[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
"Igyekeznek a légierő összes pilótájának lehetőséget adni arra, hogy kiutazzanak, hiszen Magyarországon nincs lehetőség éles bevetésen orosz repülőket igazoltatni, emellett többet is tudnak gyakorlatozni."

Ezt látja egy gripen vadászpilótája a Baltikum felett...

:D igen ez óriási teljesítmény. Az oroszok rendszeresen, szinte napi sűrűséggel repülnek a saját exklávéjukba, saját terület lévén gyakorlandó a szuverenitás okán a jogos államhatalmat - amint azt más országok is teszik - szomszéd államok engedélyének (légi, szárazföldi) híján természetesen a tenger felől közelítik meg, nemzetközi vizek felől. És mi pedig elfogunk (?) igazoltatunk :D (persze nem az, de ezt kommunikálják)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
:D igen ez óriási teljesítmény. Az oroszok rendszeresen, szinte napi sűrűséggel repülnek a saját exklávéjukba, saját terület lévén gyakorlandó a szuverenitás okán a jogos államhatalmat - amint azt más országok is teszik - szomszéd államok engedélyének (légi, szárazföldi) híján természetesen a tenger felől közelítik meg, nemzetközi vizek felől. És mi pedig elfogunk (?) igazoltatunk :D (persze nem az, de ezt kommunikálják)

Csak a mihez tartás véget az állításod nem igaz: a készenléti gépeket csak akkor emelik a levegőbe, ha a három balti ország légterét
  • Transzpondert nem használó gép közelíti meg (katonai gépeknél is kötelező a használata békeidőben)
  • Ha van is transpondere, de repülési tervet le nem adott gép lépi át
  • Ha van is transzpondere és leadott repülési terve, de a belépéskor nem vette fel a kapcsolatot a helyi légi irányítással.
Ha csak a nemzetközi légtérben szabályosan közlekednének (ahogy leírod), akkor a készenléti gépek nem indulnának el...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Csak a mihez tartás véget az állításod nem igaz: a készenléti gépeket csak akkor emelik a levegőbe, ha a három balti ország légterét
  • Transzpondert nem használó gép közelíti meg (katonai gépeknél is kötelező a használata békeidőben)
  • Ha van is transpondere, de repülési tervet le nem adott gép lépi át
  • Ha van is transzpondere és leadott repülési terve, de a belépéskor nem vette fel a kapcsolatot a helyi légi irányítással.
Ha csak a nemzetközi légtérben szabályosan közlekednének (ahogy leírod), akkor a készenléti gépek nem indulnának el...
Annyit árulj el hogy egy G osztályú légtérben ugyan miért kéne bekapcsolniuk a transpondert és minek (kinek) kéne repülési tervet leadniuk?
 
M

molnibalage

Guest
Annyit árulj el hogy egy G osztályú légtérben ugyan miért kéne bekapcsolniuk a transpondert és minek (kinek) kéne repülési tervet leadniuk?
Ehhez kvázi nem értek, de egy gyors kereséssel azt látom, hogy a G osztály az földközeli (ground layer) felfelé ameddig valami más layer vagy időjárási limit nincs (Zárt felhőzet?).
Az elfogások meg sok sok km magasan történtek a videók szerint, de hogy mi felett repültek és hol pontosan...
http://macklow.com/airspace/

Ez mit jelent akkor?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Nem úgy van, hogy a G az egy viszonylag kontrollálatlan szint, ahol lényegében repülési tervek, vizuális észlelés és elvi szabályok alapján repülsz? Magyarán egy országon belül ilyen légterek általában földközeliek lesznek, míg a nemzetközi vizek, nagy kiterjedésű lakatlan terüeltek fölött pedig jobbára minden!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem olvasd el még egyszer, hogy mit írtam le.
Azt hiszem te nem érted a kérdést..
Amennyiben G osztályú (nem ellenőrzött) légtérben ( <FL180) maradnak nem kötelesek transpondert kapcsolni
A fölött - A osztály - elvileg kell transpordert használniuk, viszont katonai gépek lévén vannak kivételek. A rádiókapcsolatot viszont fenn kell tartaniuk az illetékes ATC vel
aa.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Azt hiszem te nem érted a kérdést..
Amennyiben G osztályú (nem ellenőrzött) légtérben ( <FL180) maradnak nem kötelesek transpondert kapcsolni
A fölött - A osztály - elvileg kell transpordert használniuk, viszont katonai gépek lévén vannak kivételek. A rádiókapcsolatot viszont fenn kell tartaniuk az illetékes ATC vel

Én pedig mit írtam? Hogy ha az adott balti légtérhatárhoz transzponder nélküli gép közeledik vagy egy transzponderes gép átlépi útvonalterv nélkül, vagy ha az átlépés után nem jelentkezik be, akkor emelik, emelhetik a levegőbe a készenléti gépeket.

