[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Ez szerintem egy elég gyors vizsgálat lesz a NATO részéről.
Egy ilyen parancsnokság minden mozzanatának digitálisan mindent rögzítenie kell. Minden kommunikációt, és az aktuális helyzetképet is.
Mi több, ez már szerintem le is zajlott (szerintem 1-2 órán belül). Szóval már mindenki tudja, hogy mi a helyzet. Csakhát ugye NATO-n belül nem fognak szennyest kiteregetni.
Igy van. Egyértelmű lehetett, hogy kik (kik) és mikor hibáztak. Ami tény, hogy Románia felett 10-12 Horvátország felett 10-15 percet felettünk 25-40 percet repült a drón és egyedül az Alföldön vannak olyan területek amelyek alig lakottak, tehát lelőhető lett volna a robotrepülőgép. Az,t hogy a parancsot kinek kellett volna kiadni az meg a parancsnoki láncban adott. Majd egyszer megtudjuk.. A fő az, hogy tanultak remélem az esetből az egyesített NATO és a hazai illetékes szervezetek.
 

Riasztották a Magyar Honvédség légvédelmi készültséget ellátó Gripenjeit március 14-én, hétfőn, a kora délutáni órákban, egy Belgrád-Moszkva útvonalon haladó, szerb lajstromjelű, civil Airbus A-319-es repülőgép miatt.

A belgrádi irányítótorony olyan, információt közölt a polgári légiirányítással, amely szerint a repülőgép fedélzetén bomba van. A gépet a magyar-szlovák határnál visszafordították, miközben a NATO déli Egyesített Légi Hadműveleti Központja riasztotta a Magyar Honvédség Gripenjeit, amelyek rövid időn belül azonosították a szerb A-319-es repülőgépet, és biztosították annak kikísérését Magyarország légteréből, Szerbia irányába.

A magyar Gripen géppár addig maradt a határmenti légtérben, amíg a visszafordított repülőgép le nem szállt Belgrádban.
x622f736491b3f417619082.jpg.pagespeed.ic.hDtGGZf8KH.webp
 
A két radarnak semmi köze egymáshoz azon kívül, hogy mindkettő AESA elvű.

Te tényleg azt hiszed, hogy nem ugyanaz az alaptechnológia...?
 

Riasztották a Magyar Honvédség légvédelmi készültséget ellátó Gripenjeit március 14-én, hétfőn, a kora délutáni órákban, egy Belgrád-Moszkva útvonalon haladó, szerb lajstromjelű, civil Airbus A-319-es repülőgép miatt.

A belgrádi irányítótorony olyan, információt közölt a polgári légiirányítással, amely szerint a repülőgép fedélzetén bomba van. A gépet a magyar-szlovák határnál visszafordították, miközben a NATO déli Egyesített Légi Hadműveleti Központja riasztotta a Magyar Honvédség Gripenjeit, amelyek rövid időn belül azonosították a szerb A-319-es repülőgépet, és biztosították annak kikísérését Magyarország légteréből, Szerbia irányába.

A magyar Gripen géppár addig maradt a határmenti légtérben, amíg a visszafordított repülőgép le nem szállt Belgrádban.

FN0LrolWQAgqx1t
 
Talán érdekes lehet.
"Szatmári 'Szatyi' László őrnagy ismét fárasztja a centrifugát. Nyolc évvel az első kvalifikáció után továbbra is jó formában van. A videót Szatyi engedélyével adom közre."
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Azért jó látni, hogy ilyen jól bírja a sok G-t.
 
Talán érdekes lehet.
"Szatmári 'Szatyi' László őrnagy ismét fárasztja a centrifugát. Nyolc évvel az első kvalifikáció után továbbra is jó formában van. A videót Szatyi engedélyével adom közre."
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Azért jó látni, hogy ilyen jól bírja a sok G-t.
(Ez egy 2017-es videó.)
 
Nem lehetne esetleg az upgradelt "C"-be , az új svéd AESA radart beletenni?

Az a trükk, hogy van egy új EASA radar (de ez nem a Gripen NG - Jas-39E/F EASA radarja, hanem egy új fejlesztés, mert kisebb, ezért a hűtését is máshogy kellett megoldani), aminek a feltétele, hogy a Gripen-jeink megkapják az MK4-es radart, az eddigi MK3-as helyett, ugyanis az új EASA radarra csak az MK4-esről lehet majd upgrade-elni. Tehát a mostani MS20 Block 2 upgrade csomagba megkapja majd mind a 14 gép az MK4-es radart (ami elvileg már minden Svéd és Cseh gépen is MK4-es talán …) és innentől opcionálisan bármikor dönthetünk úgy, hogy az új EASA radart megvesszük-e.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
Az a trükk, hogy van egy új EASA radar (de ez nem a Gripen NG - Jas-39E/F EASA radarja, hanem egy új fejlesztés, mert kisebb, ezért a hűtését is máshogy kellett megoldani), aminek a feltétele, hogy a Gripen-jeink megkapják az MK4-es radart, az eddigi MK3-as helyett, ugyanis az új EASA radarra csak az MK4-esről lehet majd upgrade-elni. Tehát a mostani MS20 Block 2 upgrade csomagba megkapja majd mind a 14 gép az MK4-es radart (ami elvileg már minden Svéd és Cseh gépen is MK4-es talán …) és innentől opcionálisan bármikor dönthetünk úgy, hogy az új EASA radart megvesszük-e.
PS05 Mk5 nem új radar.A mechnaikus antennát cserélik le egy AESA antennára rajta,illetve upgredelik hozzá a többi részt.
 
Az a trükk, hogy van egy új EASA radar (de ez nem a Gripen NG - Jas-39E/F EASA radarja, hanem egy új fejlesztés, mert kisebb, ezért a hűtését is máshogy kellett megoldani), aminek a feltétele, hogy a Gripen-jeink megkapják az MK4-es radart, az eddigi MK3-as helyett, ugyanis az új EASA radarra csak az MK4-esről lehet majd upgrade-elni. Tehát a mostani MS20 Block 2 upgrade csomagba megkapja majd mind a 14 gép az MK4-es radart (ami elvileg már minden Svéd és Cseh gépen is MK4-es talán …) és innentől opcionálisan bármikor dönthetünk úgy, hogy az új EASA radart megvesszük-e.
Kötve hiszem, hogy az MK3 helyett ne lehetne kapásból az AESA radart beépíteni.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974