[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

index:
Hende kitüntette az öszetört Gripen pilótáját
8664903_61577c8ad8d6c829668b7e8896cbe395_wm.jpg
 
Mit adott neki fényképalbumot?

"A Hazáért" érdemrendet. Megérdemelte, majdnem az életébe került, hogy légi katapultálás után nem egy roncskupacot hagyott maga után, hanem megpróbálta minél kisebb sérülésekkel, remélhetőleg javítható állapotban menteni a gépet.
 
Gyanús nekem, hogy Ő már nem fog Gripenbe ülni.
A katapult szerintem tönkrevágta a gerincét, azért fekszik a Honvédban. Persze ez csak találgatás részemről. Ne legyen igazam.
 
(Tudom hogy ott volt az indexes cikk alján a videó, de hátha valaki nem szeret/szokott olvasni :)
 
Nekem úgy tunt mintha a katapultálás lokte vola a gépet le a leszállópályáról!

Szerintem o is meg a gép is meguszták volna "olcsóbban " ha nem katapultál!
 
Nekem úgy tunt mintha a katapultálás lokte vola a gépet le a leszállópályáról!

Szerintem o is meg a gép is meguszták volna "olcsóbban " ha nem katapultál!

A végkimenetel ismerete nélkül, ott a gépben ülve is így láttad volna a katapultálás előtti másodpercben?
 
Egykoron:
kep.php



Talán tényleg javítható. (Schütz Gergely fotói.)
kep.php

kep.php

kep.php



Mondjuk a videón az elszállítás közben a gép alja látszódik, és eléggé sérült az.
 
"Tisztelt TV2 Mokka és Tények szerkesztősége!

Mint azt már telefonon említettem, nagy megtiszteltetésnek vettem a felkérésüket a műsoraikban szakértőként való szereplésre, de tisztelettel el kell, hogy azt utasítsam. Indokaim nagyon egyszerűek. Amellett, hogy nem repültem, még sajnos nem is ismerem a Gripen repülőgép típust, annak vészhelyzeti eljárásait olyan mértékig, hogy a műsoraikban büszkén álljak ki, mint ezen típus szakértője. Második indokom az, hogy egész életem során a saját életem mellett (néha még előtte is) a "gépem" megmentése volt a célom vészhelyzetben, így soha nem kellett semmilyen ok miatt katapultálnom. Tehát, a katapultálás rejtelmes élményét nem tudom olyan élethűen elmesélni, mint aki ennek a szakértője.
Javaslom, hogy az objektív tájékoztatás érdekében olyan pilótát, szakértőt hívjanak meg, aki aktívan repüli, vagy repülte ezt a géptípust. Azt tudniuk kell, hogy a repülőbaleseteknél érdemes megvárni a vizsgáló bizottság jelentését, hiszen ennek hiányában a szakértők véleménye merő találgatás lehet, és a hozzáértés hiányát mutathatja.
Továbbra is állok rendelkezésükre minden olyan "repülős" kérdésben, témában, melyben a tudásom, tapasztalatom ezt lehetővé teszi.

Tisztelettel:

Vári Gyula"


Forrás:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nekem úgy tunt mintha a katapultálás lokte vola a gépet le a leszállópályáról!

Szerintem o is meg a gép is meguszták volna "olcsóbban " ha nem katapultál!

Nem, a pilóta a gépben ülve sokkal előbb látja a tengelytől való eltérést, mint te vagy én kívülről egy videóról! És ha jobban megnézed, akkor azt is látod, hogyha kicsit erősebben húz balra a gép, akkor valami tartályok mellé felhúzott domboldalba rohant volna bele. Na ezt számítsd ki előre amikor a gép orra 150-180-nál elindul balra, hogy éppen elmegy a domb mellett, vagy beleáll a közepébe?! Nézd meg stopperrel a felvételt, hogy erre mennyi ideje volt a pilótának??
 
<blockquote rel="koppany">Rosszul láttad.

Ezt csak a páylával merolegesen készult kamerafelvételbol lehetne megmondani pontosan!

</blockquote>

A pályára merőleges felvételt láthattál, ebből semmit nem tudsz bemérni, a pályával párhuzamos felvétel kellett volna hozzá a pálya végéről készítva. Oda meg felvételt csinálni egy kényszerleszálló gépről álljon oda az, akinek 7 élete van....
 
Mondjuk az igaz ,hogy a katapultálás erosen lelasította a gépet ezt még a vak is látja !
Tehát katapult nélkul még kalkulalható kb 1-200m tovabb csúszás mint igy...
 
"A pályára merőleges felvételt láthattál, ebből semmit nem tudsz bemérni, a pályával párhuzamos felvétel kellett volna"

Forditva de mind1!:)