[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Javítson ki valaki, ha tévednék, de:
Április környékén volt egy kényszerleszállás Kassán gyakorlatról hazatérve és ha jól emlékszem, akkor szintén valami futóprobléma volt. (Javítsatok ki, mert csak a Kassa és a probléma amire határozottan emlékszem).
Volt ugye a kétüléses túlfutott.
Most meg ez.

Nagyon, nagyon óvatosan kérdezném, mert nem értek hozzá, de nem lehet, hogy valami gebasz van a hidraulika körül? Üzemeltetési előírások betartva, vagy jó lesz ez is bele?
 
HM költségvetés, eddig 23-25 milliárd mínusz. Ehhez már Varga fog kelleni. Nem várt kiadások. Nem jó jelek.
A pilótahiba kizárva, az első jelentések szerint.
 
Na a Hendebandának most főhet ám a feje. XD Melyik oldalszámú gép veszett oda? Lehet tudni?

Amúgy komolyra fordítva rohadtul felháborító ez is és a múlt hónapi eset is. Mi lesz ha leállítják a Gripeneket, védtelen marad a légterünk, vagy mi?

Na akkor majd jönnek az amerikaiak jó pénzért szívesen. Ahogy pár hete felajánlották.
 
11150905_914677161904539_5340248200228820299_n.jpg
 
<b>2015. június 10., szerda 11:08

A Honvédelmi Minisztérium közleménye
Budapest, 2015. június 10., szerda (OS) -

2015. június 10-én a Magyar Honvédség egyik JAS-39 C Gripen típusú repülőgépén a felszállás után a repülést veszélyeztető műszaki hiba lépett fel, aminek következtében a pilóta megfelelő biztosítás mellett 10 óra 52 perckor kényszerleszállást hajtott végre, ami közben katapultált. A pilóta eszméleténél van, orvosok vizsgálják.

Kiadó: Honvédelmi Minisztérium</b>
 
http://www.honvedelem.hu/cikk/51539_kenyszerleszallast_hajtott_vegre_egy_magyar_gripen

A harmadik baleset az utóbbi pár hónapban, nekem ez már szabotázs!
 
<b>2015. június 10., szerda 11:08

A Honvédelmi Minisztérium közleménye
Budapest, 2015. június 10., szerda (OS) -

2015. június 10-én a Magyar Honvédség egyik JAS-39 C Gripen típusú repülőgépén a felszállás után a repülést veszélyeztető műszaki hiba lépett fel, aminek következtében a pilóta megfelelő biztosítás mellett 10 óra 52 perckor kényszerleszállást hajtott végre, ami közben katapultált. A pilóta eszméleténél van, orvosok vizsgálják.

Kiadó: Honvédelmi Minisztérium</b>
Visszavonom amit mondtam. Azt hittem ez már a sajtótájékoztató "eredménye"
 
Mi a franc.. pedig még hallottam is ma ahogy elrepült.

Mindenesetre az érdekes, hogy ha a futómű nem nyílt ki teljesen. A legtöbb modern futómű úgy van tervezve, hogy ha elszáll a hidraulika akkor is ki tudd engedni a gravitáció segítségével. Persze ha beragad valamitől az egészen más. Gondolom a pilóta a hiba észlelése után visszahúzta (ha bírta) és úgy tette hasra a gépet, instabil futóval letenni egyenlő az öngyilkossággal.
 
Sirok. Kezdunk hasonlitani az Indiai legierore teljesitmenyben. Vicc ez az orszag. A csehekkel miert nincs baj?
 
Szerintem csak le akarjuk cserélni újakra a gépeket. Píz az nincsen. Szép szóval nem megy, hát amortizálunk rendesen.....
 
Mire elérkezik a Baltikumi Misszió, addigra a pilóták gyalog fognak járőrözni vagy viszik a Cessnákat Budaőrsről :) :)
 
Mondjuk nekem ez a "biztos a műszaki karbantartók" a hibássak is kicsit szájhúzós kategória... Nem hiszem, hogy ilyen követelmények mellett félnótássak kerülnek oda vagy mondjuk, "hopsz, nem kapok elég pénzt? akkor nem húzom meg ezt a csavart" felfogásban töltenék napjaikat...
Azt meg megint csak nem hiszem -hacsak nem a közvetlen vezetés agyhalott szinten van-, hogy ha nincs elég ember, akkor továbbra is minden gépre ráeresztik őket, nem pedig a létszám függvényében használnak X gépet csak.
 
Mondjuk nekem ez a "biztos a műszaki karbantartók" a hibássak is kicsit szájhúzós kategória... Nem hiszem, hogy ilyen követelmények mellett félnótássak kerülnek oda vagy mondjuk, "hopsz, nem kapok elég pénzt? akkor nem húzom meg ezt a csavart" felfogásban töltenék napjaikat...
Azt meg megint csak nem hiszem -hacsak nem a közvetlen vezetés agyhalott szinten van-, hogy ha nincs elég ember, akkor továbbra is minden gépre ráeresztik őket, nem pedig a létszám függvényében használnak X gépet csak.

Azzal van a probléma hogy a minimumlétszám alatt foglalkoztatnak, mert egyszerűen nincs több ember, meg gondolom pénz se. Folyamatos túlóra után meg nyilván nagyobb arányban hibázik egy műszaki, és ez ilyenkor nyilvánvalóan alapvetően nem az ő hibája.
 
Az orrfutó nem csukott be, üzemanyag kifogyasztása után kezdte meg a kényszerleszállást, és mikor leszállás közben kitért a gép balra akkor katapultál a pilóta aki sérült! A gép ránézésre javítható! Ennyi a történet!
 
Az index hírében vagy egy rész, amin sírtam, nevettem.... "Riasztották az összesen 2 (kettő) helikoptert (Pápa, Szolnok)".... Itt tartunk.......
 
Az index hírében vagy egy rész, amin sírtam, nevettem.... "Riasztották az összesen 2 (kettő) helikoptert (Pápa, Szolnok)".... Itt tartunk.......

Ezek a SAR gépek, évek óta ennyi van, és az említett bázisokon, ezzel mi a probléma?