[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
@Blaze
<i>"Azzal van a probléma hogy a minimumlétszám alatt foglalkoztatnak, mert egyszerűen nincs több ember, meg gondolom pénz se. Folyamatos túlóra után meg nyilván nagyobb arányban hibázik egy műszaki, és ez ilyenkor nyilvánvalóan alapvetően nem az ő hibája."</i>

No igen, de ilyen méretű múlasztás előfordulhat? Úgy értem, hogy az oktatás/felkészítés minden pontja a svédek előírása és levezénylése mellett történt.
Ez -ilyen szinten és ilyen ország esetén- gondolom eléggé precízen le van írva minden, tehát nincs az, hogy "hopp, még 1-2 óra alatt le tudjuk zavani a gépek másik felét", sőt szerintem még arra is van előírás, hogy egy karbantartó naponta mennyi munkaórával terhelhető...
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Előírás mindenre van, csak azt éppen nem szokták betartani. Azt meg ne gondold hogy minden fehéren korrekt papírmunkával megy. :D
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 698
5 558
113
"Orosz Zoltán altábornagy, a vezérkari főnök helyettese elmondta, hogy a 30-as oldalszámú gép 9 óra 5 peckor kiképzési feladatra szállt fel. Az orrfutóművet nem tudta behúzni a felszállás után, hiába próbálta.
Vészhelyzetet jelentett, és elkezdte kifogyasztani az üzemanyagot, hogy csökkentse a veszélyt.
A pilóta döntött a hasraszállás mellett, mondta az altábornagy."
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
@Blaze
<i>"Azzal van a probléma hogy a minimumlétszám alatt foglalkoztatnak, mert egyszerűen nincs több ember, meg gondolom pénz se. Folyamatos túlóra után meg nyilván nagyobb arányban hibázik egy műszaki, és ez ilyenkor nyilvánvalóan alapvetően nem az ő hibája."</i> sőt szerintem még arra is van előírás, hogy egy karbantartó naponta mennyi munkaórával terhelhető...

Nem tudom, te milyen munkahelyen dolgozol, de azért jó ha tudod: minden előírás annyit ér amennyit betarTATNAK belőle, és amihez biztosítják is a megfelelő körülményeket. A hadseregben meg egyébként is a "Parancs, értettem" (végrehajtom) a legfontosabb előírás.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
Előírás mindenre van, csak azt éppen nem szokták betartani. Azt meg ne gondold hogy minden fehéren korrekt papírmunkával megy. :D

Persze, csak ez akkor eléggé kapitális hiba... Ennél jóval szerencsésebb lenne a költségvetéstől függően pihentetni pl. a gépek felét.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Persze, csak ez akkor eléggé kapitális hiba... Ennél jóval szerencsésebb lenne a költségvetéstől függően pihentetni pl. a gépek felét.

Ez van. Egyébként maximálisan egyetértek azzal, amit emel írt.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
@Emel
Okés, csak itt ugye nem ****** gurigáznak. Normális esetben ennél limcsibb körülmények között is eléggé meg****** az embert, ha nem előírás szerint jár el a munkahelyén (legalábbis normális esetben, pl. céges környezetben).
Szóval szvsz ez a "Bélukám, ugye megnézed még azt a másik kettőt is gyorsan" előfordulhat persze, csak ahhoz eléggé agyhalottnak kell lenni ezen a szinten.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 232
113
Nem lehet, hogy végre meg kellene adni a 200%-os teljes béremelés, ahol a 200%-os emelés nem csak az alapilletményre, hanem az összes pótlékra és egyéb járandóságra is vonatkozik? Csak azért kérdezem, mert a jelenlegi pénzzel 8 általánosnál vagy vájár szakmunkásnál képzettebb embert nem tudnak megtartani, toborozni meg pláne nem és így nem csoda, hogy a HM Hadkiegészítés csak negyvenes kubikusok felvételével tud büszkélkedni, azokkal viszont nem lehet Gripent üzemeltetni.
 