Mikor volt olyan, hogy G osztályú nemzetközi légtérben haladó orosz gépre emeltek levegőbe készenléti gépet?
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Azt hiszem te nem érted a kérdést..
Amennyiben G osztályú (nem ellenőrzött) légtérben ( <FL180) maradnak nem kötelesek transpondert kapcsolni
A fölött - A osztály - elvileg kell transpordert használniuk, viszont katonai gépek lévén vannak kivételek. A rádiókapcsolatot viszont fenn kell tartaniuk az illetékes ATC vel
aa.jpg
Mivel fingod sincs, hogy hol történtek az elfogások, szerintem ne feltételezzük már a NATO területi vezetéséről (ha jól tudom Németországban van, és ők küldik a gépeket), hogy nem tudja hol vannak a felügylete álló légtér határai.
Nem lehetséges, hogy az oroszok dafke basztatják a NATO idegeit? 1-1 kikapcsolt transponderrel?
Mindenki tisztában van a repülés szabályaival, akkor miért kizárólag az oroszok basztatják a balti légteret?
Persze nekik semmibe nem sem kerül, csak egy kapcsoló az egész...
Ezért vezették be, hogyha egy gép miatt a magyar légtérben riasztani kell a Gripeneket, akkor a gép azonosítását követően a HM kiszámlázza a riasztás költségeit az balfasz repülőt üzemeltetőnek.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999 and Cifu
T

Törölt tag 1586

Guest
Én pedig mit írtam? Hogy ha az adott balti légtérhatárhoz transzponder nélküli gép közeledik vagy egy transzponderes gép átlépi útvonalterv nélkül, vagy ha az átlépés után nem jelentkezik be, akkor emelik, emelhetik a levegőbe a készenléti gépeket.
Milyen légtérről beszélsz? Ahol az Orosz gépek repülnek az "A" osztályú FIR légtér. A FIR légtér jelentése "Flight Information Region" ahol az irányításnak technikai feladatai vannak. ICAO Article 3/a a FIR légterekről: “This Convention shall be applicable only to civil aircraft and shall not be applicable to state aircraft”
Tehát 6 nm-en túl a FIR légtér NEM nemzeti légtér, tehát ha oda egy másik állam katonai repülőgépe berepül akkor az nem köteles se repülési tervet leadni, se transpordert kapcsolni. Ez nyilván kellemetlen az adott FIR ért felelős ATC nek, de ebben az esetben a felelősség sem az ővé.
Amúgy pontosan ez a probléma Grörög - Török viszonylatban az Égei tenger fölött ahol a FIR Görög irányítás alatt van. A Görögög rendszeresen emelnek vadászokat a nem együttműködő Török katonai gépekre. Jó hír viszont hogy oda nem kell mennünk Air Policyt adni...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Én pedig mit írtam? Hogy ha az adott balti légtérhatárhoz transzponder nélküli gép közeledik vagy egy transzponderes gép átlépi útvonalterv nélkül, vagy ha az átlépés után nem jelentkezik be, akkor emelik, emelhetik a levegőbe a készenléti gépeket.

Mikor volt olyan, hogy G osztályú nemzetközi légtérben haladó orosz gépre emeltek levegőbe készenléti gépet?

@boki ?

Milyen légtérről beszélsz? Ahol az Orosz gépek repülnek az "A" osztályú FIR légtér. A FIR légtér jelentése "Flight Information Region" ahol az irányításnak technikai feladatai vannak. ICAO Article 3/a a FIR légterekről: “This Convention shall be applicable only to civil aircraft and shall not be applicable to state aircraft”
Tehát 6 nm-en túl a FIR légtér NEM nemzeti légtér, tehát ha oda egy másik állam katonai repülőgépe berepül akkor az nem köteles se repülési tervet leadni, se transpordert kapcsolni. Ez nyilván kellemetlen az adott FIR ért felelős ATC nek, de ebben az esetben a felelősség sem az ővé.
Amúgy pontosan ez a probléma Grörög - Török viszonylatban az Égei tenger fölött ahol a FIR Görög irányítás alatt van. A Görögög rendszeresen emelnek vadászokat a nem együttműködő Török katonai gépekre. Jó hír viszont hogy oda nem kell mennünk Air Policyt adni...

