[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Ami 2026-ban kifut, kifizettetik miért akarják meghosszabbítatni?! Vagyis újabb lízing szerződést akarnak kötni?! Magyarán jöhet a második század Gripen C!? :rolleyes:
Szerintem nem, mert a kifutó megállapodás meghosszabbításáról van szó.
Ami egyben felveti azt a kérdést, hogy miért is kell egy futamidő végén állítólag a tulajdonunkba kerülő flotta esetén bármit is meghosszabbítani?
Csak nem átvertek minket éveken át ezzel a tulajdonba kerüléssel?
 
Ami 2026-ban kifut, kifizettetik miért akarják meghosszabbítatni?! Vagyis újabb lízing szerződést akarnak kötni?! Magyarán jöhet a második század Gripen C!? :rolleyes:
  • Amíg az utolsó esedékes lízing részletet és a maradvány értéket ki nem fizetjük nem lehet at mondani hogy a lízing ki van fizetve, és a gépek jogilag Svéd tulajdonban maradnak.
  • Egészen a fenti pillanatig bármikor lehetőség van arra hogy a felek újratárgyalják a lízing feltételeit (futamidő, díjak mértéke, maradványérték, stb...)
  • Egy esetleges lízing szerződés hosszabbításnak (meglévő gépek felújítása és további gépek lítingelésének) akkor volna értelme ha a meghosszabbított futamidő végén a gépeket vissza tudnánk adni a lízingbe adónak, és jöhetnének az új gépek a régiek helyett. (értsd.: megszűnne a probléma hogy mihez kezdjünk a tulajdonunkba került öreg gépekkel?)
Ehhez 10 év hosszabbítás nekem kicsit kevésnek tűnik. 2036 ban még tutira nem lesz kész egyik új generációs Eu.i gép sem.
 
  • Imádom
Reactions: Venom85
Szerintem nem, mert a kifutó megállapodás meghosszabbításáról van szó.
Ami egyben felveti azt a kérdést, hogy miért is kell egy futamidő végén állítólag a tulajdonunkba kerülő flotta esetén bármit is meghosszabbítani?
Csak nem átvertek minket éveken át ezzel a tulajdonba kerüléssel?

  • Amíg az utolsó esedékes lízing részletet és a maradvány értéket ki nem fizetjük nem lehet at mondani hogy a lízing ki van fizetve, és a gépek jogilag Svéd tulajdonban maradnak.
  • Egészen a fenti pillanatig bármikor lehetőség van arra hogy a felek újratárgyalják a lízing feltételeit (futamidő, díjak mértéke, maradványérték, stb...)
  • Egy esetleges lízing szerződés hosszabbításnak (meglévő gépek felújítása és további gépek lítingelésének) akkor volna értelme ha a meghosszabbított futamidő végén a gépeket vissza tudnánk adni a lízingbe adónak és jöhetnének az új gépek a régiek helyett. (értsd.: megszűnne a probléma hogy mihez kezdjünk a tulajdonunkba került öreg gépekkel)
Ehhez 10 év hosszabbítás nekem kicsit kevésnek tűnik. 2036 ban még tutira nem lesz kész egyik új generációs Eu.i gép sem.
Srácok, én tényleg elgondolkodtam azon, hogy az elmúlt 20-30 év összes oktatásért felelős miniszterét sorban kéne deresre húzni...

A felek tisztázták a honvédség Gripen harcászati repülőgép flottájának üzemképességét biztosító, 2026-ban lejáró megállapodás újabb tíz évvel történő meghosszabbításának lehetséges paramétereit.
Beidéztem mégegyszer a kritikus - @SilvioD által meg is vastagított - mondatot.
De kiemeltem nektek a mondat megértését segítő kulcsszavakat. :cool:
Tehát üzemképességét biztosító megállapodást hosszabbítunk. Mert ugye a lejáró lízing után is valakinek biztosítania kell az alkatrészeket, és a nagyjavításokat a gépekhez. Tudtommal ez hatékonyan kizárólag a Saab-bal megoldható.
Van még egy nagyon fontos része ennek. Maróth - nagyon helyesen - nem a Saab-bal egyezkedik, hanem a svéd védelmi minisztérium képviselőivel.
Azaz megpróbáljuk nem tőlük független szerződésbe bevonni az - akkor már saját - gépeink támogatását, hanem a jelenlegihez hasonlóan a nagy példányszámos (értsd kedvezőbb), svéd saját szerződésében bent tartani.
A 10 év meg gondolom a szokásos hossz. Gondolom a svédeknek az alap szerződése is opciósan 10 évente hosszabbítható.
 
