Tudjuk már hogy működik az alpha riasztás? Mert itt ugyanaz a probléma: mennyi idő alatt ér oda a gripen? És hogy hol kell észlelni a problémát (pl. nem rádiózik az utasszállító gép) ahhoz hogy a kecskeméti készültségnek rendeljék el a felszállást.

Utasszállító sebességügyileg itt lehet nézelődni: http://www.flightradar24.com/46.69,17.14/6
A wiki szerint a gripen emelkedőképesség 1666 m/perc és kb. ennyi a többi vadászé is. Azaz 6 perc alatt éri el az utasszállító magasságát. És közben még meg kell keresni és elé-/utolérni. Vagy elszámoltam?

Inkább megnéztem. 73 és 74 oldalon levő diagramokon ott a tüzelőag. fogyasztás és az idő. A DI 0 pótos nélül két winderrel legfeljebb 20, a gép tömege teljes gépágyú lőszerkészlettel és tüzelőanyaggal kicsivel 28 ezer font alatt van.
Kb. 600 font keró kell ahhoz, hogy felmásszon 30 ezer lábra, de ez úgy van, hogy ebben a felszállás és gyorsítás még nincs benne, amivel kb. 850-900 font jön ki. A teljes belső készlet meg kb. 7150 font.
Menny idő? Kb. 70 másodperc a diagram szerint.
A nem maximál utánégetés a cél és M2.0 akkor a helyzet már jóval árnyaltabb lehet.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..