[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

A 823-as D-t kaptuk cseregépként.
jas39d_swedishaf_39823_ila2010_02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Nem tudom, itt cseregépről van szó.
http://kecskemetitv.hu/sa_hirek/i_kecskemet_2/i_akciofilmes_jeleneteket_gyakorolnak_a_kecskemeti_p_105947/t_Akci%C3%B3filmes%20jeleneteket%20gyakorolnak%20a%20kecskem%C3%A9ti%20pil%C3%B3t%C3%A1k/index.html

2 év múlva lesz kész a kiesett D, és 13 mrd Ft-ba fog fájni.
 
Na látod, ezért nem csere! Ha csere lenne, akkor elismernék a svédek, hogy műszaki hiba volt, amiért ők állnak jót. Viszont az nekünk nem kerülne semmibe és az új gép megérkezéséig, valóban egy csere gépről lenne szó(823-as).
Ez csak maszatolás és kommunikációs trükk a honvédelmi vezetés részéről!
 
Ha kölcsöngép az lehet ingyenes és visszterhes is, ami az új legyártásáig terjedhet, és nyilván az EBS-HU miatt nem is lenne jó a svéd alomból származó. A valós konstrukciót azonban nem árulta el senki, egyik ezt kommunikálja, a másik azt. Vagyis egyelőre zagyválnak, összevissza beszélnek.
A vizsgálat még nem zárult le, gondolom annak is a függvénye mi lesz a kétüléses ügyében. A hasraszállt griffre azt mondta a HM, hogy javítható, na de láttunk mi már ennél cifrábbat is, hisszük ha látjuk...
 
Hende mai sajtótájékoztatója sok számadattal

https://www.youtube.com/watch?v=ADBO_YnfhRc
 
Ha kölcsöngép az lehet ingyenes és visszterhes is, ami az új legyártásáig terjedhet, és nyilván az EBS-HU miatt nem is lenne jó a svéd alomból származó. A valós konstrukciót azonban nem árulta el senki, egyik ezt kommunikálja, a másik azt. Vagyis egyelőre zagyválnak, összevissza beszélnek.
A vizsgálat még nem zárult le, gondolom annak is a függvénye mi lesz a kétüléses ügyében. A hasraszállt griffre azt mondta a HM, hogy javítható, na de láttunk mi már ennél cifrábbat is, hisszük ha látjuk...

Szvsz. ez az EBS HU ahogy van vakvágány. Minek egy C/D gépet lebutítani A/B részegységekkel?
 
<blockquote rel="Panzerfaust">Ha kölcsöngép az lehet ingyenes és visszterhes is, ami az új legyártásáig terjedhet, és nyilván az EBS-HU miatt nem is lenne jó a svéd alomból származó. A valós konstrukciót azonban nem árulta el senki, egyik ezt kommunikálja, a másik azt. Vagyis egyelőre zagyválnak, összevissza beszélnek.
A vizsgálat még nem zárult le, gondolom annak is a függvénye mi lesz a kétüléses ügyében. A hasraszállt griffre azt mondta a HM, hogy javítható, na de láttunk mi már ennél cifrábbat is, hisszük ha látjuk...

Szvsz. ez az EBS HU ahogy van vakvágány. Minek egy C/D gépet lebutítani A/B részegységekkel?
</blockquote>

Mert lehet, hogy így olcsóbb lenne, és amilyen csórók vagyunk ha a Honvédségről van szó, nálunk még a fabatka is számít!
 
Ha tényleg csak 50 óra körül repülünk/fő akkor szerintem ne a Balti államokhoz menjünk vitézkedni, hanem bújjunk el valahova, de nagyon...
Én nem vagyok pilóta, nem is igazán értek a témához, de én idáig csak olyat olvastam számomra hitelesnek tűnő forrásokból, hogy egy valódi "egyfeladatos" vadászpilótának minimum 100-120 órát kell repülnie ahhoz, hogy háborúban egyáltalán használható legyen BÁRMIRE.
Vadász-Bombázó bevetéseket repülő pilótáknál 160-200 órákkal találkoztam.
Az 50 óra mire elég azon kívül, hogy fel meg le tud szállni biztonságosan???
De most tényleg!
 
Szevasztok! 800 millió forintból hány LGBU jön ki? És JDAM lesz? Esetleg SDB kettös irányitó rendszerrel? Mert utobbi esteben már monhatnánk hogy van valamink!
 
Én azt nem értem ,hogy ha a Baltic Air Policing feltételek vannak mint például légi utántöltés és x repült óra.Akkor a románok ,hogy vehettek részt 2007 ben a MIG-21 ?
 
LGBU 800 millióért! Múltkor még 3x ennyiről volt szó de most ott tartok hogy ennek is nagyon örülök!
Múltkor is nyilvánvaló volt hogy az egész összegben más is benne kell h legyen...pl. Ugyanennyiért csavarhúzó meg egyéb szerszám, csavar is :DDD
Nekem már mindegy hogy mi és mennyiért csak lássam...
 
Én azt nem értem ,hogy ha a Baltic Air Policing feltételek vannak mint például légi utántöltés és x repült óra.Akkor a románok ,hogy vehettek részt 2007 ben a MIG-21 ?

A légi utántöltés nem a Baltic Air Polici-hez kell (van egyáltalán ott tankergép??), hanem az elvileg jan. 1-től életbelépő közös EU Battle Group légi-támogatásához, amit ugyanúgy bevállaltunk, amihez csapásmérésre is fel kell készülni, ott fontosabb a légitankolási képesség.
 
<i>"Tisztelegjünk ma a szakma előtt, megbecsülve mindazt a munkát, amelyet a Magyar Honvédség hadrafoghatósága, működőképességének fenntartása, illetve a polgári repülés érdekében szakterületükön tettek és tesznek minden nap! - köszöntötte fegyvernemi napjuk alkalmából a repülő-műszakiakat július 2-án, csütörtökön, Baráth István dandártábornok, az MH Logisztikai Központ parancsnoka. "</i>

Ünnepeltek a repülő-műszakiak

Köszöntő (_koszonto_a_repulomuszakiak_napjan.pdf)

r4.jpg
 
Szevasztok! 800 millió forintból hány LGBU jön ki? És JDAM lesz? Esetleg SDB kettös irányitó rendszerrel? Mert utobbi esteben már monhatnánk hogy van valamink!

Ne is álmodj LGBU-n kívül másról. Ebből is csak jelképes mennyiség, a PR miatt volt fontos ez az egész CAS, nem a képesség miatt...