[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

"a Honvédelmi Minisztérium (HM) és a Svéd Királyság Védelmi és Biztonsági Export Ügynökség elnevezésű szervezete között fennálló bérleti megállapodás módosítására"

Csak engem zavar a szóhasználat? Eddig nem lízing szerződés volt ?

Törlesztő így is, úgy is van, szerintem kb mindegy hogyan nevezik. Ami érdekesebb, hogy az eddigi szerződésben miért nem volt benne az, hogy mi a teendő, ha leesik egy gép
 
<blockquote rel="Terminator">"a Honvédelmi Minisztérium (HM) és a Svéd Királyság Védelmi és Biztonsági Export Ügynökség elnevezésű szervezete között fennálló bérleti megállapodás módosítására"

Csak engem zavar a szóhasználat? Eddig nem lízing szerződés volt ?

Törlesztő így is, úgy is van, szerintem kb mindegy hogyan nevezik. Ami érdekesebb, hogy az eddigi szerződésben miért nem volt benne az, hogy mi a teendő, ha leesik egy gép

</blockquote>

Nem nyilvános a szerződés sok része. Biztos volt róla szó, de itt mi szeretnénk egy Deltát, gondolom minél kedvezőbb feltételekkel. Ezért újratárgyalni szeretnénk. Ennyi..
 
<blockquote rel="Terminator">"a Honvédelmi Minisztérium (HM) és a Svéd Királyság Védelmi és Biztonsági Export Ügynökség elnevezésű szervezete között fennálló bérleti megállapodás módosítására"

Csak engem zavar a szóhasználat? Eddig nem lízing szerződés volt ?

Törlesztő így is, úgy is van, szerintem kb mindegy hogyan nevezik. Ami érdekesebb, hogy az eddigi szerződésben miért nem volt benne az, hogy mi a teendő, ha leesik egy gép

</blockquote>

Valószínűleg benne volt, csak hogy hogy esik le és ki hibájából és mennyire törik össze, használható-e valami még belőle azt előre nem tudod. Így ezt egy kiegészítéssel most konkretizálják és az összeget is, hogy mibe kerül a csere.
 
Ezért a pénzért gondolom csak a kétszemélyest adják. Az gyanúsan pilótahiba volt. Az egyszemélyes amelyiknek a futóműve szart be és a hasára tették le, ahol a pilóta katapultált azzal mi a helyzet?
 
Ezért a pénzért gondolom csak a kétszemélyest adják. Az gyanúsan pilótahiba volt. Az egyszemélyes amelyiknek a futóműve szart be és a hasára tették le, ahol a pilóta katapultált azzal mi a helyzet?

Valahogy nyár végén/ősszel volt egy kép, hogy Kecsón a hangárban dolgoznak rajta, mostanában meg írta Zord, hogy Linköpingben gyógyul.
 
Én is láttam a hangárban, amikor dolgoztak rajta. A Linköpingbe szállítás Gábor írta, itt lemaradtam mikor és hogyan vitték ki.
 
<blockquote rel="kelepisti">Én is láttam a hangárban, amikor dolgoztak rajta. A Linköpingbe szállítás Gábor írta, itt lemaradtam mikor és hogyan vitték ki.

Nem lehet, hogy kamionon ahogy a horvát Mig-eket?</blockquote>

<blockquote rel="kelepisti">Én is láttam a hangárban, amikor dolgoztak rajta. A Linköpingbe szállítás Gábor írta, itt lemaradtam mikor és hogyan vitték ki.

Nem lehet, hogy kamionon ahogy a horvát Mig-eket?</blockquote>

Éjjel mikor az őr is alszik, a Jedi Árpi volt a sofőr.:)
Annyi az ára amennyi, örüljünk hogy pótolják valami hasonlóval. Már tegnapra kellett volna. Viszont most még meg kell tehát ismerni a D eltéréseit,tulajdonságait. De ez nem feltétlen hátrány.
 
<blockquote rel="kelepisti">Én is láttam a hangárban, amikor dolgoztak rajta. A Linköpingbe szállítás Gábor írta, itt lemaradtam mikor és hogyan vitték ki.

Nem lehet, hogy kamionon ahogy a horvát Mig-eket?</blockquote>

A horvát gépeket is Linköpingbe vitték? :D
 
<blockquote rel="Terminator">"a Honvédelmi Minisztérium (HM) és a Svéd Királyság Védelmi és Biztonsági Export Ügynökség elnevezésű szervezete között fennálló bérleti megállapodás módosítására"

Csak engem zavar a szóhasználat? Eddig nem lízing szerződés volt ?

