Pl. az aki a biztonságra törekszik...?
14 Gripennel, elektronikai zavarás nélkül, SEAD képesség nélkül azt hiszem ilyesmire nem törekedhetünk, mert nincs rá lehetőségünk.
Elméletnek szép. A SV alatt totális légifölény volt a 2. hét elejétől és volt rakás AGM-65 platfrom is meg sokminden más. Azok a "hülyék" mégis inkább közepes magasságból dolgoztak nagyrészt...
Ja, de itt most az volt a kiindulópont, hogy van 12,5 millió dollár CAS képességre és nem az, hogy milyen magasságból szeretnénk dolgozni nagyrészt, hanem miből fogunk tudni ennyi pénzből!
Ez a rész meg nettó baromság. A helik azért kerültek volna "nem ingyértbe", mert supportot is adtak hozzá. A gépek avionikája meg fényévekre voltak a mi '70-es évek beli baseline Mi-24 gépeinktől.
Drágakő árban mért supportot, mint az akkor kiderült a vitából. Épp ez volt a lényeg, miszerint végül kiszámlázták volna az amúgy bontóba küldendő cuccot teljes egészében, hogy behozza a cseréjére költendő összeget.
Pedig teleszórták a világot a hh után a levedlett cuccaikkal fillérekért.
Az régen volt. Most éppen más világ van, olyan világ ahol az amerikai hadsereget utolérte a megszorítás.
Pedig teleszórták a világot a hh után a levedlett cuccaikkal fillérekért.
Komolyan mondom, nem értem kit nézel hülyének ilyenkor! Te is és szerintem itt az olvasók többsége tudjátok, hogy ezeket a buta bombákra szerelendő kitteket azért csinálták, hogy legyen egy olcsó okos bombájuk és ez volt a fő követelmény, amit ezek a fegyverek teljesítettek is: alacsonyabb beszerzési ár, mint a régi szériánál.
JDAM: 21 000,- 2001*
Paveway: 38 614,- 2001**
*http://www.minot.af.mil/library/factsheets/factsheet_print.asp?fsID=3900&page=1
**http://www.saffm.hq.af.mil/shared/media/document/afd-070223-112.pdf
Ezek persze régi árak és az amerikai fegyveres erőknek szállítottak ezen az áron, azóta minden jóval drágább, viszont ez arra alkalmas, hogy érzékeltesse, mi volt a JDAM program lényege.