[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

<blockquote rel="joker"><blockquote rel="szittya88">Joker :-) tudod a vadaszgep vezetes hasonlo a sportkocsiehoz.
Amikor megveszed elvezed es alog varod hoggy ujra vezesd.
De ez az ezes idovel csokken es megszokod egy ido utan egy ket elozes meg megdobbantja a szived de aztan annyi utanna meg mar annyise rutin hozzaszoksz megsziokod...
De ennek igy is kell lennie mert mert egy bizonyos szintu adrenalin nem art ha van de a sok mar nemm jo.

Látom nem sok autósportot nézel és a sofőrökkel kapcsolatos egyéb hírek is messze elkerülnek téged.</blockquote>

Valoban nem nagyon nezek autosportot de a hitkoznapokban sportkocsit vezetek /szerntem nagyobb tapasztalat mint nezni/
</blockquote>

Az hogy te mit vezetsz annak az égvilágon semmi köze ahoz, hogy egy autóversenyző hogyan él. Általában versenyezik a saját sportjában, emellett még másokban ha a szerződése megengedi, plusz még néhány extrémsportot űz rendszeresen, mert ez az életük, a versenyzés, a rivalizálás, az adrenalin, a veszély és a győzelem utáni hajtás. 70 éves korukra meg kinövik (vagy nem) esetleg belehalnak még azelőtt. Egy vadászpilótát is így képzelek el, egy olyan személynek, akinek az első a repülés és aztán jön a fizetés kérdése meg hogy lehet-e fennebb lépni a ranglétrán.
 
autóversenyzőfélék? hát a napisajtót elnézve akkor nem győznék gyártani a cégek a vadászgépeket ahelyett amit összetörnének...
 
autóversenyzőfélék? hát a napisajtót elnézve akkor nem győznék gyártani a cégek a vadászgépeket ahelyett amit összetörnének...

Sikerült a lehető lehülyébb módon "felfognod" azt amit írtam. Gratulálok!
 
<blockquote rel="arcas">
A TopiDoc-on a 10.000-es repülésről készült csoportképeken 16 tag van,gondolom a katapultülések véges száma végett :DDD
:)

Épp ez adja a fejtörőt. 11 együléses és két kétüléses gép repült. Az csak 15 pilótaülés. Egy együléses gép svédben volt. Ha nem csak a kötelékben résztvevő pilóták vannak a csoportképen akkor miért nincs rajta az összes pilóta? Lehet hogy ennyi kiképzett gripen pilótánk van? És a többiek még képzés alatt állnak, esetleg épp Kanadában vannak? </blockquote>

Bocsi, egy másik csoportfotón 18-an vannak + 1háttal letett sisak URI felirattal, gondolom a fényképész Ugrik :) mivel pont Ő nincs a képen...
Tehát legalább 19-en!
 
A régi viccet felújítva: fiam, hány pilótája van az ország légierejének? Név szerint?
 
Szerintem a Svédországban lévő 12. együlésest is szárnyon vitte ki valaki és lehet, hogy ott is maradt, hogy majd úgyis vissza is kell hozni, addig esetleg szimulátorozik, ...
 
Szerintem a Svédországban lévő 12. együlésest is szárnyon vitte ki valaki és lehet, hogy ott is maradt, hogy majd úgyis vissza is kell hozni, addig esetleg szimulátorozik, ...

A 31-es gépet vitte ki és a 33-ast hozta haza. Vagy fordítva, már nem emlékszem. Nem maradt kinn a pilóta.
 
<blockquote rel="arcas">ote>

Bocsi, egy másik csoportfotón 18-an vannak + 1háttal letett sisak URI felirattal, gondolom a fényképész Ugrik :) mivel pont Ő nincs a képen...
Tehát legalább 19-en!

Melyik képen?
 
Talált még esetleg valaki gripen pilótát?

Goron László, másfél éve az ostravai NATO-napon még százados volt és "idegenvezető/vendéglátó" a kiküldött Griff mellett. Egy riportfilm szerint repült a tavalyi kecskeméti képesség-bemutatón, és a tízezer órás csoportképen is ott van.
Üdv ML
 
<blockquote rel="arcas"><blockquote rel="arcas">ote>

Bocsi, egy másik csoportfotón 18-an vannak + 1háttal letett sisak URI felirattal, gondolom a fényképész Ugrik :) mivel pont Ő nincs a képen...
Tehát legalább 19-en!