A másik fele, hogy a görögök minden vizből kilógó szikladarabhoz számítják ezt a sugarat.
 

tiz

Well-Known Member
2016. július 21.
358
2 375
93
Milyen légtérről beszélsz? Ahol az Orosz gépek repülnek az "A" osztályú FIR légtér. A FIR légtér jelentése "Flight Information Region" ahol az irányításnak technikai feladatai vannak. ICAO Article 3/a a FIR légterekről: “This Convention shall be applicable only to civil aircraft and shall not be applicable to state aircraft”
Tehát 6 nm-en túl a FIR légtér NEM nemzeti légtér, tehát ha oda egy másik állam katonai repülőgépe berepül akkor az nem köteles se repülési tervet leadni, se transpordert kapcsolni. Ez nyilván kellemetlen az adott FIR ért felelős ATC nek, de ebben az esetben a felelősség sem az ővé.
Amúgy pontosan ez a probléma Grörög - Török viszonylatban az Égei tenger fölött ahol a FIR Görög irányítás alatt van. A Görögög rendszeresen emelnek vadászokat a nem együttműködő Török katonai gépekre. Jó hír viszont hogy oda nem kell mennünk Air Policyt adni...

Ez szerintem nagyon nem úgy van, ahogy ide leírtad. Az, hogy "This Convention shall be applicable only to civil aircraft and shall not be applicable to state aircraft” nem azt jelenti, hogy bárki bármit csinálhat ott.

A balti szabályzást nem ismerem, de példának itt a magyar:

"A magyar légtér az országhatár által körbezárt terület feletti légtérnek a légiközlekedés számára fizikailag igénybevehető magasságig terjedő része." (1995. évi XCIII tv.)

Amíg tudsz ott repülni, addig nemzeti.

Arról nem is beszélve, hogy az államhatár átlépése esetén plusz szabályok vannak, például kötelezővé válik a transponder. Akkor is, ha G-ben vagy.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Na, azért azt szögezzük le, hogy tényszerűen nem tudjuk, mik az indikátorok, amire emelnek. A tengeri határ 12 tengeri mérföld, onnantól nemzetközi vizek, és légtér. Hogy mire riasztanak, azok valószínűleg a Cifu által leírtak, de nem tudjuk. Kevéssé valószínű, hogy a 12 mérföldes határt ennyiszer megsértenék.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Transzpondert nem használó gép közelíti meg (katonai gépeknél is kötelező a használata békeidőben)
Már írták itt is, hogy az orosz katonai gépeken nincs transzponder. Illetve a légierők nagyon kevés esetben használják ads-bt.
Ha meg is közelíti - az nem légtérsértés, csak akkor ha belép a felségvizek feletti légtérbe.

"Ugrik Csaba azt is elárulta: kedd délutánig az éles riasztásokkal együtt a Magyar Honvédség Gripenjeit május óta negyvenkét alkalommal riasztották. Az elfogott, azonosított repülőgépek között voltak An–12-es, An–26-os, Il–18-as, Il–38-as, Il–76-os, Tu–204 szállító- és felderítőgépek, valamint Szu–27-es, Szu–30-as és a legmodernebb, Szu–35-ös orosz vadászbombázók is. A legkülönlegesebb „trófeáknak” az A–50-es orosz légtérellenőrző (AWACS), valamint a Tu–160 szuperszonikus nehézbombázó elfogása és azonosítása bizonyult. Az elfogások kapcsán azt is hangsúlyozta, hogy azok minden esetben nemzetközi vizek felett történtek, a NATO légterét nem sértették meg az igazoltatott gépek."

Ha van is transpondere, de repülési tervet le nem adott gép lépi át
De nem lépte át.
(Arra azért kíváncsi volnék, hogy a NATO gépek mikor adnak át katonai reptervet az oroszoknak, akár nemzetközi légtérben való közlekedéskor.)

