G
Galthran
Guest
csak egy ártalmatlan poén lett volna.Ez a megjegyzésed hogy jön ide? Arról az időről beszélek, mikor még valószínűleg meg sem születtél okoska.
ezek szerint nem voltál, vagy nem egyezik a humorunk
boomer

csak egy ártalmatlan poén lett volna.Ez a megjegyzésed hogy jön ide? Arról az időről beszélek, mikor még valószínűleg meg sem születtél okoska.

Ezt simán nem értem. Mi az, hogy nem voltam, a kengurut pedig vedd magadra, már ha ezt humorosnak véled.csak egy ártalmatlan poén lett volna.
ezek szerint nem voltál, vagy nem egyezik a humorunk
boomer![]()
Mindig ilyen.csak egy ártalmatlan poén lett volna.
ezek szerint nem voltál, vagy nem egyezik a humorunk
boomer![]()
Csak sajnos már régen nem ezeket kellene használni....Néhány érdekesség a Gripen pilóták sisakjáról:
- 2019 gramm a sisak és a maszk együtt
- 9g-s túlterhelèsnèl 18171 gramm
- éjjellátó berendezés rögzítésére alkalmas
- kevlár kompozit műanyag héjból készül
- a sisak - amely tartozéka az oxigén maszk - egyedi: a pilóta arcformájára és fejformájára gyártják Svédországban
- a maszkon belül kilégző és belégző szelepek, fulladásgátló szelep valamint dupla mikrofon is található



Csak sajnos már régen nem ezeket kellene használni....
Hirtelen kinek az agyából pattant ki, hogy kellene egy posztot írni erről? Csak nem ezektől is búcsúznak?!?![]()
Engem továbbra is a JTAC vonal izgat.
Képesek már digtális adatkommunkációra (céladatok, stb) LINK16-on keresztül, vagy ez még mindig várat magára?
Röviden igen képesek a magy Gripenek digitális adatkomunikációra a Link16-n keresztül.
"Ezeken túlmenően az MS20 tartalmazza a továbbfejlesztett Link 16 adatátviteli rendszert és egy plusz csatornát, amely a közvetlen légi támogató (CAS) bevetések során az előretolt repülésirányító (JTAC/FAC) katonákkal való kommunikációt könnyíti meg. "
https://htka.hu/2017/02/23/breking-fejlodnek-magyar-gripenek/
Viszont ez nem említi hogy az irányítóknak van-e felszerélese hozzá, volt-e közös kiképzésuk.
Volt és van is közös kiképzés.
" Hagyományosan sor került a hazai tervezésű levegő-föld gépágyú lövészetünkre a hajmáskéri lőtéren a szolnoki JTAC katonákkal közösen. Sikeres az együttműködésünk a harctevékenységet földről irányítókkal, akik a tűzcsapások kiváltása előtt a még távolban repülő vadászgép pilótájával közlik a tökéletes célzáshoz szükséges adatokat. Hosszú múltra tekint vissza ez a fajta tevékenység, már a koreai és a vietnami háborúban is segítették ily módon a dzsungel felett repülő gépek személyzetét. A pilótának ott fenn valóban „térkép e táj”, a JTAC-esektől viszont informálódhat az alkalmazási térségről, hegyekről, utakról, céltárgyakról. Ahogy mondtam, hosszú folyamat volt a távcsőtől a lézer megvilágító készülékekig, és ma már úgy küldenek adatot, hogy nem is szükséges rádió kommunikáció."
https://www.jetfly.hu/mh-59.-kecske...is-mozgalmas-ev-volt-van-es-jovore-is-az-lesz

Infracsapda?Sziasztok!
Állítólag a Gripenekről "rakétákat" eregetnek Tiszafüred felett a felhőkre.
Van nálunk légi indítású jégkár-megelőzés, vagy nagyon benéztek valamit a cimborák?
Lehet! Erre nem gondoltam. Csak telefonon zaklattak, hogy ilyet nem láttak még. Jól visszakérdezek! Köszi!Infracsapda?
Sziasztok!
Állítólag a Gripenekről "rakétákat" eregetnek Tiszafüred felett a felhőkre.
Van nálunk légi indítású jégkár-megelőzés, vagy nagyon benéztek valamit a cimborák?

.Valószínűleg infracsapda.A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..