[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Vajon átlépi a katonai szervezetet működtető politika és kemény pénzeket csoportosít át, vagy bedől az egész, nagyon rövid időn belül.

Te nem tudod miről beszélsz. Már túl vagyunk rajta, a hadsereget elhagyták a szakemberek és már nem hívhatóak vissza, mert nincs kit. Hiszen vagy a civil szektorban keres nagyságrendileg jobban, avagy olyan öreg és fizikailag elzüllött, hogy nem alkalmas. Ha most például vennénk egy osztály önjáró löveget, akkor vagy öt évig nem is tudnánk használni, mert egy külföldi katonai akadémiára be kellene iskolázni tüzértiszteket és legénységi és altiszti állományt is külföldi közreműködéssel kellene képezni hozzá egy-két évig akár itthon, akár egy NATO szövetségesünknél! Olyan szinten vagyunk, mint egy afrikai ország, a hadsereg elvesztette a képességét arra, hogy a kalasnyikovnál bonyolultabb technikát kezeljen, mert ami volt azt kivonták és nem pótolták, az emberanyag pedig elment vagy kiöregedett.

Nincs hova pénzt átcsoportosítani, mert nincs kikre építeni egy fejlesztést, mi több, az sem biztos, hogy a Gripeneket üzemeltetni fogjuk tudni, hiszen honnan szerzünk rá szerelőket! Akik elmentek nem pótolhatóak már és hosszú évekbe telik új szerelőket képezni, márha van alkalmas jelentkező akit meg is tudunk fizetni!

Gumicsizmás niggerek vagyunk a dzsungelban, ez a realitás.
 
szia blogen, ezek szerint túl optimista voltam az előbb. :)
Hiszek neked, a legrosszabbnál is rosszabb már a helyzet.
Egyébként fricskaként, nagyon ciki lenne a felső vezetésnek, ha nagy sajtónyilvánosság előtt valaki követelné a hazai légtér védelmére, egy amerikai repülőezred szerződtetését ??? :)
 
Újabb magyar Gripen-esemény - személyi döntések kellenek
http://legiero.blog.hu/2015/06/10/ujabb_magyar_gripen-esemeny
 
<i>themess.net/forum/military-discussion/30129-second-hungarian-gripen-crash-in-a-month

The salary of an air force repairmen is ~3-400 USD/month while the salary in a car factory is 600-1000 USD/month in the same city, so the Hungarian Air Force have only half dozen repairman now after they resigned in the past years. The maintenance of the planes is catastrophic.</i>
 
Te nem tudod miről beszélsz. Már túl vagyunk rajta, a hadsereget elhagyták a szakemberek és már nem hívhatóak vissza, mert nincs kit. Hiszen vagy a civil szektorban keres nagyságrendileg jobban, avagy olyan öreg és fizikailag elzüllött, hogy nem alkalmas. Ha most például vennénk egy osztály önjáró löveget, akkor vagy öt évig nem is tudnánk használni, mert egy külföldi katonai akadémiára be kellene iskolázni tüzértiszteket és legénységi és altiszti állományt is külföldi közreműködéssel kellene képezni hozzá egy-két évig akár itthon, akár egy NATO szövetségesünknél! Olyan szinten vagyunk, mint egy afrikai ország, a hadsereg elvesztette a képességét arra, hogy a kalasnyikovnál bonyolultabb technikát kezeljen, mert ami volt azt kivonták és nem pótolták, az emberanyag pedig elment vagy kiöregedett.

Nincs hova pénzt átcsoportosítani, mert nincs kikre építeni egy fejlesztést, mi több, az sem biztos, hogy a Gripeneket üzemeltetni fogjuk tudni, hiszen honnan szerzünk rá szerelőket! Akik elmentek nem pótolhatóak már és hosszú évekbe telik új szerelőket képezni, márha van alkalmas jelentkező akit meg is tudunk fizetni!

<B>Gumicsizmás niggerek vagyunk a dzsungelban, ez a realitás.</B>

Ezt lopnám aláírásnak... :)
 
Újabb magyar Gripen-esemény - személyi döntések kellenek
http://legiero.blog.hu/2015/06/10/ujabb_magyar_gripen-esemeny

Ennek túl sok értelmét így nem látom... Amennyiben lezárúltak a vizsgálatok és kiderült, hogy a karbantartók hibájából eredő műszaki hiba okozta a baleseteket (illetve az előzőnél pilóta hiba), akkor az ezzel összefüggésbe hozható felelős vezetőket valóban ki kell... Más kérdés, hogy ők majd azt fogják mondani -jogosan-, hogy hát ők felülről azt kapták, hogy "de mindegy, oldják meg ennyi pénzből", úgyhogy Hende is menjen, ő meg mondhatja -jogosan-, hogy de hát a Viktor... Eddig meg ugye nem fog eljutni... Sajnos.
 
<i>themess.net/forum/military-discussion/30129-second-hungarian-gripen-crash-in-a-month

The salary of an air force repairmen is ~3-400 USD/month while the salary in a car factory is 600-1000 USD/month in the same city, so the Hungarian Air Force have only half dozen repairman now after they resigned in the past years. The maintenance of the planes is catastrophic.</i>

Így foglaltam össze, amit itt hosszabban. Vagy van valakinek ennél biztatóbb információja, mert ezt veszem ki abból, amit évek óta olvasok a lezüllés újabb és újabb fázisairól. Az elmúlt évben Gripen szerelőkről megjelent fotók alapján összeszámolhatja valaki, hogy összesen hány szerelőnk van, de én úgy féltucat kvalifikáltra tippelek (összesen ennél több lehet szerelőből, de itt is van hierarchia ugye).
 
