[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 904
82 485
113
(Tudom hogy ott volt az indexes cikk alján a videó, de hátha valaki nem szeret/szokott olvasni :)
 

mohacsan

Member
2014. július 5.
197
0
16
Nekem úgy tunt mintha a katapultálás lokte vola a gépet le a leszállópályáról!

Szerintem o is meg a gép is meguszták volna "olcsóbban " ha nem katapultál!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 904
82 485
113
Nekem úgy tunt mintha a katapultálás lokte vola a gépet le a leszállópályáról!

Szerintem o is meg a gép is meguszták volna "olcsóbban " ha nem katapultál!

A végkimenetel ismerete nélkül, ott a gépben ülve is így láttad volna a katapultálás előtti másodpercben?
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Egykoron:
kep.php



Talán tényleg javítható. (Schütz Gergely fotói.)
kep.php

kep.php

kep.php



Mondjuk a videón az elszállítás közben a gép alja látszódik, és eléggé sérült az.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 904
82 485
113
"Tisztelt TV2 Mokka és Tények szerkesztősége!

Mint azt már telefonon említettem, nagy megtiszteltetésnek vettem a felkérésüket a műsoraikban szakértőként való szereplésre, de tisztelettel el kell, hogy azt utasítsam. Indokaim nagyon egyszerűek. Amellett, hogy nem repültem, még sajnos nem is ismerem a Gripen repülőgép típust, annak vészhelyzeti eljárásait olyan mértékig, hogy a műsoraikban büszkén álljak ki, mint ezen típus szakértője. Második indokom az, hogy egész életem során a saját életem mellett (néha még előtte is) a "gépem" megmentése volt a célom vészhelyzetben, így soha nem kellett semmilyen ok miatt katapultálnom. Tehát, a katapultálás rejtelmes élményét nem tudom olyan élethűen elmesélni, mint aki ennek a szakértője.
Javaslom, hogy az objektív tájékoztatás érdekében olyan pilótát, szakértőt hívjanak meg, aki aktívan repüli, vagy repülte ezt a géptípust. Azt tudniuk kell, hogy a repülőbaleseteknél érdemes megvárni a vizsgáló bizottság jelentését, hiszen ennek hiányában a szakértők véleménye merő találgatás lehet, és a hozzáértés hiányát mutathatja.
Továbbra is állok rendelkezésükre minden olyan "repülős" kérdésben, témában, melyben a tudásom, tapasztalatom ezt lehetővé teszi.

Tisztelettel:

Vári Gyula"


Forrás:

 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nekem úgy tunt mintha a katapultálás lokte vola a gépet le a leszállópályáról!

Szerintem o is meg a gép is meguszták volna "olcsóbban " ha nem katapultál!

Nem, a pilóta a gépben ülve sokkal előbb látja a tengelytől való eltérést, mint te vagy én kívülről egy videóról! És ha jobban megnézed, akkor azt is látod, hogyha kicsit erősebben húz balra a gép, akkor valami tartályok mellé felhúzott domboldalba rohant volna bele. Na ezt számítsd ki előre amikor a gép orra 150-180-nál elindul balra, hogy éppen elmegy a domb mellett, vagy beleáll a közepébe?! Nézd meg stopperrel a felvételt, hogy erre mennyi ideje volt a pilótának??
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="koppany">Rosszul láttad.

Ezt csak a páylával merolegesen készult kamerafelvételbol lehetne megmondani pontosan!

</blockquote>

A pályára merőleges felvételt láthattál, ebből semmit nem tudsz bemérni, a pályával párhuzamos felvétel kellett volna hozzá a pálya végéről készítva. Oda meg felvételt csinálni egy kényszerleszálló gépről álljon oda az, akinek 7 élete van....
 

mohacsan

Member
2014. július 5.
197
0
16
Mondjuk az igaz ,hogy a katapultálás erosen lelasította a gépet ezt még a vak is látja !
Tehát katapult nélkul még kalkulalható kb 1-200m tovabb csúszás mint igy...
 

mohacsan

Member
2014. július 5.
197
0
16
"A pályára merőleges felvételt láthattál, ebből semmit nem tudsz bemérni, a pályával párhuzamos felvétel kellett volna"

Forditva de mind1!:)
 

bat77

Well-Known Member
2015. január 13.
2 259
1 637
113
Ez a szilvásgombóc fejű hendabanda megvilágoshatodhatna már a honvédség állapotáról.

A másik gripenesnek ez kapora jött, nem annyira firtatják, miért volt nagy a bakancstalpa és nyomott egyszerre féket és gázt...:)
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
"Tisztelt TV2 Mokka és Tények szerkesztősége!

Mint azt már telefonon említettem, nagy megtiszteltetésnek vettem a felkérésüket a műsoraikban szakértőként való szereplésre, de tisztelettel el kell, hogy azt utasítsam. Indokaim nagyon egyszerűek. Amellett, hogy nem repültem, még sajnos nem is ismerem a Gripen repülőgép típust, annak vészhelyzeti eljárásait olyan mértékig, hogy a műsoraikban büszkén álljak ki, mint ezen típus szakértője. Második indokom az, hogy egész életem során a saját életem mellett (néha még előtte is) a "gépem" megmentése volt a célom vészhelyzetben, így soha nem kellett semmilyen ok miatt katapultálnom. Tehát, a katapultálás rejtelmes élményét nem tudom olyan élethűen elmesélni, mint aki ennek a szakértője.
Javaslom, hogy az objektív tájékoztatás érdekében olyan pilótát, szakértőt hívjanak meg, aki aktívan repüli, vagy repülte ezt a géptípust. Azt tudniuk kell, hogy a repülőbaleseteknél érdemes megvárni a vizsgáló bizottság jelentését, hiszen ennek hiányában a szakértők véleménye merő találgatás lehet, és a hozzáértés hiányát mutathatja.
Továbbra is állok rendelkezésükre minden olyan "repülős" kérdésben, témában, melyben a tudásom, tapasztalatom ezt lehetővé teszi.

Tisztelettel:

Vári Gyula"

Forrás:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1107526539263030&id=466990113316679

1: Jaj...
2: És ehhez nekem mi közöm van?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 904
82 485
113
<blockquote rel="Terminator">"Tisztelt TV2 Mokka és Tények szerkesztősége...

Forrás:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1107526539263030&id=466990113316679

1: Jaj...
2: És ehhez nekem mi közöm van?


</blockquote>

Csak annyi, hogy ha ő teljesen érthető objektív okokból nem vállalja el a szakértést, akkor nekünk sem kellene itt okoskodni.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
953
113
Blogen: igazad van, rosszul írtam, a típus korlátozást, csak a saját gépeinkre értettem, hogy átvizsgálják mindet.

Remélem meglesznek az igazi felelősök.

A 30-as gépnél pedig megkönnyebbültem, mert legalább egyben maradt, remélem könnyen és gyorsan javítható. De ha mégsem, legalább Szolnokra kerüljön be...