[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
Hát meg nyílván, ha van elég pénze a cégnek, akkor a későbbiekben is mennek majd a fejlesztések, úgyhogy érdemes lesz tőlük fejlesztgetni a légierőt a már meglevő logisztika, szerelők, stb. miatt...
 
M

molnibalage

Guest
Az is gyakran elhangzik, hogy azért lett drágább a Magyar Gripen, mert NATO kompatibilissé kellett tenni.

Ennél lényegesen többről van szó. A C/D gépek elektronikai csomagját kapták meg, ami alapvetően durvább. Kb. olyan, mintha F-16C Block 25 helyett Block 50/52+ vennél. Hát nem egy kategória. Ezen felül csak a TGP konténerek ára darabonként több millió USD. Bár az lehet, hogy a lízing szerződésen kívül eső külön tétel. Vagy azok is svéd tuajdonban vannak? Ha nem, akkor lehet olyan, hogy Gripenek el, nekünk meg van 5 darab TGP konténerünk?

A Cseh gépek akkor nem NATO kompatibilisek?

Részben, Link 16 data linkhez tudtommal nem tudnak csatlakozni.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
imike: ellentételezés a komplett megegyezés kérdése és Svédeknél se szokás elzárkózni előle, ld a 10éves szerződést, a Svájci ajánlatot, vagy épp a Thai chicken for gripen akármit, ahol az offset része vmi brutális mennyiségű csirke...

Ez amúgy nem Svéd sajátosság, pl Lenygelek is elég jó üzletet csináltak az F-16 offsettel
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 329
54 895
113
Ezt az írást mindenkinek ajánlom! A 95. oldaltól van a Gripen rendszeresítés története, politikai oldalról nézve:
http://kommentar.info.hu/attachment/0001/415_kommentar0802.pdf
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Ha nem válaszoltak volna akkor mi van? Mi ilyenkor a protokol? Szárnybillegetés, golyózápor a gép orra elé, és ha nem reagál akkor AMRAAM ?
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
A múltkori riasztásnál is végigsírtam a HVG-s hozzászólásokat... Kicsit reménytelennek érzem a helyzetet.
Ez volt a kedvencem:
"Engem az érdekelne, hogy mennyibe került ez nekünk..."

De ez sem rossz: "A cikkből kiderül, hogy a gépek fel sem tudtak szállni, úgy kellett a levegőbe emelni őket, gondolom egy 40m-es Liebherr toronydaruval."
Fogalmam sincs, mennyi füvet kellett szívni, hogy ezt én is lássam a cikkben. :)
 

Minusz

New Member
2010. május 4.
2
0
1
Ááá... a loszer olcsóbb, és egy boeing nem nagyon tudna el manoverezni előle.
Amúgy nem hiszem hogy lekapnak, ha csak nem repül olyan hely felé(Paks, olajfinomitok, nagyvárosok, felcsúti stadion...)

De a hivatalos verzióra én is kíváncsi vagyok, valaki okos biztos megmondja, ugye? :D
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 107
1 990
113
A mennyibe került ez nekünk? - kérdés annyiból helytálló, hogy ha az elfogott gép hibája miatt kellett emelni a keszi-t, akkor ezt a költséget nem biztos, hogy az adófizetőknek kellene megfizetni. Fizessen a légitársaság, vagy a magángép tulajdonosa. Hasonló rendszer kellene, mint a tűzoltóknál (ott kifizettetik a kivonulás költségét, szívatják őket).


A mit csinálunk ha nem működik együtt? kérdésre itt nem kapsz választ, nem nyilvános. :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 022
73 513
113
Ő tessékelte ki a katari repülőgépet

http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/o-tessekelte-ki-a-katari-repulogepet-2222835
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 821
65 367
113
10 perc a riasztástól? Régebben nem 3 perc volt? Javítsatok ki ha tévedek. De olyasmire emlékszem hogy 2 gép 3 perces 1 pedig 5 perces készenlét.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 022
73 513
113
Én is ezt számolgatom...

13ezer méteren ~900 km/h-val repül a B777-es, azaz 150 km-t tett meg 10 percenként. Légvonalban ~300 km van Passau és Sopron között. (Ha jól emlékszem kb. így repült, de most nem találom a térképet.)

Ha ~15 perccel a gripen felszállása előtt már nem rádiózott a B777, akkor már az osztrák légtérbe lépés után gond lehetett. (Feltételezve hogy a gripenek értek előbb az osztrák-magyar határhoz.)

Miért nem emelték rá az osztrák EF-eket? Hiszen Bécs felé tartott a B777-es.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 821
65 367
113
Hát ez az. Legalább 5 perc míg éles lett a dolog és még 10 míg felszálltak. Meg még 5 míg megtalálták. Meg még legyen 5 ami elment erre arra a megtalálás után az 25 perc összesen. Az alatt minimum 400 km tett meg. Szóval vagy az van hogy felszállt a boing berlinben vagy hol és szépen átrepült az osztrákok vagy csehek felett mire azok megmozdultak. ( az osztrákok azt hiszem saab 105-ösökkel légirendészkednek) Ezek szóltak ferihegynek hogy nincs kapcsolat és mentek a gripenek. Vagy az osztrákoknak még volt összeköttetése a géppel csak ferihegynek nem. Így viszont minimum 400 km a magyar légtérben tettek meg a turbánosok. ( biztos imádkoztak épp rádiózás helyett) És nem kell itt akkor a rizsa mert nem kikísérték hanem csak a kondenzcsíkot szagolgatták utánuk akkor. Na várom a kiokosítást.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 894
22 336
113
Meggyőződésem, hogy ilyen esetben már korábban raisztásra kerülnek a gépek, még akkor amikor valamelyik szomszédos ország felett kezdődik a gubanc (ahogy az pl. Románia felett is volt). Ha osztrák légtérben gond van egy géppel egészen biztos hogy a repülési terv szerinti köv. orszégban emelnek rá keszit. Ebben semmi abnormális vagy kivetnivaló nincs...hiszen az "észleléskor" már úgy sem érhető utol-fogható el.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 022
73 513
113
Jo lenne tudni, pontosan hogy mukodik a legiiranyitas, az sokat segitene az eset megerteseben.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 821
65 367
113
És mi van ha a magyar légtérbe érkezés után van probléma? Mondjuk felszáll Sveháton, Pozsonyban a gép, elszállnak kis házam felett 1-2000 m-en. Mire kiderül hogy nem jelentkezik be már Győr- Pápa-Sárvár-Szombathely körben járnak. Onnét kezdve meg még 20-25 perc? Ami plusz 400 km? Akkor hol is vagyunk? Valahol Nyíregyháza-Temesvár-Belgrád- Zára? Még ha létezne Magyar Királyság esetleg elfognánk...
Hát valami pilóta vagy légiirányító felhomályosíthetna hogy is van ez?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 894
22 336
113
Mi ebből a tanulság: vissza kell állitani a régi szép Magyar Királyságot és lesz elég helyünk és időnk,hogy elfogjunk egy behatolót :D És tengerészetünk is, meg még ki tudja mi (esetleg pármilliós belső ellenség románból meg szlovákból) De én személyszerint nagyon-nagyon elviselném :)))
 
Status
Not open for further replies.