Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Karácsonykor két vadászpilóta vigyázza a magyar légteret
http://www.borsonline.hu/aktualis/o-is-vigyazz-rank-szenteste/124251
A Gripen-készültség az betárazott gépágyúkkal és éles Sidewinder-ekkel adja a készültségi szolgálatot, de a Baltikumban az AIM-120-ak is fel voltak függesztve.Mivel?Mint a német rendőr csajok a tár nélküli géppityuval?
Nem a pilótákat minősítem,természetesen.
...Engem a GBU-k érdekelnének már, állítólag Kecskeméten vannak, csak valami bürokratikus csúszás van
Lövésem sincs milyen bürokratikus gond lehet. Én fizikai hiányról hallottam ezt-azt néhány hónapja, hogy nem voltak meg a szükséges függesztők. Azóta lehet, hogy már csak lepapírozva nincs valami.Engem is. Majd Molni el mondja mi a gond, ...én inkább nem idegesítem fel magam a témán.
Hàt az màr nem az igazi, a nestlé gyàrtatja a cseheknél ...De a nagy táblás, mert csak akkor az igazi.
Függetlenség rulez. Vettünk a natonak 14 gépet, fegyverzettel. Nyilvàn a tűzparancsot is az illetékes - nem hazai - parancsnoki központ adja...Fasza, hogy a Baltikumot jobban kell védje, mint a saját országát. Persze ez nem a pilótán múlik, hanem azon, hogy méltóztatnak-e odaadni az AMRAAM-okat vagy sem.
A C változataira írnak 3-400k dollárt (lehet ha a koraibb verziókra igazabb), a D-re majdnem 2 milliót. Ettől függetlenűl el tudom képzelni, hogy C-t 2 millióért "adtak". Az a repült óraszám meg ugyanúgy a baltikumi készültség alatt is gyűlt, habár a legenda szerint ezek a rakéták messze nem "kopnak" úgy mint az oroszoké a repóra függvényében.Annyiból jó, hogy készültségben nincs Amraam, hogy x repült óra/függesztés után mehet nagygenerálra, esetleg kuka, és ugye kb 2 misi az ára. Engem a GBU-k érdekelnének már, állítólag Kecskeméten vannak, csak valami bürokratikus csúszás van
Egy C5/C7 AMRAAM bőven milliós tétel. Ellenben gyűrődést jól bírja. Volt olyan AIM-120C a 2000-es évek elején is, ami 800 órát (!) volt gépen és működőképes maradt.A C változataira írnak 3-400k dollárt (lehet ha a koraibb verziókra igazabb), a D-re majdnem 2 milliót. Ettől függetlenűl el tudom képzelni, hogy C-t 2 millióért "adtak". Az a repült óraszám meg ugyanúgy a baltikumi készültség alatt is gyűlt, habár a legenda szerint ezek a rakéták messze nem "kopnak" úgy mint az oroszoké a repóra függvényében.
A baj az, hogy ezt semmivel sem tudjátok alátámasztani...Valószínűleg nem adják oda az AMRAAM-okat .
A meglepően kevés AMRAAM-os repülésnek oka kell legyen, ha már ennyire jól bírja a rakéta a repórákat és a sok fel-leszállást.A baj az, hogy ezt semmivel sem tudjátok alátámasztani...
Nem ismerjük mert nem nyilvános (éljen a demokrácia - kenyéren és vízen?!) az AIM-120 vásárlási szerződés szövegét, így semmire sincs semmiféle nyilvános alátámasztásunk, se pro se kontra. A korlátozás nélküli saját magyar döntésen alapuló felhasználási garanciáról sincs pozitív, megerősítő információ....A baj az, hogy ezt semmivel sem tudjátok alátámasztani...
Akármennyire jól bírja az AMRAAM a repültetést, nem végtelen az élettartama viszont rohadt drága jószág, szóval nem véletlen hogy ahol lehet ott spórolunk vele. Viszont a többiről mit se tudunk....A meglepően kevés AMRAAM-os repülésnek oka kell legyen, ha már ennyire jól bírja a rakéta a repórákat és a sok fel-leszállást.
Szerinted magyar katonák őrzik saját raktárban saját kezelőszemélyzettel az AMRAAM-okat, amikhez megvan folyamatosan minden kód-kulcs-alkatrész, amivel teljes mértékben bevethető bármikor az AIM-120 arzenál és ehez a magyar parancsnokságon kívül nincs senkinek beleszólása?