[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 504
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 504
113

Riasztották a Magyar Honvédség légvédelmi készültséget ellátó Gripenjeit március 14-én, hétfőn, a kora délutáni órákban, egy Belgrád-Moszkva útvonalon haladó, szerb lajstromjelű, civil Airbus A-319-es repülőgép miatt.

A belgrádi irányítótorony olyan, információt közölt a polgári légiirányítással, amely szerint a repülőgép fedélzetén bomba van. A gépet a magyar-szlovák határnál visszafordították, miközben a NATO déli Egyesített Légi Hadműveleti Központja riasztotta a Magyar Honvédség Gripenjeit, amelyek rövid időn belül azonosították a szerb A-319-es repülőgépet, és biztosították annak kikísérését Magyarország légteréből, Szerbia irányába.

A magyar Gripen géppár addig maradt a határmenti légtérben, amíg a visszafordított repülőgép le nem szállt Belgrádban.

FN0LrolWQAgqx1t
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 125
53 707
113
Talán érdekes lehet.
"Szatmári 'Szatyi' László őrnagy ismét fárasztja a centrifugát. Nyolc évvel az első kvalifikáció után továbbra is jó formában van. A videót Szatyi engedélyével adom közre."
Azért jó látni, hogy ilyen jól bírja a sok G-t.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 504
113
Talán érdekes lehet.
"Szatmári 'Szatyi' László őrnagy ismét fárasztja a centrifugát. Nyolc évvel az első kvalifikáció után továbbra is jó formában van. A videót Szatyi engedélyével adom közre."
Azért jó látni, hogy ilyen jól bírja a sok G-t.
(Ez egy 2017-es videó.)
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 028
6 340
113
Nem lehetne esetleg az upgradelt "C"-be , az új svéd AESA radart beletenni?

Az a trükk, hogy van egy új EASA radar (de ez nem a Gripen NG - Jas-39E/F EASA radarja, hanem egy új fejlesztés, mert kisebb, ezért a hűtését is máshogy kellett megoldani), aminek a feltétele, hogy a Gripen-jeink megkapják az MK4-es radart, az eddigi MK3-as helyett, ugyanis az új EASA radarra csak az MK4-esről lehet majd upgrade-elni. Tehát a mostani MS20 Block 2 upgrade csomagba megkapja majd mind a 14 gép az MK4-es radart (ami elvileg már minden Svéd és Cseh gépen is MK4-es talán …) és innentől opcionálisan bármikor dönthetünk úgy, hogy az új EASA radart megvesszük-e.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 779
30 551
113
Az a trükk, hogy van egy új EASA radar (de ez nem a Gripen NG - Jas-39E/F EASA radarja, hanem egy új fejlesztés, mert kisebb, ezért a hűtését is máshogy kellett megoldani), aminek a feltétele, hogy a Gripen-jeink megkapják az MK4-es radart, az eddigi MK3-as helyett, ugyanis az új EASA radarra csak az MK4-esről lehet majd upgrade-elni. Tehát a mostani MS20 Block 2 upgrade csomagba megkapja majd mind a 14 gép az MK4-es radart (ami elvileg már minden Svéd és Cseh gépen is MK4-es talán …) és innentől opcionálisan bármikor dönthetünk úgy, hogy az új EASA radart megvesszük-e.
PS05 Mk5 nem új radar.A mechnaikus antennát cserélik le egy AESA antennára rajta,illetve upgredelik hozzá a többi részt.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Az a trükk, hogy van egy új EASA radar (de ez nem a Gripen NG - Jas-39E/F EASA radarja, hanem egy új fejlesztés, mert kisebb, ezért a hűtését is máshogy kellett megoldani), aminek a feltétele, hogy a Gripen-jeink megkapják az MK4-es radart, az eddigi MK3-as helyett, ugyanis az új EASA radarra csak az MK4-esről lehet majd upgrade-elni. Tehát a mostani MS20 Block 2 upgrade csomagba megkapja majd mind a 14 gép az MK4-es radart (ami elvileg már minden Svéd és Cseh gépen is MK4-es talán …) és innentől opcionálisan bármikor dönthetünk úgy, hogy az új EASA radart megvesszük-e.
Kötve hiszem, hogy az MK3 helyett ne lehetne kapásból az AESA radart beépíteni.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974