[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Régóta figyelemmel kísérem az oldalt, annyira nem értek hozzá, mint itt eggyesek, nagyon képben vagytok! Szóval én úgy gondolom, kár ezeket a dolgokat elbagatelizálni! 3 hiba 2 hónap alatt, úgy, hogy a többi üzemeltetőnél nincs probléma, elég aggasztó! 14 gép semmire nem elég, 12 pláne! Mondjuk a 20 jobban megfelelne szerintem. A pilótát sajnálom, a gépet nem kevésbé! Azt hiszem az illetékes vízfej állománynak el kellene gondolkodnia a bérezésről, és a megbecsülésről!
 
<blockquote rel="dragonman">Na a Hendebandának most főhet ám a feje. XD Melyik oldalszámú gép veszett oda? Lehet tudni?

Amúgy komolyra fordítva rohadtul felháborító ez is és a múlt hónapi eset is. Mi lesz ha leállítják a Gripeneket, védtelen marad a légterünk, vagy mi?

Na akkor majd jönnek az amerikaiak jó pénzért szívesen. Ahogy pár hete felajánlották.</blockquote>

Az mennyibe fájna /év?
 
Ez így pont faxa...

3 publikus kényszerleszállás, amiből 1 gépveszteség, a másik pedig talán javítható. Ezek mellett nem állítják le a típus repülését, nem történik semmi felelősségre vonás / változás a fejekben, vezetésben.

Ezen felül ugye Szlovénia... de megérdemelnék, hogyha a Baltikum beközölné nekik, nyilvános sajtótájékoztató keretében, hogy "ehhe, köszi, de mégse."

Esküszöm felfordul a gyomrom a honvédségtől, pedig régen nagyon tiszteltem.
 
Szerintem a Baltikum még nincs veszélyben. 4 gép ki 3 hónapra, 8 marad itthon. A kétüléses lehet, hogy ingázik. 1 hét itthon, 1 hét kinn, ha addig nem pótolják. Vissza szerintem nem mondják, biztos be tudna valaki ugrani helyettünk, de a blama óriási lenne (lehet, hogy a számlát is nekünk kellene állni).
 
Hiryu

Szerintem ingyen gondolták, vagy max a kaját álljuk mi. A hírben Lengyelország szerepelt, az ottani amerikai jelenlét lenne kibővítve az egész Visegrádi Négyekre.
 
Ez így pont faxa...

3 publikus kényszerleszállás, amiből 1 gépveszteség, a másik pedig talán javítható. Ezek mellett nem állítják le a típus repülését, nem történik semmi felelősségre vonás / változás a fejekben, vezetésben.

Ezen felül ugye Szlovénia... de megérdemelnék, hogyha a Baltikum beközölné nekik, nyilvános sajtótájékoztató keretében, hogy "ehhe, köszi, de mégse."

Esküszöm felfordul a gyomrom a honvédségtől, pedig régen nagyon tiszteltem.

Miért állítanák le a típus repülését. Mindeni tisztában van vele nagyjából, hogy a karbantartás hiánya okozza ezt, a géppel semmi baj nincs máshol, ahol megfizetik a szerelőket és ezért <b>vannak szerelők.</b>

A szarkavarás a felelősség elismerése körül azért megy, mert a szar fizetések és az előállt helyzet politikai felelősséggel jár és annak vállalása elképzelhetetlen a fideszes meztelencsigák számára, akik nem biztosítják a pénzt a gépek üzemeltetéséhez, ami jelen esetben a katonák megfizetését jelentené.
 
1501175_832995056749858_1122951151532433246_o.jpg


1493489_832995053416525_1158751942853843566_o.jpg
 
<blockquote rel="antigonosz"><blockquote rel="dragonman">Na a Hendebandának most főhet ám a feje. XD Melyik oldalszámú gép veszett oda? Lehet tudni?

Amúgy komolyra fordítva rohadtul felháborító ez is és a múlt hónapi eset is. Mi lesz ha leállítják a Gripeneket, védtelen marad a légterünk, vagy mi?

Na akkor majd jönnek az amerikaiak jó pénzért szívesen. Ahogy pár hete felajánlották.</blockquote>

Az mennyibe fájna /év?</blockquote>

Túl sokba. Az én országomban csak ne vitézkedjen itt semmiféle idegen ország katonája.
Amúgy ha annyira megérné a híresen garasos izraeli népség sem tartana fenn saját légierőt.
 
na a militaryphotos.net utódoldalán http://themess.net/forum/military-discussion/30129-second-hungarian-gripen-crash-in-a-month

The news are a bit sketchy so far but as far as I can tell from Swedish media there was some problem with the landing gear and the pilot ejected safely.

