1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. hiryu

    hiryu New Member

    hát...durva drága légi rendőrködésnek...

     

    Mil-24?

    volt vele ilyen kisgépelfogás.

     

    Albatrosz? ha jól emléxem detto.
     
  2. ms07

    ms07 Well-Known Member

     

    Albatrosz kivonva, Mi-24 szinte csak papíron létezik már
     
  3. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Az én olvasatomban semmi különleges nem történt. Standard NATO-riasztás volt, mert az azonosítatlan gép útvonala katonai körzetet is érintett. Azonosítás után továbbengedve. Ennyi. Ez a Griffek egyik feladata. A kisgép egyébként kétmotoros gép volt, nem pedig egy mezei Cessna. Repbiztonsági okokból is szükséges volt az azonosítás.
     
  4. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Kerestem érdekességként detection- és tracking range-et a különféle gépekhez... hát nem sok sikerrel. Egyrészt kevés helyen találtam konkrét adatot, másrészt többnyire nem tüntették fel, hogy pontosan az adott radar verzióját. Sacc/kb érdekességnek itt van ez a link érdekességnek:

     

    http://www.defence.pk/forums/air-warfare/94948-radar-ranges-different-fighters.html

     

    Ha valaki pontosabban meg tudná mondani -a lehető legújabb típusok- ezen adatait, azt megköszönném. :)
    Ezekhez a gépekhez.

    - Gripen

    - F35

    - F22

    - Su35

    - Mig35

    - Eurofighter

    - Rafale

    - MiG-29SMT
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Szerb összefoglaló a szomszédaik légi erejéről:

     

    http://tangosix.rs/2013/30/05/ratna-vazduhoplovstva-u-okruzenju-srbije/
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ha kell az összes gép bevethető ez az utolsó mondat.
     
  7. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    <a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">dudi</a>

     

    És milyen szívetmelengető az a mondat. [​IMG] Rohadt sokba kerül ez a lízing, de tagadhatatlan, hogy jelentős előnye is van.
     
  8. arcas

    arcas Well-Known Member

    "106 millió dollár értékű megrendelést kapott a Raytheon Company a Paveway II precíziós vezérlésű bombákra egy eddig ismeretlen, nemzetközi ügyféltől."

     

    -remélem MO. rendelésről van szó :)
     
  9. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

     

      -remélem MO. rendelésről van szó :)

     

    Kötve hiszem. A költségvetés helyzetét tekintve ...[​IMG]
     
  10. ms07

    ms07 Well-Known Member

     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A júniusi Aranysasban megjelent írás:

     

    Griffmadárkrónika - A JAS-39-es magyar lovagjai

     

    http://www.aranysas.hu/cikk_griffmadarkronika_2.php

     

    ( Ha valaki nem olvasta volna a sorozat első részét: http://www.aranysas.hu/cikk_griffmadarkronika.php)
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A cikkhez tartozó összes hozzászólást %20Saab%20JAS-39EBS-HU%20Gripen]ebben a topikban találod:

     

    [HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

     

    Link:  htka.hu/forum/vadasz-csapasmero-kikepzo-repulogepek/saab-jas-39ebs-hu-gripen/page-6/#p60455



     

    (A három linkelési módszerból valamelyik csak működik majd a hír alatt is, nem csak a fórumból.)
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Forrás: Légierő blog
    <a title="Adatlap megtekintése" href="http://blog.hu/user/151728">samoth</a> <a title="Állandó link ehhez a kommenthez" href="http://legiero.blog.hu/2013/03/05/_rendhagyo_air_power_news/fullcommentlist/1#c19955206">2013.06.04. 14:09:42</a>

     
    "Ha megengeditek maradok kicsit a Gripen témánál, mert találtam néhány érdekes és hasznos adatot, és hátha érdekel mást is.
     
    Tehát mint ismert, a magyar EBS-HU gépeket A/B változatok felhasználásával alkották. Ezek az első szériába tartozók voltak nevezetesen a 39103-39112 és a 39114-39119-esek, és valószínűleg a 39113-asból is használtak fel részegységeket (ez utóbbi 98 februárban sérült meg (tankolás közben?) és kivonták a szolgálatból, de 2006 óta kapuőr az F7-es ezrednél. Szóval összesen 16+1 A-ból csináltak nekünk 12+2 C/D-t. (mivel ezekhez összesen 16 kormány, és 16 katapultülés kell).
     
    Így az első Gripen (39101-39130 csak A verzió) széria 30 db-os állományából 2 (39102 és az említett 113-as) veszteség mellett 16-ot felhasználtak az EBS HU-ba.
     
    Mivel decemberben szó volt az utolsó A kivonásáról, ezért gondolom jó tudni, hogy valójában úgy történt, hogy legyártottak 107 A-t, majd kivonták őket, mivel nem volt rájuk szükség, hanem azok többségét is szépen átalakították C/D verzióvá. Mégpedig a következőképpen. Ugye az első sorozta 30db A volt, míg a második sorozatban volt 77db A és 14B (és 19 db C). Mivel a svéd légierő csak 100 db Gripent tarthatott meg a kormány 2007-es döntése szerint, azért a meglévő 69 C/D mellé úgy döntöttek, hogy az A-kat (és egy db B-t) átalakítják 31db C/D-nek. Így lett nekik pluszba 18C és 13 D. A thai gépekhez is felhasználták a meglévő A-kat, nevezetesen a az első rendelésben 2 db C és 4db D, míg a másodikban 6 db C szerepelt. Így mindösszesen 58 A-t ás 1 B-t használtak fel a svéd és thai 26 C és 17 D-hez (ha összeadjuk a katapultülések és a kormányok számát, akkor a két szám fedi egymást, azaz pontosan 60db :)
     
    Gondolom a B-ket azért sem alakították át (egyet kivéve), mert még felhasználták a pilótaképzéshez.
    Valószínűleg a leendő E verzióhoz is takarékosan fogják átalakítani a gépeket. Fontos még, hogy nem lehet megmondani, vagy inkább nincs értelme, hogy egy adott A-ból, melyik C/D lett, mert egy gép több másik alkatrészeiből is állhat.