Ha van is transzpondere és leadott repülési terve, de a belépéskor nem vette fel a kapcsolatot a helyi légi irányítással.
A nemzetközi légtérben közlekedtek, saját reptérről sajátra, idegen ország lépterébe (és légiirányítás körzetébe) nem léptek be. A belépés a NATO által felügyelt balti államok légterébe orosz katonai gépek részére nem engedélyezett a kalinyingrádi átrepüléskor, éppen ezért repülnek nemzetköziben, kilép oroszból nemzetközibe, majd átrepülvén azt belép az exklávé parti vizei feletti, szintén orosz légtérbe.
(Amúgy ez egy húzd meg-ereszd meg szitu, ti így, mi is úgy, repkedjetek feleslegesen, egymást látják a radaron úgy is, majd eladjuk a médiának, mindenki a saját szája íze szerint)
De a tárgyra térve itt egy úgynevezett ADIZ-NATO eset áll fenn:
A légvédelmi azonosítási övezet (ADIZ: Air Defense Identification Zone) nk-i jogi szempontjából történt megvizsgálásakor nagyon fontos megállapításnak számít az, hogy egyetlen állam sem vetheti érvényesen szuverenitása, vagy területi joghatósága alá a nyílt tengert, vagy az afelett található légteret. A nemzetközi légijog és tengerjogban nincs olyan nemzetközi jogforrás, amely kifejezetten feljogosít az ADIZ létrehozására és fenntartására. Itt tulajdonképpen a szokásjog és a nyers erő számít, pl láthattuk a kínai légierő közelmúlt béli eseteit.
Az ADIZ nemzetközi jogi szempontból extraterritoriális (területen kívüli) joghatóság, figyelemmel arra, hogy az ADIZ egyes államok által elfogadott (nem egy esetben
jogszabályba foglalt, pl USA,- itt NATO - Kína, Oo.) előírásokat jelent, amelyek kötelezettségeket állapítanak meg a közeli nemzetközi légtérben tartózkodó jogalanyok (repülőeszközök) számára az azt fenntartó állam(ok) nemzetbiztonsági érdekei alapján. Mindezt meg kell különböztetni a repülésbiztonságot szolgáló ICAO (Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet) szabályoktól.
Bár ezek az intézmények tartalmi szempontból nagyon sok hasonlóságot mutatnak az ICAO kötelező jellegű repülési szabályaival, (Chicagoi Egyezmény 2. függelék) amelyeket a polgári nemzetközi repülés repülésbiztonságának biztosítása érdekében fogadtak el, mégis ebben a kontextusban egyoldalú aktusnak számítanak, nem strict regulának.
Nevezett Egyezmény 3. cikke szerint:
a) Az Egyezmény kizárólag a polgári légi járművekre vonatkozik, az állami légi járművekre nem alkalmazható.
b) A katonai, a vám- és a rendőri szervek céljára szolgáló légi járművet állami légi járműnek kell tekinteni.

Lásd. 1971. évi 25. tvr. a nemzetközi polgári repülésről Chicagóban, az 1944. évi december hó 7. napján aláírt Egyezmény és az annak módosításáról szóló jegyzőkönyvek kihirdetéséről a hatályos jogtárban.
Mindenesetre a dolog több osztatban vizsgálható, nemzetbiztonsági, katonai, jogi szemszögből.
Konklúzióként az ismételten megállapítható, hogy az eltérő hatalmi szempontok miatt ekvivalens értelmezési keret nem fedezhető fel a kérdésben, és nagyon úgy tűnik, nem is lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
T

Törölt tag 1586

Guest
A tengeri határ 12 tengeri mérföld, onnantól nemzetközi vizek, és légtér. Hogy mire riasztanak, azok valószínűleg a Cifu által leírtak, de nem tudjuk. Kevéssé valószínű, hogy a 12 mérföldes határt ennyiszer megsértenék.
Csak hogy egész világos legyek….
Itt van ez a lenti útvonal (ULLI-UMKK) (a jobb érthetőség kedvéért egy VFR térképen ábrázolva):
aa.jpg

A térképen látszanak a légtérhatárok és a nemzetközi határok is.

Az útvonal elkerüli az összes környező ország nemzeti légterét (12 nm határ)
- Ha ezt lerepülik FL180-on vagy az alatt akkor úgy hogy nem szólnak senkinek és nem kommunikálnak senkivel és nincs transponder akkor semmiféle írott vagy íratlan szabályt sem szegnek meg.
- Ha ezt az útvonalat lerepülik FL 300 on úgy hogy nem lépnek kapcsolatba egyetlen útba eső FIR-rel sem (Tallin, Riga, Vilnius) és nem kapcsolnak transpondert, stb...akkor az egy udvariatlan dolog ami a civil légiközlekedést veszélyeztetheti, de mivel mindez messze kint a nemzetközi légtérben történik nyugodtan megtehetik és senki nincs joga ezért szankcionálni őket
A jobb érthetőség kedvéért a lenti módon néznek ki a FIR légtérhatárok a Balti körzetben.
bb.jpg


A lényeg: a FIR légtérhatárok nem egyenlő nemzeti légtérhatárok. Ha egy nem civil gép nemzetközi légtérben berepül egy FIR be és nem működik együtt az irányítással az maximum kellemetlen de joga van hozzá.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Már írták itt is, hogy az orosz katonai gépeken nincs transzponder. Illetve a légierők nagyon kevés esetben használják ads-bt.

