[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 959
22 855
113
index:
Hende kitüntette az öszetört Gripen pilótáját
8664903_61577c8ad8d6c829668b7e8896cbe395_wm.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Mit adott neki fényképalbumot?

"A Hazáért" érdemrendet. Megérdemelte, majdnem az életébe került, hogy légi katapultálás után nem egy roncskupacot hagyott maga után, hanem megpróbálta minél kisebb sérülésekkel, remélhetőleg javítható állapotban menteni a gépet.
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 167
2 303
113
Gyanús nekem, hogy Ő már nem fog Gripenbe ülni.
A katapult szerintem tönkrevágta a gerincét, azért fekszik a Honvédban. Persze ez csak találgatás részemről. Ne legyen igazam.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 344
90 833
113
(Tudom hogy ott volt az indexes cikk alján a videó, de hátha valaki nem szeret/szokott olvasni :)
 

mohacsan

Member
2014. július 5.
197
0
16
Nekem úgy tunt mintha a katapultálás lokte vola a gépet le a leszállópályáról!

Szerintem o is meg a gép is meguszták volna "olcsóbban " ha nem katapultál!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 344
90 833
113
Nekem úgy tunt mintha a katapultálás lokte vola a gépet le a leszállópályáról!

Szerintem o is meg a gép is meguszták volna "olcsóbban " ha nem katapultál!

A végkimenetel ismerete nélkül, ott a gépben ülve is így láttad volna a katapultálás előtti másodpercben?
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Egykoron:
kep.php



Talán tényleg javítható. (Schütz Gergely fotói.)
kep.php

kep.php

kep.php



Mondjuk a videón az elszállítás közben a gép alja látszódik, és eléggé sérült az.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 344
90 833
113
"Tisztelt TV2 Mokka és Tények szerkesztősége!

Mint azt már telefonon említettem, nagy megtiszteltetésnek vettem a felkérésüket a műsoraikban szakértőként való szereplésre, de tisztelettel el kell, hogy azt utasítsam. Indokaim nagyon egyszerűek. Amellett, hogy nem repültem, még sajnos nem is ismerem a Gripen repülőgép típust, annak vészhelyzeti eljárásait olyan mértékig, hogy a műsoraikban büszkén álljak ki, mint ezen típus szakértője. Második indokom az, hogy egész életem során a saját életem mellett (néha még előtte is) a "gépem" megmentése volt a célom vészhelyzetben, így soha nem kellett semmilyen ok miatt katapultálnom. Tehát, a katapultálás rejtelmes élményét nem tudom olyan élethűen elmesélni, mint aki ennek a szakértője.
Javaslom, hogy az objektív tájékoztatás érdekében olyan pilótát, szakértőt hívjanak meg, aki aktívan repüli, vagy repülte ezt a géptípust. Azt tudniuk kell, hogy a repülőbaleseteknél érdemes megvárni a vizsgáló bizottság jelentését, hiszen ennek hiányában a szakértők véleménye merő találgatás lehet, és a hozzáértés hiányát mutathatja.
Továbbra is állok rendelkezésükre minden olyan "repülős" kérdésben, témában, melyben a tudásom, tapasztalatom ezt lehetővé teszi.

Tisztelettel:

Vári Gyula"


Forrás:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Nekem úgy tunt mintha a katapultálás lokte vola a gépet le a leszállópályáról!

Szerintem o is meg a gép is meguszták volna "olcsóbban " ha nem katapultál!

Nem, a pilóta a gépben ülve sokkal előbb látja a tengelytől való eltérést, mint te vagy én kívülről egy videóról! És ha jobban megnézed, akkor azt is látod, hogyha kicsit erősebben húz balra a gép, akkor valami tartályok mellé felhúzott domboldalba rohant volna bele. Na ezt számítsd ki előre amikor a gép orra 150-180-nál elindul balra, hogy éppen elmegy a domb mellett, vagy beleáll a közepébe?! Nézd meg stopperrel a felvételt, hogy erre mennyi ideje volt a pilótának??
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
<blockquote rel="koppany">Rosszul láttad.

Ezt csak a páylával merolegesen készult kamerafelvételbol lehetne megmondani pontosan!

</blockquote>

A pályára merőleges felvételt láthattál, ebből semmit nem tudsz bemérni, a pályával párhuzamos felvétel kellett volna hozzá a pálya végéről készítva. Oda meg felvételt csinálni egy kényszerleszálló gépről álljon oda az, akinek 7 élete van....
 

mohacsan

Member
2014. július 5.
197
0
16
Mondjuk az igaz ,hogy a katapultálás erosen lelasította a gépet ezt még a vak is látja !
Tehát katapult nélkul még kalkulalható kb 1-200m tovabb csúszás mint igy...
 

mohacsan

Member
2014. július 5.
197
0
16
"A pályára merőleges felvételt láthattál, ebből semmit nem tudsz bemérni, a pályával párhuzamos felvétel kellett volna"

Forditva de mind1!:)