    Fenti adatokat Emil Lindberg "Nummerupplysningen" cikkéből vettem, mely a "Svenks Flyghistorisk Tidskrift" 2011/3-as számában jelent meg."
     
     
     
     

    <a title="Adatlap megtekintése" href="http://blog.hu/user/74061">zord</a> <a title="Állandó link ehhez a kommenthez" href="http://legiero.blog.hu/2013/03/05/_rendhagyo_air_power_news/fullcommentlist/1#c19957405">2013.06.04. 19:03:23</a>
    <div>@samoth:

    "Egy biztos, szét nem lehettek repülve. A felhasznált szerkezeti egységeket (a legjelentősebb a szárnyak) teljesen szétszedték és átépítették a C/D konfigurációjára. A törzs meg teljesen új tudtommal. Én csak azt tudom mondani, hogy amikor láttam magyar gépeket a soron (fotóm is van), akkor kerestem, de egyszer sem láttam például nagyobb "örökölt" szürkével festett (értsd: külső) felületet. A hatezer óra is nulláról kezdődött, amikor elkezdődtek a berepülések.

    Zord"
     
     
     
     
     

    <a title="Adatlap megtekintése" href="http://blog.hu/user/151728">samoth</a> <a title="Állandó link ehhez a kommenthez" href="http://legiero.blog.hu/2013/03/05/_rendhagyo_air_power_news/fullcommentlist/1#c19958239">2013.06.04. 20:53:42</a>
    <div>@stonefort: @zord: Mikor a saját részere is átalakítottak A-kat, akkor jellemzően akkor bontották szét, amikor, vagy mielőtt elérték az 1000 órát. De például a 39197-est (ami a száma alapján a második szériából származik) 2007-ben madárral való ütközés miatt kivonták a szolgálatból, és addig 595 óra 57 percet repült. Egyébként a felhasznált részekről egy rövid listát azért említ a cikk, ezek:
    Nem lehet felhasználni az A-ból az egész törzskeret (kroppsstommen, angolul talán airframe), más az APU, a légi utántöltő rendszer (ez ugye nincs is az A-ban), megnövelt kabinnyomás (akármit is a jelentősége), megnövelt maximális terhelés, megnövelt élettartam, a főfutók erősebbek a C-nél, nem lehet felhasználni a monochrome képernyőket, a legtöbb számítógépet. Felhasználhatták viszont az orrkúpot, a farokkúpot, a levegőbeömlőt, futóműaknákat, a törzs hátsó részén lévő féklapokat, katapultüléseket, botkormányt, és a főszárnyakat, a kacsavezérsíkokat, a függőleges vezérsíkot, a csűrőt (pontosabban a Gripenen két-két elevon van, ha jól tudom), orrsegédszárnyat és a fegyverfelfüggesztőket (általánosságban ír az A2C 39-esekről), és egy valamiféle ki-, vagy beömlőt (valószínűleg az APU-ét)
    Más az APU, a CDL-39 kommunikációs és adatátviteli rendszer, a GECU (egyesített ellenőrzőegység az üzemanyag-, hidraulika-, és levegőrendszerekhez), FADEC, IFF, ILS, és természetesen a szoftver.
    Ezek vannak itt említve. Ha találok valamit még szólok. Most szereztem meg 4 évfolyamot az említett újságból, és elég izgalmas, és információdús, ráadásul úgy tűnik a szerző elég sok hozzáféréssel rendelkezik és megbízható."
     
     
     
    </div>
    </div>
     
  14. luperator

    luperator Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Film-front - Így dolgozik egy magyar vadászpilóta
    Azért visszafogott volt ez az interjú, amolyan magyaros titkolózás jutott eszembe róla. Mindenesetre jó volt látni és hallani magyar pilótát a hivatásáról beszélni.
     
  15. hiryu

    hiryu New Member

    http://www.noltv.hu/video/5080.html
     
  16. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Egyébként az alezredes is azt mondja, hogy "Grippen"... Úgyhogy akkor két db p és kész... A svédek elírták. :)
     
  17. hiryu

    hiryu New Member

    na... kitört rajtam a mazochizmus, megvettem a Haditechnikát, megint.

    Elkezdett egy sorozatot a Gripenről, molni készülhet, mert sztem az lesz a vége hogy lenyomja a teljes Őslényparkot (Raptor)

    A mostani szám kifejezetten a magyar légierőre épül, ha vkit érdekel, vegye meg.
     
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Össze tudod hasonlítani az Aranysasban futó gripenes sorozattal?
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az Aranysasban megjelent sorozat:

    http://www.aranysas.hu/cikk_griffmadarkronika.php

    http://www.aranysas.hu/cikk_griffmadarkronika_2.php

    http://www.aranysas.hu/cikk_griffmadarkronika_3.php

    http://www.aranysas.hu/cikk_griffmadarkronika_4.php


    Ehhez viszonyítva milyen a Haditechnika írása?
     
  20. hiryu

    hiryu New Member

    átnézem este, az aranysasost, most vár a meló.
     

Ezen oldal megosztása