Pont ezaz. A jelenlegi kinstrukció arra nem tér ki, hogy ki ellen használhatjuk a gépeinket és ki ellen nem. De az biztos, hogy pl a szintén lizingelt cseh gépek ellen semmiképp, ahogy maguk a svédek ellen se. Sőt, a svédek szövetségesei ellen se. Mivel egy ilyen konfliktus nem máról holnapra alakul ki, igy a svéd félnek bőven van ideje szankcionálni a neki nem tetsző magyar lépést. Nesze neked önrendelkezés, még akkor is, ha teszem azt se a csehek, se a svédek nem potenciális ellenfeleink. Csakhogy a cseheknek ott vannak a szlovák barátaik, akik ugyan most szintén a mi barátaink, de nem mindig volt ez így és nem kizárt, hogy idővel ők is a svédek haveri körébe kerülnek. Akkor hogy is lesz az a felszállás?

). Szóval ilyen okokból már nem egy-két gépünk ragadt a földön hónapokra-évekre, minden feltételezés nélkül ez volt a tény. Hiába voltak pl. a saját tulajdonunk a MiG-29-ek (előre kifizetve ugye, mert adósság fejében "kaptuk" ezeket), mikor nem fizettünk a pótalkatrészekért, akkor előfordult, hogy "néhány" gép nem repült, alig 5-6 év után a fele már repülésképtelen volt, kb. 10 év után meg a fele gépállomány!! 17 év után meg az összes ment a kukába, szóval ilyen gazdag ország nem sok van a földön, a csóró USA-nál még 50-60 éves gépek is repülnek a Légierőnél.