One begin to wonder what they are doing with their Gripens in Hungary. Another interesting question is the economic/replacement issues since HuAF lease the aircrafts from SwAF.
 
Lehet még sem javítható. Zord már nem ezt sem zárja ki.
És a Liteningnek is annyi.
http://mno.hu/belfold/orokre-bucsut-mondhatunk-a-gripennek-1290167
 
Hiryu

Szerintem félreértettél. Nem mi kértük őket, az amerikaiak jelentették ki a dolgot. Ezért feltételezem, hogy külön fizetnünk nem kell, ahogy a lengyelek sem fizetnek. Magyarország légterét per pillanat a vadaszó sasoktól és az elröppent lufiktól kell megvédeni. Egyébként meg van légierőnk, úgyhogy nem is igazán értem az egész dolgot.
 
Hát igen, lassan lent leszünk a betonon, teljesen.
Nincs konzekvencia, ez logikus.
Minden ok, mondta orosz Zoltán. :)
 
Megnéztem a fenti mno linket.

Szoktam pamaszkodni a Haaaretz-re, a csúsztatásai miatt, de az gyenge kezdő a fentihez képest...

<i>Minderre 2003-ban, a szocialista–liberális kormány szerződésmódosítása miatt volt szükség: akkor ugyanis úgy döntöttek, hogy a gépeket alkalmassá kell tenni légi utántöltésre és precíziós bombázásra is. Az eredetileg az első Orbán-kormány által 2001 decemberében megkötött szerződés ezzel közel kétszeresére drágult. 12 év távlatából az sem mellékes, hogy a magyar Gripenek a mai napig nem hajtottak végre légi utántöltést és bombavetést, amiért tulajdonképpen a módosításokat megrendelték. A kecskemétiek a mai napig csak gépágyújukat használják földi célok ellen, mint történelmi elődeik, a Puma-század Messerschmitt-pilótái az 1944–1945-ös magy</i>arországi harcokban.
 
Megnéztem a fenti mno linket...

Ezen a "Repülők dupla áron" margón nekem is fennakadt a szemem, több okból is...
Feltételezem, hogy ezt már nem Zord írta, és most nem érezheti túl kellemesen magát, ha arra gondola, hogy ezeket is neki tulajdonítja valaki...
 
Rémlik egy kényszerleszállás, F-16. érdekes módon ha jól emléxem pont azt írták szerencse hogy fennvolt a célzókonténer, elkorcsolyázott rajta a gép...

De úgyx emléxem 2008-ban volt egy esemény, amikor svédeknél álló gépen berogyott az orrfutó, és a Litening sérült.
 
Rémlik egy kényszerleszállás, F-16. érdekes módon ha jól emléxem pont azt írták szerencse hogy fennvolt a célzókonténer, elkorcsolyázott rajta a gép...

De úgyx emléxem 2008-ban volt egy esemény, amikor svédeknél álló gépen berogyott az orrfutó, és a Litening sérült.

Viperen az azért egészen más tészta. Ott ha tiszta a gép akkor hasra szállásnál borul a gép és valszeg bukfenc valamelyik irányba.
 
Mno csigolyatörést ír, nagyon nem jó hír, meg azt, hogy nem anynira sérült a gép, mint a csehországi esetnél (ami nem jelent semmit, attól még lehet totál vagy gazdasági totál, csak egybenmaradt).

És az egésznek nem lesz következménye azon kívül, hogy kirúgják a portást.
 
Mindennek a komikuma lesz a baltikumi misszió.
Már ha lesznek olyan balgák a Balti országok és nem mondják le kockázatos vendégszereplésünket.
Mintha a sors akarna erőnek erejével tiszta vizet önteni a pohárba.
A Rubicon partján áll a Honvédség.
Vajon átlépi a katonai szervezetet működtető politika és kemény pénzeket csoportosít át, vagy bedől az egész, nagyon rövid időn belül.
Mindenesetre, a balti szereplés esetleges lemondása elképesztő blamázs lesz.
Akár mi mondjuk le, akár az ottaniak kérik majd, hogy inkább nem menjünk, mert hívnak mást.