Néha a lízinget, tartós bérletnek is nevezi a szakirodalom...
</blockquote>

A tartós bérlet, más néven operatív lízing, a lízingszerződések egyik fajtája. A Gripennél is valószínűleg a lízingszerződés egy egyedi, különböző elemekkel kevert verziója valósult meg, tekintettel a lízing tárgyára, annak nem éppen hétköznapi felhasználási módjára, jellegére, a feltételek különös mivoltára. A mi olvasatunkban jelentősége nincs, maximum a szerződő felek számára.
 
http://propeller.hu/itthon/3182364-fel-milliardert-potolja-kormany-osszetort-gripent
 
http://propeller.hu/itthon/3182364-fel-milliardert-potolja-kormany-osszetort-gripent

Csal a link, az eredeti cikk szerint a Griff pótlásának költsége 9,5milliárd HUF, az pedig USDolcsiban tesók között is majd 33millió lesz. Szóval jó húzós ára van a madárnak (Afrikába a pakisztániak 26milla USD-ért 3 (HÁROM!!) JF-17-et szállítanak, meg nyilván kiképzési költség is lehet benne, hiszen nekik ez teljesen új tipus lesz).
 
Ide is átraktam amit a JF-17-hez írtam..
Már megint keverés van.

3 db JF-17 gép 26 millia?
Gripenünk pótlása 9,5milliárd HUF lesz, az USDollárban majd 33millió!!!! Nem három, hanem egyetlen gép..

de más a dolog. Ott 3db. JF-17 vásárlása, amibe nincs valószínűleg, szupport, pótalkatrész stb.

Nekünk egy svéd lízing gépünk volt, amit összetörtünk. Annak a lízing végéig fizetni kell, a "vas"-ra jutó költségét, és szerződéstől függően, még egyéb rendelkezésre állási, javítási, ellenőrzési, biztosítási, jótállási, kártérítési stb. költségeket stb.
Kapunk egy másik gépet, lízingre, aminek szintén fizetni kell a vas költségét, és az üzemeltetési, biztosítási, jótállási, kártéritési költségeket (kivéve kero, és a magyar humán faktor. Tehát nem 9,5 milliárd maga a gép, hanem a gép+ a járulékos szolgáltatási lízing költségei.

Így jár aki, lezúzza a saját cuccát. Az autóknál is ez van, lezúztad, fizetned kell ennek ellenére a lízinget, és ha olyan a szerződés max. tied lehet a roncs..
Minden a lízing szerződéstől függ.
 
Bocsánat, így jár, aki lezúzza a lízingelt cuccát. Ha a sajátod, akkor a vas ára és annyi. De venned kell, ha akarsz egy másikat. De ha másé (márpedig ez a lízing), akkor bizony a legdrágább finanszírozási forma.
 
Azért a JF-17 képességei sanszosan közelében nincsenek a Gripenének...

Más. A Gripen FAQ is majd bővülni fog a 2014 eleje óta levő eseményekkel.
 
Azért a JF-17 képességei sanszosan közelében nincsenek a Gripenének...

Más. A Gripen FAQ is majd bővülni fog a 2014 eleje óta levő eseményekkel.

Úgy általában ugye ez attól függ, hogy milyen fedélzeti rendszereket építenek be egy adott sárkányba. Konkrétan a srilankai és a nigériai gépekre biztos hogy igaz, azokban a környezetekben és nem NATO hanem helyi feladatkör és követelmények szerint nem is csoda, hogy olcsóbbak.
 
Remélem azért valaki előbb utóbb készít egy olyan jellegű összehasonlítást a JAS-39C-ről és a JF-17-ről, hogy pl.:

- Lokátor tudása.
- Orosz hajtómű éltettartam szemben az F404-el.
- Mindkettőhöz lehet AIM-9-et használni.
- A Gripen-hez használható AMRAAM ennyivel és ennyivel jobb vagy rosszabb, mint a Thunder-hez használható PL-12 (Kínai AMRAAM).
- A LITENING jobb, vagy gyengébb mint a WMD-7 ...
- A külső KG300G vajon jobb-e, mint a Gripen beépített zavarója ...
 
Remélem azért valaki előbb utóbb készít egy olyan jellegű összehasonlítást a JAS-39C-ről és a JF-17-ről, hogy pl.:

- Lokátor tudása.
- Orosz hajtómű éltettartam szemben az F404-el.
- Mindkettőhöz lehet AIM-9-et használni.
- A Gripen-hez használható AMRAAM ennyivel és ennyivel jobb vagy rosszabb, mint a Thunder-hez használható PL-12 (Kínai AMRAAM).
- A LITENING jobb, vagy gyengébb mint a WMD-7 ...
- A külső KG300G vajon jobb-e, mint a Gripen beépített zavarója ...

A JF-17 lokátoráról annyit tudok, hogy anno Ny-Európából (francia vagy olasz Fiar Grifo-ra?) kaptak ajánlatot a pakik a JF-17-be való integrálásra, és az összehasonlító tesztek után mindenki megdöbbenésére azt mondták: köszi, de jobb a kínai!! Hogy képességben, üzembiztonságban, vagy azonos szinten de árban jobb, azt nem közölték.
 
Az altalam linkelt hir szerintem az egy hettel korabbi hir felremagyarazasa. Egy het alatt kizart hogy barmi tortent az ugyben.