[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

na... kitört rajtam a mazochizmus, megvettem a Haditechnikát, megint.

Elkezdett egy sorozatot a Gripenről, molni készülhet, mert sztem az lesz a vége hogy lenyomja a teljes Őslényparkot (Raptor)

A mostani szám kifejezetten a magyar légierőre épül, ha vkit érdekel, vegye meg.
 
Az Aranysasban megjelent sorozat:

http://www.aranysas.hu/cikk_griffmadarkronika.php

http://www.aranysas.hu/cikk_griffmadarkronika_2.php

http://www.aranysas.hu/cikk_griffmadarkronika_3.php

http://www.aranysas.hu/cikk_griffmadarkronika_4.php


Ehhez viszonyítva milyen a Haditechnika írása?
 
Egy olyat halottam, hogy a Grippen infra/sztaniol szórója olyan helyen van, hogy teljes függesztmény mellett nem lehet használni. Ebből mi lehet az igazság?
 
A 2007-es gyakorlat azért érdekes, mert akkor ugye 3G-re voltak korlátozva a gépek a katapultülés problémája végett. Tehát nem csak a "RED" korlátozás csökkentette a magyarok lehetőségeit. A megnevezett F-16-os meg török volt amúgy.
 
Egy olyat halottam, hogy a Grippen infra/sztaniol szórója olyan helyen van, hogy teljes függesztmény mellett nem lehet használni. Ebből mi lehet az igazság?

Tudrommal semmi. A törzse bépített BOP/C kazetták a gép farokrészén vannak, a BOL sínbe építet szóró lényege meg az, hogy a rakétasínban van. Az F-15E kivételével nem ismerek olyan gépet, ahol korlátozva lenne a zavarótöltetek használata függesztménytől függően, de azon is csak a podok korlátoznak le 1-1 kazettán a 2x4-ből.

A Gripen FAQ-ban ott a kép a 24. oldalon.
 
Egyébként én is hallottam/olvastam valamikor ilyesmiről...régebben,valahol...tehát a kérdés nem alaptalan.

pl. itt is ez van az Air Power blogon a Wikipédiára hivatkozva : "Az infracsapda-kilövőket a légiharc-rakéták szárny alatti indítósínjeibe építették be (a törővégi sínekbe a besugárzásjelző rendszer antennái kerültek), ami egyúttal azt is jelenti, hogy amennyiben a repülőgép a szárnyai alatt földi célok elleni fegyvereket vagy póttartályokat hordoz, védtelenné válik a légvédelmi és a légiharc-rakétákkal szemben.
ezt nem értem. "
Egy válasz rá ugyanitt: "A gondot az okozza, hogy A-G feladatnál sem a Maverick-sínbe, sem a pilonokra nem tudunk BOL-t tenni, így csak a beépített kazették maradnak"
...
Lehet innen fúj a szél...egyébként én is marhaságnak tartom a dolgot, miért ne tudna szórni...
 
Csak ez így meg nem ugynaz. Ugyanis nem korlátozásról van szó, hanem arról, hogy csak az AMRAAM sínben van BOL. Tehát nem korlátoz, hanem nincs ott akkor infracsapda. A hátsók ettől még megvannak.


Viszont AGM-65 a belső függesztőn is lehet, ha nincs pótos, tehát a külső szárnyfüggesztőn lehet AMRAAM és BOL is szerintem. A bibi akkor van, ha pótossal van csapásmérő konfig.
 
Igen, így már van értelme a történetnek...egyébként látott már valaki magyar gépen függesztőn elhelyezett BOL szórót?...tényleg van ilyenünk?
 
Emlékeim szerint van. Fotója talán van róla Zordnak, Stonefortnak vagy más hasonló beállítottságúnak. Nekem nincs.
 
...csak gyakoroljanak :) az sosem árt :D
Kár hogy a magyar GBU-knak még se hire se hamva (nem mintha a gyakorláshoz feltétlen kellene).