Lapua

Member
2011. január 7.
61
8
8
http://www.hirado.hu/2015/06/10/ez-okozta-az-ujabb-gripen-balesetet-friss-kepek/
Micsoda tájékoztató !
" nem merült fel ,hiszen ez a műszaki meghibásodás nem olyan jellegű ami ezt indokolná " --> Na fussunk neki még1x! Most kissé átgondoltabban ,ha kérhetném !
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 322
68 546
113
20150610kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-gripen.jpg
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 632
5 539
113
<blockquote rel="tindalos"><blockquote rel="kaktusz">Még egy madárka kaput! A pilóta katapultált a gép hasra szállt nem nyílt a futómű.. :(

Ha hasra szállt akkor talán javítható!
</blockquote>

Nem nyílt ki -teljesen- a kerék... Úgyhogy nem hiszem, hogy meg lehet menteni.</blockquote>

De! Éppen hogy ezért lehet megmenteni!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
@Emel
Okés, csak itt ugye nem ****** gurigáznak. Normális esetben ennél limcsibb körülmények között is eléggé meg****** az embert, ha nem előírás szerint jár el a munkahelyén (legalábbis normális esetben, pl. céges környezetben).
Szóval szvsz ez a "Bélukám, ugye megnézed még azt a másik kettőt is gyorsan" előfordulhat persze, csak ahhoz eléggé agyhalottnak kell lenni ezen a szinten.

A seregben ez nem úgy hangzik hogy "Bélukám....", hanem úgy, hogy "Törzsőrmester, a mai szolgálat addig tart, amíg ezzel el nem készülnek! Megértették?!" A válasz pedig a 13,17-es hsz. végén található.
 

galland

Well-Known Member
2012. szeptember 21.
354
344
63
Régóta figyelemmel kísérem az oldalt, annyira nem értek hozzá, mint itt eggyesek, nagyon képben vagytok! Szóval én úgy gondolom, kár ezeket a dolgokat elbagatelizálni! 3 hiba 2 hónap alatt, úgy, hogy a többi üzemeltetőnél nincs probléma, elég aggasztó! 14 gép semmire nem elég, 12 pláne! Mondjuk a 20 jobban megfelelne szerintem. A pilótát sajnálom, a gépet nem kevésbé! Azt hiszem az illetékes vízfej állománynak el kellene gondolkodnia a bérezésről, és a megbecsülésről!
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
<blockquote rel="dragonman">Na a Hendebandának most főhet ám a feje. XD Melyik oldalszámú gép veszett oda? Lehet tudni?

Amúgy komolyra fordítva rohadtul felháborító ez is és a múlt hónapi eset is. Mi lesz ha leállítják a Gripeneket, védtelen marad a légterünk, vagy mi?

Na akkor majd jönnek az amerikaiak jó pénzért szívesen. Ahogy pár hete felajánlották.</blockquote>

Az mennyibe fájna /év?
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
Ez így pont faxa...

3 publikus kényszerleszállás, amiből 1 gépveszteség, a másik pedig talán javítható. Ezek mellett nem állítják le a típus repülését, nem történik semmi felelősségre vonás / változás a fejekben, vezetésben.

Ezen felül ugye Szlovénia... de megérdemelnék, hogyha a Baltikum beközölné nekik, nyilvános sajtótájékoztató keretében, hogy "ehhe, köszi, de mégse."

Esküszöm felfordul a gyomrom a honvédségtől, pedig régen nagyon tiszteltem.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 024
113
Szerintem a Baltikum még nincs veszélyben. 4 gép ki 3 hónapra, 8 marad itthon. A kétüléses lehet, hogy ingázik. 1 hét itthon, 1 hét kinn, ha addig nem pótolják. Vissza szerintem nem mondják, biztos be tudna valaki ugrani helyettünk, de a blama óriási lenne (lehet, hogy a számlát is nekünk kellene állni).