Melyik képen?

</blockquote>


http://www.topidoc.hu/index.php?action=showGallery&type=repules&gallery_id=62&language=hu

ha jól számoltam 24.kép - csoportkép a pilótákról a betonon...
 
<blockquote rel="Terminator">Talált még esetleg valaki gripen pilótát?

Goron László, másfél éve az ostravai NATO-napon még százados volt és "idegenvezető/vendéglátó" a kiküldött Griff mellett. Egy riportfilm szerint repült a tavalyi kecskeméti képesség-bemutatón, és a tízezer órás csoportképen is ott van.
Üdv ML</blockquote>

Hogy fotó is legyen a pilótáról:

http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/ok-repultek-az-unnepen-2103123
 
...izgalmas olvasni, hogy olyan aki zsigerből utálja a Gripent és úgy általában az egész Saab-ot,úgy érti és olyan behatóan ismeri az ilyen cégek üzletpolitikáját,gazdasági állapotát,szerkezetét és termékei teljes technológiáját, műszaki megoldásait,...sőt ott tud lenni minden boríték-nyitásnál és ne soroljam...
Szeretem az ilyen szakembert, marketing, katonai repülés, nemzetközi gazdasági lobbi, nem probléma...kész tények azonnal, első kézből...
Szeretem az ilyen racionális embert, aki még a saját szemének sem hisz, mert Ő tudja...
Hallgathatnátok rá...Ő érzi az erő sotét oldalát...ott fent, Svédországban :)

Tisztelt arcas!
Tévedsz, nem utálom a Gripent!
Sőt, ha nekem is küldött volna a SAAB 1 tömött borítékot, akkor most fennen hirdetném: A Gripen a legjobb vadászgép a világon...!!!

A Gripennek csak 1 baja van: Hogy kifejlesztették...!
Nem véletlen, hogy a kis belső piaccal rendelkező országok nem gyártanak drága vadászgépet. Mert az nem egyszerűen drága, hanem a kis széria miatt méregdrága lenne. Lásd a Svédország, Franciaország és Japán - mint kivételek - által gyártott gépeket. /Japán USA licence alapján gyártott gépeit még exportálni is tilos, bár az irtózatos költségek miatt már enyhíteni akarnak a tiltáson./

De le a kalappal a svédek előtt, mert pénzt nem sajnálva beleadtak apait-anyait, sőt még tovább is fejlesztették. De az árával nem tudtak mit kezdeni....

A Gripen igy nálunk vesztegetésse nyert! - Ez tény...!!! Még akkor is ha a magyar résztvevőkön talán SOHA nem kattan a bilincs.... /Te hivatkoztál a "sötét oldalra"./

És még 1 apróság:
Hozzád hasonlóan nem ismerem a SAAB-ot!
De 2 multinál is dolgoztam vezető beosztásban, így vannak tapasztalataim a multik módszereiről....

Erre az oldalra viszont - hozzád és a legtöbb hozzászólóhoz hasonlóan - csak rajongóként írok.
De - talán az itthon történtek miatt - nem a Gripen rajongójaként....

Köszönöm megtisztelő figyelmedet!
 
arcas: köszönöm a linket a képhez!

http://www.topidoc.hu/uploads/web__DSC0463.jpg

web__DSC0463.jpg


" 1háttal letett sisak URI felirattal, gondolom a fényképész Ugrik :) mivel pont Ő nincs a képen..."

Ugrik Csaba van az első sorban középen, nem?
 
Ugrik Csaba van az első sorban középen, nem?

Szerintem az nem ő, ő nem mikiegeresedik ennyire :D

http://www.mh59.hu/rovatok/hu/bazis/parancsnok/ugrik_csaba/Ugrik%20Csaba%20ezds.jpg
 
Az Aranysas egyik számában is volt egy hasonló csoportkép, ha jól emlékszem 20 pilótával. Talán valamelyik 2006-os számban. Össze lehetne hasonlítani, ki ment ki maradt.

(Kár hogy nem jár már ide Kővári László, valószínűleg ő fejből megmondaná melyikben volt.)
 
<blockquote rel="Terminator">Talált még esetleg valaki gripen pilótát?

Azt hiszem még nem volt:
Péter Zoltán százados (2011-ben még biztosan repült).</blockquote>

Hogy legyen kép és link is róla:

http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/halalpontosak-a-magyar-pilotak-2067680