1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. hiryu

    hiryu New Member

    és utána megmondom.
     
  2. hiryu

    hiryu New Member

    http://hvg.hu/vilag/20130909_6_magyar_vadaszgep_is_reszt_vesz_a_Ramste
     
  3. arcas

    arcas Well-Known Member

    ...csak gyakoroljanak :) az sosem árt :D
    Kár hogy a magyar GBU-knak még se hire se hamva (nem mintha a gyakorláshoz feltétlen kellene).
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    http://www.mh59.hu/rovatok/hu/hirek/ramstein_rover_2013/
     
  5. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Ezt az írást mindenkinek ajánlom! A 95. oldaltól van a Gripen rendszeresítés története, politikai oldalról nézve:
    http://kommentar.info.hu/attachment/0001/415_kommentar0802.pdf
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    http://airbase.blog.hu/2013/11/19/hetkoznapok_kecskemet_2013_oktober
     
  7. hiryu

    hiryu New Member

    http://hvg.hu/itthon/20131120_Riasztani_kellett_a_magyar_Gripeneket
     
  8. joker

    joker Well-Known Member

    Ha nem válaszoltak volna akkor mi van? Mi ilyenkor a protokol? Szárnybillegetés, golyózápor a gép orra elé, és ha nem reagál akkor AMRAAM ?
     
  9. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    A múltkori riasztásnál is végigsírtam a HVG-s hozzászólásokat... Kicsit reménytelennek érzem a helyzetet.
    Ez volt a kedvencem:
    "Engem az érdekelne, hogy mennyibe került ez nekünk..."

    De ez sem rossz: "A cikkből kiderül, hogy a gépek fel sem tudtak szállni, úgy kellett a levegőbe emelni őket, gondolom egy 40m-es Liebherr toronydaruval."
    Fogalmam sincs, mennyi füvet kellett szívni, hogy ezt én is lássam a cikkben. :)
     
  10. Minusz

    Minusz New Member

    Ááá... a loszer olcsóbb, és egy boeing nem nagyon tudna el manoverezni előle.
    Amúgy nem hiszem hogy lekapnak, ha csak nem repül olyan hely felé(Paks, olajfinomitok, nagyvárosok, felcsúti stadion...)

    De a hivatalos verzióra én is kíváncsi vagyok, valaki okos biztos megmondja, ugye? :D
     
  11. gigabiga

    gigabiga Active Member

    A mennyibe került ez nekünk? - kérdés annyiból helytálló, hogy ha az elfogott gép hibája miatt kellett emelni a keszi-t, akkor ezt a költséget nem biztos, hogy az adófizetőknek kellene megfizetni. Fizessen a légitársaság, vagy a magángép tulajdonosa. Hasonló rendszer kellene, mint a tűzoltóknál (ott kifizettetik a kivonulás költségét, szívatják őket).


    A mit csinálunk ha nem működik együtt? kérdésre itt nem kapsz választ, nem nyilvános. :D
     
  12. gigabiga

    gigabiga Active Member

    Javítás: (ott kifizettetik a kivonulás költségét, <b>ha</b> szívatják őket).
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ő tessékelte ki a katari repülőgépet

    http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/o-tessekelte-ki-a-katari-repulogepet-2222835
     
  14. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    10 perc a riasztástól? Régebben nem 3 perc volt? Javítsatok ki ha tévedek. De olyasmire emlékszem hogy 2 gép 3 perces 1 pedig 5 perces készenlét.
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Én is ezt számolgatom...

    13ezer méteren ~900 km/h-val repül a B777-es, azaz 150 km-t tett meg 10 percenként. Légvonalban ~300 km van Passau és Sopron között. (Ha jól emlékszem kb. így repült, de most nem találom a térképet.)

    Ha ~15 perccel a gripen felszállása előtt már nem rádiózott a B777, akkor már az osztrák légtérbe lépés után gond lehetett. (Feltételezve hogy a gripenek értek előbb az osztrák-magyar határhoz.)

    Miért nem emelték rá az osztrák EF-eket? Hiszen Bécs felé tartott a B777-es.
     
  16. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Hát ez az. Legalább 5 perc míg éles lett a dolog és még 10 míg felszálltak. Meg még 5 míg megtalálták. Meg még legyen 5 ami elment erre arra a megtalálás után az 25 perc összesen. Az alatt minimum 400 km tett meg. Szóval vagy az van hogy felszállt a boing berlinben vagy hol és szépen átrepült az osztrákok vagy csehek felett mire azok megmozdultak. ( az osztrákok azt hiszem saab 105-ösökkel légirendészkednek) Ezek szóltak ferihegynek hogy nincs kapcsolat és mentek a gripenek. Vagy az osztrákoknak még volt összeköttetése a géppel csak ferihegynek nem. Így viszont minimum 400 km a magyar légtérben tettek meg a turbánosok. ( biztos imádkoztak épp rádiózás helyett) És nem kell itt akkor a rizsa mert nem kikísérték hanem csak a kondenzcsíkot szagolgatták utánuk akkor. Na várom a kiokosítást.
     
  17. arcas

    arcas Well-Known Member

    Meggyőződésem, hogy ilyen esetben már korábban raisztásra kerülnek a gépek, még akkor amikor valamelyik szomszédos ország felett kezdődik a gubanc (ahogy az pl. Románia felett is volt). Ha osztrák légtérben gond van egy géppel egészen biztos hogy a repülési terv szerinti köv. orszégban emelnek rá keszit. Ebben semmi abnormális vagy kivetnivaló nincs...hiszen az "észleléskor" már úgy sem érhető utol-fogható el.
     
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Jo lenne tudni, pontosan hogy mukodik a legiiranyitas, az sokat segitene az eset megerteseben.
     
  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    És mi van ha a magyar légtérbe érkezés után van probléma? Mondjuk felszáll Sveháton, Pozsonyban a gép, elszállnak kis házam felett 1-2000 m-en. Mire kiderül hogy nem jelentkezik be már Győr- Pápa-Sárvár-Szombathely körben járnak. Onnét kezdve meg még 20-25 perc? Ami plusz 400 km? Akkor hol is vagyunk? Valahol Nyíregyháza-Temesvár-Belgrád- Zára? Még ha létezne Magyar Királyság esetleg elfognánk...
    Hát valami pilóta vagy légiirányító felhomályosíthetna hogy is van ez?
     
  20. arcas

    arcas Well-Known Member

    Mi ebből a tanulság: vissza kell állitani a régi szép Magyar Királyságot és lesz elég helyünk és időnk,hogy elfogjunk egy behatolót :D És tengerészetünk is, meg még ki tudja mi (esetleg pármilliós belső ellenség románból meg szlovákból) De én személyszerint nagyon-nagyon elviselném :)))
     

Ezen oldal megosztása