<blockquote rel="Python">Újabb magyar Gripen-esemény - személyi döntések kellenek
http://legiero.blog.hu/2015/06/10/ujabb_magyar_gripen-esemeny

Ennek túl sok értelmét így nem látom... Amennyiben lezárúltak a vizsgálatok és kiderült, hogy a karbantartók hibájából eredő műszaki hiba okozta a baleseteket (illetve az előzőnél pilóta hiba), akkor az ezzel összefüggésbe hozható felelős vezetőket valóban ki kell... Más kérdés, hogy ők majd azt fogják mondani -jogosan-, hogy hát ők felülről azt kapták, hogy "de mindegy, oldják meg ennyi pénzből", úgyhogy Hende is menjen, ő meg mondhatja -jogosan-, hogy de hát a Viktor... Eddig meg ugye nem fog eljutni... Sajnos.

</blockquote>

"Tetszettek volna forradalmat csinálni."
 
A hidegháborús korszak - átmeneti - lezárultával gyakorlatilag Európa átesett a ló másik oldalára:
A Gonosz elpusztult, macskafogó által kezelt édibédi cicák lettek a militáns gondolkodásúak. Hurrá!
A farkasok eztán békésen élnek a bárányokkal.
A történelem véget ért, örök béke!
A sorkatonaság immár nem illik bele az européer gondolkodásmódba, nem lesz itt semmi látnivaló.
A balkáni háború is csak pillanatnyi zavar volt az erőben, különben is; egy nyugati harci gép felér száz exszovjet vadásszal.

Vagy nem...
Mert csak pár dolgot felejtették el a nagy eufóriában:
-Oké, hogy béke van, nem kell akkora haderő, de azért nem hülyeség az, ha van kit mozgósítani.
-A kohóból, meg Irakból már nem lehet visszavarázsolni a "teknikát".
S még lehetne sorolni.

Drága jó, általunk újra és újra megválasztott politikusaink szeme felcsillant:
Már erre sem kell költeni!
Az átkos cucilizmus 40 év után dőlt be adóssággal, de legalább felhalmozott ezt azt:
Többek között ipari üzemeket, infrastruktúrát, kapacitásokat, igaz sok hülyeséget is /pártszékházak stb./ - na meg fegyvereket is.
De ma legalább jobban állunk!
Huszonvalahány év után már csak a mozdíthatatlan vasúti hidak nem lettek szabad prédává, de legalább ugyanúgy el vagyunk adósodva.
Persze, nem kell - s nem is lehet, hogy egyszerre majd' száz körüli szuperszonikus harci gép legyen rendszerben, de...
de...
...most komolyan...
Tanult...állítólag értelmes...döntési joggal felruházott emberek gyakorlatilag tömege komolyan gondolta, gondolja azt parlamenti ciklusok óta, hogy tizenvalahány repülőgépet elég rendszerben tartani!?
Ma egy gép legyártása nem annyiból áll, hogy elég hozzá egy asztalos üzem, meg egy motorgyár. Könyörgöm nem a Lagg-3 korában élünk!
 
Zord blogjának a kommentjei közt van olyan infó, hogy 11 gépünk van már csak, mert egyet már jó ideje donornak használnak. Lehet, hogy csak mendemonda, de valaki tud erről valamit?
 
Ha csak valakinek egy műszaki konkrétan nem ezt mondta, akkor nem hiszem, hogy így lenne. Tavaly év végén voltam bent a műszaki századnál, ott meséltek az üzemeltetésről. Nem tudom, hogy mennyire nyilvános amit ott elmondtak, így inkább kerülöm a bajt, de azok alapján amiket ott hallottam, nincs ilyenről szó, sőt inkább logikus a dolog...
 
max időszakos lehet, és onnan a szóbeszéd. Egy donor géppel úgyse érni sokat, egy "kütyüt" csak egyszer vehetsz ki belőle :)
 
Netes gyöngyszem:

Á<i>llítólag a Magyar Hírszerzésnél felmerült, hogy Izrael szabotálja a magyar Gripen-eket. Így ezen keresztül a NATO-t is. A informátor szerint az eset összefüggésben lehet 911 repülőgépeivel, szintén kiemelt fontosságú lehet, hogy a 39-es szám a Gripen kapcsán. Hátha olvassa az oldalt az izraeli hírszerzés
</i>


Átküldtem egy izraeli srácnak.

Jót röhögött.

Visszaírt, hogy úgy látszik a Gripen sokkal jobb gép, mint gondolták, hiszen a magyar honvédség állapotát ismerve, statisztikailag már jóval többnak le kellett volan esnie....
 
Netes gyöngyszem:

Á<i>llítólag a Magyar Hírszerzésnél felmerült, hogy Izrael szabotálja a magyar Gripen-eket. Így ezen keresztül a NATO-t is. A informátor szerint az eset összefüggésben lehet 911 repülőgépeivel, szintén kiemelt fontosságú lehet, hogy a 39-es szám a Gripen kapcsán. Hátha olvassa az oldalt az izraeli hírszerzés
</i>


Átküldtem egy izraeli srácnak.

Jót röhögött.

Visszaírt, hogy úgy látszik a Gripen sokkal jobb gép, mint gondolták, hiszen a magyar honvédség állapotát ismerve, statisztikailag már jóval többnak le kellett volan esnie....

Elismerem tudatlanságom, de milyen összefüggés lehet 911-el és milyen jelentősége van a típusszámon kívül a 39-es számnak?
 
Semmi más nem jutott eszembe, mint az hogy visszafele olvasva 93, mint a Flight 93...

Hát ez így elég soványka:-). Nem tudom, ki lehetett az az "okos" ötletadó, de szerintem túlságosan ráér, adni kellene neki valami húzósabb melót.