M
molnibalage
Guest
Az az F-16N-re vonatkozott. Az eltérés egyébként marginális. A t/w arányt meg felejtsük már el. Pls.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Amit én hallottam, olyan mondatok hangzottak el, hogy BVR ben jobb volt a Gripen, de ebben semmi meglepő nincs, gyakorlatilag alap Mig-jeink voltak, kis túlzással az elektronikájuk közt volt 30 év technológiai különbség. VWR-ben, semmiben sem játszott alárendelt szerepet a 29-es, igaz hogy vizuálisan könnyebben felderíthető volt a füstölő hajtómű, nagyobb is maga a vas, de annyival erősebb is, hogy ezt dogfightban kompenzálhatta. Jellemzően egyébként mindenki azt dícséri akivel eddig beszéltem, amit repült.
Egy "fél lépéssel" nagyobb az F-16, de ne a max felszállót nézzük, azért az félrevezető. A harcászatilag értelmes konfig mennyisége, tömege és az ahhoz párosuló hatósugár a relevánsak.Ha megnézzük a Gripent a maga 14 t max felszállójával és pl. F-16 22t körül, rögtön látjuk, h nem egy "súlycsoport" szószerint sem.
Ez így önmagában nem igaz. A IAF pilóták szeritn egyes paraméterekben közepes és kis magasságon a F-16A Block 1-es erősebb volt az F-15-nél. A különbség néhány %, de akkor is a Block Viper volt az ultimate dogfihter a '80-as évek elején.Amiket tipikusan már nem szoktunk összehasonlítani mert természetesnek vesszük, h egy 15-ös általában nagyobb teljesítményű, mint egy falcon.
Már nincs, de a Mirage F.1 kb. azonos méretű és tömegű.Viszont a Gripit nemigazán lehet máshoz hasonlítani, mert nincs a piacon ez a "súlycsoport".
Ha egy ország évtizedes lemaradásban van egyes területen a világ no.1 minőségű és méretű fejlesztőjétől, akkor nem evidens, hogy egy 10+ évvel későbbi gép az jobb is lesz. A Gripen azért készült, mert Svédország svéd gépet akart és pont. Ettől viszont minden lesz, csak nem olcsó.Az ember azt feltételezné, h a sokkal fiatalabb fejlesztésnek valahol kell, hogy legyen előnye a 70-es években tervezett amerikai típusokkal összevetve.
Például.De vajon mik ezek a pontok? Alacsonyabb RCS? Jobb megbízhatóság/hadrafoghatóság? üzemeltetési költség? Szenzorfúzió?
"
A másik dolog, h mint tudjuk egy gépet nem feltétlenül a dogfight képességei alapján kell besorolni, hanem mint rendszer. BVR-ben lehet, h már kicsit más lenne a kép. Nem is beszélve az állítólagos hiper-szuper adatátviteli rendszerről, esetleg meteorról, SAAB AWACS-ről.
Ez az info valóban elég kemény... Ne vicceljünk már... Kifordultak, mert azt hitték rakétát indított rájuk egy olyan géppár, ami még nem is látta őket. Aha. A besugárzásjelző gondolom a Gripenben is jelez, ha befogtak. Itt nekem valami sántít, ez egy ordas nagy urban legend lesz... Honnan van az info?
Indításra való jelzés nincs, de azért azért a besugárzásjelző dolgozik, azt hogy a Track While Scan módban mennyire más egy radar hullámhossza, pulzus ismétlési freqvenciája, miközben rávezet egy rakétát, azt nem tudom. Nem hiszem hogy ugyan az mint sima keresésnél, amiben dolgozni kellett volna logikusan egy olyan géppárnak, aki NEM LÁTTA a gripeneket. Ha nem látták őket, 1. nem használtak radart, akkor nincs mitől kifordulni,Zsolti, te tényleg ennyire nem érted meg, amít írnak...?
1. ARH esetén nincs semmiféle indításra figyelmeztetés. A kőkorszaki HT összefoglalóban is benne volt már, hogy TWS üzemmódnál nincs üzemmód váltás fizikailag. Kereső üzemmódban dolgozó radar van. Tessék már végre elolvasni, megérteni és megjegyezni az alapokat. Egyszerűen nálad ezek hiányoznak.
2. Ez gyakorlat nincs fizikai rakéta indítás, tehát se fény, se füst se semmilyen hatás nincs. Mondjuk az AIM-120 úgyis kvázi füstmentes, de nagy magasságban kondenzcsíkja a rakétának is van.
3. Tehát arról van szó, hogy az AIM-120 DLZ-n belül voltak és ezért kifordultak a Griffek hogy a DLZ összeomlasztás meg legyen. Az derült ki utólag, hogy a F-16-osoknak fogalma nem volt arról, hogy a Griffek ott voltak. Az viszont nem, hogy miért nem volt fogalmuk, az nem...
ad.1 Nem tudni, hogy kiforduló Griffek használták saját radart. Ha igen, akkor a sztorian szereplő F-16-os zsokéknak azért lett volna fogalmuk róluk. Sanszosan más géppár irányította a Griffeket data linken vagy AWACS.
ad.2 Ha nem használta radart, akkor szimplán arról van szó, amit írtunk. A mechanikus pásztázású radarnál nagy keresési tartomány esetén igen ritkán frissül a helyzetkép, ha nagyok a szélső azimut és elevation határok. Ha meg szűk, akkor lehet hogy a griffek légterét nem is pásztázta át egyszer sem a Viperek radaja...
Ez az info valóban elég kemény... Ne vicceljünk már... Kifordultak, mert azt hitték rakétát indított rájuk egy olyan géppár, ami még nem is látta őket. Aha. A besugárzásjelző gondolom a Gripenben is jelez, ha befogtak. Itt nekem valami sántít, ez egy ordas nagy urban legend lesz... Honnan van az info?
Semenyire. Ez a lényeg. Az F-16C-n a TWS mód annyiban tér el, hogy az MFD-n megváltozik a kijelzés és a TWS-nél definiált alap elevation és bar és azimut beállítások kisebbek, hogy a folyamatos trackképzést tudja csinálni a radarIndításra való jelzés nincs, de azért azért a besugárzásjelző dolgozik, azt hogy a Track While Scan módban mennyire más egy radar hullámhossza, pulzus ismétlési freqvenciája, miközben rávezet egy rakétát, azt nem tudom.
<blockquote rel="zsolti"> Ez az info valóban elég kemény... Ne vicceljünk már... Kifordultak, mert azt hitték rakétát indított rájuk egy olyan géppár, ami még nem is látta őket. Aha. A besugárzásjelző gondolom a Gripenben is jelez, ha befogtak. Itt nekem valami sántít, ez egy ordas nagy urban legend lesz... Honnan van az info?