Lehet most újdonságot mondok, de tudomásom szerint van rajtuk, SzO-96 a típusjelzése, illetve A-511...
Érdekelne, mi miatt gondolod azt, hogy nincs rajtuk...

"Ugrik Csaba azt is elárulta: kedd délutánig az éles riasztásokkal együtt a Magyar Honvédség Gripenjeit május óta negyvenkét alkalommal riasztották. Az elfogott, azonosított repülőgépek között voltak An–12-es, An–26-os, Il–18-as, Il–38-as, Il–76-os, Tu–204 szállító- és felderítőgépek, valamint Szu–27-es, Szu–30-as és a legmodernebb, Szu–35-ös orosz vadászbombázók is. A legkülönlegesebb „trófeáknak” az A–50-es orosz légtérellenőrző (AWACS), valamint a Tu–160 szuperszonikus nehézbombázó elfogása és azonosítása bizonyult. Az elfogások kapcsán azt is hangsúlyozta, hogy azok minden esetben nemzetközi vizek felett történtek, a NATO légterét nem sértették meg az igazoltatott gépek."

Ebben van egy szép csavar: azt mondta, hogy az éles riasztásokkal (gondolom ezek az Alpha Scramble-k, amiről én beszéltem) együtt. Nincs benne, hogy hány alkalommal volt éles riasztás orosz gépre. Az, hogy gyakorló repülés közben "fogtak el" orosz gépet, az egy teljesen más történet.

BTW én leírtam, hogy az (éles) riasztáshoz elvben elég az is, ha működő transzponder nélküli gép tart a légtérhatár felé. Amit nyilván az oroszok is tudnak, és "tesztelik" a NATO-t...

(Arra azért kíváncsi volnék, hogy a NATO gépek mikor adnak át katonai reptervet az oroszoknak, akár nemzetközi légtérben való közlekedéskor.)

Most ugyanazt csinálod, mint Rudi? Mivel olyat adsz a számba, amit nem mondtam...
Én nem írtam le olyat, hogy nemzetközi légtérben kellene repülési terv. Olyat írtam, hogy ha átlépi a balti országok légterének határát repülési terv nélkül.

....
Mindenesetre a dolog több osztatban vizsgálható, nemzetbiztonsági, katonai, jogi szemszögből.
Konklúzióként az ismételten megállapítható, hogy az eltérő hatalmi szempontok miatt ekvivalens értelmezési keret nem fedezhető fel a kérdésben, és nagyon úgy tűnik, nem is lesz.

Especiel ez innentől értelmezés kérdése, mert elfogásnak az is elfogás, ha egy azonosítás nélküli gép tart valamelyik balti állam légtérhatára felé (hogy most milyen értelmezés szerint... az megint véleményes, de ettől még tényező), ment az Alpha Scramble, a gépek felemelkedtek, a célgépet (amely már valószínűleg amúgy messze járt) "elfogták" és azonosították, aztán mindenki szépen ment utána a saját útjára...

Abban teljesen egyetértünk, hogy itt mindkét fél játssza a saját kis politikai / erőfitogtató játékait, de ettől én még tartom magam azon állításomhoz, hogy nem fognak pusztán csak egy teljesen kiszámíthatóan és egyértelműen távol repülő orosz gépre riadóztatni, mert akkor nem negyvenkét alkalommal riasztották volna őket (amiben szerintem ugye a gyakorló riasztások is benne voltak), hanem naponta többször, folyamatosan...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Valmi 80as évről írta az orosz, hogy egy évben a távol-keleten 840x kellett a készültségi vadászokat emelni.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Abban teljesen egyetértünk, hogy itt mindkét fél játssza a saját kis politikai / erőfitogtató játékait,
Így van, ebben egyetértünk. Ez egy elég debil farok méregetős játék aminek adott esetben megint egy civil utasgép issza meg a levét.
A nyilvánvaló megoldás az lenne ha a régi Ny.Berlini légifolyosóhoz hasonlóan nyitnának az Oroszoknak egy szabad légifolyosót a legrövidebb úton a szárazföld fölött Kalinyingrádba a balti államok fölött és abbahagynák ezt a hülyéskedést nemzetközi légtérben.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust