhet maganak real-time networked warfareben, alkothatnak szenzosfuzios szuperradart es igy tovabb.

  • Tényleg a legfontosabb az volt Jussi Halmetoja kapcsán, hogy megtudjuk mi volt a régi szobatársának a kutyájának a neve, meg hogy hülyén hadonászik? De az, hogy mit mondott...
-


- Ez csak vicces:

Jelezném még, hogy az Apache helikopter is képes helynől felszállásra..... Hogy jön a HX tenderhez az F-35B?
En meg jopar mast is ki tudnek pecezni... oszinten szolva ez az az a tipikus eset, amikor leforditani nem eleg, kellene hozza a kontextushoz is erteni, de legalabb utananezni mindennek, nem serobol probalni gyunyoroskodni, mert ugy csakis ilyen kinos katyvasz lehet a vege.
 
Tudja valaki milyen csapásmérő fegyverzet van rendszeresítve a Gripenhez itthon illetve várható-e valamilyen fejlesztés etéren?
Olvastam régebben, hogy van pár tucat Maverik, "vasbomba" illetve pár lézervezérlésű bomba, de arról hogy ezekkel gyakorolnának nem nagyon hallani...max. gépágyús tűztámogatás gyakorlásáról cikkezik néha a szaksajtó...
Ezek amúgy is elavult technika: a legtöbb NATO országban a messzebbről sikló bombák (SDB) és a GPS bombák (JDAM) váltották őket.
Tud valaki valami hírt a földi célok elleni képesség fejlesztéséről?
 
Tudja valaki milyen csapásmérő fegyverzet van rendszeresítve a Gripenhez itthon illetve várható-e valamilyen fejlesztés etéren?
Olvastam régebben, hogy van pár tucat Maverik, "vasbomba" illetve pár lézervezérlésű bomba, de arról hogy ezekkel gyakorolnának nem nagyon hallani...max. gépágyús tűztámogatás gyakorlásáról cikkezik néha a szaksajtó...
Ezek amúgy is elavult technika: a legtöbb NATO országban a messzebbről sikló bombák (SDB) és a GPS bombák (JDAM) váltották őket.
Tud valaki valami hírt a földi célok elleni képesség fejlesztéséről?
Maverick-el, lézeressel Svédországban, hagyományossal idehaza is már gyakoroltak 'élesben'.
 
215004640_4161243260597042_1631670127544960235_n.jpg

216965731_4332504100145688_6252462976445379795_n.jpg


"Tervezetten


2021. július 17-én szombaton 09:25 körül

érkezünk az altisztavatásra!

Irány: Budaörs repülőteret érintve fordulnak vadászgépeink az Andrássy útra majd úgy a Hősök terére
A kötelék a Hősök tere után bal fordulóval fog déli irányba távozni a fővárosból."

HUNAF Gripen fly-by over Budapest 2021

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.