A két radarnak semmi köze egymáshoz azon kívül, hogy mindkettő AESA elvű.Mit értesz új alatt?
Az E Gripenben levőt nem, de lehetőség van arra, hogy a C-be azon alapuló, kisebb radar kerüljön bele.
Eddig tudtommal senki nem rendelte még meg.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
A két radarnak semmi köze egymáshoz azon kívül, hogy mindkettő AESA elvű.Mit értesz új alatt?
Az E Gripenben levőt nem, de lehetőség van arra, hogy a C-be azon alapuló, kisebb radar kerüljön bele.
Eddig tudtommal senki nem rendelte még meg.
Igen.A kérdésre a válasz nyílván nem!Új vagy itt, ugye?
Igen , még senki!De meg lehetne , de esélyesvhogy nem fogják.Mit értesz új alatt?
Az E Gripenben levőt nem, de lehetőség van arra, hogy a C-be azon alapuló, kisebb radar kerüljön bele.
Eddig tudtommal senki nem rendelte még meg.
A két radarnak semmi köze egymáshoz azon kívül, hogy mindkettő AESA elvű.
Ezt a legegyszerűbben úgy tudod megnézni, hogy hozzászólás előtte bemásolod a linket a fórum keresőjébe... ha van találat, akkor volt. Ha nincs találat, az még nem jelenti azt hogy nem volt, lehet hogy a fórummotor átalakította a linket, ezért célszerű visszalapozni a topikban a cikk megjelenésének napjára és megnézni hogy volt-e már.
Riasztották a Magyar Honvédség Gripenjeit - Honvédelem
Riasztották a Magyar Honvédség légvédelmi készültséget ellátó Gripenjeit március 14-én, hétfőn, a kora délutáni órákban, egy Belgrád-Moszkva útvonalon haladó, szerb lajstromjelű, civil Airbus A-319-es repülőgép miatt.honvedelem.hu
Riasztották a Magyar Honvédség légvédelmi készültséget ellátó Gripenjeit március 14-én, hétfőn, a kora délutáni órákban, egy Belgrád-Moszkva útvonalon haladó, szerb lajstromjelű, civil Airbus A-319-es repülőgép miatt.
A belgrádi irányítótorony olyan, információt közölt a polgári légiirányítással, amely szerint a repülőgép fedélzetén bomba van. A gépet a magyar-szlovák határnál visszafordították, miközben a NATO déli Egyesített Légi Hadműveleti Központja riasztotta a Magyar Honvédség Gripenjeit, amelyek rövid időn belül azonosították a szerb A-319-es repülőgépet, és biztosították annak kikísérését Magyarország légteréből, Szerbia irányába.
A magyar Gripen géppár addig maradt a határmenti légtérben, amíg a visszafordított repülőgép le nem szállt Belgrádban.
Igen.A kérdésre a válasz nyílván nem!
(Ez egy 2017-es videó.)Talán érdekes lehet.
"Szatmári 'Szatyi' László őrnagy ismét fárasztja a centrifugát. Nyolc évvel az első kvalifikáció után továbbra is jó formában van. A videót Szatyi engedélyével adom közre."
Azért jó látni, hogy ilyen jól bírja a sok G-t.
Szépen kikerülte a generális a flottabővítés kérdését...
Nem lehetne esetleg az upgradelt "C"-be , az új svéd AESA radart beletenni?
PS05 Mk5 nem új radar.A mechnaikus antennát cserélik le egy AESA antennára rajta,illetve upgredelik hozzá a többi részt.Az a trükk, hogy van egy új EASA radar (de ez nem a Gripen NG - Jas-39E/F EASA radarja, hanem egy új fejlesztés, mert kisebb, ezért a hűtését is máshogy kellett megoldani), aminek a feltétele, hogy a Gripen-jeink megkapják az MK4-es radart, az eddigi MK3-as helyett, ugyanis az új EASA radarra csak az MK4-esről lehet majd upgrade-elni. Tehát a mostani MS20 Block 2 upgrade csomagba megkapja majd mind a 14 gép az MK4-es radart (ami elvileg már minden Svéd és Cseh gépen is MK4-es talán …) és innentől opcionálisan bármikor dönthetünk úgy, hogy az új EASA radart megvesszük-e.
Tudjuk, hogy született-e döntés? Amennyiben nem, akkor mit is mondhatna.Szépen kikerülte a generális a flottabővítés kérdését...
Kötve hiszem, hogy az MK3 helyett ne lehetne kapásból az AESA radart beépíteni.Az a trükk, hogy van egy új EASA radar (de ez nem a Gripen NG - Jas-39E/F EASA radarja, hanem egy új fejlesztés, mert kisebb, ezért a hűtését is máshogy kellett megoldani), aminek a feltétele, hogy a Gripen-jeink megkapják az MK4-es radart, az eddigi MK3-as helyett, ugyanis az új EASA radarra csak az MK4-esről lehet majd upgrade-elni. Tehát a mostani MS20 Block 2 upgrade csomagba megkapja majd mind a 14 gép az MK4-es radart (ami elvileg már minden Svéd és Cseh gépen is MK4-es talán …) és innentől opcionálisan bármikor dönthetünk úgy, hogy az új EASA radart megvesszük-e.
Például, "igen szakmailag nézve szükség lenne még 8 vagy 12 gépre, de még nincs döntés"Tudjuk, hogy született-e döntés? Amennyiben nem, akkor mit is mondhatna.