Forrás: Légierő blog
<a title="Adatlap megtekintése" href="http://blog.hu/user/151728">samoth</a> <a title="Állandó link ehhez a kommenthez" href="http://legiero.blog.hu/2013/03/05/_rendhagyo_air_power_news/fullcommentlist/1#c19955206">2013.06.04. 14:09:42</a>
"Ha megengeditek maradok kicsit a Gripen témánál, mert találtam néhány érdekes és hasznos adatot, és hátha érdekel mást is.
Tehát mint ismert, a magyar EBS-HU gépeket A/B változatok felhasználásával alkották. Ezek az első szériába tartozók voltak nevezetesen a 39103-39112 és a 39114-39119-esek, és valószínűleg a 39113-asból is használtak fel részegységeket (ez utóbbi 98 februárban sérült meg (tankolás közben?) és kivonták a szolgálatból, de 2006 óta kapuőr az F7-es ezrednél. Szóval összesen 16+1 A-ból csináltak nekünk 12+2 C/D-t. (mivel ezekhez összesen 16 kormány, és 16 katapultülés kell).
Így az első Gripen (39101-39130 csak A verzió) széria 30 db-os állományából 2 (39102 és az említett 113-as) veszteség mellett 16-ot felhasználtak az EBS HU-ba.
Mivel decemberben szó volt az utolsó A kivonásáról, ezért gondolom jó tudni, hogy valójában úgy történt, hogy legyártottak 107 A-t, majd kivonták őket, mivel nem volt rájuk szükség, hanem azok többségét is szépen átalakították C/D verzióvá. Mégpedig a következőképpen. Ugye az első sorozta 30db A volt, míg a második sorozatban volt 77db A és 14B (és 19 db C). Mivel a svéd légierő csak 100 db Gripent tarthatott meg a kormány 2007-es döntése szerint, azért a meglévő 69 C/D mellé úgy döntöttek, hogy az A-kat (és egy db B-t) átalakítják 31db C/D-nek. Így lett nekik pluszba 18C és 13 D. A thai gépekhez is felhasználták a meglévő A-kat, nevezetesen a az első rendelésben 2 db C és 4db D, míg a másodikban 6 db C szerepelt. Így mindösszesen 58 A-t ás 1 B-t használtak fel a svéd és thai 26 C és 17 D-hez (ha összeadjuk a katapultülések és a kormányok számát, akkor a két szám fedi egymást, azaz pontosan 60db
Gondolom a B-ket azért sem alakították át (egyet kivéve), mert még felhasználták a pilótaképzéshez.
Valószínűleg a leendő E verzióhoz is takarékosan fogják átalakítani a gépeket. Fontos még, hogy nem lehet megmondani, vagy inkább nincs értelme, hogy egy adott A-ból, melyik C/D lett, mert egy gép több másik alkatrészeiből is állhat.
Fenti adatokat Emil Lindberg "Nummerupplysningen" cikkéből vettem, mely a "Svenks Flyghistorisk Tidskrift" 2011/3-as számában jelent meg."
<a title="Adatlap megtekintése" href="http://blog.hu/user/74061">zord</a> <a title="Állandó link ehhez a kommenthez" href="http://legiero.blog.hu/2013/03/05/_rendhagyo_air_power_news/fullcommentlist/1#c19957405">2013.06.04. 19:03:23</a>
<div>
@samoth:
"Egy biztos, szét nem lehettek repülve. A felhasznált szerkezeti egységeket (a legjelentősebb a szárnyak) teljesen szétszedték és átépítették a C/D konfigurációjára. A törzs meg teljesen új tudtommal. Én csak azt tudom mondani, hogy amikor láttam magyar gépeket a soron (fotóm is van), akkor kerestem, de egyszer sem láttam például nagyobb "örökölt" szürkével festett (értsd: külső) felületet. A hatezer óra is nulláról kezdődött, amikor elkezdődtek a berepülések.
Zord"
<a title="Adatlap megtekintése" href="http://blog.hu/user/151728">samoth</a> <a title="Állandó link ehhez a kommenthez" href="http://legiero.blog.hu/2013/03/05/_rendhagyo_air_power_news/fullcommentlist/1#c19958239">2013.06.04. 20:53:42</a>
<div>
@stonefort:
@zord: Mikor a saját részere is átalakítottak A-kat, akkor jellemzően akkor bontották szét, amikor, vagy mielőtt elérték az 1000 órát. De például a 39197-est (ami a száma alapján a második szériából származik) 2007-ben madárral való ütközés miatt kivonták a szolgálatból, és addig 595 óra 57 percet repült. Egyébként a felhasznált részekről egy rövid listát azért említ a cikk, ezek:
Nem lehet felhasználni az A-ból az egész törzskeret (kroppsstommen, angolul talán airframe), más az APU, a légi utántöltő rendszer (ez ugye nincs is az A-ban), megnövelt kabinnyomás (akármit is a jelentősége), megnövelt maximális terhelés, megnövelt élettartam, a főfutók erősebbek a C-nél, nem lehet felhasználni a monochrome képernyőket, a legtöbb számítógépet. Felhasználhatták viszont az orrkúpot, a farokkúpot, a levegőbeömlőt, futóműaknákat, a törzs hátsó részén lévő féklapokat, katapultüléseket, botkormányt, és a főszárnyakat, a kacsavezérsíkokat, a függőleges vezérsíkot, a csűrőt (pontosabban a Gripenen két-két elevon van, ha jól tudom), orrsegédszárnyat és a fegyverfelfüggesztőket (általánosságban ír az A2C 39-esekről), és egy valamiféle ki-, vagy beömlőt (valószínűleg az APU-ét)
Más az APU, a CDL-39 kommunikációs és adatátviteli rendszer, a GECU (egyesített ellenőrzőegység az üzemanyag-, hidraulika-, és levegőrendszerekhez), FADEC, IFF, ILS, és természetesen a szoftver.
Ezek vannak itt említve. Ha találok valamit még szólok. Most szereztem meg 4 évfolyamot az említett újságból, és elég izgalmas, és információdús, ráadásul úgy tűnik a szerző elég sok hozzáféréssel rendelkezik és megbízható."
</div>
</div>