Szerintem nem, mert a kifutó megállapodás meghosszabbításáról van szó.
Ami egyben felveti azt a kérdést, hogy miért is kell egy futamidő végén állítólag a tulajdonunkba kerülő flotta esetén bármit is meghosszabbítani?
Csak nem átvertek minket éveken át ezzel a tulajdonba kerüléssel?
Itt revideálom az állításomat, "A felek tisztázták a honvédség Gripen harcászati repülőgép flottájának üzemképességét biztosító..."
- akkor ez csak a karbantartásról szól.
 
Egy esetleges lízing szerződés hosszabbításnak (meglévő gépek felújítása és további gépek lítingelésének) akkor volna értelme ha a meghosszabbított futamidő végén a gépeket vissza tudnánk adni a lízingbe adónak, és jöhetnének az új gépek a régiek helyett. (értsd.: megszűnne a probléma hogy mihez kezdjünk a tulajdonunkba került öreg gépekkel?)
A svédek már a csehek esetén kizárták a további bérlés lehetőségét. Kizárólag zárt végü konstrukció jöhet számításba a már nálunk lévő gépekre. De ezt már 2017-ben így is kötöttük. Szóval a gépek LEGKÉSŐBB '26-ra a tulajdonunkba lesznek. Az már más kérdés, hogy egy második század esetén felajánlanak-e további bérlést, mert abban lenne nekünk ráció.
 
@Green Leader
Ha tudod esetleg....
Ez abfenti hir az üzemeltetésről szól, karbantartás, logisztika, nagyjavítás vagy a lizinget és a magyar tulajdonba kerülést is érinti.

Nagyon köszönöm!!! :cool:

Szerintem ez a mostani meeting "csak" a nyáron bejelentett K+F tevékenységről, egyéb ipari együttműködésekről és az üzemeltetéshez szükséges keretszerződés letárgyalásáról szólt.

Nekem úgy tűnt az eddigi beszélgetések alapján, hogy az "új Gripen század" beszerzése (ami nem is 100% még, hogy Gripen lesz) egy igencsak távlati terv.
 
Szerintem ez a mostani meeting "csak" a nyáron bejelentett K+F tevékenységről, egyéb ipari együttműködésekről és az üzemeltetéshez szükséges keretszerződés letárgyalásáról szólt.

Nekem úgy tűnt az eddigi beszélgetések alapján, hogy az "új Gripen század" beszerzése (ami nem is 100% még, hogy Gripen lesz) egy igencsak távlati terv.
Hát itt is csalódnunk kell!;):(
 
Ide is:
 
"....a MH. 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis éves kiképzési tervének megfelelően, 2022.03.01-02-án 18 és 20 óra között az alakulat tűzoltó alegysége éjszakai tűzoltási gyakorlatot hajt végre a repülőtér északi végén: a Katonatelep felé eső oldalán kerül végrehajtásra."

274668178_5101319913264099_2395358917024153878_n.jpg
 
274936421_5104523222943768_5610103913057150644_n.jpg


Az elmúlt napokban számtalan levél, telefon, állampolgári megkeresés érkezett a szokatlan időben és nagyobb gyakorisággal látható és hallható Gripenek kapcsán...

"Ahogyan azt az elmúlt napokban több fórumon is elmondtuk, az Ukrajnában kialakult helyzet miatt katonákat és eszközöket csoportosít át a Magyar Honvédség az ország keleti régióiba, ezzel együtt megerősítette hazánk légterének védelmét is.

Magyarországon nincs háborús helyzet, béke van, amit szeretnénk megőrizni. Hazánk lakossága jelenleg nincs közvetlen veszélyben.
Azonban a Magyar Honvédségnek készen kell állnia minden eshetőségre az ország és az állampolgárok biztonságának garantálására érdekében. Ezért folytatja a technikai eszközök átcsoportosítását a keleti országrészbe, és ezért tűnnek fel gyakrabban az ország légterét biztosító repülőgépek is.

A Magyarország légterét őrző Gripenek továbbra is Kecskemétről látják el szolgálatukat, azonban az Ukrajnában kialakult háború miatt a megszokottnál többször szállnak fel, nemcsak napközben, hanem szükség esetén éjjel is.

Tudjuk, hogy ez zajjal jár: az emiatt okozott kellemetlenségért a környéken élők türelmét és megértését kérjük.
Mindezt úgy tekintsék, hogy a béke és a biztonság megőrzése érdekében, a magyar emberek védelmében tesszük."
 
Lízingelt tankkal lehet/szabad háborúzni? (A Gripennél vagy 10 évig ez a mantra ment hogy nem a miénk a gép, ezért a svédek nem engednék....)
A svédek max. a békeidős G limitet határozhatták meg. De gondolom azt is csak azokban az években, amikor konkrétan béreltük a gépeket, és nem az volt a konstrukció, hogy maradnak a gépek.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken