Azt látom, hogy sokan úgy írnak ide hogy nem lépték át egyetlenegy laktanya kapuját és egyáltalán fogalmuk sincs egy hadsereg működéséről.
Az hogy mi kifizettük a repült órákat, az azért még plusz költséggel jár, mert a kerozint nem vettük meg vele együtt.
De minden felszállás egyben kiképzési repülés is, amely növeli a pilóta repült óra számát, és egyben tapasztalatát is. Ráadásul mind ezt élesben, ha ez mondjuk egy készültségi riasztás.
Anno amikor soros voltam és Szentkirályról Szolnokra mentünk szakkiképzésre, An-26-tal vittek és Mi-8-al hoztak vissza, pedig mehettünk volna busszal is, mennyivel olcsóbb lett volna. De ez el volt számolva kiképzési repülésnek, és mennyivel értelmesebb volt, mint amikor Tökölről minden kedden felszállt az Ancsa és tett egy kört Magyarország felet, majd mielőtt leszállt még vagy tucat Touch-and-Go-t is csinált, persze erre is szükség volt, ez sem volt felesleges.
Más, lássuk már be végre, hogy mi egy védelmi szövetség része vagyunk, ahonnan nem csak várni kell a csodát, hanem néha nekünk is bele kell adnunk. És sajnos ezen kívül nem sok mindennel tudnánk hozzájárulni a közös erőfeszítésekhez ismerve a MH állapotát.
És végül, gondoljunk abba is bele, hogyha az Ukrajna felől szabadcsapatok lépnék át a határt. És Magyarország erre hivatkozva kérné az V. cikkely életbeléptetését, amit a tagországok meg is szavaznának, akkor nem egy szlovén gépesített zászlóalj rakodna ki a határ közelében, legelőször olyan felszereléssel, amiről a mi szárazföldi csapataink csak álmodni mernek? Vajon ekkor Szlovénia is leszámlázná, volt 11.234 liter gázolaj, 155.632 lőszer, 3 kilőtt PSZH, meg 4 javítandó, és 15 halott, meg 24 hadirokkant?
Úgyhogy a szlovén-horvát légtérvédelmet szerintem inkább így kellene nézni.
TG