[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
2 291
4 726
113
Javítson ki valaki, ha tévednék, de:
Április környékén volt egy kényszerleszállás Kassán gyakorlatról hazatérve és ha jól emlékszem, akkor szintén valami futóprobléma volt. (Javítsatok ki, mert csak a Kassa és a probléma amire határozottan emlékszem).
Volt ugye a kétüléses túlfutott.
Most meg ez.

Nagyon, nagyon óvatosan kérdezném, mert nem értek hozzá, de nem lehet, hogy valami gebasz van a hidraulika körül? Üzemeltetési előírások betartva, vagy jó lesz ez is bele?
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 999
113
HM költségvetés, eddig 23-25 milliárd mínusz. Ehhez már Varga fog kelleni. Nem várt kiadások. Nem jó jelek.
A pilótahiba kizárva, az első jelentések szerint.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
Na a Hendebandának most főhet ám a feje. XD Melyik oldalszámú gép veszett oda? Lehet tudni?

Amúgy komolyra fordítva rohadtul felháborító ez is és a múlt hónapi eset is. Mi lesz ha leállítják a Gripeneket, védtelen marad a légterünk, vagy mi?

Na akkor majd jönnek az amerikaiak jó pénzért szívesen. Ahogy pár hete felajánlották.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
11150905_914677161904539_5340248200228820299_n.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
<b>2015. június 10., szerda 11:08

A Honvédelmi Minisztérium közleménye
Budapest, 2015. június 10., szerda (OS) -

2015. június 10-én a Magyar Honvédség egyik JAS-39 C Gripen típusú repülőgépén a felszállás után a repülést veszélyeztető műszaki hiba lépett fel, aminek következtében a pilóta megfelelő biztosítás mellett 10 óra 52 perckor kényszerleszállást hajtott végre, ami közben katapultált. A pilóta eszméleténél van, orvosok vizsgálják.

Kiadó: Honvédelmi Minisztérium</b>
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 673
25 200
113
http://www.honvedelem.hu/cikk/51539_kenyszerleszallast_hajtott_vegre_egy_magyar_gripen

A harmadik baleset az utóbbi pár hónapban, nekem ez már szabotázs!
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
2 023
5 664
113
<b>2015. június 10., szerda 11:08

A Honvédelmi Minisztérium közleménye
Budapest, 2015. június 10., szerda (OS) -

2015. június 10-én a Magyar Honvédség egyik JAS-39 C Gripen típusú repülőgépén a felszállás után a repülést veszélyeztető műszaki hiba lépett fel, aminek következtében a pilóta megfelelő biztosítás mellett 10 óra 52 perckor kényszerleszállást hajtott végre, ami közben katapultált. A pilóta eszméleténél van, orvosok vizsgálják.

Kiadó: Honvédelmi Minisztérium</b>
Visszavonom amit mondtam. Azt hittem ez már a sajtótájékoztató "eredménye"
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
275
63
Mi a franc.. pedig még hallottam is ma ahogy elrepült.

Mindenesetre az érdekes, hogy ha a futómű nem nyílt ki teljesen. A legtöbb modern futómű úgy van tervezve, hogy ha elszáll a hidraulika akkor is ki tudd engedni a gravitáció segítségével. Persze ha beragad valamitől az egészen más. Gondolom a pilóta a hiba észlelése után visszahúzta (ha bírta) és úgy tette hasra a gépet, instabil futóval letenni egyenlő az öngyilkossággal.
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 460
141
63
Sirok. Kezdunk hasonlitani az Indiai legierore teljesitmenyben. Vicc ez az orszag. A csehekkel miert nincs baj?
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 763
16 820
113
Szerintem csak le akarjuk cserélni újakra a gépeket. Píz az nincsen. Szép szóval nem megy, hát amortizálunk rendesen.....
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 763
16 820
113
Mire elérkezik a Baltikumi Misszió, addigra a pilóták gyalog fognak járőrözni vagy viszik a Cessnákat Budaőrsről :) :)
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
Mondjuk nekem ez a "biztos a műszaki karbantartók" a hibássak is kicsit szájhúzós kategória... Nem hiszem, hogy ilyen követelmények mellett félnótássak kerülnek oda vagy mondjuk, "hopsz, nem kapok elég pénzt? akkor nem húzom meg ezt a csavart" felfogásban töltenék napjaikat...
Azt meg megint csak nem hiszem -hacsak nem a közvetlen vezetés agyhalott szinten van-, hogy ha nincs elég ember, akkor továbbra is minden gépre ráeresztik őket, nem pedig a létszám függvényében használnak X gépet csak.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
275
63
Mondjuk nekem ez a "biztos a műszaki karbantartók" a hibássak is kicsit szájhúzós kategória... Nem hiszem, hogy ilyen követelmények mellett félnótássak kerülnek oda vagy mondjuk, "hopsz, nem kapok elég pénzt? akkor nem húzom meg ezt a csavart" felfogásban töltenék napjaikat...
Azt meg megint csak nem hiszem -hacsak nem a közvetlen vezetés agyhalott szinten van-, hogy ha nincs elég ember, akkor továbbra is minden gépre ráeresztik őket, nem pedig a létszám függvényében használnak X gépet csak.

Azzal van a probléma hogy a minimumlétszám alatt foglalkoztatnak, mert egyszerűen nincs több ember, meg gondolom pénz se. Folyamatos túlóra után meg nyilván nagyobb arányban hibázik egy műszaki, és ez ilyenkor nyilvánvalóan alapvetően nem az ő hibája.
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Az orrfutó nem csukott be, üzemanyag kifogyasztása után kezdte meg a kényszerleszállást, és mikor leszállás közben kitért a gép balra akkor katapultál a pilóta aki sérült! A gép ránézésre javítható! Ennyi a történet!
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 763
16 820
113
Az index hírében vagy egy rész, amin sírtam, nevettem.... "Riasztották az összesen 2 (kettő) helikoptert (Pápa, Szolnok)".... Itt tartunk.......
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 957
6 351
113
Az index hírében vagy egy rész, amin sírtam, nevettem.... "Riasztották az összesen 2 (kettő) helikoptert (Pápa, Szolnok)".... Itt tartunk.......

Ezek a SAR gépek, évek óta ennyi van, és az említett bázisokon, ezzel mi a probléma?